Τι είναι η ανάλυση SERP και πώς ενισχύει την έρευνα λέξεων-κλειδιών σας;
Ο ανταγωνισμός για τα SERPs είναι έντονος και οι τεχνολογικές εξελίξεις στην αναζήτηση σημαίνουν ότι είναι πιο σημαντικό να γνωρίζετε πώς λειτουργεί η αναζήτηση και τι να κάνετε για να μεγιστοποιήσετε την ορατότητά του περιεχομένου σας στις μηχανές αναζήτησης.
Είμαι ο Ουστάς Ανδρέας και σήμερα θα ανακαλύψουμε μαζί πώς η ανάλυση SERP μπορεί να ενισχύει το περιεχόμενό της έρευνας λέξεων-κλειδιών σας! Ας ξεκινήσουμε ορίζοντας «τι είναι το SERP»;
Τι είναι το SERP;
Το SERP (σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης) είναι μια σελίδα που εμφανίζεται μόλις ο χρήστης του διαδικτύου υποβάλει ένα ερώτημα αναζήτησης στη μηχανή αναζήτησης. Το SERP περιέχει αποτελέσματα που είναι συνήθως μια λίστα διευθύνσεων URL που σχετίζονται με το ερώτημα αναζήτησης. Είναι στην ουσία μια απάντηση στον όρο αναζήτησης (λέξη-κλειδί).
Το SERP αποτελείται από τα καλύτερα αποτελέσματα που αντιστοιχούν σύμφωνα με τον αλγόριθμο μηχανών αναζήτησης. Κάθε μηχανή αναζήτησης έχει τους δικούς της αλγόριθμους για να βρει τα πιο σχετικά αποτελέσματα. Η πιο γνωστή και ευρύτερα χρησιμοποιούμενη μηχανή αναζήτησης είναι η Google.
Πώς δημιουργείται το SERP;
Μόλις υποβάλετε το ερώτημα αναζήτησης, η μηχανή αναζήτησης αρχίζει να «ψάχνει» στο ευρετήριο των ιστότοπων για να βρει τα πιο σχετικά αποτελέσματα. Είναι θέμα χιλιοστών του δευτερολέπτου.
Για να κατανοήσουμε ευκολότερα πώς δημιουργείται το SERP, πρέπει να γνωρίζουμε πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης.
Τα 3 βασικά βήματα που ακολουθούν οι μηχανές αναζήτησης είναι:
- Ανίχνευση - λήψη πληροφοριών σχετικά με ιστότοπους στο Διαδίκτυο.
- Ευρετηρίαση - το ευρετήριο είναι βασικά ένας κατάλογος όλων των ανιχνευμένων ιστότοπων.
- Λήψη αποτελεσμάτων - έλεγχος του ερωτήματος αναζήτησης έναντι των ευρετηριασμένων ιστότοπων.
Αυτή είναι μια πολύ απλοποιημένη έκδοση, οπότε αν θέλετε να μάθετε περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μου για τις μηχανές αναζήτησης.
Τι είναι SERP analysis;
Η ανάλυση SERP (SERP analysis) είναι μια διαδικασία εξέτασης των κορυφαίων ιστότοπων στο SERP (σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης) προκειμένου να εκτιμηθεί εάν η λέξη-κλειδί για την οποία θέλετε να κατατάξετε το περιεχόμενό είναι σχετική και τη δυνατότητα να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας. Είναι ένα σημαντικό μέρος της έρευνας λέξεων-κλειδιών (keyword research).
Πως θα με βοηθήσει η ανάλυση SERP;
Η ανάλυση SERP Google θα σας βοηθήσει να:
- Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει σχετικές λέξεις-κλειδιά για τη θέση σας.
- Μάθετε εάν είστε σε θέση να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές.
1. Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει σχετικές λέξεις-κλειδιά για τη θέση σας
Αυτό ισχύει για άτομα που αναζητούν νέες ιδέες για λέξεις-κλειδιά, καθώς και άτομα που αναζητούν τη νέα τους θέση στις μηχανές αναζήτησης.
