Αγαπητοί φίλοι, με τη σύντομη αυτή τοποθέτησή μου εγκαινιάζω τη συνεργασία μου με το "επιχειρώ", το φιλόξενο βήμα του οποίου αποτελεί μοναδική δυνατότητα για όλους εμάς που επιθυμούμε να διακινήσουμε τις απόψεις μας και να τις μοιραστούμε με το ευρύ κοινό του Διαδικτύου.
Η εποχή της γνώσης και της πληροφορίας με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών είναι πράγματι η «υπόσχεση ελευθερίας» που οι διανοητές οραματίζονταν κάποιες δεκαετίες πριν, αλλά συνάμα γεννά και πλήθος ευθυνών για όσους επιχειρούν να παρέμβουν και να πληροφορήσουν αξιοποιώντας τις μοναδικές δυνατότητες του νέου μέσου, και ιδιαίτερα αυτές που μιλούν για «πομπό και δέκτη ταυτόχρονα», καθώς και για «καθορισμό του περιεχομένου του μέσου σύμφωνα με τις ανάγκες των χρηστών».
Επιχειρώντας σήμερα μια εισαγωγή στα social media αισθάνομαι την ευθύνη αυτή και -φυσικά- δε θεωρώ ότι «κομίζω γλαύκας εις τας Αθήνας». Αντίθετα, αξιοποιώ την παρέμβαση αυτή ως μια εισαγωγή σε περαιτέρω τεχνογνωστικές λεπτομέρειες και αναλύσεις, με τις οποίες φιλοδοξώ να απαντήσω σε καίρια ερωτήματα του επιχειρηματία και -γιατί όχι- του απλού καθημερινού χρήστη.
Σε μια εποχή, λοιπόν, που όλα αλλάζουν, το Διαδίκτυο έρχεται να δώσει τη λύση παρέχοντας μια νέα μέθοδο επικοινωνίας. Δημιουργεί μια βάσιμη σχέση ανάμεσα στο κοινό και τις επιχειρήσεις με απλά και σταθερά βήματα. Η χημεία της σχέσης αυτής έχει δύο απλά συστατικά, το προϊόν ή την υπηρεσία της κάθε εταιρίας και την προώθησή τους. Το Διαδίκτυο αποτελεί το πλέον πρόσφορο έδαφος για την προώθηση μιας υπηρεσίας με τη συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα κοινωνικά δίκτυα επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ένα κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες τους, ενισχύοντας την πελατεία τους και το μερίδιό τους στην αγορά. Επιπλέον και οι πελάτες μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους εκφράζοντας ελεύθερα τις απόψεις τους. Για να επιτύχει η προώθηση όμως θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία σε αυτόν τον τομέα από την ίδια την επιχείρηση, η οποία μπορεί να αναθέσει σε κάποιον υπάλληλό της τη διαχείριση των social media. Αυτός θα ασχολείται εξ ολοκλήρου με τον τομέα αυτό, ή ακόμα και με την ανάθεση της εργασίας σε μία εξειδικευμένη εταιρία που διαθέτει την πείρα και την τεχνογνωσία να προωθήσει το brand name της επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα δημιουργώντας έτσι το διαδικτυακό προφίλ της επιχείρησης.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίνουν τη δυνατότητα στις εταιρίες να μαθαίνουν απευθείας από τους καταναλωτές τις απόψεις τους για τα προϊόντα τους ανοίγοντας έτσι το δρόμο της επιτυχίας. Η δημιουργία της άμεσης σχέσης της εταιρίας με τους πελάτες βρήκε έναν καλό σύμμαχο, τον οποίο θα πρέπει να υιοθετήσουν/αξιοποιήσουν όλες οι εταιρίες ως μέρος της επικοινωνιακής τους στρατηγικής. Και αφού μιλάμε για στρατηγική, θα σας αποχαιρετήσω -προς το παρόν- με μια φράση του William E. Rothschild, Αμερικανού συμβούλου management: "Για να πετύχεις, η απάντηση είναι στόχοι. Πώς θα ενεργήσεις για να πετύχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα; Η απάντηση είναι στρατηγική". Θα τα ξαναπούμε σύντομα ...
Σχόλια