Α. Βουκλαρής, Όμιλος Ευρωκλινικής: Πιστεύουμε στη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
Ο Αντώνης Βουκλαρής, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ευρωκλινικής, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τον κλάδο της ιδιωτικής υγείας στην Ελλάδα, για την επίδραση που υπήρξε από την πανδημία, αλλά και για τους επόμενους στόχους του Ομίλου, που έχει πλέον ξεπεράσει τις δύο δεκαετίες «ζωής».
Δώστε μας μια εικόνα από τις δραστηριότητες του Ομίλου Ευρωκλινικής. Ποια είναι σήμερα η παρουσία του στο χώρο της ιδιωτικής υγείας;
Η Ευρωκλινική, εδώ και 22 χρόνια, λειτουργεί στο κέντρο της Αθήνας ως ένα πλήρες Νοσοκομείο Πόλης, έτοιμη να προσφέρει κορυφαίες υπηρεσίες υγείας, με ταχύτητα, αξιοπιστία και απόλυτη ασφάλεια.
Η πριν από λίγα χρόνια λειτουργία του «Πολυιατρείου Σημείο ΔΥΟ» σε συνδυασμό με την Ευρωκλινική Αθηνών για τους Ενήλικες και την Ευρωκλινική Παίδων, ήρθε να συμπληρώσει τις υπηρεσίες του Ομίλου Ευρωκλινικής, παρέχοντας μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών υγείας με υψηλή ποιότητα και ανταγωνιστικές τιμές.
Το σήμερα βρίσκει την Ευρωκλινική ενδυναμωμένη, έχοντας ολοκληρωθεί πριν από λίγους μήνες ένα Management Buy Out με μία σημαντική ομάδα Ελλήνων και ξένων επενδυτών, ως επιστέγασμα της πορείας ανάπτυξης που επέδειξε η εταιρεία τα τελευταία χρόνια και αποτελώντας μια ισχυρό ψήφο εμπιστοσύνης στο management team.
Πώς διαμορφώνεται, εν έτει 2020, ο κλάδος της ιδιωτικής υγείας στην Ελλάδα; Ποιες οι επιχειρηματικές ευκαιρίες και ποιες οι δικές σας προτεραιότητες, όσον αφορά και στον ανταγωνισμό;
Το 2020 βρίσκει τον κλάδο της ιδιωτικής υγείας διαφορετικό σε σχέση με πριν από κάποια χρόνια. Καταρχάς, έχουμε ξεφύγει από μία κατακερματισμένη αγορά με τη λογική των επιχειρήσεων που είχαν οικογενειακό και προσωποκεντρικό χαρακτήρα και εμφανίζονται μεγαλύτεροι παίκτες που έχουν σημαντικά κεφάλαια να επενδύσουν στην ανάπτυξη. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της αγοράς έχουν παίξει επίσης οι πιέσεις σε επίπεδο τιμών και ο ανταγωνισμός μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών καθώς και η στάση τους κράτους και του ΕΟΠΥΥ προς τα ιδιωτικά νοσοκομεία. Τέλος, ήρθε να προστεθεί και ο COVID, ο οποίος δημιούργησε ειδικές συνθήκες.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον υπάρχουν σαφείς ευκαιρίες. Στόχος μας σε αυτή τη συγκυρία, εκτός από τις ευκαιρίες ανάπτυξης και επέκτασης, είναι να ελέγχουμε το κόστος μας, να βελτιώνουμε συνεχώς την ποιότητα των υπηρεσιών μας και να έχουμε την ικανοποίηση του ασθενή στο κέντρο. Πιστεύουμε ότι έχουμε τόσο την τεχνογνωσία όσο και τους ανθρώπους για να τοποθετηθούμε στην αγορά ως η καλύτερη λύση για υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγείας, σε απολύτως ανταγωνιστικό κόστος.
Διαθέτουμε μία από τις καλύτερες νοσηλευτικές υπηρεσίες, αρκετά κέντρα αναφοράς σε διάφορες ιατρικές ειδικότητες, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και την ικανοποίηση των ασθενών μας μέσω έρευνας από ανεξάρτητο εξωτερικό φορέα και πρωτοπορούμε στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας. Πιστεύω ακράδαντα στο επίπεδο και την ποιότητα των Ελλήνων ιατρών και νοσηλευτών και θεωρώ ότι αν κάποιος επενδύσει στο να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες μπορεί να ξεχωρίσει.
