NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Τι λέει το background σου για σένα;

Τι λέει το background σου για σένα;

«Οι συνθήκες δεν κάνουν τον άνθρωπο», λέει ένα ρητό, «τον αποκαλύπτουν». Οι συνθήκες που ζούμε από τον Μάρτη του 2020 προσφέρονται για μεγάλες αποκαλύψεις. Είναι τόσο απότομη η επιστροφή της προσοχής μας στα θεμελιώδη που δεν περισσεύει συχνά για εκείνα που μέχρι πρότινος ήταν ψηλά στις προτεραιότητές μας. Όπως το επαγγελματικό μας brand.

Μακριά από τον ελεγχόμενο χώρο του γραφείου και την τυπική καθημερινή ρουτίνα, πολλοί επαγγελματίες δυσκολεύονται να διατηρήσουν το ίδιο προφίλ μπροστά στην κάμερα των τηλεδιασκέψεων. Το περιβάλλον έχει καθοριστική επίδραση στη συμπεριφορά μας, είναι γνωστό. Όταν οι επαγγελματικές συσκέψεις λαμβάνουν χώρα στο σαλόνι ή στην κουζίνα του σπιτιού είναι εύκολο να χρωματιστούν ανάλογα και να αποκαλύψουν πτυχές μας άγνωστες στους συνεργάτες μας. Πτυχές που για κάποιο λόγο είχαμε επιλέξει να είναι άγνωστες!

Για τους ανθρώπους που το επαγγελματικό τους προφίλ είναι πολύ κοντά σε αυτό που έχουν και στην προσωπική τους ζωή, η πρόκληση δεν είναι μεγάλη ούτε η διαφορά. Κάποιος γνήσια κομψός και καλαίσθητος, είναι κομψός και καλαίσθητος στο σπίτι του ή οπουδήποτε αλλού. Δεν χρειάζεται να σκεφτεί παραπάνω ή να προσπαθήσει. Κάποιος γνήσια ευγενής παραμένει ευγενής ακόμα κι όταν δεν τον ακούει ή δεν τον βλέπει κανείς, άρα κι όταν νομίζει ότι δεν τον ακούνε ή δεν τον βλέπουν.

Για τους υπόλοιπους, χρειάζεται μια προσπάθεια παραπάνω και λίγη προσοχή. Όχι, δεν δικαιολογείται να μας βλέπουν οι συνεργάτες μας στα zoom meetings απεριποίητους, αχτένιστους και φορώντας φούτερ, ειδικά αν μέχρι χθες πηγαίναμε στις επαγγελματικές μας συναντήσεις με ταγιέρ ή κοστούμι και μαλλιά κομμωτηρίου. Είμαστε άλλοι κι όχι αυτοί με τους οποίους είχαν επιλέξει να συνεργαστούν. Ναι, η εικόνα μετράει. Αν δεν μετρούσε, δεν θα την είχαμε φροντίσει - πόσο μάλλον αλλάξει - εξ αρχής.

Δεν δικαιολογείται, επίσης, να βλέπουν οι συνεργάτες μας πεταμένα ρούχα στη διπλανή καρέκλα, ή ακατάστατο το background, ειδικά αν το γραφείο μας ήταν πάντα εξαιρετικά τακτοποιημένο. Δεν δικαιολογείται καν η διακόσμηση να είναι μάξιμαλ ή ρουστικ αν το γραφείο μας είναι η επιτομή του μινιμαλισμού. Διαφοροποιούν όλα αυτά ένα από τα 7P του μείγματος μάρκετινγκ των υπηρεσιών, τα φυσικά αποδεικτικά. Επομένως, διαφοροποιείται η υπηρεσία που παρέχουμε.

Πολλοί, για ευκολία, επιλέγουν ένα από τα έτοιμα backgrounds που προσφέρουν οι πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης ή μια φωτογραφία που βρίσκουν όμορφη. Κι εδώ θέλει προσοχή. Δεν είναι ταιριαστό ένα φόντο σε παραλία με φοίνικες για μια τυπική επαγγελματική συνάντηση. Ούτε ένα ηλιοβασίλεμα, τα παγόβουνα της Ανταρκτικής ή το Μαρακανά. Είναι εκτός πλαισίου, αποσπούν την προσοχή από το θέμα, και τη δική μας και των άλλων. Δείχνουν ή επηρεάζουν αυτό που καταλαβαίνουν οι άλλοι σχετικά με τον επαγγελματισμό μας μας εν μέσω καραντίνας.

Είναι κρίσιμο, λοιπόν, πριν ανοίξουμε την κάμερα στους συνομιλητές μας να ελέγξουμε την εικόνα που μεταδίδουμε. Ακόμα κι αν είμαστε μπροστά στο κλασσικότερο φόντο, τη βιβλιοθήκη μας, καλό είναι να ρίξουμε μια ματιά στους τίτλους των βιβλίων που είναι ορατοί ή στα αντικείμενα που είναι τοποθετημένα σε αυτήν.

Είναι σημαντικό ακόμα, να φαίνεται ολόκληρο το πρόσωπό μας στην κάμερα καλά φωτισμένο ώστε να είναι πιο άμεση και πιο ρεαλιστική η αλληλεπίδρασή μας. Σύμφωνοι, δεν είμαστε σκηνοθέτες, αλλά πολλά πράγματα δεν ήμασταν πριν οι συνθήκες απαιτήσουν να γίνουμε. Δεν είναι σωστή μια κομμένη εικόνα, μια θολή εικόνα, μια κακοφωτισμένη εικόνα. Αν μη τι άλλο, δεν είναι συμβατή με τους τρόπους καλής συμπεριφοράς. Δείχνει έλλειψη σεβασμού στους συνομιλητές μας. Το ίδιο δείχνουν ένα ξεχασμένο ανοιχτό μικρόφωνο, μορφασμοί, όταν μιλάει κάποιος άλλος να μιλάμε στο τηλέφωνο (ακόμα κι αν είναι κλειστό το μικρόφωνο) ή να φεύγουμε απ' το πλάνο.

Μαζί με την εξωτερική εικόνα, είναι κρίσιμο να παραμένουμε συνεπείς και στα υπόλοιπα στοιχεία του brand μας. Δεν αλλάζει επειδή δουλεύουμε απ' το σπίτι. Αν απαντούσαμε σε 24 ώρες στα email, συνεχίζουμε να το κάνουμε. Αν δεν απαντούσαμε ποτέ Σαββατοκύριακο, το ίδιο πρέπει να ισχύει και τώρα. Είναι αναμενόμενες και κατανοητές μικροαποκλίσεις, καθώς το πλαίσιο είναι διαφορετικό και το βιώνουμε όλοι. Αλλά μικροαποκλίσεις, όχι ένας διαφορετικός κόσμος! Φροντίστε το brand σας γιατί η καραντίνα θα φύγει κάποια στιγμή. Οι εικόνες που θα έχουν οι άλλοι από μας, δύσκολα, πολύ πιο δύσκολα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr