Στις μέρες μας τα ζυμαρικά αποτελούν ένα από τα βασικά διατροφικά προϊόντα πολλών λαών. Χιλιάδες είναι οι ιταλικές συνταγές και άλλες τόσες οι παραλλαγές τους που μαγειρεύονται καθημερινά σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Γνωστή είναι και η αδυναμία που τρέφουν οι περισσότεροι Έλληνες για αυτά.
Αυτή την αδυναμία αντιλήφθηκαν πριν από αρκετές δεκαετίες και οι παππούδες του Γιώργου και του Κώστα Μαρταβαλτζόγλου και ερχόμενοι από την Μικρά Ασία ίδρυσαν την οικογενειακή επιχείρηση παραδοσιακών τροφίμων με την επωνυμία Αγροζύμη. Πώς όμως ξεκίνησε η τόσο επιτυχημένη προσπάθεια;
"Ο παππούς μου όταν είχε έλθει από την Μικρά Ασία και έφτιαξε έναν φούρνο στο χωριό. Στη συνέχεια ζύμωνε ο ίδιος πίτες, τις οποίες πουλούσε στο αρτοποιείο. Τα αλεύρια που αγόραζε δεν τον ικανοποιούσαν, για τον λόγο αυτόν ο πατέρας μου έχτισε έναν αλευρόμυλο. Έτσι χρησιμοποιούσαν το δικό τους αλεύρι, επιτυγχάνοντας την καλύτερη δυνατή ποιότητα στις πιο ανταγωνιστικές τιμές. Δειλά δειλά ξεκίνησαν να φτιάχνουν διάφορα προϊόντα, από σιτάρι, που τους ζητούσαν οι ντόπιοι, αλλά και οι πρόσφυγες που είχαν καταφτάσει στην περιοχή από διάφορα μέρη. Οι Πόντιοι ζητούσαν το αντίστοιχο πλιγούρι από την δική τους παράδοση, οι Θρακιώτες ζητούσαν τον σταρένιο τραχανά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προστίθενται συνεχώς νέοι κωδικοί" μας εξιστόρησε ο Γιώργος.
Η επιχείρηση της οικογένειας Μαρταβαλτζόγλου μετράει σήμερα 45 χρόνια ζωής, ενώ τα τελευταία 12 χρόνια έχει περάσει στα χέρια της τρίτης γενιάς. Ο Γιώργος και ο Κώστας από τα παιδικά τους κιόλας χρόνια άφηναν το παιχνίδι για να βοηθήσουν τους γονείς τους στην διαδικασία της παραγωγής. Συγκεκριμένα ο Κώστας είπε "Εμείς όταν δεν είχαμε σχολείο τους κουβαλούσαμε το γάλα και τα αβγά. Μας άρεσε αυτό που κάναμε".
Αυτή τη στιγμή στην επιχείρηση απασχολούνται 10 άτομα, ενώ παράγονται ούτε λίγο ούτε πολύ 70 διαφορετικοί κωδικοί. Τραχανάς με γάλα, τραχανάς με γιαούρτι, πολίτικος τραχανάς, γλυκός τραχανάς με κόκκινη κολοκύθα, τραχανάς λαχανικών, πολίτικος τραχανάς πικάντικος, προϊόντα από μανιτάρι, μανιταρόσουπα, ριζότο μανιταριών, χειροποίητα προϊόντα, όπως είναι το κους κους το χειροποίητο με το αυγό και το γάλα, το κους κους με το μελάνι σουπιάς, σπαγγέτι και προϊόντα από δίκοκκο σιτάρι είναι μερικά από αυτά.
Το συγκριτικό τους πλεονέκτημα αποτελούν τόσο η άριστης ποιότητας πρώτες ύλες σε συνδυασμό με τις ανταγωνιστικές τιμές. "Δεν κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα, αντιθέτως έχουμε πολύ καλές τιμές για αυτά που πουλάμε", τόνισε ο Κώστας. Και συνέχισε λέγοντας "Η βιομηχανία δεν χρησιμοποιεί σιμιγδάλι ζαχαροπλαστικής, το οποίο είναι υψηλής ποιότητας και φτάνει την διπλάσια τιμή. Επίσης, ξεραίνουν τη σπαγγέτι για 3 ώρες στους 160 βαθμούς, καταστρέφοντας την ουσία του προϊόντος, σε αντίθεση με εμάς που την ξεραίνουμε στους 40 βαθμούς για περίπου 40 ώρες".
Τα προϊόντα Αγροζύμη διατίθενται σε ντελικατέσεν καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά το εξωτερικό μπορεί κανείς να τα βρει στην Γερμανία, την Ολλανδία και την Αγγλία, ενώ συζητείται και η εξαγωγή τους στην Σουηδία και την Ιταλία.
Ο Γιώργος και ο Κώστας δεν σταματούν να αναζητούν νέα προϊόντα προκειμένου να διακριθούν στην αγορά βάζοντας την δική τους σφραγίδα. "Άμεσα ετοιμαζόμαστε να βγάλουμε, σε συνεργασία με έναν διάσημο σεφ, ένα κους κους το οποίο θα είναι φτιαγμένο από παντζάρι. Ήδη έχουμε φτιάξει κους κους από μελάνι σουπιάς και μας έχει γίνει πρόταση από την 1η Γενάρη του 2015 να το προμηθεύουμε σε ένα κεντρικό εστιατόριο στο Μιλάνο όπου θα πωλείται κιόλας", επισήμανε ο Κώστας.
Σε ό,τι αφορά την σωστή προώθηση των προϊόντων έριξαν ιδιαίτερο βάρος και στην συσκευασία τους. "Φέτος αλλάξαμε τα πάντα σε ό,τι αφορά την συσκευασία. Βάλαμε στα σακουλάκια χάρτινη κορδέλα περιμετρική με τρουκς και πίσω γράφουμε συνταγές".
Η επιχείρηση παραδοσιακών τροφίμων της οικογένειας Μαρταβαλτζόγλου διαγράφει μία σπουδαία πορεία εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Η συνταγή της επιτυχίας είναι μία και μοναδική όπως μας τόνισε ο Κώστας με ενθουσιασμό "Αγάπη, υπομονή και επιμονή αποτελούν το τρίπτυχο της επιτυχίας. Αν αγαπάς πολύ αυτό που κάνεις και επιμείνεις δεν θα αργήσεις να ανταμειφθείς για τον κόπο σου, για αυτό και εμείς είμαστε υπερ-ευχαριστημενοι".
Ωστόσο επιτυχημένη επιχείρηση χωρίς σχέδια για το μέλλον δεν μπορεί να υπάρξει. Έτσι στα άμεσα επιχειρηματικά πλάνα των δύο αδελφών, του Κώστα και του Γιώργου, βρίσκεται η είσοδος νέων χωρών στον κατάλογο των εξαγωγών, αλλά και η αύξηση στην ποσότητα των εξαγώγιμων προϊόντων στις ήδη υπάρχουσες.
Σχόλια