Συνεχίζουμε το μοντέλο οργανικής ανάπτυξης και το πλάνο μας να μεγαλώσουμε, ενώ παράλληλα συνεχίζουμε το επιχειρησιακό μας πλάνο στενής συνεργασίας και δημιουργίας στρατηγικών συμμαχιών με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες πρωτοπορώντας και συμμετέχοντας σε προγράμματα Κλειστού Δικτύου, καλύπτοντας περισσότερους από 65.000 ασφαλισμένους, επεκτείνοντας τις συνεργασίες με Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης. Τέλος, είμαστε το πρώτο νοσοκομείο που εισήγαγε την τιμολόγηση με Πακέτα Χρεώσεων, ένα μεγάλο έργο, που έχει βρει πολύ μεγάλη ανταπόκριση από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Θα λέγατε πως οι Έλληνες «επενδύουν» σήμερα στην υγεία τους, στην ασφάλιση και στα σχετικά πακέτα;
Αυτή τη στιγμή θα έλεγα ότι ο Έλληνας βρίσκεται «πίσω» σε ότι αφορά την προτεραιότητα που αποδίδει για την ασφάλεια υγείας. Ο λόγος είναι ότι αφενός μέχρι και την προ μνημονίου εποχή είχαμε ένα κατακερματισμένο από μικρά ταμεία ασφάλισης δημόσιο ασφαλιστικό τομέα και αφετέρου γιατί δεν υπάρχουν ξεκάθαρα κίνητρα για τη στροφή στην ιδιωτική. Χρειάζεται ενημέρωση, και κίνητρο για να αντιληφθεί ο Έλληνας την αξία της ασφάλισης υγείας. Το αισιόδοξο είναι ότι παρατηρείται τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης, στα οποία ως Ευρωκλινική έχουμε παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, μέσω των οποίων ο πολίτης μπορεί, με ένα σχετικά χαμηλό ετήσιο ποσό, να έχει πολύ ικανοποιητικές υπηρεσίες υγείας.
Τι ζητάτε εσείς, ως Ευρωκλινική, από την πολιτεία και τη κυβέρνηση; Και ποιες οι «σχέσεις» που υπάρχουν σήμερα μεταξύ ιδιωτικού και δημοσίου τομέα υγείας αλλά και ποιες εκείνες που θα έπρεπε να υπάρξουν;
Τα «αιτήματά» μας ως Ευρωκλινική από την πολιτεία δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις του κλάδου. Αυτή τη στιγμή λειτουργούμε με μία σύμβαση που δεν έχει ανανεωθεί τα τελευταία 8 χρόνια ενώ ταυτόχρονα έχουμε υποστεί για πολλά χρόνια τα άδικα μέτρα του Clawback και του Rebate. Ταυτόχρονα, έχουμε δεχτεί πολλές πιέσεις λόγω της πανδημίας, έχουμε κληθεί να προσφέρουμε στο ΕΣΥ και στο κράτος και πιστεύω ότι στη συντριπτική μας πλειονότητα έχουμε ανταποκριθεί σε ότι μας ζητήθηκε. Στην παρούσα φάση δεν υπάρχουν μεγάλες εντάσεις στη σχέση μας με το κράτος, αλλά είναι ξεκάθαρη η ανάγκη ύπαρξης μίας μοντέρνας σύμβασης κάτω από το πρίσμα ότι δημόσια και ιδιωτική υγεία μπορούν και πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Πιστεύουμε στη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς έτσι μπορούν να δημιουργηθούν σημαντικές συνέργειες με τελικό αποδέκτη της ωφέλειας τον πολίτη.
Πώς «προσάρμοσε» η Ευρωκλινική τις δραστηριότητες της μέσα στις τελευταίες εβδομάδες; Ποια η ενδεχόμενη επίδραση που υπήρξε από την πανδημία στην λειτουργία του Ομίλου;
Από την πρώτη ημέρα της πανδημίας υιοθετήσαμε αυστηρά πρωτόκολλα προστασίας του προσωπικού και των ασθενών μας, κρατώντας τις κλινικές μας COVID free. Διατηρήσαμε, παρά τις δυσκολίες, τον αριθμό του προσωπικού μας, προχωρήσαμε σε ειδικό σχεδιασμό και προσαρμογή του τρόπου λειτουργίας μας, και σε απόλυτη συνεννόηση με τον ΕΟΔΥ και τους ειδικούς και συνεχίζουμε σε αυτή την κατεύθυνση. Υπήρξε μία επίπτωση στα οικονομικά μας, όπως και στο σύνολο του κλάδου, καθώς επί της ουσίας για περίπου δύο μήνες δεν πραγματοποιούνταν προγραμματισμένα χειρουργεία και εξωτερικά ιατρεία, αλλά αυτή τη στιγμή, μέσα από στοχευμένες ενέργειες, έχουμε καλύψει ένα μεγάλο μέρος του χαμένου εδάφους. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, όντας προσεκτικοί αλλά όχι ανήσυχοι.
