Με τον εργασιακό χώρο, τις αγορές και την κοινωνική μας ζωή να μετακινούνται στον Ψηφιακό κόσμο λόγω της Πανδημίας, το αποτύπωμα μιας επιχείρησης στο Διαδίκτυο αποκτά ιδιαίτερη σημασία.
Ουσιαστικά, η βίαιη «ψηφιοποίηση των συνηθειών μας» αλλάζει συθέμελα την καταναλωτική μας συμπεριφορά και αναγκάζει και το Επιχειρείν να προσαρμοστεί εξ ίσου βίαια και χωρίς «περίοδο χάριτος».
Η ψηφιακή προβολή του branding μιας Εταιρείας και η παρουσία της με ένα ισχυρό προφίλ στα Social Media - αλλά και σε όλες τις διαδικτυακές και κοινωνικές πλατφόρμες – γίνεται το κλειδί για τη διεύρυνση του πελατολογίου της και την αύξηση του κύκλου εργασιών της.
Το Μάρκετινγκ ψηφιοποιείται γιατί πρέπει να ενταχθεί ταχύτατα στις νέες συνθήκες - οι οποίες, όπως φαίνεται, θα μας ακολουθήσουν και στη μετα-COVID περίοδο.
Έτσι, φτάνουμε με συνοπτικές διαδικασίες σε μια εποχή, όπου το Ψηφιακό Mάρκετινγκ παύει να είναι επιλογή και γίνεται ανάγκη για τις επιχειρήσεις. Όχι μόνον για να εξελιχθούν, αλλά, κυρίως, για να επιβιώσουν.
Ποια είναι, όμως τα βασικά εργαλεία του Digital Marketing και πώς αξιοποιούνται με τις συνθήκες της Πανδημίας;
To Περιεχόμενο παραμένει στην κορυφή
Το Μάρκετινγκ Περιεχομένου (Content Marketing) θα είναι πιο σημαντικό από ποτέ το 2021 και στη μετα-COVID εποχή, μετά από πολλούς μήνες αυξημένης έκθεσης του Κοινού στο Διαδίκτυο και στα Social Media.
Και δεν αναφερόμαστε μόνο στο Γραπτό Περιεχόμενο (ενός διαδικτυακού μηνύματος ή μιας ανάρτησης), αλλά και στο Oπτικοακουστικό Περιεχόμενο. Κατά την περίοδο της Πανδημίας, η δημοφιλία π.χ. του Βίντεο έχει αυξηθεί, βελτιώνοντας την εμπειρία των Χρηστών και αυξάνοντας την επισκεψιμότητα των Ιστότοπων και των e-shops.
Ομοίως, το Διαδραστικό Περιεχόμενο παίζει σημαντικό ρόλο στις προτιμήσεις των Χρηστών. Είναι δημοφιλές εδώ και αρκετό καιρό, αλλά πλέον αναγνωρίζεται και ως μία από τις καλύτερες πρακτικές. Ωθεί το Χρήστη να καταναλώνει περισσότερη ώρα στον Ιστότοπο μιας επιχείρησης, βελτιώνοντας έτσι τη θέση της και στην ιεράρχηση των Μηχανών Αναζήτησης.
Τα Social Media στις… δόξες τους
Με τους ανθρώπους στο σπίτι και στο Διαδίκτυο λόγω του COVID, περισσότεροι άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στα Social Media. Και αυτό σημαίνει μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με επιχειρήσεις.
Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη ευκαιρία των επιχειρήσεων να συνδεθούν με νέο, στοχευμένο, Κοινό, αλλά και να ανανεώσουν τη σχέση τους με ήδη υπάρχοντες πελάτες, μέσα από το Social Media Marketing και την άμεση προβολή τους στο Facebook, Instagram κλπ.
Σκεφτείτε το.
Ποτέ ξανά δεν υπήρχε μια παρόμοια κατάσταση, η οποία να συνδυάζει ‘’εγκλεισμό’’ (Lockdown) με μια σχεδόν επιβεβλημένη ψηφιακή πραγματικότητα και, παράλληλα, τη δυνατότητα να βλέπει ο καταναλωτής στοχευμένες και προσωποποιημένες διαφημίσεις στις συσκευές του - ακριβώς γι' αυτό που ψάχνει.
Οι προοπτικές μοιάζουν απεριόριστες.
Κλειδί οι Μηχανές Αναζήτησης (SEO)
Είναι αυτονόητο κατά τη διάρκεια ενός Lockdown οι άνθρωποι να αναζητούν στο Διαδίκτυο. τα Προϊόντα και τις Υπηρεσίες που χρειάζονται.
Εάν θέλουν οι επιχειρήσεις να παραμείνουν ζωντανές στις ψηφιακές - πλέον - καταναλωτικές συνθήκες, πρέπει να εμφανίζονται σε υψηλές θέσεις στα διαδικτυακά αποτελέσματα αναζήτησης, π.χ. στο Google. Διαφορετικά, θα χάσουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με μια απέραντη «θάλασσα» Χρηστών.
Τόσο το Οργανικό, όσο και το πληρωμένο Mάρκετινγκ Mηχανών Aναζήτησης (SEO) είναι από τους πιο δοκιμασμένους τρόπους προσέγγισης ενός πελάτη με αγοραστική διάθεση - σε ένα εκ προοιμίου χαώδες περιβάλλον του Διαδικτύου.
Η εφαρμογή Οργανικών Προγραμμάτων Μάρκετινγκ SEO, ταυτόχρονα με διαφημιστικές καμπάνιες (Google Ads), μπορεί να έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα και, παράλληλα, να εμπεδώσει σε γερές βάσεις τη θέση της επιχείρησης στη μετά-COVID εποχή, βοηθώντας την να ανακάμψει γρήγορα από τις απώλειες της πανδημικής ύφεσης.
Κρίση/ευκαιρία;
Παραφράζοντας, λοιπόν, τον Τσώρτσιλ, «Never let a crisis go to waste» (Mην αφήνεις ποτέ μία Κρίση να πάει χαμένη), καλώς ήλθατε στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα του Μάρκετινγκ.
Σχόλια