Πώς να επιλέξω την κατάλληλη συσκευασία μεταφοράς για την επιχείρηση μου;
Η επιλογή του σωστού υλικού και είδους σακούλας ή τσάντας για ένα προϊόν έχει πολύ μεγάλη σημασία. Ο γνωστός κανόνας «η προσοχή στις λεπτομέρειες κάνει τη διαφορά» βρίσκει εφαρμογή και στον τομέα του «packaging». Μία καλοσχεδιασμένη, ανθεκτική και όμορφη σακούλα μπορεί να λειτουργήσει μόνο θετικά προς το ίδιο το προϊόν και μπορεί να εγγυηθεί «returning visitors». Για αυτόν τον λόγο η επιλογή της συσκευασίας θα πρέπει να γίνει συνειδητά, καθώς μία ποιοτική, λειτουργική και εμφανίσιμη σακούλα θα κάνει τον πελάτη να προτιμήσει ξανά την εκάστοτε επιχείρηση.
Ποια η σημασία της σωστής συσκευασίας;
Η κατάλληλη συσκευασία δεν προσελκύει μόνο τους καταναλωτές, αλλά επιπλέον εγγυάται την ασφάλεια του προϊόντος κατά τη μεταφορά. Ιδιαίτερα για τα βρώσιμα προϊόντα, η κατάλληλη συσκευασία διατηρεί τα θρεπτικά συστατικά αναλλοίωτα, εξασφαλίζει τη φρεσκάδα και διατηρεί τη γεύση. Επιπλέον, η κατάλληλη συσκευασία διασφαλίζει την ποιότητα του παρεχόμενου προϊόντος, και φυσικά, χτίζει τη σχέση των πελατών με το brand ως μια σχέση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας.
Μια επιτυχημένη συσκευασία μπορεί να αποτελέσει την καλύτερη διαφήμιση, μια ακατάλληλη όμως μπορεί να αποβεί καταστροφική και να δυσφημίσει το προϊόν. Δεν είναι υπερβολικός ισχυρισμός. Μία βιαστική επιλογή συσκευασίας, βασισμένη αποκλειστικά στον παράγοντα «τιμή», μπορεί να βλάψει την εικόνα της επιχείρησής, και κατ’ επέκταση να ζημιώσει σημαντικά τις πωλήσεις.
«Το έξυπνο και προσεγμένο γραφιστικό, η ανθεκτικότητα, η λειτουργικότητα και η σύνδεση με το brand είναι μερικοί μόνο από τους παράγοντες που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη» όπως αναφέρει ο Χρήστος Ξένος από την Xenos Packaging ΑΕ.
Η εταιρία Xenos Packaging ΑΕ προτείνει τις πιο κατάλληλες συμβουλές για την επιλογή της συσκευασίας που θα κάνει τη διαφορά και θα βοηθήσει στη θεαματική αύξηση των πωλήσεων.
#1 Υπολογισμός του budget
Ο καθορισμός του προϋπολογισμού προηγείται της επιλογής της κατάλληλης τσάντας / συσκευασίας των προϊόντων. Το διαθέσιμο «budget» είναι αυτό που θα καθορίσει το είδος των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να ικανοποιεί στο μέγιστο τις ανάγκες.
Υλικά όπως η πλαστικοποίηση πάνω σε πολυτελή χαρτιά, οι εκτυπώσεις με ειδικά «foils» και διάφορες άλλες επεξεργασίες, όπως ανάγλυφες εκτυπώσεις, καθιστούν τη συσκευασία ιδιαίτερη, ξεχωριστή, πολυτελή και υψηλής ποιότητας, με αποτέλεσμα αυτή να προσελκύει κατά το «ταξίδι» της στην αγορά τα βλέμματα όλων.
Το κόστος παραγωγής με τη χρήση τέτοιων τεχνικών είναι συνήθως υψηλό. Το ίδιο ισχύει και για τις τσάντες από ύφασμα και φυσικές ίνες, οι οποίες, χωρίς να έχουν τις ίδιες δυνατότητες εκτύπωσης, παρέχουν αξεπέραστη αντοχή, καθώς μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν.
Οι πλαστικές τσάντες, από την άλλη, προσφέρουν σιγουριά και ανθεκτικότητα με πολύ χαμηλό κόστος. Τέλος, μία μέση και προσιτή επιλογή είναι οι χάρτινες σακούλες από οικολογικό χαρτί, που συνδυάζουν την οικολογική συνείδηση με τη χαμηλή τιμή.
Αυτό που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη είναι, όχι το συνολικό κόστος της εκάστοτε παραγγελίας, αλλά το κόστος της μεμονωμένης τσάντας ή συσκευασίας σε συνδυασμό με το μεμονωμένο προϊόν που αυτή θα συσκευάσει και θα διαφημίσει. Η αξία του προϊόντος (πολυτελές ή πολύ οικονομικό), το κύρος που πρέπει να του προσδίδει, ο σκοπός για τον οποίο προορίζεται (δώρα πολυτελείας ή απλή μεταφορά φαγητού delivery) και σαφώς το κοινό στο οποίο απευθύνεται (εκθέσεις, συνέδρια) είναι μερικοί μόνο από τους καίριους παράγοντες που οδηγούν στην κατάλληλη επιλογή.
«Η εύρεση της σωστής ισορροπίας ανάμεσα στο τι θέλετε / μπορείτε να ξοδέψετε και την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος είναι αυτό που θα καθορίσει την επιτυχία της συσκευασίας και τελικά των προϊόντων σας» τονίζει ο κ. Ξένος.
