Πρόσφατα σε μια συνάντηση μου με μια εταιρεία τεχνολογίας με ρώτησαν αν αξίξει να επενδύσει μια εταιρεία σε πλατφόρμα marketing automation.
Για όσους δε γνωρίζουν τι ρόλο παίζει μια τέτοια πλατφόρμα στην ουσία αποτελεί ένα εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα στις ομάδες μάρκετινγκ να αυτοματοποιήσουν την ψηφιακή τους επικοινωνία με πελάτες κι ενδιαφερόμενους μέσω πολλαπλών καναλιών διανομής όπως το email, mobile και δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα (πχ. Twitter, Facebook), να σχεδιάσουν εξελιγμένες κι εξατομικευμένες καμπάνιες, ν΄αναλύσουν την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών τους και να μετρήσουν τη συμβολή τους στην επίτευξη των στόχων που συχνά συσχετίζονται με την αύξηση των εσόδων της εταιρείας.
Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες στην αγορά με διαφορετικά χαρακτηριστικά και κατά τη γνώμη μου η επιλογή μιας marketing automation πλατφόρμας είναι ανάλογη με την αγορά ενός αυτοκινήτου. Πρέπει να γνωρίζεις τις ικανότητες που έχει κι αν αυτές πληρούν τις ανάγκες της εταιρείας, να έχεις το απαραίτητο budget, και να έχεις ικανούς οδηγούς στο τιμόνι που μπορεί να αξιοποιήσουν τις ικανότητες της πλατφόρμας στο μέγιστο. Επίσης καλό είναι η πλατφόρμα που θα επιλεγεί να έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί με το CRM σύστημα της εταιρείας γιατί αυτό θα βοηθήσει το τμήμα πωλήσεων και το τμήμα μάρκετινγκ να λειτουργήσουν συνεργατικά και πιο αποτελεσματικά.
Ας κοιτάξουμε ένα υποθετικό σενάριο. Μια εταιρεία τεχνολογίας λανσάρει ένα καινούργιο λογισμικό δωρεάν στην αγορά. Με το δωρεάν λογισμικό ο στόχος της εταιρείας είναι να προσελκύσει πιθανούς πελάτες με σκοπό να τους μετατρέψει αργότερα σε αγοραστές προηγμένων προϊόντων. Ας υποθέσουμε ότι από τους 1000 πιθανούς πελάτες που κατέβασαν αυτό το λογισμικό στον υπολογιστή τους μόνο 100 το χρησιμοποιούν συχνά. Πώς λοιπόν μπορεί μια εταιρεία να ενεργοποιήσει τους αδρανείς χρήστες; Και πώς μπορεί να επιταχύνει τον κύκλο πωλήσεων ώστε να μετατρέψει κάποιο ποσοστό χρηστών σε αγοραστές;
Σ΄ ένα άλλο σενάριο που αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο μια πελάτισσα επισκέπτεται το e-Shop μιας εταιρείας, εστιάζει το ενδιαφέρον της σ΄ ένα προϊόν, το προσθέτει στο καλάθι αγορών αλλά για κάποιο λόγο εγκαταλείπει τον ιστότοπο πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία της πώλησης. Πώς μπορεί η εταιρεία να προσελκύσει ξανά αυτή την πελάτισσα ώστε να ολοκληρώσει άμεσα την αγορά και ν΄αποφέρει έτσι έσοδα στην εταιρεία;
Με το συνδιασμό της marketing automation πλατφόρμας και του CRM η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να προσφέρει 1-to-1 marketing δηλαδή να σχεδιάσει και να εκτελέσει μια εξατομικευμένη καμπάνια ανάλογα με το πως αλληλεπιδρά με το συγκεκριμένο λογισμικό ο κάθε χρήστης ή με το e-Shop ο πελάτης, να μετρήσει την αποτελεσματικότητα της και να την προσαρμόσει σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης.
Σχόλια