Lithos Digital: Τι πρέπει να γνωρίζει κάθε εταιρεία πριν επενδύσει στο Digital Marketing
«Δεν υπάρχουν μαγικά στο Marketing. Θέλει υπομονή, επιμονή και αρκετό χρόνο. Ό,τι ανεβαίνει γρήγορα, πέφτει γρήγορα.» Κάνοντας αυτήν την χαρακτηριστική αναφορά, ο Ανδρέας Μέξης, υπεύθυνος της Lithos Digital στην Ελλάδα, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για το digital marketing, τη «σχέση» του με την κατασκευή ιστοσελίδων και την προσοχή που θα πρέπει να δίνουν οι επιχειρήσεις, στην εποχή του κορονοϊού.
Ποιες εταιρείες πρέπει να επενδύσουν στο Digital Marketing και πότε είναι η κατάλληλη περίοδος;
Το Digital Marketing αφορά όλους, είτε είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, είτε πολυεθνικές εταιρείες. Δεν είναι επιλογή, είναι «must» για την επιβίωση οποιασδήποτε επιχείρησης και αυτό είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ στην εποχή του κορονοϊού.
Όσο για το πότε, η απάντηση είναι «χθες». Διότι χρειάζεται χρόνος για να χτιστεί σωστή στρατηγική και κυρίως για να ανέβεις στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα της Google. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο νωρίς ξεκινήσεις, τόσο το καλύτερο.
Ποια είναι η Lithos Digital; Πώς ξεκίνησε, σε ποιους τομείς δραστηριοποιείται;
Η Lithos Digital είναι μια εταιρεία Digital Marketing με βάσεις σε Λονδίνο, Σεβίλλη και Αθήνα. Ενώ ιδρύθηκε το 2012, άρχισε να αναλαμβάνει πελάτες και να βοηθάει μικρές και μεγάλες εταιρείες στην Ελλάδα και στην Ισπανία το 2016. Όμως, δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες και ηπείρους, καθώς έχει πελάτες από όλο τον πλανήτη και σε κάθε τομέα.
Έχουμε στο πραγματικό portfolio μας πολλούς περισσότερους πελάτες από εκείνους που βλέπετε στην ιστοσελίδα μας και κυρίως μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, σε διάφορους κλάδους. Με αυτές τις εταιρείες όμως υπάρχουν ειδικά συμβόλαια τα οποία δεν μας επιτρέπουν να τις αναφέρουμε και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Τέτοιες εταιρείες έχουν τεράστιο ανταγωνισμό και δεν θέλουν να γνωρίζουν οι ανταγωνιστές ποιος τους έχει βοηθήσει να φτάσουν στην κορυφή.
Έχουμε αναλάβει από πολύ μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες μέχρι πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε όλο τον κόσμο. Δεν κάνουμε διακρίσεις και αντιμετωπίζουμε όλους τους πελάτες μας με τον ίδιο τρόπο. Για να είμαι ειλικρινής, η χαρά μας είναι μεγαλύτερη όταν μια μικρή επιχείρηση αναπτύσσεται και επεκτείνεται χάρη στην πολύτιμη βοήθειά μας.
Ποια είναι η στρατηγική σας; Πώς ανταποκρίνεστε στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη;
Αν με ρωτάτε ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της Lithos Digital, θα σας πω πως είναι η απόλυτη κατανόηση των αναγκών του κάθε πελάτη και η αντιμετώπιση των στόχων του σαν να είναι δικοί μας στόχοι. Παίρνουμε πολύ προσωπικά τους στόχους του κάθε πελάτη, μικρού ή μεγάλου. Στην πραγματικότητα, όλοι γνωρίζουμε πως αυτή δεν είναι η πραγματική δουλειά μιας εταιρείας Digital Marketing. Η πραγματική δουλειά μας είναι να ανεβάσουμε την ιστοσελίδα του πελάτη στις υψηλότερες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων της Google και η καλύτερη προβολή και προώθηση στα Social Media.
Δηλαδή, η δουλειά μας είναι να φέρουμε στον πελάτη τους εν δυνάμει αγοραστές/πελάτες του, το κοινό εκείνο το οποίο ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή της υπηρεσίες της επιχείρησης. Αν όμως αυτό θα οδηγήσει στο τελικό conversion, δηλαδή στην πραγματική πώληση, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η ποιότητα, η τιμή κτλ. Όμως, στην Lithos Digital είμαστε goal oriented και γνωρίζουμε πολύ καλά πως τον πελάτη δεν τον ενδιαφέρει να είναι στην πρώτη θέση της Google και να μην βγάζει κέρδος, αλλά τον ενδιαφέρει η πραγματική πώληση με κάθε μέσο. Άλλωστε, αυτή είναι η ουσία, ο πελάτης να βγάζει κέρδος και να επενδύει στο Digital Marketing της επιχείρησής του μακροχρόνια.
