Το σωστό περιεχόμενο: Γιατί πάει πρώτα το "Σκέφτομαι" και μετά το "Γράφω"
Μία από τις βασικές αρχές του Inbound Marketing ορίζει ότι δίνουμε κίνητρο στο καταναλωτικό κοινό που στοχεύουμε να μάθει για εμάς, όταν έχουμε και το κατάλληλο περιεχόμενο στη σελίδα μας.
Παράλληλα, τα δεδομένα του διαδικτύου και της προώθησης μίας ιστοσελίδας, ορίζουν ότι αυτό το περιεχόμενο πρέπει να είναι και πλούσιο, καθώς και να ανανεώνεται συχνά. Ας κάνω εδώ μία παρένθεση, ώστε να εξηγήσω επιγραμματικά, που ακριβώς αναφέρομαι όταν μιλάω για το περιεχόμενο της σελίδας σας.
Σε γενικές γραμμές, το περιεχόμενο μίας σελίδας είναι κάθε είδος γραπτού λόγου που μπορεί να συναντήσει ένας επισκέπτης σε αυτή. Επομένως, έχετε τη δυνατότητα να εμπλουτίσετε τη σελίδα σας με περιεχόμενο μέσα από τα ακόλουθα:
- Τις πληροφορίες που παρέχετε για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα βρει κάποιος, όταν απευθύνεται σε εσάς.
- Τις πληροφορίες που παρέχετε για εσάς και την επιχείρησή σας (ή αλλιώς, το γνωστό "About Us" κομμάτι μίας σελίδας)
- Τα σημαντικά νέα του κλάδου σας αλλά και της εταιρίας σας.
- Το blog που έχετε μέσα στη σελίδα σας.
Από όλες τις πιο πάνω πληροφορίες, οι περισσότερες ευκαιρίες για να προσφέρουμε φρέσκο και πλούσιο περιεχόμενο στους επισκέπτες μας είναι τα τελευταία νέα μας και το blog μας.
Έχει αποδειχθεί μάλιστα ότι οι επιχειρήσεις που έχουν μάθει να διαχειρίζονται το blog τους σύμφωνα με τις ανάγκες και τα θέλω του κοινού που στοχεύουν, φθάνουν σε σημείο να φέρνουν πλέον στο site τους περισσότερους στοχευμένους επισκέπτες (σε ποσοστό που φθάνει έως και το 87%. Πηγή: Hubspot), αυτούς δηλαδή που ενδιαφέρονται και χρειάζονται πραγματικά αυτό προσφέρει η επιχείρηση.
Το καλό με αυτούς τους στοχευμένους επισκέπτες είναι ότι με τη σωστή διαχείριση η επιχείρηση μπορεί να τους μετατρέψει και σε πιστούς της πελάτες. Αυτός είναι και ο λόγος που μπορεί να ακούτε τόσο συχνά τον τελευταίο καιρό ότι μία εταιρική σελίδα είναι αναγκαίο να διατηρεί και ένα εταιρικό blog, το οποίο φείλει να ενημερώνει σωστά και συχνά.
Αυτό που συμβαίνει ορισμένες φορές είναι ότι το μυαλό μας συγκρατεί περισσότερο το ότι χρειαζόμαστε πολύ περιεχόμενο και σε κάποιες δύσκολες στιγμές, εκεί όπου η έμπνευσή μας δείχνει να μας έχει ξεχάσει, ξεχνάμε και το ότι το περιεχόμενο πρέπει κατά κύριο λόγο να είναι καλό και ποιοτικό.
Καλό είναι όμως να γίνει ξεκάθαρο το εξής: Όταν μπουκώνουμε απλά με περιεχόμενο τη σελίδα μας, απλά για να υπάρχει και να μας δίνει περισσότερες επισκέψεις, τότε επιτυγχάνουμε και ακριβώς αυτό το πράγμα. Το περιεχόμενό μας δηλαδή θα είναι απλά εκεί και απλά θα υπάρχει μέσα στη σελίδα.
Περιεχόμενο που δεν έχει λόγο ύπαρξης δε μεταφράζεται ούτε σε περισσότερες ποιοτικές επισκέψεις, ούτε σε μεγαλύτερο πιστό καταναλωτικό κοινό. Επομένως δεν εκφράζεται τελικά και σε αυξημένες πωλήσεις.
Ας φέρουμε για παράδειγμα το εξής: Έστω ότι έχετε μία επιχείρηση που πουλάει παπούτσια. Και, πολύ σωστά, αποφασίσατε να επενδύσετε και μέσα στην εταιρική σας σελίδα, προσθέτοντας ένα blog. Έχετε πάρει τη συμβουλή από τον συνεργάτη σας ότι πρέπει να ανανεώνετε συχνά τη σελίδα σας.
Ξεχνάτε ξαφνικά ότι πρέπει να ανανεώνετε τη σελίδα σας ποιοτικά, οπότε ξεκινάτε:
1ο Άρθρο: Τα κόκκινα παπούτσια είναι φέτος στη μόδα.
2ο Άρθρο: Τα κόκκινα παπούτσια φέτος θα φορεθούν πολύ (μαντέψτε, επειδή είναι και στη μόδα).
3ο Άρθρο: Φέτος τον χειμώνα γεμίστε τη παπουτσοθήκη σας με κόκκινα παπούτσια! (γιατί, τι ευχάριστη σύμπτωση, φέτος τα κόκκινα παπούτσια είναι στη μόδα!)
Έχετε στο νου σας ότι ακολουθείτε κατα γράμμα τις συμβουλές του συνεργάτη σας. Ελάτε όμως τώρα από την πλευρά του επισκέπτη σας:
1ο Άρθρο: Τα κόκκινα παπούτσια είναι φέτος στη μόδα.
Αντίδραση: Αλήθεια; Πολύ ενδιαφέρον, για να διαβάσω περισσότερα....
2ο Άρθρο: Τα κόκκινα παπούτσια φέτος θα φορεθούν πολύ (μαντέψτε, επειδή είναι και στη μόδα).
Αντίδραση: Α ναι... Το είδα και προχθές αυτό... (Μπορεί και να μην υπάρχει υπάρχει επόμενη αντίδραση, και ο επισκέπτης να έχει πατήσει ήδη το Χ, ειδικα΄ανα βιάζεται η βαριέται.)
3ο Άρθρο: Φέτος τον χειμώνα γεμίστε τη παπουτσοθήκη σας με κόκκινα παπούτσια! (γιατί, τι ευχάριστη σύμπτωση, φέτος τα κόκκινα παπούτσια είναι στη μόδα!)
Αντίδραση: Εντάξει, φτάνει! Μας το είπες!!! Κάτι άλλο;
Ειδικά η τρίτη αντίδραση είναι κάτι που κανείς δε θα ήθελε να προκύψει από τους επισκέπτες του.
Πως μπορούμε να αποφύγουμε κάτι τέτοιο, φροντίζοντας παράλληλα να προσφέρουμε φρέσκο και ποιοτικό περιεχόμενο; Απλά με το να μην μπαίνουμε "στο αυτόματο". Σκεφτείτε πριν πάρετε απόφαση να γράψετε και να δημοσιεύσετε οτιδήποτε.
Το σωστό περιεχόμενο είναι και αυτό που έχει να προσφέρει κάτι σε αυτόν που θα το διαβάσει. Αυτό που θα λύσει κάποιο θέμα της καθημερινότητάς του. Και τη στιγμή εκείνη που θα το λύση, θα έρθει αυτόματα στο μυαλό του συγκεκριμένου επισκέπτη ότι σε εσάς βρήκε τη λύση. Και είναι εκείνο το σημείο στο οποίο γίνόμαστε αξιομνημόνευτοι από κάποιον υποψήφιο πελάτη μας και του δίνουμε το κίνητρο να μας επισκεφθεί ξανά, προφανώς για να βρει την απάντηση και σε κάποιο άλλο θέμα που αντιμετωπίζει.
Φροντίστε λοιπόν μέσα από το περιεχόμενό σας να καλύπτετε και θέματα τα οποία απασχολούν τον κόσμο που θέλετε να σας διαβάσει. Δώστε απαντήσεις και φροντίστε οι απαντήσεις αυτές να είναι χρήσιμες. Δημιουργήστε δηλαδή περιεχόμενο για τους ανθρώπους που απευθύνεστε και όχι για τις μηχανές αναζήτησης. Δεν πρόκειται να αγοράσουν αυτές από εσάς. Θα δημιουργήσουν όμως σχέση εμπιστοσύνης μαζί σας αν δουν ότι σας εμπιστεύεται και ο κόσμος.
Κρατήστε το εξής. Ένα κείμενο που θα δημοσιεύσουμε στη σελίδα μας είναι η πρώτη επαφή που μπορούμε να έχουμε με έναν μελλοντικό μας πελάτη. Η πρώτη επαφή και η πρώτη εντύπωση καθορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το πως θα μας αντιληφθεί ο μελλοντικός μας πελάτης.
Φροντίστε λοιπόν να περάσετε στην αντίληψή το μήνυμα ενός σωστού και ποιοτικού επαγγελματία που ξέρει πότε να μιλήσει και τι θα πει κι όχι ενός πολυλογά που απλά μιλάει για να καλύψει τη σιωπή. Γιατί στον δεύτερο το μόνο που αποκτάει ο κόσμος είναι ένας ισχυρός πονοκέφαλος και ένα ακόμη πιο ισχυρό κίνητρο να προχωρήσει παρακάτω.
Σχόλια