NEWSFLASH...
The Provoker
ανάγνωση

Τα κατά φαντασία νέα προϊόντα

Τα κατά φαντασία νέα προϊόντα

Αυτό είναι ένα θέμα που συζητάω συχνά με άλλους και αν χρειαστεί θα το επαναλάβω για να το εμπεδώσουν όσοι πρέπει: Νέο προϊόν είναι εκείνο το οποίο θεωρείται ως τέτοιο από τον καταναλωτή. Ένα προϊόν το οποίο είναι νέο για την επιχείρηση δεν είναι κατ’ ανάγκη νέο για την αγορά.

Ένα προϊόν είναι νέο όταν δημιουργεί, από μόνο του, με τη δική του δυναμική, μια νέα ή έστω μια σχεδόν νέα αγορά. Ό,τι είναι νέο για την επιχείρηση δεν είναι απαραίτητο νέο για τους καταναλωτές και ας παρουσιάζεται ως τέτοιο. Αυτό είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να χωνέψουν κάποιοι δεινόσαυροι του marketing - όσο έχει απομείνει κάτι από αυτό - οι οποίοι βαπτίζουν ορισμένα προϊόντα ως νέα μόνο και μόνο επειδή έχουν βελτιωμένη σύνθεση, βιταμίνες Χ, άρωμα του Ιονίου, επαναστατική λάμψη στα μαλλιά λόγω του Ψ συστατικού και διάφορα άλλα χαριτωμένα που ίσως να πουλάνε, αλλά για πόσο;

Επίσης, αμφιβάλλω αν πριν το λανσάρισμα αυτών των «νέων» προϊόντων έχει προηγηθεί κάποια έρευνα αγοράς προκειμένου να εξεταστεί αν το target group των καταναλωτών στο οποίο απευθύνονται, το θεωρεί νέο, αν το claim/claims είναι κατανοητό/ά και πιστευτό/ά και φυσικά ποια είναι η πρόθεση αγοράς του. Δεν έχουν συμβεί λίγα τραγελαφικά ή ακόμη και κωμικοτραγικά όταν λανσάρονται νέα προϊόντα με πολύ χαμηλά scores πρόθεσης αγοράς. Τώρα, μη ρωτάτε γιατί συμβαίνει αυτό. Κάποια στελέχη έχουν έμμονες ιδέες και μια από αυτές είναι ότι το προϊόν θα «περπατήσει» και ας λέει η έρευνα αγοράς το αντίθετο. Επιπλέον, υπάρχει πάντα και η «δημιουργική» παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας από τα εν λόγω στελέχη προκειμένου να πεισθούν αυτοί που πρέπει.

Χωρίς επιτυχημένα νέα προϊόντα, μια εταιρία δεν μπορεί να έχει μέλλον. Αυτονόητο. Αλλά φαίνεται ότι κάποιοι διαγράφουν τη λέξη «επιτυχημένα». Αρχίζω να πιστεύω ότι επιστρέφουμε στην παλιά θεωρία των sales-oriented εταιριών και απομακρυνόμαστε από τη φιλοσοφία του marketing, λανσάροντας «νέα» προϊόντα που δικαιολογούν την ύπαρξη τους για να γεμίζουν το κενό του κέρδους (profit gap) στα βραχυπρόθεσμα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας ή του business unit. Όλα τέλεια παιδιά και μπράβο αλλά μη κόπτεσθε για στρατηγικές marketing και strategic thinking γιατί... καμία σχέση!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr