Μάθε γιατί δεν τα πας καλά με όλους τους συναδέλφους σου
Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά είδη προσωπικοτήτων και είναι στο χέρι σου να καταλάβεις τις διαφορές μεταξύ τους.
Αν ο λόγος που δεν συμπαθείς τον συνάδελφό σου είναι γιατί τρώει κατά λάθος το φαγητό σου από το ψυγείο του γραφείου ή σε χτυπάει φιλικά στην πλάτη κάθε φορά που σε βλέπει, δεν μπορούμε να σε βοηθήσουμε.
Αν όμως ο λόγος που δεν αντέχεις μία συνάδελφο είναι επειδή είναι πάντα απότομη στα meetings ή πιο γρήγορη στο να καταλάβει τον στόχο ενώ εσύ χρειάζεσαι μερικά λεπτά επιπλέον, τότε έχουμε κάποιες πιθανές λύσεις.
Άρθρο των Suzanne M. Johnson Vickberg και Kim Christfort στο The Harvard Business Review, αναφέρεται στην έρευνα της Deloitte, σύμφωνα με την οποία υπάρχουν 4 διαφορετικοί τύποι προσωπικότητας στο εργασιακό σου περιβάλλον και για να τα πας καλά μαζί τους εξαρτάται από το κατά πόσο θα μπορέσεις να καταλάβεις τις διαφορές μεταξύ τους.
Στο πλαίσιο της έρευνας, συνεργάστηκαν με την ανθρωπολόγο Helen Fisher και τον μοριακό βιολόγο Lee Silver. Μελέτησαν περισσότερα από 190.000 άτομα και αφιέρωσαν χιλιάδες ώρες συνομιλώντας με ηγέτες και ομάδες. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ενός συστήματος που λέγεται Business Chemistry. Ή αλλιώς χημεία του γραφείου και συνοψίζεται στην ανάλυση από 4 βασικές προσωπικότητες που μπορεί να συναντήσει κανείς στο γραφείο.
1. Καινοτόμοι
Οι καινοτόμοι αξιολογούν τις δυνατότητες, αυξάνουν την ενέργεια και πυροδοτούν την φαντασία στην ομάδα τους. Πιστεύουν ότι αξίζει να παίρνεις ρίσκα και ότι είναι καλό να ακούς το ένστικτό σου. Εστιάζουν την προσοχή τους στην μεγάλη εικόνα. Εμπνέονται από νέες ιδέες και δημιουργικές προσεγγίσεις. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι όσοι ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία αγαπούν το brainstorming, τον αυθορμητισμό και τον ενθουσιασμό. Αποφεύγουν τους κανόνες και την λέξη «όχι» και εστιάζουν στην διαδικασία για την επίτευξη του στόχου.
2. Ρεαλιστές
Εκτιμούν την σταθερότητα και επιβάλλουν την τάξη. Είναι ρεαλιστές και διστάζουν να παίρνουν ρίσκα. Βασίζονται σε δεδομένα και γεγονότα και δίνουν σημασία στις λεπτομέρειες. Θεωρούν ότι μπορούν να μαθαίνουν από το παρελθόν. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι ρεαλιστές παίρνουν ενέργεια από την οργάνωση, τη σχέση αιτίας και αποτελέσματος που τους επιτρέπει να κάνουν προβλέψεις και εκτιμήσεις αλλά και από τα αναλυτικά σχέδια. Αντίθετα αποφεύγουν την αταξία, την πίεση χρόνου και την αβεβαιότητα.
3. Καθοδηγητές
Οι καθοδηγητές δίνουν σημασία στην πρόκληση και στοχεύουν στην πρόοδο. Αξιολογούν τα αποτελέσματα και εκτιμούν ιδιαίτερα τις νίκες. Η προσέγγισή τους είναι κάπως άσπρο και μαύρο. Αποφεύγουν τα προβλήματα, καθώς βασίζονται στη λογική και τα δεδομένα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι καθοδηγητές παίρνουν ενέργεια από την επίλυση των προβλημάτων και την κατάκτηση των στόχων. Αποφεύγουν την αναποφασιστικότητα, την αναποτελεσματικότητα και την έλλειψη συγκέντρωσης.
