Το retail τα τελευταία χρόνια αλλάζει, καθώς αλλάζουν οι αγορές στις οποίες απευθύνεται και οι συνήθειες των καταναλωτών. Ένα μεγάλο μέρος του retailing πλέον γίνεται online, κάτι που δίνει στους καταναλωτές τη δύναμη της πληροφορίας και της σύγκρισης. Αυτό τους κάνει πιο απαιτητικούς.
Έτσι, λοιπόν, καθίσταται απαραίτητο για τον κάθε retailer να είναι πλήρως ενημερωμένος για όλες τις εξελίξεις στον κλάδο και παράλληλα να ενσωματώνει τις νέες τάσεις ώστε να είναι ανταγωνιστικός. Παρακάτω παρατίθενται 40 όροι που ο κάθε σύγχρονος retailer πρέπει να γνωρίζει.
Anchor Store: Γνωστό επίσης και ως «draw tenant», «anchor tenant» ή«key tenant», το anchor store είναι ένα από τα μεγαλύτερα-αν όχι το μεγαλύτερο-κατάστημα μέσα σε ένα εμπορικό κέντρο(mall). Είναι συνήθως ένα πασίγνωστο πολυκατάστημα ή μια αλυσίδα καταστημάτων λιανικής πώλησης.
Αν είστε μικρού ή μεσαίου μεγέθους retailer, ένα anchor store είναι ο ιδανικός γείτονας για εσάς. Τέτοιου είδους καταστήματα, δημιουργούν αυξημένη κίνηση στην περιοχή σας, πράγμα που σας δίνει την δυνατότητα να ανακαλύψετε περισσότερες ευκαιρίες για την δική σας επιχείρηση.
Big Box Store: Το όνομα του τα λέει σχεδόν όλα.Το big box storeείναι μια εγκατάσταση μεγάλου μεγέθους, σε τετράγωνο ή και ορθογώνιο σχήμα, συνήθως μέρος μίας μεγάλης αλυσίδας λιανικής πώλησης.Παραδείγματα τέτοιων καταστημάτων αποτελούν τα: Target, Home Depot και Best Buy.
Big Data: Αναφέρεται σε σύνολα δεδομένων, τόσο ογκώδη, που απαιτούνται εξελιγμένα προγράμματα και εξειδικευμένοι επιστήμονες για να γίνουν αυτά κατανοητά. Όταν ασχολείστε με Big Data, δεν περιορίζεστε απλά στο να κοιτάτε την κυκλοφορία ή τις μετατροπές, αλλά αναλύετε συμπεριφορές, δημογραφικές και κοινωνικές πληροφορίες, τον χρόνο και πολλά ακόμη.
Το να αναλύσετε τα νούμερα και να εξάγετε βήματα δράσης από όλη αυτήν την πληροφορία, απαιτεί πάρα πολύ δουλειά αλλά συνήθως οι retailers ανταμείβονται, καθώς τα Big Data προσφέρουν μία πολύ καλή εικόνα για τις διαθέσεις των καταναλωτών. Τα Big Data όχι μόνο επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να εξατομικεύουν την εμπειρία του κάθε πελάτη ξεχωριστά, αλλά τους βοηθούν να προβλέπουν την καταναλωτική συμπεριφορά (πχ. Πότε ένας καταναλωτής είναι σε διάθεση να ψωνίσει, πότε είναι έτοιμοι να αποχωρήσουν κ.ο.κ).
Brick and Click: O όρος αυτός αναφέρεται στους retailers που ενσωματώνουν το φυσικό τους κατάστημα με το ηλεκτρονικό τους site.Αυτοί οι retailersαξιοποιούν ότι καλύτερο έχουν από τους δύο αυτούς κόσμους, στην επιχείρησή τους. Οι περισσότερες Brick and Click εταιρείες προσφέρουν αξεπέραστες υπηρεσίες web-to-store, όπως είναι η παραλαβή από το κατάστημα ή επιστροφές προϊόντων.
