Οι καταναλωτές έχουν μια γενικότερη ροπή προς τα δωρεάν προϊόντα, κάτι που γνωρίζουν οι περισσότεροι επιχειρηματίες, και τα οποία χρησιμοποιούν σε διάφορες ενέργειες μάρκετινγκ.
Ως επιχειρηματίες μικρών επιχειρήσεων θα πρέπει να αναγνωρίσετε τη δύναμη των δωρεάν προϊόντων και να εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο τις δυνατότητες που σας προσφέρουν επικοινωνιακά και εμπορικά. Γενικότερα, υπάρχει ένα μεγάλο εύρος από προϊόντα ή υπηρεσίες που μπορείτε να προσφέρετε (ανάλογα την επιχείρηση που διαθέτετε) στους υπάρχοντες αλλά και δυνητικούς σας πελάτες ώστε να τους "πείσετε" να ξοδέψουν περισσότερο. Τα πάντα έχουν να κάνουν με το πως θα δελεάσετε τους πελάτες σας (πάντα με θετικό τρόπο & σωστή προσέγγιση).
Οι περισσότεροι πελάτες μου, στο άκουσμα του δωρεάν κινήτρου προς τον καταναλωτή, απαντούν πως "το δωρεάν κανείς δεν το εκτιμάει" και συνήθως αναρωτιούνται "γιατί να μην χρεώσω κάτι, ώστε να μειώσω τη απώλεια του τζίρου μου;" Εκ πρώτης μπορεί να φαίνεται πως μια προσφορά με έκπτωση μπορεί να φέρει τον ίδιο αριθμό πελατών στην επιχείρησή με την ίδια παροχή εντελώς δωρεάν, όμως εάν το εξετάσετε περισσότερο θα δείτε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Μια δωρεάν παροχή συνήθως προσελκύει νέους καταναλωτές στους οποίους μια μειωμένη τιμή δεν θα ήταν το ίδιο δελεαστική. Παράδειγμα σ' αυτό είναι τα promotions στα Super Markets, όπου ειδικοί πωλητές δειγματίζουν δωρεάν τρόφιμα όπως τυρί, αλλαντικά και άλλα για να δελεάσουν τον καταναλωτή να δοκιμάσει και πιθανόν να αγοράσει. Από την άλλη, εάν τα ίδια προϊόντα παρουσιάζονταν απλώς με μια έκπτωση στην τιμή τους, δεν θα κατάφερναν να δοκιμαστούν από πολύ κόσμο: πολλοί θα έβλεπαν την προσφορά, αλλά λίγοι θα αγόραζαν. Μια τεχνική στο μάρκετινγκ είναι οι καταναλωτές να δοκιμάσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχετε. Αν είναι καλή τότε θα την προτιμούν, αν όχι τότε δεν υπάρχουν πολλές πιθανότητες επιτυχίας. Ακόμα η δωρεάν παροχή από την πλευρά σας, με σκοπό τον δειγματισμό, δεν σας στοιχίζει πολλά αλλά αν γίνει σωστά και δομημένα μπορεί να προσφέρει πολλά. Χρειάζεται όμως προσοχή και μέτρο στον τρόπο που θα χειριστείτε τα δωρεάν κίνητρα. Πάντα να σκέφτεστε πως είναι το "μέσο" για να φτάσετε τον στόχο σας!
Η επιλογή του τι να δώσετε ως δωρεάν κίνητρο, είναι πολύπλοκη. Είναι σημαντικό να μελετήσετε τι αντίκτυπο θα έχει αυτή σας η κίνηση στην εικόνα της επιχείρησής σας. Αν δώσετε δωρεάν μια μεγάλη και ακριβή παροχή μπορεί στο τέλος να χάσετε αρκετά χρήματα ή να φανείτε "απελπισμένοι" για τζίρο στο πελατολόγιο σας. Από την άλλη, μικρή παροχή (και πρόχειρα σχεδιασμένη) θα αντιμετωπιστεί αναλόγως από τους πελάτες σας. Ιδανικά θα πρέπει να βρείτε τη μέση λύση. Για παράδειγμα ένα Γυμναστήριο , που προσφέρει και ομαδικά μαθήματα, μπορεί να βάλει τον τοπ καθηγητή του να δίνει μια φορά στις 15 μέρες ένα μάθημα ανοιχτό προς όλους. Έτσι θα κάνει γνωστό το μάθημα και την τεχνική του σε περισσότερο κόσμο από αυτούς που έχουν ήδη πάρει πακέτο ομαδικών μαθημάτων.
Είναι σημαντικό, οι παροχές σας να αφορούν την επιχείρησή σας και τον κλάδο σας. Η τακτική των δωρεάν παροχών μπορεί να εφαρμοστεί από τον ελεύθερο επαγγελματία μέχρι την πιο μεγάλη πολυεθνική! Αν αντιμετωπίσετε σωστά την παροχή σας θα έχετε θετικά αποτελέσματα που θα οδηγήσουν σε νέους πελάτες.
Σχόλια