«Βλέπω το κομμάτι της επιχειρηματικότητας πολύ έντονα, εξετάζω άρθρα πάνω σε αυτό, παρακολουθώ τι έχουν κάνει οι άλλοι, υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση στον συγκεκριμένο τομέα. Ευκαιρίες υπάρχουν αρκεί να είσαι ενημερωμένος και να ψάχνεσαι» θεωρεί η Κατερίνα Ροτάνη, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
«Θα ήθελα πολύ να κάνω κάτι δικό μου. Θα μου άρεσε να μπω σε μία εταιρεία και να αναδειχθώ ως στέλεχος! Είναι η τρίτη χρονιά που επισκέφτηκα το «Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας» και πλέον ψάχνω για έμπνευση, να γνωρίσω μεγάλες εταιρείες και ανθρώπους που έχουν δουλέψει σε αυτές» είπε η Ροδάνθη Δαμιανάκη, φοιτήτρια στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
«Όταν είπα για πρώτη φορά ότι θα κατέβω στην Αθήνα μόνο για τα Business Days, μου είπαν ότι είμαι ακόμα μικρός. Εγώ θεωρώ ότι πρέπει να προετοιμαστώ από τώρα. Μαθαίνεις για τις τάσεις στην αγορά, πώς πραγματικά είναι ο κόσμος των εταιρειών, κάτι που δεν καταλαβαίνεις ως καταναλωτής. Μπορείς στη συνέχεια να προσαρμοστείς για να πετύχεις αυτό που θες» πιστεύει ο Παναγιώτης Αλεξάνδρου, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Όνειρα, ανησυχίες, σκέψεις και μελλοντικά σχέδια κατέκλυσαν το μυαλό 35 νέων ανθρώπων στα κεντρικά γραφεία της WIND, στις 3 Ιουνίου, για μία μέρα γεμάτη ομιλίες, workshop και ξεναγήσεις.
Για τρίτη χρονιά φέτος πραγματοποιήθηκε ο θεσμός των «Business Days» στη WIND στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου «Πανόραμα Επιχειρηματικότητας & Σταδιοδρομίας» με στόχο της ημέρας να μπορέσουν οι φοιτητές τελειόφοιτοι και απόφοιτοι, να γνωρίσουν την εταιρεία, να ενημερωθούν για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, να κατανοήσουν τι σημαίνει ουσιαστικά για μία εταιρεία το προϊόν που έχουν στα χέρια τους. Να μάθουν για τις επενδύσεις, τον σχεδιασμό, και τις υποδομές που είναι αναγκαίες για να μπορούν να έχουν όλες αυτές τις δυνατότητες επικοινωνίας.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη ήταν χωρισμένη σε δύο ενότητες. Στην πρώτη, οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν από ανώτερα στελέχη για τα στοιχεία που συνθέτουν το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας. Επίσης ξεναγήθηκαν στο Κέντρο Διαχείρισης & Εποπτείας Δικτύου καθώς και στο Data Center. Στη δεύτερη ενότητα, πραγματοποιήθηκαν δύο παράλληλα διαδραστικά workshops πάνω σε επίκαιρα θέματα που απασχολούν τον χώρο των τηλεπικοινωνιών και του marketing, όπως είναι η διαμόρφωση καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών επικοινωνίας, η προώθησή τους καθώς η βελτίωση της απόδοσης του brand.
Το σημαντικότερο όμως όλων είναι η καθοδήγηση σχετικά με την αγορά εργασίας. Η Wind ως ένας μεγάλος εργοδότης φροντίζει να απαντήσει στους νέους σχετικά, με το τι αναζητά μία εταιρεία του συγκεκριμένου βεληνεκούς από τους υποψήφιους εργαζόμενους, τα ταλέντα, τις δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας.
«Δεν λέμε ότι η ζωή και η καριέρα είναι μόνο οι μεγάλες εταιρείες αλλά πιο σημαντικό είναι να καταλάβει κάποιος τι είναι αυτό που θέλει να κάνει για να είναι ευτυχισμένος. Έτσι, συμβουλεύουμε αυτά τα παιδιά στη φάση ζωής που βρίσκονται, να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους και το πάθος τους! Να βρουν έναν οικονομικά βιώσιμο τρόπο να τα συνδυάσουν όλα αυτά», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ειρήνη Αναστασιάδου, υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας της WIND.
«Γίνεται δηλαδή μία συζήτηση για το πώς βλέπουν την καριέρα τους, ως νέοι εργαζόμενοι» πρόσθεσε.
Σε αυτό το πλαίσιο οι παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν από τα στελέχη τα εταιρείας είχαν έντονο το διαδραστικό στοιχείο συνδυάζοντας τη συζήτηση, τις ερωτήσεις των συμμετεχόντων με ένα πραγματικό case study, ώστε να κατανοήσουν οι παρευρισκόμενοι πώς πραγματικά χτίζεται ένα προϊόν. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκε ολόκληρη η φιλοσοφία για το πώς χτίζεται ένα brand, οι ετήσιοι οικονομικοί στόχοι και το κρίσιμο κομμάτι του marketing που καλείται να δημιουργήσει ένα προϊόν με σκοπό να πετύχει τους εν λόγω στόχους. Οι φοιτητές απέκτησαν ένα insight για το πώς ένας marketer πραγματικά χτίζει ένα προϊόν.
