Για το τι σημαίνει ο προορισμός Ελλάδα για τη Lufthansa και τα πρώτα σχέδια του Ομίλου μιλά σε συνέντευξη του στο epixeiro.gr ο Carsten Spohr, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Ομίλου της Lufthansa, δύο σχεδόν μήνες μετά, το άνοιγμα των διεθνών αεροδιαδρόμων.
Έχοντας απολέσει το πρώτο τρίμηνο το 18% των εσόδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 6,4 δισεκατομμύρια (η συνολική αγορά από αρχές του 2020, -54%, στα 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ, πηγή ΙΑΤΑ) με τη ζήτηση για τις υπηρεσίες της Lufthansa να πέφτει τον Απρίλιο -96% (-54% από για το σύνολο της αγοράς, από τις αρχές του 2020, πηγή ΙΑΤΑ) και με χρεωστικά κεφάλαια 9 δισεκατομμύρια, η Lufthansa θέτει και πάλι σε λειτουργία τις τουρμπίνες των αεροσκαφών της.
Αν και μέχρι σήμερα σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που συγκέντρωσε το epixeiro.gr από την ACI (Europe Council International) η κίνηση στο δίκτυο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων τον Ιούνιο ήταν μειωμένη κατά 93% σε σχέση με το περασμένο έτος, με μόλις 16,8 εκατομμύρια επιβάτες να περνούν τις πύλες των αεροδρομίων έναντι 240 εκατομμυρίων πέρυσι, οι προσπάθειες που καταβάλλει ο κλάδος για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος είναι γιγαντιαίες.
Στο πλαίσιο αυτό και το πτητικό πρόγραμμα της Lufthansa, μέσω των αεροπορικών της, επαναφέροντας μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, πάνω από το 90% των αρχικά προγραμματισμένων δρομολογίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων και πάνω από το 70% των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων θα εκτελείται και πάλι κανονικά συνδέοντας και πάλι την Ελλάδα με τον κόσμο.
Ποια είναι η εικόνα που αποκομίζει ο Όμιλος Lufthansa από το ξεκλείδωμα της οικονομίας. Οι επιβάτες είναι τόσο διστακτικοί όσο ακούγεται;
Το πλήγμα της πανδημίας του κορονοϊού ήταν μεγάλο για τις αεροπορικές εταιρίες του Ομίλου της Lufthansa. Η επιβατική κίνηση, μειώθηκε κατακόρυφα, συμπαρασύροντας -όπως είναι φυσικό- τα έσοδα της εταιρίας. Οι επιβάτες μας αναγκάστηκαν να ακυρώσουν τις περισσότερες από τις πτήσεις τους επιφέροντας μία άνευ προηγουμένου μείωση στον αριθμό των κρατήσεων, και μάλιστα χωρίς καμία προοπτική ανάκαμψης στο άμεσο μέλλον. Αντιλαμβανόμαστε ότι οι επιπτώσεις της κρίσης του κορονοϊού θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τον κλάδο μας τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τις προβλέψεις και τους υπολογισμούς μας, το ύψος των χρεωστικών και μετοχικών κεφαλαίων που θα χρειαστούμε για να αντιμετωπίσουμε αυτή την κρίση, ανέρχεται στα 9 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ποιο είναι το ποσοστό απόκλισης εσόδων του Ομίλου σήμερα σε σχέση με πέρυσι;
Η πανδημία του κορονοϊού κυριολεκτικά πάγωσε τις παγκόσμιες αερομεταφορές. Όπως είναι φυσικό, αυτό επηρέασε τα αποτελέσματα του Ομίλου της Lufthansa σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω της έξαρσης του κορονοϊού είχαν σημαντικές επιπτώσεις στα έσοδα του Ομίλου το πρώτο τρίμηνο του 2020. Πιο συγκεκριμένα η μείωση των εσόδων που σημειώθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο ανήλθε στο 18% (6,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε σχέση με τα 7,8 δισεκατομμύρια ευρώ του προηγούμενου έτους). Η μείωση στα λειτουργικά έξοδα δεν ήταν ικανή να αντισταθμίσει επαρκώς τη μείωση των εσόδων του πρώτου τρίμηνου. Το προσαρμοσμένο EBIT ανήλθε σε 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020 (προηγούμενο έτος: μείον 336 εκατ. ευρώ). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στα επίπεδα επιβατών; συχνότητας δρομολογίων (Μ.Ο.);
Τον Απρίλιο, η μείωση που σημειώθηκε στην επιβατική κίνηση των αεροπορικών εταιρειών του Ομίλου της Lufthansa έφτασε το 98,1% με 241.000 επιβάτες. Η ζήτηση μειώθηκε κατά 96,0%. Ο συντελεστής πλήρωσης θέσεων επιβατών μειώθηκε κατά 35,8 εκατοστιαίες μονάδες αγγίζοντας το 47,5%. Η ζήτηση φορτίου ήταν 60,7% χαμηλότερη σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019, κυρίως λόγω της έλλειψης χωρητικότητας στις επιβατικές πτήσεις. Αντίθετα, οι εμπορευματικές μεταφορές μειώθηκαν μόνο κατά 53,1%, αυξάνοντας τον συντελεστή πλήρωσης φορτίου κατά 11,5 εκατοστιαίες μονάδες σε 71,5%. Ο αριθμός τόσο των επιβατικών όσο και των εμπορευματικών μεταφορών τον Μάιο ήταν και πάλι σημαντικά χαμηλότερος σε σύγκριση με αυτόν του προηγούμενου έτους.