Cashwrap: Αυτή είναι η κύρια περιοχή checkoutσε ένα κατάστημαretail. Με άλλα λόγια, είναι η περιοχή όπου απευθύνονται οι καταναλωτές όταν είναι πλέον έτοιμοι να αγοράσουν τα προϊόντα. Είναι το μέρος όπου οι έμποροι τοποθετούν το σύστημα POSκαι δημιουργούν πωλήσεις.
Συνήθως οι περιοχές cashwraps έχουν και ράφια με εμπορεύματα από όπου μπορούν οι καταναλωτές να ψωνίζουν κατά την έξοδό τους από το κατάστημα.
Click and Collect: Πρόκειται για μια υπηρεσία όπου οι retailers δίνουν στους καταναλωτές την δυνατότητα να αγοράσουν προϊόντα διαδικτυακά και να τα παραλάβουν από το κατάστημα.
Όπως τα Brick and Click, έτσι και τα Click and Collect καταστήματα, συνδυάζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα δύο κανάλια.
Είναι χρήσιμο και για τους καταναλωτές επίσης.
Μπορούν να πραγματοποιήσουν μια αγορά από την άνεση του σπιτιού τους, και απλά να το παραλάβουν όποτε τους βολεύει, αντί να πληρώνουν μεταφορικά ή να περιμένουν το προϊόν να φτάσει ταχυδρομικώς.
Cross Merchandising: Ο όρος αναφέρεται στην πρακτική της έκθεσης ή τοποθέτησης προϊόντων από διαφορετικές κατηγορίες μαζί, με στόχο:πρόσθετες πωλήσεις.
Φανταστείτε το εξής: είστε στο παντοπωλείο, και περιηγείστε στο τμήμα των ποτών όταν βλέπετε μπροστά σας ένα πακέτο λεμόνια τοποθετημένα δίπλα στο ράφι της τεκίλας. Αυτό αποτελεί ενέργεια cross merchandising. Oι έμποροι γνωρίζουν ότι ο κόσμος συχνά χρησιμοποιεί λεμόνι στα σφηνάκια τεκίλας, επομένως στρατηγικά τοποθέτησαν τα δύο αυτά προϊόντα μαζί.
Dead Stock: Κάποιες φορές το λέμε και «dead inventory»-είναι κάτι που κανένας retailer δε θέλει να έχει.Στο dead stockανήκει εμπόρευμα που δεν έχει πωληθεί ποτέ ή έχει παραμείνει στην αποθήκη για λίγο καιρό. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε γιατί ένα συγκεκριμένο εμπόρευμα είναι εποχιακό, είτε επειδή απλά δεν έχει ζήτηση.
Οι retailers μπορούν να ξεφορτωθούν ένα απόθεμα που είναι «νεκρό» ή που δεν κινείται, με εκπτώσεις ή δωρεές αλλά πάντα ο καλύτερος τρόπος να χειριστείς ένα dead stock, είναι να μην το προβάλεις σε περίοπτη θέση. Ανέλυσε την ζήτηση του κοινού σου, ώστε ν αποφασίσεις ποια προϊόντα θα κρατήσεις stock.
Επίσης βεβαιωθείτε ότι διαχειρίζεστε σωστά το απόθεμά σας ενώ παράλληλα διατηρείτε ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ πωλήσεων και καταναλώσεων.
Drop Shipping: Ο όρος αναφέρεται σε μια συμφωνία μεταξύ του retailer και του παρασκευαστή/διανεμητή, στην οποία ο πρώτος μεταβιβάζει τις παραγγελίες του πελάτη στον τελευταίο, ο οποίος με την σειρά του στέλνει το εμπόρευμα απευθείας στον πελάτη.
Με άλλα λόγια, ο retailer δεν διατηρεί απόθεμα(stock). Αντίθετα, στέλνει στον παρασκευαστή/διανεμητή την παραγγελία και τις πληροφορίες αποστολής και αυτός αποστέλλει το προϊόν στον πελάτη.