Μπορεί εύκολα να συμβεί ότι μια λέξη-κλειδί που φαίνεται εξαιρετικά συναφής θα καταλήξει ως λάθος επιλογή, επειδή δεν είναι σημασιολογικά σωστή. Απλώς δεν αντικατοπτρίζει την πρόθεση «πίσω» από το ερώτημα αναζήτησης του χρήστη.
Γρήγορη συμβουλή: Η σημασιολογική έρευνα λέξεων-κλειδιών (Semantic keyword research) είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βρείτε περισσότερες σχετικές λέξεις-κλειδιά. Ωστόσο, φροντίστε να αναλύσετε τα SERPs αυτών των λέξεων-κλειδιών πριν από τη βελτιστοποίηση για αυτές.
2. Μάθετε αν είστε σε θέση να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές
Μόλις βρείτε το SERP στο οποίο θέλετε να κατατάξετε το περιεχόμενό σας, αρχίζετε αυτόματα τη συγκριτική αξιολόγηση με τους ανταγωνιστές σας. Το κόλπο είναι να αξιολογήσουμε πόσο δύσκολο θα είναι να τους ξεπεράσουμε.
Αυτό μπορεί να γίνει με τρεις βασικούς τρόπους:
- Αναζήτηση Google,
- Εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών,
- Εργαλεία ανάλυσης SERP.
Google Search
Παραδοσιακά, θα εγκαταστήσατε μια από τις πολλές επεκτάσεις SEO και γραμμές εργαλείων και θα αναλύσετε τα αποτελέσματα υποβάλλοντας ένα ερώτημα αναζήτησης με επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά απευθείας στην Αναζήτηση Google.
Πρόσφατα, η Google άλλαξε τις ρυθμίσεις τοπικής προσαρμογής, οπότε δεν είναι πλέον δυνατή η εμφάνιση ακριβών αποτελεσμάτων αναζήτησης για διαφορετικές τοποθεσίες στη Google.
Εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών
Ένας άλλος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσετε εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών στην ανάλυση SERP. Θα μπορείτε να καλύψετε ολόκληρη τη διαδικασία έρευνας λέξεων-κλειδιών με επαρκείς πληροφορίες για την ανάλυση αποτελεσμάτων αναζήτησης. Κατά την επιλογή του εργαλείου σας, εστιάστε σε αυτές τις δυνατότητες:
- Ακριβή αποτελέσματα για συγκεκριμένες τοποθεσίες.
- Προεπισκόπηση SERP για να δείτε πώς φαίνεται πραγματικά.
- Ενσωματωμένα πλούσια αποσπάσματα όπως κουτιά απάντησης, Google Ads, επιλεγμένα αποσπάσματα, καρουζέλ κ.λπ., καθώς μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τη συνάφεια των λέξεων-κλειδιών, το οργανικό CTR και την ικανότητα να κυριαρχούν στα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας.
Εργαλεία ανάλυσης SERP
Ακόμα ένας τρόπος είναι να συνεχίσετε με μια ανάλυση από εργαλεία, όπως, για παράδειγμα:
- Συγκρίνετε τον ιστότοπό σας με ανταγωνιστές.
- Επιλέξτε περισσότερα από 40 SEO metrics.
- Αναλύστε τα Google SERP features.
Ίσως εργάζεστε σκληρά για να βελτιώσετε τα αποτελέσματα αναζήτησης. Η ανάλυση SERP είναι μια άλλη απόδειξη για το πώς η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι μια πολύπλοκη διαδικασία. Εσείς, αναλύετε τα αποτελέσματα αναζήτησης όταν κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών; Να κάτι που με ενδιαφέρει να μάθω!
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι η κατανόηση του SERP είναι ζωτικής σημασίας όταν προσπαθείτε να αποκτήσετε καλύτερες κατατάξεις. Οι αλγόριθμοι μηχανών αναζήτησης αλλάζουν συνεχώς και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι αυτό που είναι σημαντικό σήμερα θα είναι σημαντικό και το επόμενο έτος. Οπότε πρέπει να είμαστε συνέχεια ενημερωμένοι!
Σχόλια