NEWSFLASH...
Καριέρα & HR
ανάγνωση

Χτίζοντας ένα συναρπαστικό employer brand – Μέρος Β’

Χτίζοντας ένα συναρπαστικό employer brand – Μέρος Β’

Στην εποχή μας, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις επενδύουν χρόνο και χρήμα για να αναπτύξουν ένα αξιόπιστο και ελκυστικό employer brand ώστε να προσελκύσουν τους καλύτερους από την αγορά, να διατηρήσουν το έμπειρο και αποτελεσματικό Ανθρώπινο Δυναμικό τους και βεβαίως να αυξήσουν τα εταιρικά αποτελέσματα. Αναμφισβήτητα το employer brand είναι ένα σημαντικό εταιρικό asset το οποίο καταλαμβάνει σημαίνουσα θέση καθ’ όλη τη σχέση της εταιρείας με τον εργαζόμενο, ακόμα και μετά τη λήξη της.

Χτίζοντας το employer brand κατά τη διάρκεια του employee lifecycle

Ενώ η ενδυνάμωση του employer brand εστιάζει στην εργασιακή δέσμευση των πιθανών και των νυν εργαζομένων, είναι βασικό να θυμάστε ότι οι περισσότερες σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων και του brand ξεκινούν ακόμα και πριν τη διαδικασία του Recruitment και ότι η σχέση τους με τον οργανισμό θα εξελιχθεί και αλλάξει με το χρόνο.

Μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική employer brand περιλαμβάνει όλα τα στάδια του employee lifecycle.

Προσελκύοντας νέα ταλέντα

Η προσέλκυση νέων ταλέντων είναι το πρώτο στάδιο της διαδικασίας προσλήψεων και είναι ευρέως αποδεκτό ότι προκειμένου να γίνει αυτό οι εταιρείες χρειάζεται να προωθήσουν τα πιο ισχυρά και θετικά χαρακτηριστικά τους. Η διαδικασία αυτή μπορεί να αποτύχει αν οι ισχύουσες εργασιακές συνθήκες δεν ταυτίζονται με τις αξίες που πρεσβεύει το employer brand.

Σκεφτείτε κάποιον πιθανό υποψήφιο για μια θέση στην εταιρεία σας. Είναι εξαιρετικά πιθανό η εντύπωση που έχει για το brand του οργανισμού σας να τον ώθησε να κάνει αίτηση, πέρα από τον εργασιακό ρόλο, τις αποδοχές και τα προνόμια που τον συνοδεύουν. Επιπλέον, είναι πολύ πιθανό οι υποψήφιοι για μια θέση στον οργανισμό σας να έχουν κάνει την έρευνά τους ψάχνοντας στο site της εταιρείας σας διαβάζοντας σχετικά με την επαγγελματική τους εξέλιξη εντός του οργανισμού, τις αξίες , τις πεποιθήσεις αλλά και ψάχνοντας εντυπώσεις και γνώμες μέσω social media και παλαιών ή τωρινών εργαζομένων. Είναι βασικό η πληροφορίες που αναρτάτε να αντικατοπτρίζουν και υποστηρίζουν τα βασικά μηνύματα σας.

Αντιλαμβανόμενοι τις ισχύουσες πεποιθήσεις του προσωπικού αλλά και των ανθρώπων που προσπαθείτε να προσελκύσετε μπορείτε σίγουρα να δημιουργήσετε μια καλύτερη εργοδοτική εικόνα. Για παράδειγμα αν δεν εστιάσετε μόνο στις τεχνικές προδιαγραφές μιας θέσης και αναλύσετε το γιατί ένας εργασιακός ρόλος μπορεί να είναι ελκυστικός, περιγράψτε ποιά είναι η εταιρική κουλτούρα και οι επαγγελματικές προοπτικές, ποιό το work life balance και άλλα προνόμια που το συνοδεύουν έρχεστε με σαφήνεια και πολύ κοντά σε αυτό που πρεσβεύει το employer brand της εταιρείας σας.

Πως μπορείτε να ενδυναμώσετε το employer proposition του οργανισμού σας:

  • Προωθήστε την κουλτούρα και τα εργασιακά προνόμια
  • Δείξτε τί σημαίνει «επιτυχία» στον οργανισμό σας
  • Υποδεχτείτε και κοινοποιήστε τους νέους εργαζομένους
  • Στηρίξτε βραβεία και αναγνωρίσεις όπως π.χ. «top 10 εργαζόμενοι του μήνα» κ.α.
  • Δείξτε αφοσίωση και υποστήριξη στις CSR ενέργειες
  • Υποστηρίξτε έμπρακτα την εκπαίδευση και την εργασιακή εξέλιξη

Συμπεριφερθείτε με σεβασμό και λεπτότητα σε όλους τους υποψήφιους. Ανεξάρτητα αν είναι κατάλληλοι ή όχι για το ρόλο έχουν ήδη επενδύσει χρόνο και ενδιαφέρον στο brand σας και είναι υποψήφιοι πρεσβευτές του στην υπόλοιπη αγορά.

