Μια νέα εφαρμογή, το Discovery E-Commerce, εφαρμόζει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο για να κερδίσει περισσότερους αγοραστές που είτε δεν έχουν κάποιο σαφή στόχο όταν μπαίνουν σε ένα e-shop, είτε για να προωθήσουν λιγότερο δημοφιλή προϊόντα.
Πρόκειται για μια online μέθοδο πωλήσεων που βασίζεται στην καθοδήγηση του υποψήφιου αγοραστή προς ένα προϊόν, όταν ο χρήστης επισκέπτεται e-shops χωρίς καθορισμένο σκοπό. Αυτός ο αγοραστής δεν ψάχνει για ένα συγκεκριμένο προϊόν, αλλά είναι ανοικτός να εκπλαγεί ευχάριστα με την online εξερεύνηση ή τη σύνδεση με τον κατάλογο ή και την αγορά προϊόντων που προτείνονται.
Μέσω της υποστήριξης data και του machine learning, το Discovery Ε-Commerce προβλέπει με ακρίβεια τις ανάγκες των πελατών και «σερβίρει» τα αντίστοιχα προϊόντα χωρίς χρονοτριβή. Για τους retailers είναι το «κλειδί» για το conversion rate της επίσκεψης σε ανακάλυψη και της ανακάλυψης σε αγορά. Για τους καταναλωτές, μια διέξοδος και ανακούφιση, καθώς βρήκαν ακριβώς αυτό που ήθελαν χωρίς να περιπλανηθούν στο λαβύρινθο του e-shop χάνοντας χρόνο.
Πως γίνεται η «ανακάλυψη προϊόντος»
Το Discovery E-Commerce ανακαλύπτει το προϊόν που επιθυμεί ή χρειάζεται ο χρήστης χάρις στις μηχανές αναζήτησης και τα φίλτρα αλλά και πιο προωθημένα εργαλεία και εφαρμογές όπως το Social Commerce και την οπτική και φωνητική αναζήτηση. Στην ουσία, προσπαθεί να προσομοιάσει τη βόλτα που κάνει στο φυσικό κατάστημα ένας καταναλωτής χωρίς σαφή πρόθεση να αγοράσει, μέχρι το τέλειο προϊόν να τραβήξει την προσοχή του. Αυτή η διαδικασία στο online γίνεται μέσω:
- Της αυτόματης συμπλήρωσης στην αναζήτηση, γνωστή και ως προληπτική αναζήτηση, παρέχοντας στους χρήστες προτάσεις αναζήτησης καθώς πληκτρολογούν στη γραμμή αναζήτησης, χρησιμοποιώντας το περιβάλλον για να προβλεφθεί τι μπορεί να αναζητούν οι καταναλωτές. Η Αυτόματη συμπλήρωση μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις και τις μετατροπές έως και 24%.
- Της Πλοήγησης (Navigation) σε πολύ ισχυρές και διαισθητικές εμπειρίες περιήγησης που μπορούν εύκολα να λειτουργήσουν χωρίς γραμμή αναζήτησης όπως π.χ. κάνει το Netflix, όπου ολόκληρη η εμπειρία βασίζεται σε ανακαλύψεις.
Τύποι προϊόντων Discovery E-Commerce
Βασικά Προϊόντα: Στα βασικά αγαθά της καθημερινότητας, η ανακάλυψη ενός προϊόντος πρέπει να είναι ευέλικτη και απλή, έτσι ώστε ο αγοραστής να μπορεί εύκολα να συγκρίνει παραλλαγές με μια ματιά.
Νέα ή μη απαραίτητα προϊόντα: Η εύρεση νέων προϊόντων και η περιήγηση σε μη απαραίτητες κατηγορίες (πολυτελή αγαθά) ικανοποιούν το ζητούμενο της ευχαρίστησης (ένα ακριβό μπουκάλι κρασί ή ένα πολυτελές άρωμα).
Τα Πλεονεκτήματα
Περισσότεροι δυνητικοί πελάτες: Υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα ένας καταναλωτής να ανακαλύψει το brand ή το προϊόν ενός e-shop, αν περιηγηθεί χρησιμοποιώντας φίλτρα και κατηγορίες. Αυτός είναι ο πιο ευθύς δρόμος για να φθάσουν οι νέοι αγοραστές στα brands, ιδιαίτερα στα λιγότερο δημοφιλή.