Δώστε μας μια εικόνα από τις συνεργασίες σας αλλά και το πώς προβάλλετε τις διάφορες ενέργειες σας.
Μπορούμε να πούμε πως γενικά η Lithos Digital είναι αρκετά «low profile». Σπάνια θα δείτε κάποια σημαντική προβολή της ή διαφημίσεις. Ωστόσο, επιλέγει πολύ προσεκτικά τους στρατηγικούς της συνεργάτες, όπως είναι η «Οικονομάκης Χρήστος Διεθνής Δικηγορική Εταιρεία», η οποία είναι ηγέτιδα δικηγορική στους τομείς των επιχειρήσεων και της οικονομίας και διατηρεί 13 γραφεία σε 10 χώρες, και η Divine Property, πολυβραβευμένη εταιρεία στον χώρο των ακινήτων με πελάτες από όλο τον κόσμο.
Οι πελάτες μας είναι η προβολή μας. Ποτέ δεν ήταν στόχος της εταιρείας να κάνει γνωστό το brand της ή να επιδεικνύει ότι αποτελεί μια «μεγάλη εταιρεία». Αυτό δεν έχει καμία αξία ούτε για εμάς, ούτε για τους πελάτες μας. Η πραγματική αξία και χαρά μας είναι όταν οι πελάτες μας πετυχαίνουν τους στόχους τους. Εκείνη την στιγμή και η Lithos Digital πετυχαίνει έναν από τους στόχους της. Φυσικά, είμαστε ευγνώμονες για τους συνεργάτες μας και τους στηρίζουμε 100%.
Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, η «σχέση» της κατασκευής μιας ιστοσελίδας με το Digital Marketing;
Η εταιρεία έχει ένα slogan «If it’s digital, we got it». Εκτός από το Digital Marketing, μαζί με τα Social Media και τις διαφημίσεις Google, ασχολείται και με την κατασκευή ιστοσελίδων και μάλιστα με μεγάλες επιτυχίες.
Ένα σημαντικό πρόβλημα στην εποχή μας είναι πως οι προγραμματιστές δεν έχουν ουσιαστική επικοινωνία με το τμήμα του Marketing. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις πιστεύουν πως πρώτα πρέπει να κατασκευάσουν την ιστοσελίδα τους και ύστερα να οδηγηθούν σε κάποια άλλη εταιρεία που θα αναλάβει την Digital Marketing στρατηγική τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να βλέπουμε πολύ ωραίες ιστοσελίδες τις οποίες η Google δεν μπορεί να «διαβάσει» σωστά. Και τότε, η δουλειά του Digital Marketing γίνεται εξαιρετικά δύσκολη. Για αυτό το λόγο έχουμε δική μας ομάδα προγραμματιστών. Είναι πολύ πιο εύκολο να δημιουργήσουμε μια ιστοσελίδα από το μηδέν, με την αποτελεσματική συνεργασία των τμημάτων IT και Marketing, ώστε να έχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα μέσα σε ελάχιστο χρόνο.
Ποια είναι η σημασία που δίνουν οι επιχειρήσεις, σήμερα, στο digital marketing; Υπάρχουν συχνά λάθη που βλέπετε να συμβαίνουν ή tips που θα θέλατε να αναφέρετε;
Στην Ελλάδα, οι περισσότερες επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι υπάρχει, ότι πρέπει να το κάνουν άμεσα, αλλά γενικά δεν είναι σίγουροι στο τι ακριβώς είναι. Αρκετοί πιστεύουν ότι Digital Marketing είναι μόνο οι διαφημίσεις Google ή τα Social Media και έτσι χάνουν την πραγματική ουσία. Digital Marketing είναι οτιδήποτε γίνεται στο διαδίκτυο με στόχο την προώθηση μιας υπηρεσίας ή προϊόντος και το σωστό είναι να τα δοκιμάσεις όλα γιατί δεν δουλεύουν όλα για όλους, και Marketing χωρίς AB Testing δεν υπάρχει. Το Marketing είναι σαν το σπαγγέτι, το πετάς στο τοίχο για να δεις αν θα κολλήσει. Κάθε εταιρεία είναι μοναδική, το ίδιο πρέπει να είναι και η Digital Marketing στρατηγική της.
