Οι Δημόσιες Σχέσεις και το Marketing συνεργάζονται καλά και όταν συνδυάζονται, μπορούν να δημιουργήσουν ένα είδος στρατηγικής που ονομάζεται το marketing του «ανταρτοπόλεμου» (Guerilla).
Το Guerilla Marketing αντιπροσωπεύει περισσότερο το μυαλό και την τακτική απ’ ότι τους περιορισμούς των προϋπολογισμών.
Η έννοια αυτή χρησιμοποιείται για να καθορίσει το αντισυμβατικό σύστημα προωθητών που βασίζεται στον χρόνο, την ενέργεια, τη δημιουργικότητα και όχι σε έναν μεγάλο προϋπολογισμό του Marketing.
Συνήθως, οι εκστρατείες του marketing «ανταρτών» είναι απροσδόκητες , αντισυμβατικές και δυνητικά διαδραστικές. Ο στόχος του Guerilla Marketing είναι να δημιουργήσει μια μοναδική στρατηγική, που να ασκεί και να προκαλεί την ιδέα να δημιουργήσει buzz, και κατά συνέπεια Viral δράσεις.
Το Guerilla Marketing περιλαμβάνει ασυνήθιστες προσεγγίσεις, όπως η παρακολούθηση συναντήσεων σε δημόσιους χώρους, προώθηση προϊόντων με δώρα στον δρόμο, street events, καθώς και κάθε άλλη ασυνήθιστη τακτική Marketing που προορίζεται για να πάρει τα μέγιστα αποτελέσματα από ελάχιστους πόρους. Το Guerilla Marketing χρησιμοποιεί τις πιο καινοτόμες και ψηφιακές τεχνολογίες αιχμής και δίνει το δικαίωμα της συμμετοχής στον καταναλωτή και τη βίωση μίας αξέχαστης εμπειρίας για το κάθε brand.
H νέα αυτή στρατηγική είναι στενά συνδεδεμένη με τις δημόσιες σχέσεις χρησιμοποιώντας πολλές τακτικές τους και αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων. Ο στόχος της χρήσης αυτού του είδους της εμπορίας είναι η αξιοποίηση των πόρων μιας εταιρείας και η άμβλυνση των μεγάλων νομισματικών απαιτήσεων του παραδοσιακού Marketing και της διαφήμισης.
Τα παραδοσιακά είδη διαφήμισης και υπηρεσιών δημοσίων σχέσεων συνδυάζονται άψογα με το Marketing του «ανταρτοπόλεμου»… Τα Creative, στρατηγικά, διαδραστικά και on-brand στρατηγικά προγράμματα που αναπτύσσονται παρόμοια με μια διαφημιστική εκστρατεία και η επιτυχής έκθεση της, βασίζεται σε τακτικές δημοσίων σχέσεων, όπως η μεταφορά μηνυμάτων από στόμα σε στόμα και η σχέσεις με τα ΜΜΕ. Αντί να εργάζονται ως δύο ξεχωριστά κομμάτια για να επεκτείνουν την παρουσία μιας μάρκας στην αγορά, το Guerilla Marketing είναι πιο αποτελεσματικό όταν η διαφήμιση και οι δημόσιες σχέσεις συνυπάρχουν.
Το guerilla marketing μπορεί να είναι δύσκολο να υλοποιηθεί και να απαιτεί εφευρετικότητα και προσοχή κατά την εφαρμογή της τακτικής στον στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης σας, κάνοντας όμως την σωστή έρευνά να είστε βέβαιος ότι θα καθορίσει και θα προβλέψει την αντίδραση του κοινού σας.
Σχόλια