Dynamic Clustering/Δυναμική Ομαδοποίηση: Αν το αγοραστικό κοινό σας είναι κατακερματισμένο (πχ διαφορετικές τοποθεσίες ή κοινωνικο-οικονομικές τάξεις), τότε γνωρίζεις ότι το να αναπτύξεις την επιχείρησή σου με μία ενιαία στρατηγική, συνολικά, αποτελεί πρόκληση.
Η Δυναμική Ομαδοποίηση έχει να κάνει με τον εντοπισμό ευκαιριών ή προτύπων σε ποικίλα και διαφορετικά τμήματα της αγοράς, ώστε για κάθε ομάδα να εφαρμοστούν οι καλύτερες στρατηγικές για κάθε ομάδα. Ας υποθέσουμε ότι είστε Αμερικάνικη αλυσίδα ένδυσης που διατηρεί καταστήματα και στις 50 states.
Με την Δυναμική Ομαδοποίηση, έχετε την δυνατότητα να εντοπίσετε ομοιότητες σε πρότυπα και τάσεις σε 4 διαφορετικά states: California, New York, Nevada, Massachusetts. Αυτό σας επιτρέπει να έχετε καλύτερες και περισσότερες σχετικές πωλήσεις καθώς και να πάρετε αποφάσεις καταναλωτικές ή marketing για την συγκεκριμένη ομάδα.
Etailing: Αποτελεί συντομογραφία του «electronic retailing»και είναι η πρακτική της πώλησης αγαθών μέσω Internet. Etailersυπάρχουν σε κάθε μέγεθος και σχήμα, από τεράστια ονόματα μεγαθυρίων, όπως το Amazon και το Zapposμέχρι συνοικιακά/οικογενειακά καταστήματα που πουλούν στο site τους, και τα «stay-at-home»καταστήματα που πουλούν αποκλειστικά online.
Flash Sales: Παρόμοια με τις καθημερινές εκπτώσεις, ο όρος αναφέρεται σε εκδηλώσεις(event)εκπτώσεων που λαμβάνουν χώρα για περιορισμένο χρόνο. Οι Flash Sales μπορούν να διαρκέσουν, οπουδήποτε, από μερικές ώρες έως δύο μέρες ώστε να δελεάσουν τους καταναλωτές με τεράστιες προσφορές (συνήθως 50% και πάνω).
Η «παγίδα» είναι ότι οι αγοραστές πρέπει να πραγματοποιήσουν την συναλλαγή ΑΜΕΣΑ. Διαφορετικά ρισκάρουν να χάσουν τα προϊόντα από άλλους αγοραστές, ή να παρέλθει ο χρόνος και να χάσουν την ευκαιρία να «αρπάξουν» τις προσφορές που επιθυμούν.
Green Retailing: Ο όρος αναφέρεται σε πρακτικές φιλικές-προς-το-περιβάλλον, που υιοθετούν οι retailers.
Κοινά παραδείγματα αποτελούν η μετατροπή της συσκευασίας ενός προϊόντος σε ανακυκλώσιμη ή προσφορά επαναχρησιμοποιήσιμων τσαντών αντί για πλαστικών, στους πελάτες.
Άλλες πρακτικές, όπως η προσθήκη φωτοβολταικώνή η αντικατάσταση του φωτισμού στο κατάστημα με εναλλακτικό εξοικονόμησης ενέργειας, μπορούν επίσης να θεωρηθούν.
Retail Υψηλής Ταχύτητας: Το Retail υψηλής ταχύτητας έχει να κάνει με την ικανότητα του να κάνεις πιο γρήγορη την εμπειρία του πελάτη. Παραδείγματα Retail υψηλής ταχύτητας αποτελούν τα drive-thru παντοπωλεία, ταpop-up καταστήματα, οι κινητές επιχειρήσεις όπως πχ τα φορτηγά τροφίμων ή οποιοσδήποτε retailer πραγματοποιείέκτακτες προσφορές ή εκπτώσεις περιορισμένου χρόνου.