Εντοπισμός επωνυμίας: Η εύρεση και δοκιμή των προϊόντων μπορεί να οδηγήσει τους χρήστες να ενδιαφερθούν για το brand και να πληροφορηθούν για τον υπόλοιπο κατάλογο ενός e-shop αυξάνοντας εντυπωσιακά την επισκεψιμότητα στα κανάλια πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματος και στα social media. Αυτό συνιστά εξαιρετική ευκαιρία για την υλοποίηση της στρατηγικής επαναστόχευσης του πελάτη.
Κατάλογος αξιολόγησης: Η ένταξη των προϊόντων σε κατάλογο με ένα καλό σύστημα φίλτρων επιτρέπει τον εντοπισμό των πιο δημοφιλών προϊόντων από πλευράς αναζητήσεων.
Κινούμενο απόθεμα: Το Discovery E-Commerce αποτελεί ιδανική ευκαιρία να πουληθούν νέα προϊόντα ή brands που έμειναν στα αζήτητα. Η στρατηγική διασταυρούμενων πωλήσεων, επιτρέπει τους αγοραστές να ανακαλύψουν προϊόντα μέσω κατηγοριών «best-sellers», «trending», «related» κ.ά.
Πως βελτιώνεται η ανακάλυψη προϊόντων σε ένα e-shop
Δημιουργία Λίστας: Δημιουργώντας συγκεκριμένες, καλά βελτιστοποιημένες σελίδες προορισμού, οι «σχετικές κατηγορίες» προϊόντων γίνονται ορατές στις μηχανές αναζήτησης, με χαρακτηρισμούς όπως «τρέχουσες προσφορές» και με εξατομικευμένες καταχωρήσεις προϊόντων («Πρόσφατες εμφανίσεις» ή «Μπορεί επίσης να σας αρέσει», με βάση το ιστορικό περιήγησης του χρήστη), δίνοντας την ευκαιρία στους αγοραστές να περιηγηθούν στην προσφορά. Αυτό μπορεί να ενισχυθεί με push notifications ή widgets.
Customized αποτελέσματα αναζήτησης: Οι κατάλογοι προϊόντων πρέπει να έχουν λεπτομερή και ακριβή metadata προϊόντων, βελτιστοποιημένα για εντοπισμό από τις μηχανές αναζήτησης.
Μείωση null αποτελεσμάτων με εναλλακτική πρόταση προϊόντος: Ιδανικά, η μηχανή αναζήτησης θα πρέπει να εντοπίσει κάθε κακώς διατυπωμένη αναζήτηση και να «επιστρέψει» και να παραδώσει ένα ορθό σύνολο αποτελεσμάτων. Με τις τυποποιημένες μετα-ετικέτες προϊόντων, είναι δυνατό να διορθωθούν οι εσφαλμένες ετικέτες και να διασφαλιστεί ότι οποιαδήποτε αναζήτηση λέξης-«κλειδί» επιστρέφει ορισμένα σχετικά προϊόντα ή προτάσεις προϊόντων.
Εάν ο αγοραστής αναζητά ένα προϊόν που δεν βρίσκεται στον κατάλογο, είναι σημαντικό να ενισχυθεί ο κατάλογος με προϊόντα ή κατηγορίες που σχετίζονται στενά με τους όρους αναζήτησης που χρησιμοποιούνται από τον χρήστη.
Βελτίωση ταξινόμησης και φιλτραρίσματος προϊόντων: Η προσαρμογή των αποτελεσμάτων αναζήτησης μπορεί να βοηθήσει τους αγοραστές να περιορίσουν τα αποτελέσματα που λαμβάνονται για ένα ερώτημα. Η δημιουργία και η διατήρηση λεπτομερών μετα-ετικετών με πλούσια χαρακτηριστικά, τροφοδοτούν τη μεγαλύτερη «κάλυψη» καταλόγου ενώ ενισχύουν την εμπειρία αναζήτησης.
Διαχείριση κοινών σφαλμάτων πληκτρολόγησης με έξυπνες εικασίες: Ορθογραφικά λάθη, χρήση γενικών όρων, διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι αγοραστές περιγράφουν το ίδιο προϊόν μπορούν να κάνουν δύσκολη την αναζήτηση προϊόντων. Η λύση είναι να επισημαίνονται τα προϊόντα με αρκετά ισχυρά μετα-tags.
