Η ύφεση, που ταλανίζει εδώ και χρόνια την ελληνική κοινωνία οδηγεί αρκετές επιχειρήσεις να βάζουν λουκέτο καθημερινά. Παρόλα αυτά είναι και ορισμένες νέες επιχειρηματικές ιδέες, που κάνουν την εμφάνισή τους, οι οποίες γεννήθηκαν κυριολεκτικά μέσα από τις στάχτες της ελληνικής οικονομικής κρίσης. Μία από αυτές είναι και το brand gogreek, εμπνευστές του οποίου είναι η κα Ελίνα Ψημίτη και ο κ. Γιώργος Γιώνας.
Μέσα σε ενάμιση χρόνο το σήμα gogreek “ντύνει” περισσότερους από 150 κωδικούς προϊόντων, ενώ μετρά και πολλές διακρίσεις, όπως είναι η τιμητική διάκριση από την HP Indigo για την εκτύπωση της ετικέτας των gogreek-the collectibles.
Αυτή τη στιγμή, τα προϊόντα της gogreek είναι περιζήτητα και βρίσκονται σε τουριστικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, σε μαγαζιά με είδη δώρων, κάβες, κρουαζιερόπλοια, καθώς και στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος. Ωστόσο, ενδιαφέρον για τα προϊόντα με τα ευφάνταστα σχέδια έχουν επιδείξει και επιχειρήσεις από χώρες του εξωτερικού, όπως η Αμερική, η Αυστραλία και η Ταϊβάν.
Άλλωστε, ο εξαγωγικός χαρακτήρας της gogreek αποτέλεσε και την εφαλτήρια ιδεά για τη δημιουργία της. Τo 2010, όταν είχε ξεκινήσει η οικονομική κρίση στην Ελλάδα και τα μηνύματα, που λάμβαναν τόσο ο κος Γιώνας όσο και η κα Ψημίτη, σχετικά με τη χώρα μας ήταν απογοητευτικά. “Με ενοχλούσε πάρα πολύ, που είχαν αρχίσει στο εξωτερικό να μιλάνε για εμάς με έναν υποτιμητικό τρόπο. Δεν μου άρεσε καθόλου η εικόνα, που προβάλλονταν για τη χώρα μας, την οποία λατρεύουμε και οι δύο. Έτσι, ξεκινήσαμε να αναζητούμε ένα τρόπο να προωθήσουμε τον πολιτισμό μας στο εξωτερικό”, μας δήλωσε η κα Ψημίτη.
Τότε, οι δύο δημιουργοί της gogreek ξεκίνησαν μία έρευνα παγκόσμια σχετικά με το τι είναι αυτό που αναγνωρίζουν, ως εικόνα, οι ξένοι, για την Ελλάδα. Από αυτή τους την προσπάθεια προέκυψε ότι είναι η Ακρόπολη, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ο ήλιος και η θάλασσα, το ούζο και ο εύζωνας. Όπως μας είπε χαρακτηριστικά η κα Ψημίτη “Ο εύζωνας μας εξέπληξε”. Τότε ξεκίνησαν να σκέφτονται να επιλέξουν τα δύο από τα πέντε και να τα παντρέψουν. Έτσι, κατέληξαν στο να συνδυάσουν το ούζο με τον εύζωνα και να δημιουργήσουν το πρώτο μπουκαλάκι. Στη συνέχεια, έφτιαξαν το ζευγάρι του πάνω στο οποίο απεικονίζονταν η Αμαλία.
“Η λογική λοιπόν ήταν να δημιουργήσουμε προϊόντα, τα οποία να είναι μικρά και ελαφριά, έτσι ώστε να μπορεί να τα πάρει ο ταξιδιώτης μαζί του και σιγά σιγά η gogreek να αρχίσει να μπαίνει στα σπίτια όλου του κόσμου. Παράλληλα, μέσα από αυτή τη δραστηριότητα να καταφέρουμε να χρηματοδοτήσουμε τον στόχο μας, ο οποίος είναι να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και ένα portal, στο οποίο θα μπορεί κάποιος να βρίσκει πληροφορίες για την Ελλάδα και τα ελληνικά προιόντα”, μας ανέλυσε η κα Ψημίτη.
Καταστηματάρχες από διάφορες περιοχές της χώρας, μόλις έβλεπαν την Αμαλία και τον εύζωνα άρχισαν να ζητούν από την κα Ψημίτη και τον κ. Γιώνα να σχεδιάσουν και να προσθέσουν στη συλλογή της gogreek και το παραδοσιακό ζευγάρι του τόπου τους. Η αλληλεπίδραση αυτή με τους ντόπιους είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τα παραδοσιακά ζευγάρια, στη συνέχεια το δωδεκάθεο και έπειτα ακολούθησαν οι έξι ήρωες της αρχαιότητας.
