Ένα όμορφο καλοκαιρινό πρωινό, με έναν παραδοσιακό ελληνικό καφέ στα χέρια και με θέα τη Καλντέρα της Σαντορίνης, ξεκίνησα να γράφω αυτές τις γραμμές έχοντας ως βασικό μου στόχο να βοηθήσω όσους από εσάς φοβάστε να κάνετε το βήμα στη digital επιχειρηματικότητα και να δείτε ότι όχι μόνο δεν πρέπει να διστάζετε, αλλά πλέον επιβάλλεται, αν θέλετε την πραγματική ανάπτυξη της επιχείρησης σας.
Εγώ έχω επιχείρηση με αρκετή πελατεία, αξίζει να στήσω κι ένα e-shop;
Αυτή την ερώτηση μου κάνουν συχνά επιχειρηματίες που λειτουργούν επί αρκετά έτη κάποιο φυσικό κατάστημα και με πλησιάζουν για να ζητήσουν τη συμβουλή και τη βοήθεια μου.
Στη πραγματικότητα, δεν υπάρχει καθόλου ρίσκο αν ένα e-shop στηθεί σωστά. Δεν θα πεις ποτέ «είχα στρωμένη επιχείρηση και καταστράφηκα επειδή δημιούργησα το e-shop αυτής».
To ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) μπορεί να σου φέρει από ελάχιστους μέχρι αμέτρητους νέους πελάτες κι αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Ξεκινώντας ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, μπαίνεις σε μία παγκόσμια αγορά, προσεγγίζεις πελάτες που οι πιθανότητες να έρθουν σ’ επαφή με το φυσικό σου κατάστημα είναι ελάχιστες και ο ανταγωνισμός σου πλέον ξεφεύγει από τη γειτονιά! Αρχίζεις ν’ αγωνίζεσαι στο εθνικό, αν όχι στο διεθνές πρωτάθλημα και τα όρια της επιτυχίας που μπορείς να φτάσεις ξεφεύγουν της φαντασίας σου. Ακούγεται ωραίο;
Δεν είναι όμως παιχνίδι, αν και ακούγεται έτσι! Θέλει στρατηγική, χρόνο να κερδίσεις μια νέα αγορά και ακόμη περισσότερο χρόνο για να τη διατηρήσεις. Θέλει έξυπνες διαφημιστικές καμπάνιες κι ένα e-shop εύκολα λειτουργικό. Θέλει φρέσκες ιδέες, όρεξη και συχνή ενημέρωση των προϊόντων σου.
Κι εγώ που δεν έχω φυσικό κατάστημα μπορώ να δημιουργήσω ηλεκτρονικό;
Φυσικά και μπορείς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να έχεις δηλωμένη φυσική έδρα. Αυτή για παράδειγμα μπορεί να είναι η αποθήκη που θα έχεις τα προϊόντα σου ή ένα δωμάτιο του σπιτιού σου, δεν έχει σημασία. Βιτρίνα σου πλέον θα είναι η ιστοσελίδα σου! Δεν πρέπει να ξεχνάς να την ενημερώνεις και να προσέχεις, όχι μόνο για το λειτουργικό, αλλά και για το αισθητικό κομμάτι της. Μια καλαίσθητη βιτρίνα ενός καταστήματος δεν σε κάνει να θέλεις να σταματήσεις και να χαζέψεις τα προϊόντα του;
Εντάξει το έστησα το e-shop. Τώρα περιμένω τους επισκέπτες-πελάτες;
Οι υποψήφιοι πελάτες δυστυχώς δεν έχουν μαντικές ικανότητες για ν’ ανακαλύψουν το κατάστημα σου όσο ξεχωριστό κι αν είναι. Χρειάζεται διαφήμιση, SEO, Social Media Marketing (εδώ έρχονται οι έξυπνες διαφημιστικές καμπάνιες που είπαμε παραπάνω) κι αυτά δε πρέπει να τα σταματήσεις ποτέ! Πάντα θα υπάρχουν νέοι υποψήφιοι πελάτες που θα θέλεις ν’ ανακαλύψουν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και πάντα θα θέλεις να το ξανά επισκεφθούν οι παλιοί.
Τελειώνοντας αυτές τις γραμμές βρίσκομαι πλέον στην Αθήνα και με ένα φθινοπωρινό τοπίο έξω από το παράθυρο μου. Το φθινόπωρο σαν εποχή προσφέρεται για νέα ξεκινήματα και μία ηλεκτρονική επέκταση των επιχειρηματικών σας δραστηριοτήτων είναι πραγματικά μία έξυπνη κίνηση!
Σχόλια