Η αντίδραση της Ελλάδας στην πανδημία του COVID-19 είχε ως αποτέλεσμα την παγκόσμια προβολή της χώρας μας, αυτή τη φορά συνοδευόμενη από θετικά σχόλια για την ταχύτητα δράσης, τη στρατηγική και την όλη αντιμετώπιση της απέναντι στον «αόρατο εχθρό». Η άποψη ότι ο Έλληνας είναι ένας απείθαρχος λαός καταρρίφθηκε και η χώρα μας έγινε παγκόσμιο παράδειγμα οργάνωσης και πειθαρχίας. Χωρίς υπερβολή, στη συγκεκριμένη περίπτωση η Ελλάδα έβαλε σε όλους τα γυαλιά...
Τι μπορούμε να κερδίσουμε από αυτό;
Η απάντηση είναι «ΠΟΛΛΑ»! Η Ελλάδα κέρδισε με το σπαθί της μια παγκόσμια διαφήμιση πάνω στην οποία μπορεί να βαδίσει αλλά και να επενδύσει, ανοίγοντας ένα νέο παράθυρο στην προσέλκυση ξένων επενδυτών αλλά και στην στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων.
Το καλοκαίρι αυτό θα είναι σίγουρα διαφορετικό. Η τουριστική περίοδος ξεκινάει όπως όλα δείχνουν (και μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές), την πρώτη Ιουλίου και θα έχει διάρκεια τρεις μήνες (Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος), με πιθανότητα επέκτασης της περιόδου γι’ ακόμα δύο μήνες, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο.
Το μεγάλο ερώτημα είναι πως θα διαχειριστούν την όλη κατάσταση στα νησιά και στις υπόλοιπες τουριστικές περιοχές της χώρας. Θα συνεργαστούν οι επιχειρηματίες της εστίασης με τους ιδιοκτήτες των τουριστικών καταλυμάτων; Θα σκεφτούν δελεαστικά πακέτα τα οποία θα προσελκύσουν κόσμο με αποτέλεσμα να «ζωντανέψει» πάλι η αγορά ή θα παραμείνουν στην καταστροφική νοοτροπία του «για να καλύψω τη χασούρα εκτοξεύω τις τιμές»; Θα σκεφτούν άραγε να λειτουργήσουν ομαδικά; Θα σκεφτούν το μέλλον ή μόνο το παρόν;
Η νοοτροπία πρέπει ν’ αλλάξει!
Ο ανταγωνισμός στην επιχειρηματικότητα είναι υγεία. Βοηθάει στο να γινόμαστε καλύτεροι, ν’ ανακαλύπτουμε συνέχεια νέες μεθόδους επιχειρηματικής ανάπτυξης και προσέλκυσης νέων πελατών. Η ομαδικότητα όμως είναι αυτή που σε αρκετές περιπτώσεις είναι απαραίτητη για να διατηρηθούμε. Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο «απέναντι», μας κάνει καλύτερους. Πρέπει επίσης να καταλάβουμε πως όλοι είμαστε μέλη μίας επιχειρηματικής αλυσίδας στην οποία δεν πρέπει κανένας κρίκος να σπάσει. «Κράτα με να σε κρατώ ν’ ανεβούμε το βουνό» λέει μια παροιμία και σήμερα πρέπει να την λάβουμε σοβαρά υπόψη μας.
Η Ελλάδα είναι μία πλούσια χώρα με πληθώρα έξυπνων, καινοτόμων κι εργατικών ανθρώπων οι οποίοι όμως αδίκησαν τον εαυτό τους. Νοοτροπίες όπως «σκέφτομαι τον εαυτό μου και δεν με ενδιαφέρει ο διπλανός μου» και «σε όλα είμαι καλύτερος από τον άλλον» πρέπει να σβήσουν μια για πάντα! Αν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε το μέλλον, να επενδύουμε με σεβασμό και να δίνουμε χώρο σε νέα μυαλά και ιδέες, τότε θα προχωρήσουμε στη νέα εποχή όπως ακριβώς διδαχτήκαμε από την πανδημία, δηλαδή ομαδικά, σταθερά και με επιτυχία.
Άρα, είναι η μεγάλη μας ευκαιρία να δείξουμε πρώτα στον εαυτό μας και σε συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο ότι στην νέα εποχή μπορούμε να είμαστε πρωταγωνιστές, γυρίζοντας μια για πάντα τη πλάτη σε συνήθειες που μόνο καταστροφικές αποδείχτηκαν για την ελληνική επιχειρηματικότητα.
Φέτος το marketing πρέπει να είναι διαφορετικό και να μη κλωτσήσουμε γι’ άλλη μια φορά τη μεγάλη ευκαιρία.
Σχόλια