Το προϊόν σας είναι «πολύ μπροστά από την εποχή του;» Σχεδόν σίγουρη αποτυχία!
Θα σας πω ένα μυστικό. Όταν ακούω από κάποιον επιχειρηματία και πιθανό πελάτη, ότι το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρει είναι «πολύ μπροστά από την εποχή του», αμέσως μου σημαίνει συναγερμός. Red Alert. Γιατί; Διότι ένα προϊόν δεν πρέπει ποτέ να είναι πολύ μπροστά από την εποχή του, γιατί είναι σχεδόν πάντα καταδικασμένο να αποτύχει!
«Είναι δυνατόν;» ακούω ήδη τους σκεπτικούς από εσάς να αναρωτιούνται. Και όμως είναι, αγαπητοί. Αυτό που χρειάζεται ένα προϊόν είναι να είναι «λίγο μπροστά από την εποχή του». Αλλιώς, για κάθε Google υπάρχει ένα Lycos (πρωτο-μηχανή αναζήτησης). Δείτε στο άρθρο μου αυτό γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά και πώς το σωστό timing ορίζει πολλές φορές το επιτυχημένο επιχειρείν.
Νεκροταφείο πρωτοποριών
Ίσως να μην το έχετε προσέξει, αλλά υπάρχει ένα ολόκληρο νεκροταφείο πρωτοπόρων ιδεών. Μήπως αλήθεια, θυμάστε τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Οχήματα της δεκαετίας του 1990 που ήταν σίγουρα «πολύ μπροστά από την εποχή τους», και η απόδειξη είναι ότι σήμερα, τριάντα χρόνια μετά, τα ηλεκτρικά οχήματα κυριαρχούν.
Όμως, τότε αυτό που χρειαζόταν η αγορά ήταν απλά κάτι «λίγο μπροστά από την εποχή του», και αυτό δεν ήταν άλλο από το υβριδικό αυτοκίνητο που εξελίχθηκε σε ένα παγκόσμιο best seller. Σε μικρότερη κλίμακα λοιπόν, αυτό μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε ιδέα.
Ναι, είναι καλό να είσαι καινοτόμος και πρωτοπόρος, ακόμη και βραβευμένος, αλλά στο τέλος της ημέρας, το πιάτο στο τραπέζι δεν γεμίζει από τα βραβεία, αλλά από τις πωλήσεις.
Στη σωστή εποχή του – και στη σωστή εποχή του χρόνου
Όμως το timing δεν είναι μόνο μακροπρόθεσμο. Οι καταναλωτές έχουν συνήθειες που αλλάζουν στη διάρκεια του ίδιου του χρόνου, δίνοντας σε προϊόντα εποχικότητα. Και ενώ όλοι ξέρουμε ότι το καλοκαίρι πουλιούνται περισσότερα παγωτά και λιγότερα μάλλινα, μήπως υπάρχει κάποιος συσχετισμός του δικού σας προϊόντος με την εποχή; Ανακαλύψτε τον.
Επιπλέον, προσπαθήστε να «μυριστείτε» το σωστό timing για αγορές. Το ξεκίνημα του χρόνου, του μήνα ή της εβδομάδας είναι καλές ευκαιρίες πώλησης, αλλά αυτό το ξέρουν όλοι. Πηγαίνετε πέρα από τα συνηθισμένα. Σε λιγότερο από έξι μήνες για παράδειγμα, θα εορταστούν τα 200 χρόνια από το 1821. Μήπως το timing είναι σωστό και για εσάς; Ψάξτε το!
Timing micromanagement
Όμως, το σωστό timing δεν αφορά μόνο δεκαετίες ή εποχές. Πολλές φορές, μπορεί να αφορά και ώρες της ημέρας ή σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και λεπτά της ώρας. Άλλωστε, μην ξεχνάτε ότι στις εταιρείες τηλεμάρκετινγκ τα τηλέφωνα παίρνουν φωτιά ακριβώς το δεκάλεπτο που παίζεται η «έξυπνη σήτα» στην τηλεόραση.
Σκεφθείτε λοιπόν έξυπνα και κινηθείτε στο σωστό timing ανάλογα με το «χρονολόγιο» του πελατολογίου σας. Συνήθως οι περισσότεροι καταναλωτές είναι γεμάτοι ενέργεια το πρωί, γεμάτοι νύστα το μεσημέρι και αποκτούν μία δεύτερη ή και τρίτη «δύναμη» το απόγευμα ή το βραδάκι (και ευτυχώς, αλλιώς δεν θα υπήρχαν μπαρ)!
Όμως, το κάθε κοινό είναι και διαφορετικό. Εάν ανακαλύψετε τις ιδιαιτερότητές του, μπορείτε και να τις κατευθύνετε, με συνέπεια να κερδίσετε. Για παράδειγμα, εάν θέλετε να αποσυμφορήσετε την αλυσίδα κομμωτηρίων σας, μία προσφορά για βαφή με έκπτωση μεταξύ 4 και 5 το απόγευμα, μπορεί να κάνει δουλειά.
Όπως και να το δείτε, ο χρόνος είναι χρήμα. Εκμεταλλευθείτε τον – όχι αύριο. Τώρα!
Σχόλια