Την παραμονή του 15ου έτους της ηλικίας της η Google μας παρουσίασε τον νέο αλγόριθμο που έχει ως στόχο να βελτιώσει τα αποτελέσματα της αναζήτησης.
Το όνομα του αλγορίθμου Hummingbird ο οποίος αποτελεί την σημαντικότερη αναβάθμιση της μηχανής αναζήτησης τα τελευταία 3 χρόνια (τελευταίο update "Caffeine"). Καθώς τα πρώτα αποτελέσματα ήδη έχουν φανεί και η όποια ανησυχία ή τυχών αντιδράσεις από την είσοδο του Hummingbird έχουν πλέον καταλαγιάσει ας δούμε περί τίνος πρόκειται.
Τι είναι ο Hummingbird;
Ο Hummingbird, σύμφωνα με την Google, είναι ένας αλγόριθμος ο οποίος αναμορφώνει πλήρως την μηχανή αναζήτησης της και επηρεάζει σχεδόν το 90% των αναζητήσεων. Απώτερος σκοπός είναι η βελτιστοποίηση της μηχανής αναζήτησης και η απόδοση καλύτερων αποτελεσμάτων. Ο νέος αλγόριθμος επιτρέπει στη Google να αναλύει ολοκληρωμένες ερωτήσεις- Long-Tail Search -, να προσδιορίζει και να ταξινομεί απαντήσεις γρήγορα και αποτελεσματικά.
Με γνώμονα τις ανάγκες του σήμερα η Google αναπτύσσει τον διάλογο μεταξύ του χρήστη και της μηχανής αναζήτησης. Ποιές είναι όμως οι ανάγκες του σήμερα; Σύμφωνα με τον Amit Singhal, senior vice president της Google, μεγάλος αριθμός χρηστών απευθύνουν ολοκληρωμένες ερωτήσεις στην μηχανή αναζήτησης. Επίσης, ο αυξανόμενος αριθμός χρηστών smartphones και tablets ενισχύει τη χρήση της φωνητικής αναζήτησης - voice search άρα και της φυσικής συνομιλίας - natural conversation- με την μηχανή αναζήτησης.
Για παράδειγμα, αρχικά, τα αποτελέσματα που θα λαμβάναμε για μία αναζήτηση «αγορά προϊόντος Χ» αφορούν σε σελίδες που περιέχουν τα αντίστοιχα keywords. Θέτοντας πλέον το ερώτημα « ποιο είναι το καλύτερο σημείο για την αγορά του προϊόντος Χ» ο Hummingbird αντιλαμβάνεται το νόημα που κρύβεται πίσω από τα keywords, δηλαδή ότι π.χ. αναζητούμε την βέλτιστη τοποθεσία για την αγορά του προϊόντος με βάση την παρούσα θέση μας.
Για την βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών της η Google έδωσε έμφαση σε:
- Ενημερώσεις-Updates στο Γράφημα Γνώσης
- Cross-platform αναζητήσεις
- Καλύτερη εμπειρία αναζήτησης από κινητές συσκευές
Πώς επηρεάζει ο Hummingbird την στρατηγική SEO που μέχρι στιγμής ακολουθούσαμε;
Από το ξεκίνημα δημιουργίας της Google η βασική της κατεύθυνση ήταν και είναι να αποδώσει το βέλτιστο αποτέλεσμα στις αναζητήσεις των χρηστών. Συνεπώς, και η νέα ανανέωση αποσκοπεί να κατανοήσει καλύτερα το νόημα που κρύβεται πίσω από τις λέξεις και τα ερωτήματα των χρηστών. Αντίστοιχα, σε αυτό το πνεύμα κινείται και μια μακροπρόθεσμη στρατηγική SEO, δηλαδή να προσφέρει στο κοινό- μέσω των μηχανών αναζήτησης - αυτό που αναζητούν εύκολα και γρήγορα. Συνεπώς, ο απώτερος στόχος της στρατηγικής SEO που ακολουθείτε δεν αλλάζει. Με δεδομένο ότι ο νέος αλγόριθμος έχει ξεκινήσει να τρέχει νωρίτερα από την ανακοίνωση της Google μέχρι στιγμής δεν έχουν παρατηρηθεί έντονες διαφορές σε SERPS-Search Engine Result Page (σελίδα αποτελεσμάτων μηχανής αναζήτησης) ή έντονης απώλειας traffic. Αν έχετε επενδύσει στην παροχή υψηλής ποιότητας περιεχομένου , έχετε αποστραφεί τεχνικές black hat δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας..
Ποιές ευκαιρίες γεννά ο Hummingbird;
Πρακτικές του παρελθόντος δεν απαξιώνονται όπως δημιουργία εισερχόμενων συνδέσεων, διαχείριση κοινωνικών δικτύων, αναζήτηση λέων κλειδιά κ.α που μέχρι στιγμής ακολουθούσαμε, αντιθέτως ο Hummingbird επιτρέπει στην Google να διαχειριστεί πιο αποτελεσματικά αυτά τα δεδομένα.
Ωστόσο, για να εκμεταλλευτούμε αποτελεσματικότερα τις ευκαιρίες που μας προσφέρει πλέον η Google είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψη μας τα εξής:
- Επενδύστε σε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας
- Επικεντρώστε την προσοχή σας στην πρόθεση του χρήστη - user-intent search και όχι αποκλειστικά σε keywords search
- Δώστε έμφαση στις δυνατότητες που σας προσφέρουν τα blogs ώστε να εμπλουτίσετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας
- Δημιουργήστε περιεχόμενο που πιστεύετε πως ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα του "target group" σας και απαντά σε ενδεχόμενα ερωτήματα του
- Αναβαθμίστε τον ρόλος του Google + στην ζωή σας, καθώς θα αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο συλλογής δεδομένων
Αρχικά, ο ερχομός του αλγόριθμου Panda συνέθλιψε το κακό περιεχόμενο, στην συνέχεια ο Penguin δέσμευσε χαμηλής ποιότητας συνδέσεις. Σήμερα, σειρά έχει ο Hummingbird ο οποίος, σε αντίθεση με το παρελθόν, δεν αλλάζει τον τρόπο που η Google αξιολογεί ένα ιστότοπο αλλά έχει ως στόχο την βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη, ανακαλύπτοντας το νόημα πίσω από τις λέξεις...
Σχόλια