Στην εποχή του κορονοϊού, της πανδημίας και των lockdown, τι θα πρέπει να προσέχουν οι επιχειρήσεις, όσον αφορά στη στρατηγική τους γύρω από το digital marketing.
Σε αυτή την δύσκολη περίοδο για όλο τον κόσμο είναι πολύ σημαντικό να γίνει σωστή έρευνα και να επιλέξεις καλούς συνεργάτες. Δυστυχώς, επειδή όλοι έχουν στραφεί στο διαδίκτυο, ξαφνικά όλοι είναι ειδικοί στο Digital Marketing. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να διαλέγουν λάθος συνεργάτες και να ξοδεύουν χρήματα χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Όταν σας υπόσχονται πολλά και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα, τότε κάτι δεν πάει καλά. Δεν υπάρχουν μαγικά στο Marketing. Θέλει υπομονή, επιμονή και αρκετό χρόνο. Ό,τι ανεβαίνει γρήγορα, πέφτει γρήγορα.
Ποια είναι αυτή τη στιγμή τα σημαντικότερα trends στο digital marketing; Ποιος ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων και των νέων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη;
Στην Ελλάδα, trend αυτή την περίοδο είναι το SEO. Κάτι που εμείς λέγαμε στους πελάτες μας στην Ελλάδα πριν τρία χρόνια. Σχεδόν όλοι έχουν αντιληφθεί ότι τίποτα δεν μπορεί να είναι πιο αποδοτικό μακροχρόνια από το οργανικό μάρκετινγκ. Το οργανικό μάρκετινγκ είναι επένδυση για το μέλλον κάθε επιχείρησης. Είναι σαν να χτίζεις τούβλο - τούβλο και τα τούβλα αυτά θα είναι πάντα δικά σου. Σε αντίθεση με τις διαφημίσεις Google ή Social Media, όπου τα αποτελέσματα είναι προσωρινά, στο SEO όσο ο χρόνος κυλάει τόσο ανεβαίνει η αξία.
Τα Social Media βοηθάνε, αρκεί να χρησιμοποιηθούν σωστά και να μην ξεχνάμε ότι οι σελίδες σε Facebook και Instagram δεν μας ανήκουν. Δεν έχει νόημα, λοιπόν, να επενδύουμε σε κάτι που δεν μας ανήκει και αύριο μπορεί να μας το πάρουν. Σήμερα όλα είναι τεχνητή νοημοσύνη (AI), απλά ο κόσμος δεν το αντιλαμβάνεται ακόμα. Ούτε οι ίδιοι στην Google και στο Facebook δεν έχουν άμεσο έλεγχο πάνω στον αλγόριθμό τους. Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό, τουλάχιστον προς το παρόν.
Παρατηρεί κανείς πως, παρά την πορεία σας, δεν εμφανίζεται καμία βράβευση ή κάτι σχετικό στην ιστοσελίδα σας.
Ναι, μπορεί να φανεί πολύ περίεργο που δεν εμφανίζουμε κανένα βραβείο στην ιστοσελίδα μας, παρόλο που θεωρούμαστε leader στο κλάδο μας παγκοσμίως.
Για να λάβεις κάποιο βραβείο θα πρέπει να συμμετάσχεις σε κάποιο διαγωνισμό. Η Lithos Digital δεν έχει πάρει ποτέ μέρος σε κάποιον διαγωνισμό, είτε σε θέματα Digital Marketing, είτε καινοτομίας και κατασκευής ιστοσελίδων. Τα έργα μας και οι πελάτες μας είναι τα βραβεία μας. Όταν οι πελάτες μας παίρνουν βραβεία, τότε παίρνουμε κι εμείς. Η αλήθεια είναι ότι λαμβάνουμε συχνά προσκλήσεις για να λάβουμε μέρος σε τέτοιους διαγωνισμούς, αλλά δεν έχουμε δεχτεί. Ίσως κάποια στιγμή λάβουμε μέρος ή δημιουργήσουμε τον δικό μας διαγωνισμό και τα δικά μας βραβεία.
Ποιοι είναι οι στόχοι της Lithos Digital;
Όπως αναφέρουμε και στην ιστοσελίδα μας, σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρείες να πετύχουν τους στόχους τους στη δύσκολη εποχή που διανύουμε, επιτυγχάνοντας παράλληλα και τους δικούς μας στόχους. Η δημιουργικότητα και η καινοτομία είναι η πραγματική μας αγάπη και όλες μας οι ενέργειες και τα project στοχεύουν σε ένα καλύτερο διαδικτυακό μέλλον, στην χρήση του Marketing προς όφελος του ανθρώπου, της ποιότητας ζωής και του πλανήτη μας.
Σχόλια