Πώς να είσαι ηγέτης με ενσυναίσθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Σε περιόδους κρίσης, οι ηγέτες με ενσυναίσθηση είναι πιο σημαντικοί από ποτέ. Καθώς διαχειρίζεσαι την πανδημία, το να κάνεις το επόμενο βήμα με το μυαλό και την καρδιά, όταν επικοινωνείς με την ομάδα σου μπορεί να κάνει τη διαφορά. Για την ακρίβεια, το να φέρεις την ενσυναίσθηση και την καλοσύνη στο στυλ διαχείρισής σου μπορεί να επηρεάσει βαθιά το πώς νιώθουν τα μέλη της ομάδας σου, αλλά και το πώς δουλεύουν.
Για να βάζουν οι εργαζόμενοι τα δυνατά τους, χρειάζεται να αισθάνονται ψυχολογική ασφάλεια και στήριξη. “Φρόντισε να βάλεις σε προτεραιότητα την επαφή με τους συναδέλφους σου, αντί για την παρέμβαση σε ό,τι κάνουν ή δεν κάνουν”, γράφει ο Nihar Chhaya, ένας executive coach, στο περιοδικό Forbes.
Και δείξε ενδιαφέρον για τη ζωή των συναδέλφων σου και για όποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν -ενώ ταυτόχρονα είσαι αυθεντικός με το πώς βιώνεις αυτήν την περίοδο. Δείχνοντας αυθεντικό ενδιαφέρον στους ανθρώπους “τους κάνει να νιώθουν ότι είναι πραγματικά μέλος της εταιρείας, ότι η αξία και η συνεισφορά τους αναγνωρίζονται και αξιολογούνται,” αναφέρει η Carmen Castillo, Πρόεδρος του US Hispanic Chamber of Commerce (USHCC) και CEO του SDI International Corp. Ακόμα, εμπνέει την πίστη.
Ακολουθούν 3 απλά βήματα που θα σε βοηθήσουν να ηγηθείς με ενσυναίσθηση:
Πριν συζητήσεις τη δουλειά με συναδέλφους, ρώτα πώς είναι
Δείχνοντας στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σεβασμό και ενδιαφέρον για την προσωπική τους ζωή αυξάνει τη συναισθηματική ευεξία και ενισχύει τη χαρά.
Να είσαι ενεργός ακροατής
Μην υποκύψεις στον πειρασμό να διακόψεις κάποιον από την ομάδα σου που μοιράζεται κάτι ευαίσθητο, ακόμα κι αν η πρόθεσή σου είναι να βοηθήσεις. Μία έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Listening, δείχνει ότι όταν οι άνθρωποι εισακούστηκαν, αισθάνθηκαν ότι τους κατάλαβαν περισσότερο από τους συμμετέχοντες που έλαβαν συμβουλές.
Έκφρασε την ευγνωμοσύνη σου
Είναι δύσκολη περίοδος και αναγνωρίζοντας ότι δεν δουλεύουμε, όπως συνήθως, μπορεί να οδηγήσει την εμπιστοσύνη εντός του οργανισμού σου. Η έκφραση της ευγνωμοσύνης προς τα μέλη της ομάδας σου και η αναγνώριση της συνεισφοράς τους είναι μια εξαιρετική συνήθεια που πρέπει να χτίσουν οι ηγέτες με ενσυναίσθηση. Για την ακρίβεια, η ευγνωμοσύνη μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο κίνητρο και βελτιωμένη απόδοση, ενώ παράλληλα καθησυχάζει τους ανθρώπους ότι μετράνε.
Αρχική δημοσίευση από Elaine Lipworth, Συντάκτρια Thrive Global, στο www.thriveglobal.gr
Η αποστολή του Thrive Global είναι να τερματίσει την επιδημία του στρες και της εξουθένωσης προσφέροντας επιστημονικές, εφαρμόσιμες λύσεις που ενισχύουν την ευεξία και μαζί την αποδοτικότητα και σε βοηθούν να αλλάξεις πεποιθήσεις και συμπεριφορές και να περάσεις από τη θεωρία στην πράξη, διαμορφώνοντας νέες συνήθειες προκειμένου να κατακτήσεις την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.
Ιδρύθηκε από την Arianna Huffington στις ΗΠΑ το 2016 και, μέσα σε ένα χρόνο, κατάφερε να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στα προγράμματα ευεξίας, έχοντας πελάτες που διακρίνονται για το εργασιακό τους περιβάλλον. Στην Ελλάδα λειτουργεί από το 2018 και είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια καινοτομία έρχεται στην χώρα μας, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα. Μάθε περισσότερα στο www.thriveglobal.gr.
Σχόλια