Ένα LinkedIn προφίλ έχει πολλά προς συμπλήρωση πεδία. Κι όλα έχουν κάποιο νόημα ύπαρξης, δημιουργώντας αξία για τους επαγγελματίες που βρίσκονται πίσω από το προφίλ.
Κάποια από τα πεδία τα συμπληρώνουμε οι ίδιοι, όταν φτιάχνουμε το προφίλ μας. Άλλα, πάλι, τα συμπληρώνει το LinkedIn για μας, δίνοντάς μας όμως τη δυνατότητα να τα παραμετροποιήσουμε αργότερα και να τα ευθυγραμμίσουμε με τους επαγγελματικούς μας στόχους.
Ένα σημείο που των LinkedIn προφίλ που συχνά παραμελείται, επειδή συμπληρώνεται αυτόματα, είναι αυτό του LinkedIn Headline.
Τι είναι το LinkedIn Headline
Το LinkedIn Headline είναι εκείνο το κείμενο που εμφανίζεται κάτω από το όνομά μας και δίπλα από τη φωτογραφία προφίλ.
Όταν δημιουργείται ένα LinkedIn προφίλ, το πεδίο αυτό ταυτίζεται με την θέση εργασίας, στην οποία βρίσκεται ο χρήστης κατά το χρόνο δημιουργίας ή συμπλήρωσης του προφίλ. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι χρήστες δεν ξέρουν ότι αυτό το σημείο του LinkedIn μπορεί να προσαρμοστεί.
Αυτό μπορεί να σε προβληματίζει λίγο και να αναρωτιέσαι: «Γιατί να το συμπληρώνει το LinkedIn και δεν μας "υποχρεώνει" να γράψουμε κάτι εμείς οι ίδιοι, εξαρχής, όταν δημιουργούμε το προφίλ;»
Η καλύτερη απάντηση που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι η πλατφόρμα θέλει να μας δώσει τον απαραίτητο χρόνο ώστε να εξοικειωθούμε μ’ αυτήν και τελικά να συνθέσουμε κάτι που πραγματικά μας αντιπροσωπεύει. Μέχρι όμως αυτό να συμβεί, μας δίνει την πιο «safe» λύση: «Τραβάει» πληροφορία από την τωρινή μας θέση και την προβάλει στο πεδίο του Headline.
Γιατί είναι σημαντικό το LinkedIn Headline
Η σημαντικότητα του LinkedIn Headline έχει δυο διαστάσεις.
1. Η πρώτη έγκειται στην παρουσίαση.
Ό,τι ενέργεια κάνει ο χρήστης, είτε αυτό είναι σχόλιο, είτε ένα post, το LinkedIn Headline είναι πάντα εκεί, αναδεικνύοντας στον κόσμο αυτό που ο χρήστης θέλει να αναδείξει για τον εαυτό του.
Δυο είναι τα σενάρια κι εδώ: 1. Μου αρέσει απόλυτα αυτό που κάνω και με αντιπροσωπεύει τόσο ο τίτλος, όσο και η εταιρεία στην οποία δουλεύω. 2. Μου αρέσει αυτό που κάνω, αλλά έχω κι άλλα ενδιαφέροντα και ίσως να ήμουν ανοιχτός σε άλλες ευκαιρίες.
Στην πρώτη περίπτωση, η ταύτιση θέσης και Headline εξυπηρετεί τον χρήστη. Στην δεύτερη όμως, ο τίτλος της θέσης που ενδεχομένως να έχει κάποιος δεν επικοινωνεί το κατάλληλο μήνυμα. Συνεπώς, πρέπει να διαφοροποιηθεί και να προσαρμοστεί.
2. Η δεύτερη διάσταση έχει να κάνει με Search Engine Optimization – SEO για τους φίλους του ψηφιακού μάρκετινγκ.
Αν, για παράδειγμα, θέλω να εμφανίζεται το προφίλ μου σε αναζητήσεις σχετικές με το recruiting, πρέπει να έχω και την αντίστοιχη λέξη στο προφίλ μου. Έχοντάς την και στο Headline, με βοηθάει ακόμα περισσότερο.
«Αυτό σημαίνει, ότι αν δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη λέξη στο LinkedIn Headline, τότε το προφίλ μου δεν θα εμφανίζεται σε χρήστες που την αναζητούν;»
Όχι απαραίτητα. Το όλο θέμα με το SEO είναι αρκετά περίπλοκο και αξίζει να το ψάξετε λίγο παραπάνω. Αυτό όμως που θα χρειαστεί να καταλάβετε σε αυτήν τη φάση, είναι ότι η ύπαρξη μιας λέξης στο Headline, αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισης του προφίλ στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων των recruiters που την αναζητούν τη συγκεκριμένη λέξη.
Πως να συνθέσεις ένα αποτελεσματικό LinkedIn Headline
Αρχικά, είναι δύσκολη υπόθεση. Απαιτεί πολύ σκέψη και για να έχει αξία, πρέπει στο LinkedIn Headline να αντικατοπτρίζονται οι επαγγελματικοί σου στόχοι. Ας το πάμε όμως βήμα – βήμα, ώστε να φτάσεις σε ένα σωστό αποτέλεσμα.
- Σκέψου πως θα ήθελες να διαμορφωθεί η καριέρα σου τα επόμενα χρόνια. Κατέγραψε αυτές τις σκέψεις σε ένα χαρτί. Ιδανικά, το αποτέλεσμα της καταγραφής θα έχει δύο στήλες: χρονική περίοδος και θέση που αντιστοιχεί στην κάθε χρονική περίοδο. Εννοείται, ότι ανά χρονική περίοδο, μπορείς να έχεις πάνω από μια πιθανή θέση. Όσο οργανωμένος κι αν είναι κανείς, πρέπει να δείχνει ευελιξία, γιατί τα πράγματα δεν εξελίσσονται πάντα βάσει σχεδίου. Τώρα, πρόσθεσε μια ακόμα στήλη και σημείωσε λέξεις κλειδιά ανά θέση. Σ’ αυτό μπορεί να σε βοηθήσει η αναζήτηση αντίστοιχων θέσεων σε job boards και η ανάγνωση των requirements τους.
- Κατέγραψε τις θέσεις εργασίας που είχες στο παρελθόν. Ανά θέση προσδιόρισε με λέξεις κλειδιά τους τομείς, των οποίων άπτεται η κάθε θέση που είχες. Για παράδειγμα, μια θέση πωλητή, θα μπορούσε να έχει ως key words: sales, customer service. Μια θέση Marketing Assistant, θα μπορούσε να έχει ως key words: social media, content, digital marketing, product management.
- Κύκλωσε τα στοιχεία της δεύτερης λίστας που θα μπορούσες να αξιοποιήσεις για να φτάσεις στους στόχους που έχεις θέσει στην πρώτη λίστα.
Άρα, τώρα έχεις στα χέρια σου τους στόχους σου, όπως επίσης και τα στοιχεία της εμπειρίας σου που θα σε βοηθήσουν να φτάσεις σ’ αυτούς. Αυτό αποτελεί το πρωταρχικό υλικό που θα χρειαστείς για τη σύνθεση του Headline.
Σε τι ερωτήσεις είναι καλό να απαντάει το LinkedIn Headline
Διαβάζοντας ένα Headline, ο αναγνώστης ή ο αλγόριθμος που βρίσκεται πίσω από την αναζήτηση των recruiters, αντλεί συγκεκριμένα στοιχεία για το επαγγελματικό προφίλ του χρήστη. Γι’ αυτό, όταν καταλήξεις σε ένα πρώτο Headline, θέσε στον εαυτό σου τα παρακάτω ερωτήματα. Αυτά θα σε βοηθήσουν να προσθέσεις, να αφαιρέσεις ή να τονίσεις διαφορετικά στοιχεία του Headline, ώστε αυτό να σε εξυπηρετεί ως προς την πραγματοποίηση των επαγγελματικών στόχων σου.
- Τι κάνω τώρα;
- Τι θέλω να κάνω στο μέλλον;
- Σε τι είμαι καλός/ή, το οποίο – ιδανικά – θα πρέπει να με βοηθήσει σε αυτό που θέλω να κάνω στο μέλλον;
- Τι αναζητά ο recruiter, σε επίπεδο key words, όταν προσπαθεί να καλύψει θέσεις που με ενδιαφέρουν;
- Υπάρχουν τα απαραίτητα key words σε διαφορετικά σημεία του προφίλ μου;
- Ευθυγραμμίζεται το Headline με το Summary και τα υπόλοιπα στοιχεία του προφίλ μου (περιγραφές θέσεων εργασίας, skills)
Πρακτικά παραδείγματα LinkedIn Headline
- Content Marketing Strategist specializing in press releases, blog content, and social media
- Financial analyst looking for opportunities in the private sector
- Hubspot-Certified Content Strategist ✔ SEO Specialist ✔ Huffington Post Contributor ► Content Marketing That Converts ◄
- Product Manager | Business Finance | Passed CFA Level 1 Exams | FMVA
- Enterprise Industry Analyst, Digital Anthropologist, Global Keynote Speaker, 8x Best-Selling Author, Board Member
- Community Manager at Adopt & Embrace | Helping people make sense of the workplace through peer learning experiences
- R&D Scientist at Pfizer | Oncology Research | Science Blogger
- Marketing. Culture. Change Management
- Customer Support Representative | Helping software start-ups manage and grow their social media to drive more sales
Τελευταία συμβουλή: πειραματίσου!
Δοκίμασε διαφορετικά Headlines. Δες τι αποτελέσματα αυτά θα έχουν, σε επίπεδο εμφάνισης του προφίλ σου σε αναζητήσεις του LinkedIn, και επέλεξε εκείνο που θα σε οδηγεί σε περισσότερες εμφανίσεις του προφίλ σου.
Το LinkedIn Headline είναι μια ακόμα ευκαιρία να «μιλήσεις» για αυτά που θέλεις να κάνεις και να αναφέρεις τα δυνατά σου σημεία. Αυτό, σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί να αποτυπωθεί με έναν απλό τίτλο θέσης, κάτι που εμφανίζεται, όταν δεν δώσει κανείς σημασία στο συγκεκριμένο πεδίο και το αφήσει να ταυτίζεται με την θέση που έχει τη δεδομένη χρονική στιγμή. Γι’ αυτό, δημιούργησε ένα LinkedIn Headline που θα σου επιτρέψει να επικοινωνήσεις αποτελεσματικά τους στόχους σου και θα σε βοηθήσει να τους πραγματοποιήσεις.
Σχόλια