Η χρήση των κινητών POS συστημάτων είναι εξαιρετικά δημοφιλής στο Retail υψηλής ταχύτητας. Γρήγορο, ελαφρύ και εύκολο στην εγκατάσταση το mPOSτρέχει στο cloud και μπορεί να ενημερώσει αποθέματα, CRM και πληρωμές σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας έτσι τους εμπόρους να είναι πάντα ενημερωμένοι. Τα περισσότερα mPOS συστήματα, προσφέρουν επίσης δυνατότητες όπως αποδείξεις μέσω emailκαι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου, διευκολύνοντας τις επιχειρήσεις των retailers υψηλής ταχύτητας.
Integrated Supply Chain: Πρόκειται για ένα δίκτυο επιχειρήσεων και εργολάβων που δουλεύουν μαζί και συντονίζονται για να κατασκευάσουν, να μεταφέρουν , να διανείμουν και να πουλήσουν προϊόντα λιανικής.
Σε αντίθεση με την κοινή supply chain, που αποτελεί περισσότερο μία γραμμική διαδικασία όπου το προϊόν κατευθύνεται από την μία φάση στην επόμενη, μια Integrated Supply Chain εμπεριέχει περισσότερη συνεργασία και ενδέχεται να περιλαμβάνει την από κοινού ανάπτυξη προϊόντων, κοινόχρηστες πληροφορίες και κοινά συστήματα.
Keystone Pricing: Αυτή είναι η πρακτική της πώλησης ενός εμπορεύματος σε τιμή διπλάσια της χονδρικής.
Οι retailers καταφεύγουν στην φόρμουλα του keystone pricing γιατί είναι απλή και συνήθως καλύπτει το κόστος ενώ προσφέρει «ηχηρό» περιθώριο κέρδους.
Layaway/ Lay-by: Είναι μία συμφωνία μεταξύ του retailer του πελάτη, στην οποία ο retailer«κρατάει» ένα προϊόν στην άκρη για τον αγοραστή, μέχρι αυτός να πραγματοποιήσει την τελική εξόφληση. Ο καταναλωτής πληρώνει σε δόσεις (με μηδενικό επιτόκιο) και θα παραλάβει το προϊονμόνο εφόσον ολοκληρωθούν οι πληρωμές.
Με την συμφωνία αυτή ωφελούνται και τα δύο μέρη.
Τα Layawayπρογράμματα διευκολύνουν τον καταναλωτή να αποκτήσει τα προϊόντα που επιθυμεί, ενώ παράλληλα ελαχιστοποιούν το ρίσκο από πλευράς retailer.
Leveraged Buy Out LBO: είναι η συναλλαγή μίας εταιρείας κάνοντας χρήση δανεικών κεφαλαίων. Ο αγοραστής θα χρησιμοποιήσει τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας ως εγγύηση για να πάρει το δάνειο και θα χρησιμοποιήσει τις ταμειακές ροές(cash flow)της εταιρείας για να αποπληρώσει το δάνειο.
Loss Leader: To Loss Leader αποτελεί ένα δημοφιλές εργαλείο marketing. Πρόκειται για ένα αντικείμενο που πωλείται με ζημιά, προκειμένου όμως να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές σε ένα κατάστημα. Εφόσον βρίσκονται ήδη μέσα στο κατάστημα, ο retailer ποντάρει πλέονστο ότι ο πελάτης θα αγοράσει και άλλα εμπορεύματα μαζί με το loss leader δημιουργώντας κέρδος στην επιχείρηση.
Markdown: Σε αντίθεση με τις εκπτώσεις περιορισμένου χρόνου ή τις προωθητικές προσφορές, το markdown είναι μία υποτίμηση του προϊόντος, το οποίο δεν πωλείται στην αρχική τιμή για την οποία προοριζόταν. Η τιμή μειώνεται μόνιμα, το προϊόν μετακινείται στα αποθέματα και δίνει χώρο σε νέα προϊόντα.
