Γ. Χριστοδούλου, L'Oréal Hellas: Η ανάκαμψη πρέπει να είναι περιβαλλοντική και κοινωνική
Ο Γιώργος Χριστοδούλου, Διευθυντής Operations της L'Oréal Hellas, μιλάει στο epixeiro.gr με αφορμή το νέο πρόγραμμα βιωσιμότητας «L'Oréal for the future», αναλύοντας την παρουσία του ομίλου στην Ελλάδα, τον ρόλο του καταναλωτή αλλά και τη δημιουργία ενός φιλανθρωπικού ταμείου 50 εκατομμυρίων ευρώ με στόχο τη στήριξη των ευάλωτων γυναικών.
Μιλήστε μας για το «L'Oréal for the future», το νέο πρόγραμμα βιωσιμότητας του ομίλου. Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι και πώς προέκυψαν αυτοί; Γιατί ο όμιλος υιοθετεί τη συγκεκριμένη στρατηγική;
Οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις αυξάνονται μέρα με τη μέρα. Στο πλαίσιο αυτό, η L’Oréal δεσμεύεται να προχωρήσει σε ένα ριζικό μετασχηματισμό, που είναι απαραίτητος για να εξασφαλίσουμε ένα βιώσιμο μέλλον. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψιν μας την πρόσφατη κρίση που προκλήθηκε παγκοσμίως λόγω της πανδημίας COVID-19, είναι σημαντικό να μην επιτρέψουμε να μετατοπιστεί η εστίαση της προσοχής όλων από την οικολογική μετάβαση, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τον κόσμο του αύριο.
Έτσι λοιπόν, το πρόγραμμα «L’Oréal for the Future» αποτελεί τη νέα φιλόδοξη δέσμευση του Ομίλου μας για βιωσιμότητα προς το 2030 και αποτελεί συνέχεια του πρώτου προγράμματος βιωσιμότητας της L’Oréal, «Sharing Beauty with All», το οποίο ξεκίνησε το 2013 και ολοκληρώθηκε φέτος.
Η στρατηγική του προγράμματος «L’Oréal for the Future» βασίζεται σε τρεις πυλώνες δράσης:
- Μετασχηματιζόμαστε και σεβόμαστε τα όρια του πλανήτη,
- Ενδυναμώνουμε το επιχειρηματικό μας οικοσύστημα, βοηθώντας τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο κόσμο,
- Συμβάλλουμε στην επίλυση των προκλήσεων του κόσμου, υποστηρίζοντας επείγουσες κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες.
Εστιάζοντας στην παρουσία του ομίλου στην Ελλάδα, υπάρχουν πτυχές του προγράμματος και επενδύσεις που αφορούν και στην χώρα μας;
Η L’Oréal Hellas συμμετέχει ενεργά στην προσπάθεια βιώσιμου μετασχηματισμού του Ομίλου. Στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του ταξιδιού προς ένα βιώσιμο μέλλον για όλους και μέσω του προγράμματος «Sharing Beauty with All», θέσαμε πολύ φιλόδοξους στόχους για τη λειτουργία μας στην Ελλάδα. Έτσι, μέχρι το 2019 μειώσαμε στην Ελλάδα κατά 100% τις εκπομπές CO2, κατά 61% την κατανάλωση νερού και κατά 68% την παραγωγή αποβλήτων.
Και φυσικά δεν θα σταματήσουμε εκεί. Η L'Oréal έχει δεσμευτεί σε μια διαδικασία συνεχούς, σταδιακής βελτίωσης και στο πλαίσιο της νέας αυτής δέσμευσης, η L’Oréal Hellas θα ακολουθήσει πιστά τις προτεραιότητες που ορίζονται από το νέο πρόγραμμα βιωσιμότητας «L'Oréal for the Future», με τοπικές δράσεις περιβαλλοντικού και κοινωνικού χαρακτήρα προς το 2030, που θα ανακοινώσουμε σύντομα.