Συνέντευξη και On Boarding

Η διαδικασία της πρόσληψης και του Interview είναι η πρώτη ευκαιρία ενδυνάμωσης της εργοδοτικής σας μπράντας. Οι Interviewers πρέπει να «ζουν και να αναπνέουν» για τα brand values της εταιρείας σας. Όταν ο interviewer έχει αρνητική προδιάθεση, είναι αντιεπαγγελματίας ή απροετοίμαστος για τη συνέντευξη θα δώσει τη λάθος εικόνα για τον οργανισμό και θα αποθαρρύνει τον τρέχοντα υποψήφιο ή μελλοντικούς υποψηφίους να δουλέψουν για την εταιρεία.

Όταν ο υποψήφιος αποδεχθεί την προσφορά εργασίας, η προσοχή στρέφεται στη διαδικασία του on-boarding, ενδυναμώνοντας το brand μέσω ενός καλά σχεδιασμένου induction προγράμματος αποδεικνύοντας ότι η πραγματικότητα του οργανισμού ταυτίζεται με την αναμενόμενη εικόνα του employer brand.

Διακρατώντας τους καλύτερους

Εκτός από την προσέλκυση νέων και ταλαντούχων εργαζομένων, ένα ισχυρό employer brand είναι από τους καθοριστικούς παράγοντες για τη διακράτηση του προσωπικού. Η αξία της γνώσης της εμπειρίας και των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού μιας εταιρείας είναι ανεκτίμητης αξίας και αξίζει η επένδυση σε χρόνο και καλλιέργεια δυνατών διαπροσωπικών σχέσεων εκ μέρους της διοίκησης.

Η ενδυνάμωση του employer brand είναι μια συνεχής διαδικασία. Οι εργαζόμενοι πρέπει να εκτίθενται συχνά στις εταιρικές αρετές και αξίες που τους πρωτο- προσέλκυσαν στον οργανισμό μέσω του training, του rewarding, του personal και career development. Η φήμη του brand χτίζεται με πεποιθήσεις και ενδυναμώνεται όταν οι πεποιθήσεις «κουμπώνουν» με την εργασιακή πραγματικότητα.

Leaving on a good note / Διατηρώντας θετικές εντυπώσεις

Η εργασιακή σχέση δε διακόπτεται όταν αποφασίσει κάποιος εργαζόμενος να αποχωρήσει. Έχοντας επενδύσει και χτίσει στενή σχέση μεταξύ εργαζομένων και brand, όσοι φεύγουν μπορούν να αποδειχθούν οι καλύτεροι πρεσβευτές. Παλαιότεροι εργαζόμενοι είναι μελλοντικοί πελάτες, εργαζόμενοι στον ανταγωνισμό ή εξωτερικοί συνεργάτες. Μπορούν να επηρεάσουν ή να κατευθύνουν γνώμες και απόψεις, γι’ αυτό είναι σημαντικό να νιώθουν την υποστήριξη που χρειάζονται μέχρι το τέλος.

Τα exit interviews είναι μια πολύ καλή πηγή για περαιτέρω πληροφόρηση και άποψη σχετικά με την εικόνα του employer brand. Πολλοί εργοδότες στο εξωτερικό επιζητούν τη βοήθεια και την οπτική παλαιών εργαζομένων τους για να διαμορφώσουν καλύτερα και να ενισχύσουν το εργοδοτικό τους brand.

Εξελίσσοντας το employer brand

Το employer brand θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται διαρκώς. Τα καλύτερα employer brands αναγνωρίζουν τις τρέχουσες αλλαγές στις ανάγκες του Ανθρώπινου Δυναμικού και προσαρμόζονται αναλόγως με τα ζητούμενα και την εποχή. Εργαλεία όπως τα employee satisfaction surveys, τα employee workshops και τα exit interviews μπορούν να δώσουν πολύτιμο insight.

Όσοι οργανισμοί δεν ανταποκριθούν και παραβλέψουν τη σημαντικότητα του employer brand ή δεν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα διατρέχουν το σοβαρό κίνδυνο να βρεθούν σε δυσάρεστη θέση στο μέλλον, χάνοντας ικανό προσωπικό και να προσελκύσουν ταλαντούχους πιθανούς εργαζομένους.

Δείτε και το: Χτίζοντας ένα συναρπαστικό employer brand – Μέρος Α’

Με πληροφορίες από realstaffing.com

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr