Είναι όλο και περισσότερες οι φωνές που ακούγονται τελευταία που υποστηρίζουν ότι αυτή η πανδημία θα προκαλέσει βαθιές αλλαγές στον πολιτισμό και την κοινωνία μας, τραβώντας το ενδιαφέρον επιστημόνων από πολλούς κλάδους.
Αυτή η επιστημονική και ερευνητική κινητικότητα έρχεται να επιβεβαιώσει ότι βιώνουμε, σε πραγματικό χρόνο, μια αλλαγή παραδείγματος, η οποία δεν θα αφήσει κανέναν ανεπηρέαστο προσωπικά και επαγγελματικά.
Ο ακρογωνιαίος λίθος αυτής της αλλαγής είναι η τεχνολογία, η ψηφιοποίηση της ζωής, η αλλαγή στην αντίληψη του χρόνου, της απόστασης, της επικοινωνίας, της ασφάλειας. Για παράδειγμα, η κυβερνοασφάλεια, που μέχρι πρότινος για πολλούς συγγένευε περισσότερο με το Matrix παρά με την πραγματικότητα, σήμερα αναδεικνύεται σε μια επείγουσα ανάγκη - γι' αυτό εξάλλου ο κλάδος των επαγγελματιών της κυβερνοασφάλειας είναι ο πιο περιζήτητος.
Εφόσον, σχεδόν τα πάντα γίνονται μέσω υπολογιστών και Internet, σχεδόν τα πάντα μπορούν να γίνουν αντικείμενο κυβερνοεπίθεσης: οι αναπνευστήρες στα νοσοκομεία, οι πλατφόρμες επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε για την τηλεεργασία, ακόμη και οι θάλαμοι υπερκατάψυξης που φυλάνε τα εμβόλια για τον Covid-19.
Τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε γίνει μάρτυρες πολλαπλών κυβερνοεπιθέσεων, μόνο και μόνο για να διαπιστώσουμε ότι οι hackers εξελίσσονται αρκετά ώστε αν μείνουν ανεξέλεγκτοι να είναι σε θέση ακόμη και να εκλέξουν πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών.
Αυτή η νέα απειλή προς την ασφάλειά μας, είναι η απόρροια των συνηθειών μας, που δεν είναι ακριβώς νέες, αλλά με το lockdown, έγιναν καθολικές. Για παράδειγμα, το online shopping εδώ και χρόνια αναπτύσσεται ταχύτατα, με αποτέλεσμα το Digital Marketing να αποτελεί έναν αυτόνομο και σημαντικό κλάδο στην έρευνα, αλλά, πρώτη φορά τώρα, τα e-shops είναι τα μόνα καταστήματα.
Ξαφνικά, καταναλωτές που έμεναν πιστοί στο brick-and-mortal αναγκάστηκαν να μπουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, και, ενδεχομένως να εκπλαγούν από την ευκολία αυτής της νέας συναλλαγής.
Αντίστοιχα, καταστήματα και επιχειρηματίες που έμεναν έξω από τον ψηφιακό κόσμο, αντιμετώπισαν ζήτημα επιβίωσης: ή θα βρουν τρόπο να ψηφιοποιήσουν τις υπηρεσίες τους, άμεσα, ή οδεύουν προς τα βράχια.
Οι μεγάλες πλατφόρμες, όπως για παράδειγμα το Facebook/ Instagram, έσπευσαν να προωθήσουν τις δικές τους υπηρεσίες e-shopping, κερδίζοντας ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο του χρόνου που περνάμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με όλα αυτά, ο ρόλος του digital marketer μεγεθύνεται και ο ψηφιακός ανασχηματισμός, ακόμη και σε επίπεδο κράτους και πολιτείας, επισπεύστηκε, αλλά ήρθε για να μείνει.
Διάφορα θέματα ανακύπτουν από αυτές τις αλλαγές, που άπτονται της ηθικής, των καλών πρακτικών, της ασφάλειας, του διαλόγου, της ευθύνης και της ελευθερίας. Αυτοί οι νέοι προβληματισμοί, θα απασχολήσουν τους επαγγελματίες άμεσα και θα διαμορφώσουν αυτό που λέμε «the way we do business».
Κι ενόσω ένα νέο τοπίο χτίζεται, ψηφίο - ψηφίο μπροστά στα μάτια μας, οι σταθερές αξίες του χτες αποδεικνύονται αλεξίσφαιρες, ακόμη και απέναντι στον Covid-19. Για παράδειγμα, το αίτημά μας για υψηλή ποιότητα, για εύκολη πλοήγηση και υψηλού επιπέδου UX δεν υποχώρησε μέσα στην ανακατάταξη της πανδημίας. Με έναν τρόπο, οι καλοί δικαιώθηκαν: οι καλοί προγραμματιστές, οι επιμελείς software engineers, οι marketers που αφοσιώθηκαν στα brands και όχι στα hypes, όλοι αυτοί βρίσκονται σήμερα σε προνομιακή θέση στη νέα τάξη πραγμάτων.
Η αλλαγή παραδείγματος την οποία βιώνουμε, τελικά ανέβασε τον πήχη!
Οι επαγγελματίες του ψηφιακού κόσμου αναλαμβάνουν πλέον πιο σημαντικό ρόλο και πρέπει να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν, ειδικά εφόσον η δική τους κατάρτιση μπορεί να καθορίσει τη βιωσιμότητα των πελατών τους.
Τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι η σωστή στιγμή για σπουδές ανώτερου επιπέδου, που μπορούν να προετοιμάσουν τα νέα στελέχη, μέσα από οδηγούς σπουδών του σήμερα.
Αυτό πρεσβεύουμε και αυτό επιτυγχάνουμε με τα Masters του Staffordshire University που έφερε το Unicert College στην Ελλάδα.
Βρες πληροφορίες και κάνε την επιλογή σου εδώ!
Σχόλια