Πούλα το όφελος που θα έχει ο πελάτης σου. Όχι την υπηρεσία. Όχι το προϊόν. Όχι το πρόγραμμα.
Αυτό που ζητάν οι άνθρωποι ΔΕΝ είναι αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σου ή το πρόγραμμα που προσφέρεις. Αυτό που αναζητούν είναι η επίλυση του προβλήματος τους ή ικανοποίηση της ανάγκης τους. Με λίγα λόγια αναζητούν για αποτέλεσμα, αναζητούν και τους ενδιαφέρει το προσωπικό τους όφελος.
Όπως αναφέρθηκε στο πρώτο μέρος της σειράς των άρθρων "Θέλεις να πετύχει η επιχείρηση σου;", αυτό που οι πελάτες σου θέλουν αγοράζοντας αυτό που τους προσφέρεις είναι να αλλάξουν τον τρόπο που αισθάνονται.
Πολύ συχνά οι επιχειρήσεις αυτό που κάνουν όταν προσφέρουν κάτι στο καταναλωτικό κοινό, είναι να εστιάζουν στο "τι" είναι αυτό που προσφέρουν αντί να εστιάζουν στο "γιατί" θα έπρεπε να ενδιαφέρει τον καταναλωτή το δικό τους προϊόν. Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτό το σκεπτικό είναι ότι εδραιώνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις, το επιχειρηματικό τους μοντέλο πάνω στο "τι" αντί για το " γιατί".
Στην Νέα Οικονομία, που το καταναλωτικό κοινό είναι πιο απαιτητικό από ποτέ, πιο διαβασμένο από ποτέ, πιο ψαγμένο από ποτέ, τέτοιου είδους επιχειρηματικά μοντέλα, θεωρούνται, παρωχημένα & ακατάλληλα, για την δημιουργία προστιθέμενης αξίας.
Μπορείς να χτίσεις ή να επαναπροσδιορίσεις το επιχειρηματικό σου μοντέλο, με τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι φανερά εστιασμένο στο όφελος που θα απολαύσει το κοινό- στόχος, να διαφοροποιηθείς θεαματικά από αυτό που συνήθως κάνει η αγορά και να μπεις απευθείας στην καρδιά του κοινού σου- γιατί έτσι θα δουν ότι πραγματικά νοιάζεσαι για αυτούς.
Για να συμβεί όμως κάτι τέτοιο, σιγουρέψου ότι αυτό που προσφέρεις – προϊόν ή υπηρεσία- είναι κάτι που θα αγόραζες και εσύ, είναι κάτι που είναι ωφέλιμο και έχει υψηλή χρησιμότητα (πούλα στους άλλους, κάτι που θα αγόραζες και θα απολάμβανες και εσύ). Θυμήσου ότι μπορεί να έχει καταβάλει πολύ κόπο για να δημιουργήσεις το προϊόν σου ή να στήσεις την υπηρεσίας σου, αυτό όμως που πραγματικά, ενδιαφέρει το κοινό σου είναι η ωφέλεια που θα έχουν, αν το αγοράσουν.
Η Νέα Οικονομία δημιουργεί νέες συνθήκες, πολύ πιο απαιτητικές, στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Όσο πιο πολύ εστιάζεις, στην ποιότητα, στην ουσιαστική διαφορετικότητα, όσο εστιάζεις στην ικανοποίηση και στην ευχαρίστηση του κοινού, τόσο πιο πολύ εδραιώνεσαι στην αγορά. Αυτό είναι το πελατοκεντρικό μοντέλο ανάπτυξης και είναι πολύ αποτελεσματικό.
Μην την πατήσεις και επαναπαυτείς.
Κινήσου έξυπνα και θα εκπλαγείς.
Βάλε το κοινό σου στο κέντρο του ενδιαφέροντος σου και θα με θυμηθείς ;-)
Stay positive!
Σχόλια