Η μείωση των αερομεταφορών κατά περισσότερο από 95% τους μήνες Απρίλιο και Μάιο είχε ως αποτέλεσμα ο Όμιλος να καθηλώσει στο έδαφος 700 από τα 763 αεροσκάφη του.
Στις αρχές Ιουλίου, παρουσιάστηκε το αναθεωρημένο θερινό πρόγραμμα δρομολογίων. Τον επόμενο μήνα θα τεθεί σε ισχύ περισσότερο από το 40% των αρχικά προγραμματισμένων δρομολογίων του Ομίλου.
Μέχρι τον Οκτώβριο αναμένεται να χρησιμοποιηθούν περισσότερα από 380 αεροσκάφη του Ομίλου της Lufthansa. Αυτό σημαίνει ότι ο μισός στόλος του Ομίλου θα βρίσκεται και πάλι στον αέρα, με 200 αεροσκάφη περισσότερα σε σχέση με τον Ιούνιο. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, πάνω από το 90% των αρχικά προγραμματισμένων δρομολογίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων και πάνω από το 70% των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων θα εκτελείται και πάλι κανονικά. Οι επιβάτες που προγραμματίζουν τις καλοκαιρινές και φθινοπωρινές διακοπές τους θα έχουν πρόσβαση μέσω των κόμβων του Ομίλου, σε ένα διευρυμένο παγκόσμιο δίκτυο προορισμών τόσο για ταξίδια αναψυχής όσο και για ταξίδια επαγγελματικού σκοπού.
Πόσο σημαντικός είναι ο προορισμός της Αθήνας για τον Όμιλο;
Η πρώτη πτήση της Lufthansa στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε στις 10.05.1959 και μέχρι σήμερα αποτελεί μία βασική αγορά. Για περισσότερα από 60 χρόνια, η Ελλάδα αποτελεί μία σημαντική χώρα για τον Όμιλο Lufthansa, τόσο για ταξίδια αναψυχής όσο και επαγγελματικά ταξίδια, όπου οι εταιρίες του Ομίλου έχουν επενδύσει για τη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης. Σήμερα, παρά το πλήγμα που επέφερε η έξαρση του κορονοϊού, ο Όμιλος Lufthansa προσφέρει 152 εβδομαδιαίες πτήσεις στην Ελλάδα, ενώ προγραμματίζει να ενισχύσει τα δρομολόγιά του, προκειμένου να καταστήσει προσβάσιμους όσο το δυνατόν περισσότερους προορισμούς τόσο σε ταξιδιώτες αναψυχής, όσο και επαγγελματίες ταξιδιώτες. Πιο συγκεκριμένα, ο Όμιλος Lufthansa εκτελεί και πάλι πτήσεις προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και 11 ακόμα τουριστικούς προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών νησιών. Με 60 εβδομαδιαίες πτήσεις από και προς την Αθήνα, 17 εβδομαδιαίες πτήσεις από και προς τη Θεσσαλονίκη και 73 πτήσεις την εβδομάδα προς 10 δημοφιλή νησιά, η Ελλάδα συνδέεται και πάλι με τον κόσμο.
Θεωρείτε τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους ανταγωνιστές σας;
Ο Όμιλος Lufthansa αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους Ομίλους αεροπορικών εταιριών σε όλο τον κόσμο, με παρουσία σε πολλές χώρες και πολυετή δραστηριότητα στην Ελλάδα. Η βασική μας προτεραιότητα ήταν πάντα η υγεία και η ασφάλεια τόσο των επιβατών όσο και των εργαζομένων μας, προσφέροντας στους επιβάτες μας μία άνετη εμπειρία πτήσης στο διευρυμένο δίκτυο του Ομίλου σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ο Όμιλος Lufthansa περιλαμβάνει premium αεροπορικές εταιρίες, όπως τη Lufthansa, τη SWISS και την Austrian Airlines, αλλά και τις εταιρίες Eurowings και Brussels Airlines. Όλες οι αεροπορικές εταιρίες του Ομίλου έχουν παρουσία στην Ελλάδα. Ο Όμιλος Lufthansa δεν σταμάτησε ποτέ τα δρομολόγια στην Ελλάδα και χαιρετίζει τον θεμιτό ανταγωνισμό. Στο πλαίσιο της προσπάθειας του Ομίλου να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ευελιξία στους επιβάτες την περίοδο που διανύουμε (μετά την έξαρση του κορονοϊού), οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου συνεχίζουν να προσφέρουν μία σειρά επιλογών επανακράτησης εισιτηρίων.
Οι όροι των ασφαλιστικών συμβάσεων έχουν αλλάξει σε σχέση με πέρυσι; Η απώλεια εσόδων και η έλλειψη ρευστότητας παίζουν ρόλο στη σύναψη των νέων ασφαλιστικών συμβάσεων, επίσης και η πτώση του αριθμού επιβατών στην σύναψη συμβάσεων αστικής ευθύνης;
Δεν προβλέπουμε κάποιο κόστος για λειτουργική ασφάλιση. Μπορείτε να δείτε τον πίνακα που ακολουθεί από την ετήσια έκθεση αποτελεσμάτων για το 2019.
Σχόλια