Πως μπορούν οι επιχειρήσεις να μειώσουν το φόρο εισοδήματος μέσω διαφημιστικής δαπάνης
Με το άρθρο 11 του Ν.4728/2020 (ΦΕΚ Α 186- 29/09/2020) προστέθηκε νέο άρθρο 22Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος ( Ν.4172/2013).
Σύμφωνα με το νέο άρθρο 22Γ, η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 και αφορά
- στην ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων ή
- στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση δια των ακόλουθων Μέσων Ψυχαγωγίας:
- της τηλεόρασης,
- του ραδιοφώνου,
- του κινηματογράφου,
- του διαδικτύου,
- των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση στις υποπερ. βδ) και βε) πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση που έχει καταχωρισθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του ν. 4339/2015 (Α' 133) και
- των εφημερίδων και περιοδικών
εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021.
Συνεπώς, όσες επιχειρήσεις έχουν πραγματοποιήσει δαπάνες διαφήμισης κατά τη διάρκεια του 2020, μπορούν να μειώσουν το φόρο εισοδήματος εφαρμόζοντας το νέο φορολογικό άρθρο. Ενώ για το 2021, μπορούν να εκμεταλλευτούν την ευνοϊκή φορολόγηση και να αυξήσουν το κονδύλι της διαφήμισης, αυξάνοντας έτσι και το φορολογικό όφελος.
Σχετικά με την πρακτική εφαρμογή των παραπάνω, αναμένεται να εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση του υπουργείου οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Σχόλια