Πόσο εύκολο είναι να πραγματοποιηθούν οι συγκεκριμένοι στόχοι για έναν όμιλο όπως η L'Oréal; Ποιες οι πιθανές δυσκολίες, τι αλλαγές χρειάζονται σε επίπεδο φιλοσοφίας και στρατηγικής;
Σήμερα οι εταιρείες πρέπει να σκέφτονται την επιτυχία τους πέρα από την απλή οικονομική απόδοση. Πρέπει να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση όλων των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κόσμος. Για αυτό και η L'Oréal αποφάσισε να επεκτείνει ακόμη περισσότερο στη δέσμευσή της, μέσω του προγράμματος «L'Oréal for the Future». Το πρόγραμμα αυτό ενσαρκώνει την οπτική μας σχετικά με το ποιο πρέπει να είναι το όραμα, ο σκοπός και οι ευθύνες μιας εταιρείας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα ο κόσμος μας. Για να υλοποιηθούν οι αλλαγές αυτές απαιτείται ριζικός μετασχηματισμός όλων των συστημάτων και του τρόπου λειτουργίας μας.
Ο βαθμός δυσκολίας δεν αποτέλεσε ποτέ τροχοπέδη για εμάς. Στη L'Oréal, μοιραζόμαστε έναν κοινό σκοπό: να δημιουργούμε την ομορφιά που κινεί τον κόσμο, οπότε είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε όλες τις αλλαγές που χρειάζονται για να είμαστε πάντα πιστοί στο σκοπό αυτό. Ήδη από το 2013, όταν ανακοινώσαμε την πρώτη γενιά των φιλοδοξιών μας, θέσαμε στόχους που τότε φάνταζαν άπιαστοι, αλλά σήμερα τους έχουμε όλους ξεπεράσει. Το 2020, καταφέραμε να μειώσουμε κατά 80% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα εργοστάσια και τα κέντρα διανομής μας. Έτσι λοιπόν, αποδείξαμε ως Όμιλος ότι είναι δυνατόν να αποσυνδεθεί η ανάπτυξη από τις εκπομπές CO2.
Η παραγωγή μας αυξήθηκε κατά 37% και οι εκπομπές άνθρακα μειώθηκαν κατά 80%. Επίσης, το 2013, θέσαμε σαν στόχο, ότι όλα τα νέα ή ανακαινισμένα προϊόντα μας θα έχουν βελτιωμένο κοινωνικό ή περιβαλλοντικό προφίλ. Το 2020, το 95% των προϊόντων βελτίωσε το περιβαλλοντικό ή κοινωνικό προφίλ τους. Όπως βλέπετε, έχουμε μειώσει το περιβαλλοντικό μας προφίλ, αλλά καταφέραμε να θέσουμε την αειφορία στο επίκεντρο της δραστηριότητάς μας. Συμβάλλαμε επίσης στις κοινωνικές προκλήσεις στον κόσμο, επιτρέποντας σε σχεδόν 100.000 άτομα να έχουν πρόσβαση στην απασχόληση μέσω της βιώσιμης και αποκλειστικής διαδικασίας προμηθειών.
Η L'Oréal πραγματοποιεί τα συγκεκριμένα βήματα. Θα λέγατε πως υπάρχουν παρόμοιες ενέργειες και δράσεις από την παγκόσμια κοινότητα για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων; Θα έπρεπε να γίνουν περισσότερα, ίσως και σε επίπεδο κυβερνήσεων;
Κατά γενικό κανόνα, δεν σχολιάζουμε την απόδοση άλλων. Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες σε γενικές γραμμές συμμετέχουν σε αυτήν την απαραίτητη διαδικασία μετασχηματισμού και η καθεμία το κάνει με βάση τις ικανότητές της και τις συγκεκριμένες συνθήκες της.
Το 2019, για 4η συνεχόμενη χρονιά, η L’Oréal αναγνωρίστηκε ως παγκόσμιος ηγέτης εταιρικής βιωσιμότητας από το μη κερδοσκοπικό περιβαλλοντικό οργανισμό CDP, του οποίου η ετήσια περιβαλλοντική αξιολόγηση έχει αναγνωριστεί ως το χρυσό πρότυπο για την εταιρική περιβαλλοντική διαφάνεια. Ο Όμιλός μας απέσπασε τη βαθμολογία «Α» και στις τρεις περιβαλλοντικές κατηγορίες, που καλύπτονται από την αξιολόγηση του CDP: κλιματική προστασία, βιώσιμη διαχείριση του νερού και προστασία των δασών από την αποψίλωση. Η L’Oréal είναι μάλιστα η μοναδική εταιρεία που έχει κατακτήσει αυτό το τριπλό «Α» για τέσσερα συναπτά έτη.