Κατάταξη υψηλότερα στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP): Η υψηλότερη κατάταξη SERP κάνει τη διαφορά στη βελτίωση της ανακάλυψης προϊόντων. Μελέτες δείχνουν ότι πάνω από το 60% των αγοραστών έχουν ξεκινήσει οποιαδήποτε αναζήτηση προϊόντων στη Google. Οι ορθές ετικέτες προϊόντων βοηθούν στη βελτίωση της ανακάλυψης προϊόντων σε εξωτερικές μηχανές αναζήτησης. Τα εργαλεία αυτοματισμού που υποστηρίζονται από την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι απαραίτητα για τη διαχείριση, οργάνωση και βελτίωση της ποιότητας των δεδομένων των προϊόντων από τους e-λιανεμπόρους.
Περισσότερα χαρακτηριστικά που πρέπει να συμπεριληφθούν: Είναι σημαντικό για τα brands και τους e-retailes να διασφαλίσουν ότι παρέχουν συνεπή χαρακτηριστικά σε όλα τα κανάλια, διατηρώντας τον έλεγχο των δεδομένων των προϊόντων τους.
Βελτιστοποιημένες εσωτερικές αναζητήσεις: Είναι σημαντικό οι λέξεις - «κλειδιά» να ελέγχονται και ο ιστότοπος να βελτιστοποιείται, ώστε οι αγοραστές να βρίσκουν αποτελέσματα ακόμα και αν κάνουν ορθογραφικά λάθη στους όρους αναζήτησής τους.
Σελίδες κατηγορίας: Είναι πολύ χρήσιμες για τον αγοραστή για να ανακαλύψει τις νέες προσφορές, τα δημοφιλή στοιχεία, τα προϊόντα που συνιστώνται, τους οδηγούς δώρων Χριστουγέννων, κ.λπ.
Βίντεο: Είναι σημαντική η χρήση του YouTube το οποίο χρησιμοποιεί influencers για συστάσεις προϊόντων.
Οπτική αναζήτηση: Δεδομένου ότι οι άνθρωποι φαίνεται να λαμβάνουν (και να απολαμβάνουν) φωτογραφίες, η οπτική αναζήτηση μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την ανακάλυψη του προϊόντος. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό των προϊόντων με βάση μια εικόνα («βρείτε shoppable επιλογές για ό, τι ψάχνετε»), ή να προτείνονται παρόμοια προϊόντα για αγορά.
Φωνητική αναζήτηση: Χρησιμεύει ως εναλλακτική του «ποντικιού» για την παραγγελία και την αγορά σε απευθείας σύνδεση. Οι πελάτες χρειάζονται έναν φωνητικό βοηθό με μια απλή εντολή, προκειμένου να κάνει ταχύτερη την ολοκλήρωση μιας αγοράς. Οι αναζητήσεις εκτελούνται από βοηθούς φωνής, όπως το Siri, η Alexa ή το Google Echo.
Boxes: Περιλαμβάνει θεματικές μηνιαίες συνδρομές, στις οποίες ο αγοραστής καταβάλλει ένα κα' 'αποκοπή τέλος για να λάβει στο σπίτι του χωρίς έξτρα κόστος, ένα κουτί με μια επιλογή προϊόντων που δεν έχει επιλέξει άμεσα.
Social Commerce: Σκοπός του κοινωνικού εμπορίου είναι η απευθείας πώληση προϊόντων μέσω SOME. Αν και το Facebook είναι πρωτοπόρος στον τομέα αυτόν, το Instagram και το Pinterest αποτελούν πιο ελπιδοφόρες πλατφόρμες για την πώληση προϊόντων.
Και ο δράκος
Το Discovery E-Commerce αυξάνει τις δυνατότητες πωλήσεων και βελτιώνει την έκθεση και το visibility της μάρκας. Ωστόσο, περιπλέκει αρκετά την αγορά. Καθώς η προσοχή των καταναλωτών γίνεται όλο και πιο μεταβλητή και η αφοσίωση κατακερματίζεται, οι λιανοπωλητές κατευθύνουν όλο και περισσότερο το Discovery E-Commerce στην αναζήτηση των πιο πετυχημένων προϊόντων και brands. Ενώ δεν είναι αυτό το ζητούμενο.
Σχόλια