Ένας από τους λόγους που η εταιρεία έχει καθιερώσει πλέον τη συνεργασία της με το «Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας», το οποίο και οργανώνει τα Business Days, δεν είναι άλλος από το να έρθει σε επαφή με νέα ταλέντα, εν δυνάμει μελλοντικά στελέχη της WIND, τα οποία θα έχουν ήδη γνωρίσει βάσει των βιογραφικών τους (κριτήριο συμμετοχής).
Τι γίνεται με την προϋπηρεσία; Τι πιστεύουν στη WIND;
«Στη WIND θεωρούμε ότι η προϋπηρεσία δεν έχει να κάνει με το αν έχεις δουλέψει σε άλλη εταιρεία, εκτιμάμε τον νέο που έχει δουλέψει σε καφετέρια ή βενζινάδικο ή έχει κάνει κάτι δικό του, το οποίο πρέπει σαφώς να εμπεριέχεται στο βιογραφικό του. Δεν μας ενδιαφέρει σε αυτές τι ηλικίες να δούμε ότι έχει δουλέψει σε κάποια αντίστοιχη εταιρεία. Δεν είναι εφικτό. Αναζητούμε τον άνθρωπο που ψάχνεται! H εθελοντική δουλειά παίζει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς δείχνει τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, όπως τη διάθεση για προσφορά, τη συνεργασία, την ομαδικότητα, την ευρύτητα πνεύματος και τη θετική στάση απέναντι στη ζωή!» φρόντισε να εξηγήσει η κ. Αναστασιάδου.
Βέβαια το feedback σε σχέση με την εταιρεία και τα προϊόντα της, αλλά και η ενίσχυση της εξωστρέφειας χρησιμοποιώντας τους νέους ως «πρεσβευτές», αποτελούν ακόμα δύο σημαντικούς λόγους καθιέρωσης των Business Days.
Το παρελθόν...
Ο επιτυχημένος αυτός θεσμός ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του κ. Ιορδάνη Λαδόπουλου στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πρόκειται για εκπαιδευτικές επισκέψεις φοιτητών και απόφοιτων πανεπιστημίων διαφόρων ειδικοτήτων από το Πολυτεχνείο, Οικονομικές Σχολές, Σχολές Θετικών Επιστημών κ.λπ., ώστε τα παιδιά να δουν εκ των έσω πώς λειτουργεί μία επιχείρηση μέσω παρουσιάσεων και σεμιναρίων από ανώτατα στελέχη.
Φέτος, είναι η τέταρτη χρονιά που πραγματοποιούνται τα Business Days και όπως τόνισε ο κ. Δημήτρης Σκούρτας, Υπεύθυνος Διοργάνωσης του Πανοράματος Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας και των Business Days, κάθε χρόνο είναι και περισσότερα «την πρώτη χρονιά ήταν 13, τη δεύτερη 18, πέρυσι 25 και φέτος θα γίνουν 34».
«Μας ενδιαφέρουν οι μεγάλες ελληνικές και ξένες πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες έχουν σημαντικό «know how» και είναι επιτυχημένες. Σαφώς η WIND είναι μία από αυτές» εξήγησε ο κ. Σκούρτας.
Μέχρι στιγμής περίπου 30 από τους συμμετέχοντες των προηγούμενων χρόνων έχουν βρει δουλειά σε κάποια από τις εταιρείες, σύμφωνα με πληροφορίες των διοργανωτών, οι οποίοι (με τον απαραίτητο δισταγμό) θεωρούν πως αυτή τη χρονιά θα σημειωθεί ρεκόρ προσλήψεων.
«Τα παιδιά που συμμετέχουν δείχνουν κάτι για τον εαυτό τους, ότι νοιάζονται για την εξέλιξη τους και αυτό εκτιμάται από τις επιχειρήσεις» επισημαίνει ο κ. Σκούρτας. Συνεχίζει λέγοντας «προσπαθούμε επίσης να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερους κλάδους καθώς και να έχουμε εταιρείες που δίνουν ευκαιρίες στα παιδιά που συμμετέχουν».
Βαδίζουμε σε ένα μέλλον και μία καθημερινότητα «υπερτεχνολογική»!
Αναφερόμενη στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών η κα. Αναστασιάδου εκ μέρους της WIND τόνισε ότι «οι τομείς της ελληνικής οικονομίας που μπορούν αυτή τη στιγμή να δώσουν ώθηση και ανάπτυξη είναι λίγοι». «Οι τηλεπικοινωνίες και η τεχνολογία συνθέτουν ένα συναρπαστικό κόσμο που αλλάζει συνεχώς και εξελίσσεται και η WIND ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τηλεπικοινωνιών στη χώρα μας, επενδύει διαρκώς σε νέες τεχνολογίες και δίκτυα ώστε να προσφέρει στους συνδρομητές της τις άπειρες δυνατότητες που δημιουργεί πλέον η ψηφιακή επικοινωνία».
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες παραμένουν από τους καλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση. Είναι υγιείς οργανισμοί που συνεισφέρουν στην κοινωνία και την οικονομία, άρα και μία πολύ καλή επιλογή για τους νέους.
Σχόλια