Μass Customization/MΑΖΙΚΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ: Ο συγγραφέας Β. Joseph Pine IIορίζει την μαζική εξατομίκευση ωςη «χαμηλού κόστους, υψηλού όγκου, αποδοτική παραγωγή ατομικά προσαρμοσμένων προσφορών». Η μαζική εξατομίκευση αναφέρεται στην πρακτική της προσφοράς προϊόντων που απευθύνονται στις προτιμήσεις του κάθε πελάτη, αλλά παρ' όλα αυτά μπορεί να παραχθεί μαζικά, με αποδοτικό τρόπο.
Ο Pine συμβουλεύει τις επιχειρήσεις να διασπούν τις προσφορές τους σε ξεχωριστά δομημένα στοιχεία, όπως τα blocks της LEGO, τα οποία μπορούν να συνδυαστούν με διάφορους τρόπους με ένα σύστημα σύνδεσης που τα διασπάει. Στη συνέχεια, η εταιρεία πρέπει να δουλέψει με κάθε πελάτη ξεχωριστά, δημιουργώντας μια εμπειρία, μέσα από ένα σχεδιαστικό εργαλείο που βοηθά τους καταναλωτές να προσδιορίσουν τι θέλουν.
Mobile Payments/Πληρωμές μέσω Κινητού: O συγκεκριμένος όρος αφορά τις υπηρεσίες και την τεχνολογία που επιτρέπει στον καταναλωτή να πληρώνει χρησιμοποιώντας το κινητό του τηλέφωνο αντί να καταφεύγει στους παραδοσιακούς τρόπους πληρωμής όπως τα μετρητά ή πιστωτικές κάρτες.
Οι πληρωμές μέσω κινητού συναντώνται σε διάφορες μορφές, οι πιο δημοφιλείς περιλαμβάνουν τις λύσεις που βασίζονται στο σύστημα NCF (Near Field Communication)όπως ApplePay, ISIS, Google Wallet και λύσεις βασισμένες σε εφαρμογές όπως το PayPal.
Mobile Shopping/Αγορές μέσω κινητού: Ιδιαίτερα δημοφιλείς, χάρη στην δημοτικότητα των tablets καιsmartphones, τοmobile shopping είναι η πρακτική της αγοράς αγαθών ή υπηρεσιών μέσω συσκευής κινητού τηλεφώνου. Οι αγοραστές μπορούν να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους είτε μέσω του mobile site του retailer, είτε με την χρήση κάποιας εφαρμογής.
Mystery Shopping: Πρόκειται για μια δραστηριότητα που εφαρμόζουν εταιρείες έρευνας αγοράς, watchdog groups και οι ίδιοι οι retailersώστε να αξιολογούν την ποιότητα προϊόντος/υπηρεσίας ή την συμμόρφωση. Ο mystery shopper ενεργεί σαν ένας κοινός καταναλωτής, στη συνέχεια παρέχει feedback και καταγράφει με λεπτομέρειες την εμπειρία του με τον retailer.
Niche Retailing: Ο όρος αυτός αναφέρεται στην πρακτική της πώλησης αποκλειστικά και μόνο σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς. Με άλλα λόγια, όταν είσαι ένας niche retailer, ειδικεύεσαι σε έναν συγκεκριμένο τύπο προϊόντος (ή ορισμένες φορές σε λίγα παρεμφερή προϊόντα). Οι niche retailers έχουν την οικονομική δυνατότητα είναι πιο ευκίνητοι μες τις στρατηγικές τους, σε σχέση με πιο ευρείς επιχειρήσεις, γιατί απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό. Αυτό τους επιτρέπει να εντοπίζουν τα ξεχωριστά τμήματα της αγοράς και να αναπτύσσουν μοναδικές και πιο στοχευμένεςστρατηγικές για να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς τους.
Ένα καλό παράδειγμα niche retailerείναι η Sunglass Hut, μια δημοφιλής αλυσίδα retail που ειδικεύεται στην πώληση γυαλιών ηλίου.