4. Διαμεσολαβητές
Οι διαμεσολαβητές δίνουν σημασία στην επαφή μεταξύ συναδέλφων και ο ρόλος τους είναι να ενώνουν τις ομάδες. Οι σχέσεις της ομάδας είναι υψίστης σημασίας για τους ίδιους. Είναι διπλωμάτες και προσηλωμένοι στο να κερδίζουν την γνώμη των πολλών. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι διαμεσολαβητές παίρνουν ενέργεια από τη συνεργασία, την επικοινωνία και την εμπιστοσύνη. Απεχθάνονται την πολιτική, τις συγκρούσεις και τα άτομα που δεν είναι ευέλικτα. Σύμφωνα με τους συγγραφείς ο καθένας από εμάς αποτελεί μία μίξη των 4 προσωπικοτήτων, ωστόσο οι περισσότεροι ταυτίζονται απόλυτα με έναν ή δύο τύπους.
Μελετώντας τα παραπάνω είναι εύκολο να κατηγοριοποιήσεις τους συναδέλφους σου και να τους συμπεριφερθείς έτσι ώστε να έχετε την καλύτερη δυνατή συνεργασία και σχέση. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσεις την δική σου συμπεριφορά, τον τρόπο με τον οποίο οι υπόλοιποι την αντιλαμβάνονται και να καταλάβεις πως κάποιοι συνάδελφοί σου δουλεύουν διαφορετικά από εσένα.
Να θυμάσαι ότι η λέξη κλειδί για καλύτερες σχέσεις με τους συναδέλφους είναι η κατανόηση. Θα ήταν πολύ πιο εύκολο και αποτελεσματικό να πείσεις τον εαυτό σου κατά την διάρκεια ενός meeting να δει τα πράγματα από την σκοπιά ενός άλλου τύπου προσωπικότητας. Ή ακόμα και να ενημερώσεις τον ανώτερό σου για τον δικό σου τύπο προσωπικότητας και το πώς εσύ δουλεύεις καλύτερα.
Αν πάλι είσαι ο επικεφαλής μίας εταιρίας θα ήταν πολύ χρήσιμο να γνωρίζεις τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει καλύτερα το κάθε μέλος της ομάδας σου, είτε αυτό σημαίνει ρωτώντας τους ευθέως είτε παρατηρώντας τους προσεκτικά. Τέλος, λάβε υπόψη σου ότι για να έχεις μεγαλύτερη ισορροπία και παραγωγικότητα, είναι πολύ σημαντικό να έχεις άτομα διαφορετικών προσωπικοτήτων στην ομάδα σου.
Αρχική δημοσίευση από Shana Lebowitz στο www.thriveglobal.gr
Η αποστολή του Thrive Global είναι να τερματίσει την επιδημία του στρες και της εξουθένωσης προσφέροντας επιστημονικές, εφαρμόσιμες λύσεις που ενισχύουν την ευεξία και μαζί την αποδοτικότητα και σε βοηθούν να αλλάξεις πεποιθήσεις και συμπεριφορές και να περάσεις από τη θεωρία στην πράξη, διαμορφώνοντας νέες συνήθειες προκειμένου να κατακτήσεις την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.
Ιδρύθηκε από την Arianna Huffington στις ΗΠΑ το 2016 και, μέσα σε ένα χρόνο, κατάφερε να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στα προγράμματα ευεξίας, έχοντας πελάτες που διακρίνονται για το εργασιακό τους περιβάλλον. Στην Ελλάδα λειτουργεί από το 2018 και είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια καινοτομία έρχεται στην χώρα μας, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα. Μάθε περισσότερα στο www.thriveglobal.gr.
Σχόλια