"Location, location, location" είναι η φράση που στοιχειώνει πολλούς επιχειρηματίες στην επιλογή της τοποθεσίας στην οποία σκέφτονται να ανοίξουν την επιχείρησή τους. Και δικαίως εστιάζουν πολύ σ' αυτήν, καθώς ένα καλό πέρασμα μπορεί να αυξήσει την ροή των πελατών και φυσικά τον τζίρο.
Είναι σίγουρο και πρέπει πάντα να «κυνηγάμε» τις προνομιακές τοποθεσίες, αλλά πολλές φορές είτε δεν βγαίνουμε οικονομικά για να τις συντηρήσουμε είτε βρεθήκαμε με τη συγκεκριμένη τοποθεσία όταν «κληρονομήσαμε» την επιχείρηση. Το έξυπνο μάρκετινγκ όμως, μπορεί να βοηθήσει και να μετατρέψει ένα κακό σημείο σε σημείο «επιτυχίας».
Στην περίπτωση που η επιχείρησή σας βρίσκεται σε κάποιο μη προνομιούχο σημείο, ξεκινήστε από τα βασικά: μεγιστοποιήστε την προβολή σας με όσα όπλα διαθέτετε. Αρχικά φροντίστε να έχετε μεγάλη ταμπέλα που να εξηγεί ποια είναι η επιχείρησή σας και φυσικά τι παρέχετε. Θυμηθείτε να χρησιμοποιήσετε κάτι δημιουργικό που θα τραβάει το βλέμμα του πελάτη. Διακοσμήστε εντυπωσιακά την βιτρίνα σας και όχι πρόχειρα! Το ότι η τοποθεσία δεν είναι προνομιακή δεν σημαίνει πως η βιτρίνα σας πρέπει είναι και αυτή «μη προνομιακή!». Δώστε σημασία στην λεπτομέρεια και κάντε τη διαφορά! Ακόμα, ντύστε κατάλληλα τα αυτοκίνητα της επιχείρησης σας με το λογότυπο σας και δώστε στους πελάτες σας εντυπωσιακές λογοτυπημένες τσάντες με την διεύθυνσή σας. Έτσι φεύγοντας από το μαγαζί σας θα γίνουν η ... κινητή σας διαφήμιση. Προτείνω να χρησιμοποιήσετε τσάντες πολλαπλών χρήσεων για να αυξήσετε σε διάρκεια την προβολή σας (καθώς ο πελάτης θα χρησιμοποιήσει ξανά και ξανά την τσάντα). Σαφώς το κόστος για μια τέτοια τσάντα είναι μεγάλο, αλλά σκεφτείτε το μέγεθος της προβολής σε βάθος χρόνου! Ακόμα, δώστε λόγο στους πελάτες να έρχονται στο μαγαζί σας, δηλαδή μετατρέψτε την επιχείρησή σας σε "destination - προορισμό" (να έχει, δηλαδή, κάποιος συγκεκριμένο λόγο κάποιος να έρθει). Αναλόγως του τι πουλάτε μπορείτε να παρέχετε τον χώρο σας για συναντήσεις κάποιου ομίλου σχετικού με το αντικείμενο σας πχ. όμιλος μαγειρικής αν πουλάτε τρόφιμα, όμιλος θεάτρου αν πουλάτε βιβλία, όμιλος φιλόζωων εάν έχετε κτηνιατρείο κ.ο.κ. (σημ. φυσικά πρέπει να το επιτρέπει ο χώρος σας).
Αφού μεγιστοποιήσετε την προβολή σας με τα μέσα που διαθέτετε, μπορείτε να επεκτείνετε την προβολή με μια κινητή ταμπέλα σε σημείο που έχει αυξημένη κίνηση ή να μοιράσετε φυλλάδια χέρι με χέρι τονίζοντας το σημείο της επιχείρησής σας (προσοχή πρέπει πρώτα να λάβετε τις σχετικές άδειες από τον Δήμο σας). Ακόμα αν διατηρείτε καλές σχέσεις με μια επιχείρηση μη ανταγωνιστική σ' εσάς και με συμπληρωματικό προϊόν/υπηρεσία σ' εσάς (πχ κομμωτήριο με κέντρο αισθητικής, κέντρο ξένων γλωσσών με φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης κ.α.), προτείνετε να χρησιμοποιήσετε (με αμοιβή) μέρος της δικής της βιτρίνας για να επεκτείνετε την δική σας προβολή (παρουσιάζοντας πάντα ένα ενιαίο επικοινωνιακά σύνολο). Παράλληλα είναι πολύ σημαντικό για εσάς, να αυξήσετε την επαγγελματική σας δικτύωση (business networking), δημιουργώντας ένα δίκτυο γνωριμιών με συγκεκριμένους στόχους. Θα πρέπει να εξελίξετε τις σχέσεις με τους γύρω σας, να διευρύνετε το δίκτυο των επαφών σας, να προωθήσετε τον εαυτό και την δουλειά σας και να μετατραπείτε σε "πομπούς" σωστής, έγκυρης και χρήσιμης πληροφόρησης ώστε να προσελκύετε νέους και περισσότερους πελάτες. Δείτε περισσότερα για τις τεχνικές Offline Επαγγελματικής Δικτύωσης εδώ).
Τέλος, μην ξεχνάτε το διαδίκτυο. Γίνετε ορατοί στο Google, στο Swarm ή στο Foursquare και αποκτήστε web site! Αναμφισβήτητα η τοποθεσία παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της επιχείρησής σας, αλλά ακόμα και αν αυτή δεν είναι η επιθυμητή -για οποιονδήποτε λόγο-, υπάρχει λύση. Δείτε το με ανοιχτό μυαλό και με δημιουργική διάθεσή και θα το φέρετε στα ... «μέτρα σας»!
Σχόλια