Omni-channel Retailing: Omni-channel σημαίνει εδραίωση της παρουσίας μια επιχείρησης σε διάφορα κανάλια και πλατφόρμες (πχ brick-and-mortar, κινητά, Internet, κατάλογοι κτλ) και παροχή στους πελάτες, της δυνατότητας συναλλαγής, αλληλεπίδρασης, και συμμετοχής μέσω όλων αυτών των καναλιών ταυτόχρονα ή εναλλακτικά. Το να δίνετε στον πελάτη την ευελιξία να αγοράζει ένα προϊόν χρησιμοποιώντας εφαρμογή κινητού, να παραλαμβάνει το εμπόρευμα από το κατάστημά σας, και να προβαίνει σε διαδικασία επιστροφής του μέσω της ιστοσελίδας, αποτελεί παράδειγμα του Omni-channel retail.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το οmni-channel retailαυτό εκτείνεται πολύ παραπέρα από την απλή παρουσία σε πολλαπλές πλατφόρμες. Για να είστε πραγματικά οmni-channel, οφείλετε να συγχωνεύεται όλες αυτές τις πλατφόρμες ώστε να παρέχετε μία αξέχαστη εμπειρία στον πελάτη.
Planogram: Πρόκειται για μια οπτική αναπαράσταση που δείχνει πως το εμπόρευμα μπορεί να τοποθετηθεί στο ράφι του καταστήματος για να φέρει περισσότερες πωλήσεις. Είναι ένα μοντέλο που επιδεικνύει την καλύτερη τοποθέτηση του εμπορεύματός σας.
Η τοποθέτηση του προϊόντος μπορεί να επηρεάσει τις συναλλαγές των καταναλωτών, επομένως ο προγραμματισμός αυτής της τοποθέτησης μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις.
Το Planogram μπορεί επίσης να καθοδηγήσει και να βοηθήσει στην χαρτογράφηση του καταστήματος δίνοντας την δυνατότητα στους retailers να αξιοποιήσουν τον χώρο στο κατάστημά τους.
Pop-Up Stores: Σκεφτείτε τα σαν τα offline «ξαδέρφια» των flash sales ιστοσελίδων.
Τα Pop-Up καταστήματα(γνωστά και ωςPop-up Retail) είναι βραχυπόθεσμαμαγαζιά ή χώροι πώλησης που έρχονται και παρέρχονται μέσα σε μία δεδομένη χρονική περίοδο. Τέτοια καταστήματα μπορούν να ιδρυθούν μέσα σε άδειους χώρους retail,θαλάμους πολυκαταστημάτων ή και στη μέση ενός πάρκου.
Τα Pop-Up καταστήματα εμφανίζονται συνήθως χωρίς να έχει προηγηθεί ανακοίνωση, προσελκύουν γρήγορα τα πλήθη και είτε εξαφανίζονται είτε μετασχηματίζονται σε άλλου τύπου καταστήματα, μέσα στην επόμενη χρονική περίοδο.
Prestige Pricing: Πρόκειται για μια στρατηγική που υλοποιείται συνήθως από high-end retailers και lifestyle brandsκαι κατά την οποία ένα προϊόν τιμολογείται σε μία υψηλή τιμή ως ένδειξη αποκλειστικότητας, υψηλής ποιότητας ή πολυτέλειας. Προορίζεται για να προσελκύει ιδιώτες status-conscious και πελάτες που αναζητούν premium προϊόντα.
H Luis Vuitton είναι ένα προνομιούχο παράδειγμα retailer με στρατηγική prestige τιμολόγησης. Η French Fashion houseεφαρμόζει premium τιμολόγηση σε όλα τα προϊόντα της, δεν πραγματοποιεί εκπτώσεις, ούτε έχει outlet καταστήματα.