#2 Σχεδιασμός: Λογότυπο & χρώματα
Καθοριστικό παράγοντα της επιτυχίας ενός καταστήματος ή μίας επιχείρησης αποτελεί η επιλογή του κατάλληλου ονόματος που θα την προωθήσει, καθώς και το logo αυτής. Ένα εύηχο και με έξυπνα υπολογισμένο αριθμό γραμμάτων λογότυπο, καθώς και η επιλογή σωστής γραμματοσειράς, μεγέθους και χρωμάτων, είναι το κλειδί για την άμεση και διαχρονική αποτύπωσή του στο μυαλό αυτού που θα το δει.
Η επιλεγμένη τσάντα με το λογότυπο θα κυκλοφορήσει παντού και θα κινηθεί σε μέρη που κανείς δεν έχει φανταστεί, ενώ χιλιάδες ζευγάρια μάτια θα την κοιτάξουν. Σύμφωνα με μελέτη επιστημόνων του ΜΙΤ, ο εγκέφαλος μπορεί να επιτύχει τον τεράστιο άθλο του να επεξεργάζεται μια εικόνα την οποία έχει δει επί μόλις 13 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι στο χέρι του επιχειρηματία να δημιουργήσει μία τσάντα που απλά... θα μείνει αξέχαστη!
#3 Λειτουργικότητα: Επιλογή υλικών & ασφάλεια
Σαφώς και έχει τεράστια σημασία το πόσο άμεσα ή μακροπρόθεσμα αποτυπώνεται η «εικόνα» μιας συσκευασίας στο μυαλό αυτού που μόλις της έριξε μια φευγαλέα ματιά, ωστόσο, ένας επιπλέον καίριος παράγοντας επιτυχίας ενός brand, ο οποίος δεν πρέπει να υποτιμάται, είναι ο βαθμός ικανοποίησης του πελάτη από την ποιότητα της τσάντας που θα μεταφέρει το προϊόν που μόλις αγόρασε.
Τι είναι, λοιπόν, καλύτερο για τον πελάτη; Πόσο εύχρηστη μπορεί να είναι η τσάντα που μόλις πήρε; Τι υλικό πρέπει να επιλέξει η επιχείρηση, ώστε να ταιριάζει αισθητικά στο είδος που εμπορεύματος; Θα είναι λειτουργική η συσκευασία ώστε ο πελάτης να την ξαναχρησιμοποιήσει και να διαφημιστεί με τον τρόπο αυτό το brand;
Η διαδικασία έρευνας της κατάλληλης συσκευασίας ξεκινά με την οριοθέτηση του κατάλληλου «target group», με τις προτιμήσεις και τις ιδιαίτερες ανάγκες του. Τι ηλικία έχει το αγοραστικό κοινό; Το προϊόν απευθύνεται σε άντρες ή γυναίκες; Μήπως απευθύνεται σε συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων; Η έρευνα αγοράς συνιστά έναν εξαιρετικά βοηθητικό τρόπο, προκειμένου να μάθει κανείς ποιες είναι οι προτιμήσεις του κοινού - στόχου, και να συνδυάσει τα συμπεράσματα αυτά με άλλες παραμέτρους για την επιλογή της κατάλληλης συσκευασίας.
#4 Ασφάλεια προϊόντος & σωστή μεταφορά
Μπορεί η ελκυστικότητα της εμφάνισης της συσκευασίας να κερδίσει εξαρχής τις εντυπώσεις του πελάτη, αλλά η απουσία ασφάλειας του προϊόντος κατά τη μεταφορά του μπορεί να αναιρέσει μονομιάς κάθε θετική εικόνα που σχημάτισε ο πελάτης.
Εάν πρόκειται για συσκευασία τροφίμου, κρίνεται απαραίτητο αυτή να συνοδεύεται με όλα τα πιστοποιητικά καταλληλότητας (iso, μελέτη μετανάστευσης μελανιών ή οσμής, θερμοκρασίας και αλλοίωσης προϊόντος), ενώ, αν πρόκειται για τσάντα μεταφοράς, τότε θα πρέπει να εξεταστεί αν οι ύλες που θα χρησιμοποιηθούν ενδείκνυνται πλήρως για την ασφαλή μεταφορά του προϊόντος στον τελικό του προορισμό.
Εάν το προϊόν είναι ογκώδες, εύθραυστο ή έχει ασυνήθιστο σχήμα, είναι σημαντικό να δημιουργηθεί μια συσκευασία με υλικά που έχουν τη μέγιστη αντοχή, όπως μια πάνινη τσάντα μεταφοράς που δύναται να αντέξει το βάρος τους προϊόντος. Είναι πάντα πιο οικονομικό μακροπρόθεσμα να γίνει επένδυση στην επάρκεια μιας προστατευτικής συσκευασίας από το να γίνεται αργότερα αντικατάσταση κατεστραμμένων προϊόντων.
#5 Προστασία του περιβάλλοντος
Τέλος, πρωτίστης σημασίας είναι και η φιλικότητα της σακούλας-συσκευασίας προς το περιβάλλον, οπότε καλό είναι να προτιμώνται ανακυκλώσιμα υλικά.
«Η σύνδεση του brand της επιχείρησής σας με μία οικολογική συνείδηση αποτελεί την επιταγή του σημερινού καταναλωτικού κοινού» τονίζει ο Χρήστος Ξένος.
Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραπάνω παραμέτρους, θα είστε καλά προετοιμασμένοι, για να δημιουργήσετε όμορφες, βιώσιμες, εντυπωσιακές και ποιοτικές συσκευασίες.
Η ομάδα της XENOS Packaging μπορεί να σας προτείνει λύσεις και συμβουλές για να επιλέξετε την πιο ασφαλή, εντυπωσιακή και λειτουργική συσκευασία για τα προϊόντα σας.
Εμπιστευτείτε μας τη χάρτινη ή πλαστική συσκευασία σας και αφήστε το προϊόν σας να αναδειχθεί!
Σχόλια