NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Επιβάλλεται να λέτε... "όχι"

Επιβάλλεται να λέτε... "όχι"

Σχεδιάζοντας το μάρκετινγκ μιας μικρής επιχείρησης, πρώτα θέτουμε τους στόχους ανάπτυξης, μετά προσδιορίζουμε το διαθέσιμο ποσό για επένδυση σε προωθητικές ενέργειες (πάντα ως ποσοστό του εκτιμώμενου τζίρου) και μετά σχεδιάζουμε την στρατηγική και τις τακτικές που θα χρησιμοποιήσουμε.

Για μένα, αυτή είναι μια διαδικασία που πρέπει να γίνει τον Δεκέμβριο του προηγούμενου χρόνου, ώστε από Ιανουάριο να ξεκινήσει το καινούριο ετήσιο πλάνο μάρκετινγκ.

Όλα είναι σχεδιασμένα με ακρίβεια και αυτό δεν είναι τυχαίο. Η προώθηση και η διαφήμιση μπορεί να γίνουν πάθος. Έτσι ο επιχειρηματίας ίσως επενδύσει χωρίς λογική (και επιχειρηματική σκέψη) σε διάφορες μορφές προώθησης που "θα του χτυπήσουν την πόρτα" εκτός πλάνου. Αυτό συμβαίνει διότι μέσα στη χρονιά παρουσιάζονται διάφορες ευκαιρίες που δεν είχαν προαποφασιστεί, άλλες που φαίνονται ενδιαφέρουσες και άλλες χωρίς νόημα, με αποτέλεσμα ο επιχειρηματίας με την ελπίδα πως θα πετύχει περισσότερα τις υλοποιεί. Το αποτέλεσμα; Το κόστος (marketing budget) μεγιστοποιείται και το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο. Δεν είναι τυχαίο που το μάρκετινγκ στην διεθνή βιβλιογραφία χαρακτηρίζεται ως επιστήμη με μεγάλη πειθαρχεία και πλάνο.

Για να έχετε πειθαρχεία, όμως, στις ενέργειες μάρκετινγκ σας, θα πρέπει να έχετε ετοιμάσει γραπτώς ένα πλάνο μάρκετινγκ. Η λέξη "γραπτώς" είναι πολύ σημαντική και δεν χωράει εξαιρέσεις! Αυτό για να γίνει, πρέπει να έχετε θέσει τους στόχους σας (βάσει τις διάγνωσης των αναγκών σας) και για κάθε έναν από αυτούς να γράψετε τις τακτικές/ενέργειες που θα ακολουθήσετε. Αυτές οι τακτικές πρέπει να κοστολογηθούν (με εκτίμηση) βάσει παλαιότερης εμπειρίας. Ακόμα, ανάλογα με το εάν υπάρχει εποχικότητα στον κλάδο σας (πχ το καλοκαίρι υπάρχει αύξηση πωλήσεων) τοποθετείτε τις τακτικές/ενέργειες αυτές, στους μήνες που θα σας αποδώσουν περισσότερο, πάντα βάσει του στόχου που θα προσεγγίσουν.

Στην περίπτωση που εμφανιστεί μια πρόταση εκτός πλάνου, απλώς πείτε "όχι"! Εξηγείστε πως η πρόταση αυτή είναι εκτός πλάνου και αναρωτηθείτε πως μπορεί αυτή η καινούρια πρόταση/ενέργεια να προσθέσει στην στρατηγική σας. Αν δεν υπάρχει σαφής απάντηση, εξ ακολουθείστε να λέτε... "όχι"! Αν όμως τα αποτελέσματα αυτής της προτάσης είναι μετρήσιμα και έχουν αξία μπορείτε να την προσθέσετε στο πλάνο σας αρκεί να επαναπροσδιορίσετε το πλάνο σας, να τροποποιήσετε τις υπάρχουσες ενέργειες και σε κάθε περίπτωση να μην αυξήσετε το αρχικό διαθέσιμο ποσό για τις ενέργειες μάρκετινγκ ή να αλλάξετε τους αρχικούς σας στόχους.

Το γραπτό πλάνο θα σας βοηθήσει να συγκρίνετε εύκολα την νέα ιδέα/πρόταση με τις υπάρχουσες και να δείτε εάν όντως προσθέτει κάτι διαφορετικό στον αρχικό σας σχεδιασμό. Να ξέρετε πως κάθε αλλαγή στη μέση της χρονιάς φέρνει αναταραχή και μπορεί να σας αποσπάσει από τον αρχικό σας στόχο. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε που θέλετε να φτάσετε σε επίπεδο μάρκετινγκ και να μην χάνετε την προσήλωσή σας. Να θυμάστε ότι δεν είναι κακό να λέτε "όχι", ίσα - ίσα, πολλές φορές θα σας γλιτώσει από περιττά έξοδα!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr