Η αλήθεια είναι ότι χάθηκα, φίλοι μου...Όμως όλο αυτό το διάστημα είχα την τύχη να συναναστραφώ «τα παιδιά της αγοράς» (που δυστυχώς ομοιάζουν σε πολλά με τα «BOYZ N THE HOOD» του γνωστού φιλμ). Κατά τη γνωστή μου συνήθεια «επισκέφθηκα» πολλά γνωστά brands και ανταλλάξαμε με τα "παιδιά" λόγια σκληρά κάποιες φορές. Το παράξενο είναι πως ποτέ δε φωνάζουν το δικηγόρο τους. Αντίθετα, έχουν υιοθετήσει όλοι -λες και είναι συνεννοημένοι- μια ωραία ατάκα: "Δεν απαντάμε"! Πράγματι είναι ωραίο να είσαι ανώτερος άνθρωπος και ζηλεύω με όλες αυτές τις μικρότητές μου. Άλλοτε πάλι, όταν βρισκόμαστε σε κάποια συνέδρια, τα ξεχνούν όλα και μου κάνουν και χειραψία και με ρωτούν στο διάλειμμα αν πρόκειται να "ονομάσω" κάποιον στις μελέτες περίπτωσης. Ελάτε τώρα να σοβαρευτούμε ...
Το τελευταίο διάστημα "συναντήθηκα" και πάλι με τη γνωστή εταιρία τηλεφωνίας Τriple Face, με την οποία μάλλον μας συνδέει σχέση πάθους. Το χάρισμα αυτών των στελεχών είναι η ικανότητά τους να διαπραγματεύονται. Μπορεί βέβαια να μην έχουν πράγματι "άνωθεν" την αρμοδιότητα αυτή και να κερδίζουν απλά χρόνο, ή τουλάχιστον έτσι να νομίζουν. Όταν όμως κάνουμε business πρέπει να ξέρουμε τι θέλουμε και όχι να παζαρεύουμε πενηνταράκια, γιατί είμαστε πια μεγάλα παιδιά. Και εφόσον κάποιος είναι στέλεχος, το πρώτο που σίγουρα γνωρίζει (;) είναι πως πρέπει να δώσει κάτι για να πάρει κάτι άλλο. Το δεύτερο όμως που επιβάλλεται να μάθει (αν αγνοεί το πρώτο) είναι πως σύντομα θα τιμωρηθεί στην/από την αγορά, και μάλιστα όταν "παίζει" σε τοπικές κοινωνίες που η πίτα είναι δύσκολη. Όλα αυτά τα λεω πολύ καιρό, αλλά μερικοί επιμένουν να μην ακούνε. Τους θυμίζω απλά κάτι πονεμένες ιστορίες σε ένα συνέδριο, που «παρενέβησαν οι ψυχραιμότεροι» -όπως λέμε- και δε γέλασε ο κόσμος...
Η δεύτερη ιστορία σήμερα αφορά την αλυσίδα S/M ΓΔ που -όπως λεει- θεωρεί «αξία το ανθρώπινο δυναμικό» και άλλα τέτοια συγκινητικά. Με κάλεσε εκεί η συνάδελφός μου κ. Αλεξία που «λύνει και δένει» για να κάνουμε ένα deal! Και ήταν αλήθεια πολύ ευγενική και ομιλητική, μέχρι που φτάσαμε στο...επίμαχο σημείο. Της άρεσε, αλλά το ήθελε τζάμπα μάλλον...Κι ενώ ο Τζάμπας είναι της μόδας πλέον, δεν νοείται σε επίπεδο συμφωνιών με ομίλους να γίνονται ευτελείς συναλλαγές. Στα πλαίσια της αξιοπρέπειας, της ζήτησα ένα αυτοκίνητο με leasing και της πρόσφερα δωρεάν το υπόλοιπο «προϊόν», όπως λεει και η αγορά. Αλλά τα "παιδιά" με βρήκαν ακριβό και ακολούθως έκαναν επιμελώς το κορόιδο. Πλησιάζει όμως η ώρα που θα με πάρει πάλι τηλέφωνο η κυρία και θα γνωριστούμε από την αρχή...
Λυπάμαι αν σας στενοχωρώ με όλα αυτά. Γνωρίζετε όμως τη μακρά και συνεπή ενασχόλησή μου με θέματα δημόσιας εικόνας και ποιότητας υπηρεσιών, θέματα που αφορούν όλους μας ως πελάτες και καταναλωτές. Η ευθύνη των ειδικών του χώρου είναι πολύ μεγάλη στο συγκεκριμένο πεδίο, γι' αυτό και σας ζητώ να κατανοήσετε κάποιες φορές την οργή μου σε παρόμοιες παρεμβάσεις. Σας ευχαριστώ!
Σχόλια