Μπορούμε, λοιπόν, να είμαστε υπερήφανοι για όσα έχουμε ήδη επιτύχει από το 2013 που ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια - αλλά πρέπει να έχουμε κατά νου ότι πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Εταιρείες, δημόσιες Αρχές και οργανισμοί, κανείς δεν μπορεί να πολεμήσει μόνος την κλιματική αλλαγή ή την κοινωνική αδικία. Το κοινό μέλλον είναι καθήκον όλων: για να είμαστε όλο και περισσότεροι να το υπερασπιστούμε, ας αποδείξουμε καθημερινά ότι η οικονομική ανάκαμψη πρέπει να είναι περιβαλλοντική και κοινωνική.
Ποιος είναι ο ρόλος του καταναλωτή σε αυτό; Πώς μπορεί να επιλέξει προϊόντα που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον; Γενικότερα, επιλέγουν οι καταναλωτές τέτοια προϊόντα, όταν διαθέτουν την κατάλληλη ενημέρωση;
Ταυτόχρονα με το δικό μας μετασχηματισμό, θέλουμε να εμπνεύσουμε και να ενδυναμώσουμε και τους καταναλωτές μας να λάβουν και οι ίδιοι δράση. Και όσα περισσότερα γνωρίζουν, τόσα καλύτερα μπορούν να δράσουν – και το κάνουν όταν έχουν την κατάλληλη ενημέρωση και τα απαραίτητα εργαλεία.
Για να βοηθήσουμε λοιπόν τους 1,5 δισεκατομμύρια καταναλωτές μας να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, αναπτύξαμε ένα μηχανισμό Σήμανσης του Περιβαλλοντικού και Κοινωνικού Αντικτύπου των προϊόντων μας. Η σήμανση, η οποία έχει εγκριθεί από ανεξάρτητους επιστημονικούς εμπειρογνώμονες, θα περιλαμβάνει μια βαθμολογία σε κλίμακα από το Α έως το Ε, με ένα προϊόν «Α» να θεωρείται «το καλύτερο στην κατηγορία» όσον αφορά στον περιβαλλοντικό και κοινωνικό του αντίκτυπο.
Μια από τις δράσεις σας είναι και η δημιουργία ενός φιλανθρωπικού ταμείου 50 εκατομμυρίων ευρώ, στηρίζοντας τις ευάλωτες γυναίκες. Όσον αφορά στην επαγγελματική ένταξη, έχουν πλέον οι γυναίκες τις απαραίτητες ευκαιρίες, στην Ελλάδα και διεθνώς; Παρατηρούνται διακρίσεις στην εργασία;
Η L'Oréal έχει από καιρό δεσμευτεί να στηρίζει τα δικαιώματα των γυναικών. Οι συνέπειες της κρίσης, που επηρεάζουν δυσανάλογα τις γυναίκες, ιδίως με κίνδυνο να χάσουν τη δουλειά ή το εισόδημά τους, ή να υποστούν οικογενειακή και σεξουαλική βία, μας οδήγησαν να αναλάβουμε μια επιπλέον δέσμευση για να τις στηρίξουμε. Δημιουργήσαμε ένα φιλανθρωπικό ταμείο 50 εκατομμυρίων ευρώ για να στηρίξουμε το έργο φιλανθρωπικών οργανώσεων που καταπολεμούν τη φτώχεια, βοηθούν τις γυναίκες να επιτύχουν κοινωνική και επαγγελματική ένταξη, παρέχουν βοήθεια έκτακτης ανάγκης σε γυναίκες πρόσφυγες και σε γυναίκες με ειδικές ανάγκες και που προλαμβάνουν τη βία κατά των γυναικών, παρέχοντας βοήθεια στα θύματα.
Τα τελευταία χρόνια, παρατηρούμε ότι η κοινωνία, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες στις γυναίκες. Ωστόσο, παρόλη την πρόοδο, είναι ακόμα τόσα πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν για να επιτευχθεί η ισότητα των δύο φύλων. Ως προς την επαγγελματική ένταξη, παρατηρούνται ακόμη ανισότητες, κάτι το οποίο η L’Oréal αντιμάχεται σθεναρά. Η ισότητα και η παροχή ίσων ευκαιριών αποτελούν στρατηγικό προσανατολισμό της L’Oréal εδώ και 15 σχεδόν χρόνια. Σε αναγνώριση της προόδου που έχει πετύχει σε θέματα ισότητας στον χώρο εργασίας, η L’Oréal έχει λάβει σημαντικές αναγνωρίσεις παγκοσμίως, ανάμεσά τους η αναγνώριση ως κορυφαίας εταιρεία στο θέμα της ισότητας των φύλων στην Ευρώπη από την Equileap.
Σχόλια