Κύκλος Ζωής Προϊόντος: Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται για να περιγράψει την αλληλουχία των σταδίων από τα οποία περνάει ένα προϊόν μέχρι να φτάσει στην αγορά. Τα στάδια αυτά περιλαμβάνουν την σύσταση, την ανάπτυξη εσόδων πώλησης, την ωρίμανση και την απόσυρση του προϊόντος. Θα πρέπει να επιδεικνύεται προσοχή στον κύκλο ζωής του κάθε προϊόντος σας. Κρατήστε σημειώσεις σχετικά με την απόδοση σε κάθε στάδιο και συγκεντρώστε πληροφορίες που μπορείτε να αξιοποιήσετε για την βελτίωση των μελλοντικών σας προϊόντων ή προσφορών.
Relationship Retailing: Πρόκειται για μια στρατηγική που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για χτίσουν loyalty(=πιστότητα) και να σφυρηλατήσουν μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες τους.
Το Relationship Retailing μπορεί να έχει την μορφή loyalty προγραμμάτων, εξατομικευμένων εμπειριών ή εξαιρετικών υπηρεσιών προς τον πελάτη.
RFID: Ακρωνύμιο του Radio Frequency Identification, το RFID είναι ένα chipενσωματωμένο στην ετικέτα ή την συσκευασία. Εκεί βρίσκονται αποθηκευμένες πληροφορίες για το προϊόν, που χρησιμοποιούνται συνήθως για τον εντοπισμό του. Χάρη στην τεχνολογία RFIDοι retailers μπορούν να γνωρίζουν με ακρίβεια το απόθεμά τους και να μην ξεμένουν ποτέ.
Το απόθεμα όμως είναι μόνο η αρχή. Οι retailers τώρα εξετάζουν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν το RFID ώστε αποκτούν επιπλέον στοιχεία για τις διαθέσεις των καταναλωτών, πράγμα που θα τους επιτρέψει να εφαρμόζουν πιο αποτελεσματικές στρατηγικές marketing και να παρέχουν καλύτερες εμπειρίες στον πελάτη.
Self Serve: Στο retail, αυτό σημαίνει να επιτρέπεις στον καταναλωτή να επιλέξει και να πληρώσει για τα αγαθά ο ίδιος, χωρίς να ζητήσει βοήθεια από το έμψυχο προσωπικό.
Αυτόματοι πωλητές, κιόσκια, όπως και ουρές για self-serve checkout σε παντοπωλεία, όλα εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία.
Shrinkage: Αφορά την διαφορά μεταξύ της ποσότητας του stock που είναι καταγεγραμμένη και της πραγματικής ποσότητας που είναι διαθέσιμη. Με άλλα λόγια πρόκειται για μια μείωση στο απόθεμα που δεν οφείλεται σε σωστές πωλήσεις. Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι shrinkageείναι η κλοπή από προσωπικό, κλοπή, διοικητικά λάθη, λάθος του προμηθευτή.
Μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε το shrinkage, ενισχύοντας την ασφάλεια στο κατάστημά σας.
Να παρακολουθείτε τους πελάτες, τους εργαζόμενους και τους πωλητές/προμηθευτές για ύποπτη συμπεριφορά. Επίσης να έχετε ορίσει πολιτικές ανάληψης ευθύνης ώστε να μειώσετε τον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους και να κάνετε τακτικά απογραφή, ιδίως όταν πρόκειται για προϊόντα που γίνονται συχνά αντικείμενα κλοπής.
Stock Keeping Unit: Γνωστός και ωςSKU, ο όρος αυτός αφορά την μοναδική ταυτοποίηση ενός συγκεκριμένου προϊόντος. Χρησιμοποιείται στην διαχείριση αποθέματος και επιτρέπει στουςretailers να εντοπίζουν και να διαχωρίζουν τα προϊόντα τους μεταξύ τους. Το SKUαντιπροσωπεύει όλα τα γνωρίσματα του προϊόντος συμπεριλαμβανομένων του style, του brand του μεγέθους, του χρώματος και άλλων.
Social Commerce:To S-Commerce αναφέρεται σε μοντέλα ή πρακτικές retail που ενσωματώνουν social media, user-generated περιεχόμενο ή κοινωνικήαλληλεπίδραση.
