Το Inbound Marketing, σαν έννοια αναπτύχθηκε παράλληλα με την ανάπτυξη του marketing μέσω του διαδικτύου. Είναι αλήθεια ότι πολλές από τις τεχνικές που χρησιμοποιεί έχουν βάση τα εργαλεία που προσφέρει το διαδίκτυο, όπως τα Κοινωνικά Δίκτυα, το blogging, αλλά και το Search Engine Optimization.
Η λογική όμως του Inbound Marketing δεν είναι ανάγκη να συγχέεται εξολοκλήρου με το Internet Marketing, ή για να γίνω ακόμη πιο σαφής, δεν είναι ανάγκη να έχουμε στο μυαλό μας ότι μπορούμε να εφαρμόσουμε τις τεχνικές του μόνο μέσα από το διαδίκτυο.
Είναι πολλά αυτά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε από τη νοοτροπία του Inbound Marketing στη γενικότερη στρατηγική προώθησης της επιχείρησής μας, ανεξαρτήτως του μέσου που θα επιλέξουμε για να επικοινωνήσουμε με τους καταναλωτές που επιθυμούμε για πελάτες μας.
Buyer Personas
Ένα από τα στάδια πρωταρχικής σημασίας του Inbound Marketing είναι να ορίσουμε ρητά και ξεκάθαρα το μερίδιο της αγοράς στο οποίο απευθυνόμαστε. Οι καταναλωτές που ανήκουν σε αυτό το μερίδιο της αγοράς ονομάζονται οι Buyer Personas της επιχείρησής μας.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό πως, όταν διαχωρίζουμε και ξεχωρίζουμε το κομμάτι αυτό της αγοράς που μπορούμε να απευθυνθούμε, τα οφέλη μπορεί να γίνουν εμφανή όχι μόνο στα στατιστικά της σελίδας μας, ή στην απήχηση που έχουμε στα Κοινωνικά Δίκτυα.
Όταν μία επιχείρηση γνωρίζει που απευθύνεται αυτό βελτιώνει την αποδοτικότητα της προβολής της συνολικά. Παράλληλα, βελτιώνει και την εικόνα της στα μάτια των Buyer Personas της, δεδομένου ότι ανακαλύπτει πως μπορεί να τοποθετηθεί σωστά ώστε να είναι αξιοπρόσεχτη από αυτούς.
Calls – To – Action
Αν έχετε ασχοληθεί έστω και λίγο με το Inbound Marketing έχετε καταλάβει τη σημασία που έχουν τα CTAs στην παρακίνηση των καταναλωτών, ώστε να κάνουν την κίνηση που επιθυμούμε, όπως για παράδειγμα μία online πώληση, ή εγγραφή στο newsletter μας.
Η λογική των CTAs είναι να «ξυπνάνε» το μάτι και την προσοχή του αναγνώστη τονίζοντας παράλληλα και την επόμενη κίνηση που θέλουμε να ακολουθήσει ο αναγνώστης αυτός. Στην περίπτωση λοιπόν που η κίνηση που θέλουμε να κάνει ο καταναλωτής που απευθυνόμαστε είναι σχετική με κάτι που τον ενδιαφέρει, μειώνουμε κατά μεγάλο βαθμό, ή ακόμη και εξαλείφουμε τις πιθανότητες να μας εγκαταλείψει πριν κάνει την κίνηση που μας ενδιαφέρει.
Η επίδραση που έχουν τα CTAs στην αλληλεπίδραση των επισκεπτών μίας σελίδας φαίνεται να είναι πολύ ελπιδοφόρα και να προσφέρει μεγάλη αξία στα αποτελέσματα που θέλει να επιτύχει κάθε φορά μία επιχείρηση.
Σχεδιαστικά βέβαια τα CTAs είναι κάτι που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σε οποιαδήποτε οπτική επαφή που έχουμε με έναν επιθυμητό μας πελάτη. Η λογική παραμένει η ίδια. Θέλουμε να ξεχωρίσουμε την κίνηση που θέλουμε εμείς να κάνει κάποιος (τηλεφώνημα, αγορά κ.α.) από την πληθώρα των πληροφοριών που δέχεται ο μέσος άνθρωπος μέσα στην καθημερινότητά του.
Make Marketing that People Love... And then they will follow!
Αυτό που πρέπει να γίνει γενικά αντιληπτό μέσα από ό,τι αποκαλούμε τελικά Inbound Marketing είναι ο τρόπος που οφείλουμε σαν επιχείρηση να προσεγγίζουμε τους καταναλωτές που αποτελούν τους Buyer Personas μας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ένας καταναλωτής δεν παύει να είναι ένας άνθρωπος με τη δική του καθημερινότητα, προσωπικότητα και προσωπική ζωή, την οποία καλό θα ήταν να μην παραβιάζουμε και να μην καταπατάμε.
Δεν υπάρχει λόγος να βομβαρδίζουμε κάθε άτομο με πληροφορίες, απλά και μόνο επειδή έτυχε να βρεθούν τα στοιχεία επικοινωνίας του μπροστά μας. Πρέπει να ξέρουμε ότι το άτομο στο οποίο θα απευθυνθούμε αποτελεί έναν καταναλωτή στον οποίο ερχόμαστε για να καλύψουμε κάποια ανάγκη του και να προσφέρουμε μία πρόσθετη αξία στην καθημερινότητά του.
Ακόμη όμως και όταν απευθυνόμαστε σε αυτόν τον καταναλωτή, οφείλουμε πάλι να το κάνουμε με σεβασμό. Και σεβόμαστε απόλυτα έναν καταναλωτή όταν αντί να προσπαθούμε να τον ξεγελάσουμε, τον προσεγγίζουμε με λογικά επιχειρήματα που απλά το αποδεικνύουν ότι έχουμε να του προσφέρουμε όντως κάτι.
Δυστυχώς πολλές φορές οι δόλιοι τρόποι προσέγγισης φαντάζουν να είναι πιο εύκολοι και βραχυχρόνια κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει. Για κάποιον όμως που θέλει μακροχρόνια αποτελέσματα και επιτυχία, ο σεβασμός και η σωστή προσέγγιση φαίνονται να αποτελούν τον μοναδικό δρόμο προς αυτή την κατεύθυνση.
Η επιλογή είναι δική σας...
Σχόλια