Ωστόσο, τα προϊόντα της gogreek πέρα από τον διακοσμητικό χαρακτήρα απέκτησαν και εκπαιδευτικό. “Στην πορεία παρατηρήσαμε ότι αρκετοί Έλληνες δεν είναι ενήμεροι γύρω από τη λαογραφία μας ή είχαν ελλειπή πληροφόρηση σχετικά με τους θεούς και τους ήρωες της αρχαιότητας. Για τον λόγο αυτό δημιουργήσαμε τα σουβέρ, τα οποία από τη μία πλευρά έχουν την απεικόνιση και από την άλλη μία σύντομη πληροφορία”, τόνισε η κα Ψημίτη. Και συνέχισε λέγοντας “Αυτό λειτούργησε πάρα πολύ ως εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο αγκαλιάστηκε τόσο από μικρούς όσο και από μεγάλους”.
Το brand gogreek συνεργάζεται, πλέον, με 8 επιχειρήσεις, όπως είναι οι Μαργαρώ, που παράγει τις κούπες, Μανόπουλος, που κατασκευάζει τα τάβλι, Εύζων, που έχει αναλάβει την ανασυσκευασία του ούζου και του λαδιού. Ενώ, οι υπόλοιπες εταιρείες παράγουν τα προϊόντα gogreek με δικά τους σχέδια. Όπως μας εξήγησε η κα Ψημίτη “Εμείς συνάπτουμε συμφωνία με τους παραγωγούς και βάζουμε την ετικέτα και το όνομά τους. Στόχος μας είναι μέσω της gogreek να αναδεικνύονται όλο και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις. Δεν επιδιώκουμε σε καμία περίπτωση να γίνουμε μία τεράστια εταιρεία με άπειρο αριθμό εργαζομένων, αλλά θέλουμε να δημιουργήσουμε συνεργασίες και να δώσουμε δουλειά σε περισσότερους Έλληνες”.
Η gogreek έγινε αναγνωρίσιμη από την αρχή της δημιουργίας της, καθώς είναι καινοτόμα και πρωτότυπη. “O λόγος που ο κόσμος αγάπησε τη gogreek από τόσο νωρίς είναι ότι μέσω αυτής της ιδέας οι Έλληνες βγάζουμε τα απωθημένα μας, καθώς προβάλει το πως θέλουμε να φαινόμαστε προς τα έξω και πως επιθυμούμε να μας βλέπουν οι άλλοι. Βέβαια, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι όλα είναι πολύ μελετημένα. Οι παραδοσιακές στολές, που απεικονίζονται στα προϊόντα μας είναι σύμφωνα με στοιχεία, τα οποία τα έχουμε πάρει από τη βιβλιογραφία, τα μουσεία, το λύκειο Ελληνίδων και από τη Δώρα Στράτου”.
Όμως, μέχρι να υλοποιηθεί η αρχική ιδέα ο κος Γιώνας και η κα Ψημίτη δυσκολεύτηκαν σε πολλά επίπεδα. “Πρώτη μεγάλη δυσκολία, που αντιμετωπίσαμε είναι ότι δεν γνωρίζαμε πολλά πράγματα και έπρεπε να τα ερευνήσουμε από την αρχή. Η δεύτερη μεγάλη δυσκολία ήταν ότι δεν μπορούσαμε να βρούμε εύκολα αυτό που ψάχναμε και δεν γνωρίζαμε τον τρόπο με τον οποίο θα το υλοποιούσαμε. Φυσικά, υπήρχαν και οι καθυστερήσεις στις προθεσμίες και η γραφειοκρατία, που μας εμπόδιζε στο να ολοκληρώσουμε το κόνσεπτ μας. Αυτή τη στιγμή αισθανόμαστε πολύ χαρούμενοι, καθώς βρίσκουμε πάρα πολύ αξίολογες επιχειρήσεις, που ενστερνίζονται το όραμά της gogreek και εισέρχονται στην ομάδα μας. Σκεφτείτε ότι στη συλλογή gogreek προστέθηκαν τα τάβλι και τα τραπουλόχαρτα, τα οποία πουλήθηκαν πριν καλά καλά παραχθούν”.
Η προσπάθεια της gogreek ωστόσο, έχει αναγνωριστεί και διακριθεί, ήδη, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Μία τέτοια διάκριση τιμητική ήταν αυτή που έλαβαν τα gogreek - the collectibles για τη συμβολή τους στην προαγωγή του Ελληνικού Πολιτισμού στο Gold Label Awards 2015 στην Αθήνα, το Χρυσό ΕΒΓΕ εικονογράφησης στα 14α Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής & Εικονογράφησης 2015, επίσης στην Αθήνα. Επιπλέον, τιμήθηκε και με το πρώτο βραβείο στην κατηγορία Εφαρμογές Sleeve στην εταιρεία FORLABELS SA, βασικό συνεργάτη της gogreek, για τις μινιατούρες ούζου, στον Διεθνή Διαγωνισμό Finat Labelling Awards 2015 στο Amsterdam.
Παρόλα τα βραβεία και τις διακρίσεις οι δημιουργοί της gogreek δεν εφησυχάζουν, αλλά με πείσμα και λατρεία για την Ελλάδα και τον πολιτισμό της, οραματίζονται το ελληνικό αυτό σήμα να φτάσει σε ολόκληρο τον κόσμο και να είναι αναγνωρίσιμο από όλους.
Σχόλια