Η Mashable παρέχει επτά είδη Social Commerce στο διαδίκτυο:
- Peer-to-peer πλατφόρμες πώλησης(ebay, Amazon, Marketplace)
- Πωλήσεις μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης(Facebook, Pinterest, Twitter)
- Group buying (Oμαδικέςαγορές)(Groupon, Liningsocial)
- Peer Recommendations (Amazon, Yelp, JustBoughtIt)
- User-curated shopping (The Fancy, Lyst, Svpply)
- Participatory commerce (Threadless, Kickstarter)
- Social shopping (Motilo, Fashism, GoTryItOn)
Tribetailing: Ο όρος αυτός αναφέρεται στην πρακτική του retail κατά την οποία, προσαρμόζεις οτιδήποτε κάνεις-από το design του καταστήματος, τις διαφημίσεις, το προσωπικό σου-για μια συγκεκριμένη φυλή «tribe» ή ομάδα ανθρώπων.
Με το tribetailing, δεν προσπαθούμε να ευχαριστήσουμε όλο το κοινό ή τις μάζες, του αλλά εστιάζουμε σε ένα συγκριμένο τμήμα του πληθυσμού και απευθυνόμαστε σε αυτό και μόνο.
Unified Brand Experience Ενιαία Εμπειρία του Brand: Στο retail, η έννοια αυτή έχει να κάνει με την καθιέρωση ενός σταθερού/ συνεπούς brand ή ταυτότητας μέσω πολλαπλών καναλιών ή πλατφόρμων, συμπεριλαμβανομένων των brick and mortar, του ecommerce καικινητών. Επομένως είτε προωθείτε και πουλάτε σε πελάτες face-to-face, είτε μέσω εφαρμογής κινητού, είτε διαδικτυακά, είστε σε θέση να διαδώσετε τα ίδια μηνύματα και να προσφέρετε μια εξαιρετική εμπειρία.
Η επιτυχής υλοποίηση αυτού, προϋποθέτει σωστή εκπαίδευση του προσωπικού, εύρεση κατάλληλων εργαλείων, και κυρίως την ύπαρξη μιας ξεκάθαρης στρατηγικής με ξεκάθαρα μηνύματα.
Virtual Augmentation: Με την έννοια αυτή εννοούμε ότι ο πραγματικός-φυσικός κόσμος που αντιλαμβάνεται ο χρήστης «αλληλοσυμπληρώνεται» με εικονικά στοιχεία, με τέτοιο τρόπο ώστε όλα να συνυπάρχουν στο ίδιο περιβάλλον. Αυτή η «εικονική επαύξηση» φέρνει στον πραγματικό κόσμο, όλα εκείνα τα στοιχεία που προέρχονται από τον Η/Υ-περίπου όπως στην ταινία Space Jam, βλέπουμε τονMichael Jordanνα παίζει μπάσκετ με χαρακτήρες Looney Tunes.
Στο retail, τοVirtual Augmentation μπορεί να υλοποιηθεί με διάφορους τρόπους όπως τα strippable catalogs, εφαρμογές που σου επιτρέπουν να δεις τις προσφορές στο κατάστημα, όταν κατευθύνεις την κάμερα του κινητού προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, ακόμη και εξομοιωτές δοκιμαστηρίων.
Webrooming: Πρόκειται για την πρακτική κατά την οποία βλέπεις τα προϊόντα online στα φυσικά καταστήματα όπου αυτά πωλούνται, προτού τα αγοράσεις. Είναι το αντίθετο του showrooming, όπου οι πελάτες κοιτάζουν τα προϊόντα στο φυσικό κατάστημα και τα αγοράζουν μόνο διαδικτυακά. Ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης που στηρίζονται στην εικόνα (Pinterest, Polyvore) βοηθούν την εξέλιξη του webrooming. Οι χρήστες βλέπουν τα αντικείμενα που τους αρέσουν καθώς περιηγούνται στα sites, και στη συνέχεια βγαίνουν στον πραγματικό κόσμο για να τα δοκιμάσουν.
Σχόλια