Ποια η γνώμη σας για την καινοτομία στον κλάδο της υγείας και την ανάπτυξη του λεγόμενου medtech, ακόμη και με νέες ιδέες από νεοφυείς επιχειρήσεις; Ποια η θέση που έχει αυτό στις υπηρεσίες και την στρατηγική της Ευρωκλινικής;
Είναι πλέον εμφανές ότι η καινοτομία και οι νέες τεχνολογίας θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία αλλά και γενικότερα. Οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να επενδύσουν και να «αφομοιώσουν» τις νέες τεχνολογίες θα ξεχωρίσουν. Στην Ευρωκλινική, η καινοτομία είναι βασικός πυλώνας του στρατηγικού μας πλάνου. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχουμε καταγράψει σημαντικά βήματα στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού. Έχουμε επιτύχει την ψηφιοποίηση πολλών λειτουργιών μας, δημιουργήσαμε ένα ολοκληρωμένο Data Management System, υλοποιήσαμε την ψηφιακή υπογραφή και τον ηλεκτρονικό φάκελο ασθενούς και πρόσφατα καταργήσαμε τα έντυπα έγγραφα από τα σημεία εξυπηρέτησης των κλινικών μας, αντικαθιστώντας το χαρτί με ηλεκτρονικά tablets. Στόχος μας να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο Νοσοκομείο που θα χαρακτηρίζεται από ποιότητα και φιλικότητα προς τον ασθενή σε όλες τις λειτουργίες του.
Το 2020 βρίσκει τον κλάδο της ιδιωτικής υγείας διαφορετικό σε σχέση με πριν από κάποια χρόνια
Πάνω σε ποιους άξονες κινούνται οι δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας της Ευρωκλινικής; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής και υποστήριξης μιας δράσης, ενός οργανισμού;
Κάθε υγιής επιχείρηση που μεγαλώνει και αναπτύσσεται οφείλει να επιστρέφει μέρος αυτής της επιτυχίας στην κοινωνία. Κι αυτό θα πρέπει να το κάνει διακριτικά, αθόρυβα και ουσιαστικά. Από το 2018 δημιουργήσαμε μία μεγάλη αγκαλιά, προσφέροντας δωρεάν υπηρεσίες υγείας σε τρεις από τους μεγαλύτερου οργανισμούς που ασχολούνται με την προστασία και τη φροντίδα του παιδιού, το «Χαμόγελο του Παιδιού», την «Κιβωτό του Κόσμου» και την Ένωση «Μαζί για το Παιδί» και πιο πρόσφατα, εν μέσω πανδημίας, προχωρήσαμε σε δωρεά 210 εμβολίων για τα παιδιά του «Χαμόγελου του Παιδιού» που το είχαν ανάγκη.
Επιπλέον, το διάστημα που το δημόσιο σύστημα υγείας δοκιμαζόταν, κάναμε ότι μπορούσαμε για να ανακουφίσουμε το ΕΣΥ, διαθέτοντας κλίνες ΜΕΘ καθώς και μία ολόκληρη πτέρυγα του νοσοκομείου μας για μη λοιμώδη περιστατικά. Επίσης, ανοίξαμε το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών μας για όλους εκείνους τους συμπολίτες μας που με το φόβο της λοίμωξης από COVID – 19 δεν επισκέπτονταν τα δημόσια νοσοκομεία για τα επείγοντα προβλήματα που αντιμετώπιζαν.
Για το κλείσιμο, η Ευρωκλινική έχει πλέον ξεπεράσει τις δύο δεκαετίες «ζωής». Ποια είναι οι επόμενοι στόχοι; Πώς θα αναπτυχθείτε μέσα στα επόμενα χρόνια;
Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το μοντέλο του Νοσοκομείου πόλης, με επίκεντρο την άριστη εμπειρία του ασθενή σε πραγματικά ανταγωνιστικό κόστος.
Με αυτή την στρατηγική πιστεύουμε ότι ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των καιρών και στηριζόμενοι σε αυτό θα προσπαθήσουμε να αναπτυχθούμε και να παρακολουθήσουμε - αν όχι να δημιουργήσουμε - τις εξελίξεις στον κλάδο μας.
Σχόλια