NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Monitor: Ένα "real time" εργαλείο διαχείρισης φήμης για την ελληνική αγορά

Monitor: Ένα "real time" εργαλείο διαχείρισης φήμης για την ελληνική αγορά
11_11_2014 04_07_2017

Τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες φαίνεται να δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο online monitoring, ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός «ότι η πληροφορία βρίσκεται online», σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρείας Sidebar Δημήτρη Γιαννίτσαρο.

Μιλήσαμε με τον Δημήτρη Γιαννίτσαρο, ιδρυτή από κοινού με τον Χάρη Ερμόπουλο, της Sidebar, γνωστή κυρίως για το Monitor και την ηλεκτρονική πλατφόρμα για online και social media monitoring.

Ο Δημήτρης, μίλησε στο epixeiro.gr, για το ξεκίνημα της εταιρίας, τους στόχους, την ανάπτυξη και την εδραίωση της στην ελληνική αγορά καθώς και για την αξία του online monitoring.

Ποια είναι η Sidebar και με τι ασχολείται;

Η Sidebar είναι μια ελληνική εταιρία, που ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2009 με διάφορα content sites, τα οποία εκμεταλλευόταν μέσω διαφημίσεων. Τότε, ο έτερος συνέταιρος, Χάρης Ερμόπουλος, βρισκόταν ακόμη στις ΗΠΑ, καθώς εργαζόταν στην Google, κι έτσι όλη η συνεργασία γινόταν εξ' αποστάσεως.

Η αρχική μας γνωριμία είχε γίνει το 1996, σε κάποιο event για προγραμματιστές, αλλά μέχρι το 2009 δεν είχαμε φτιάξει κάτι από κοινού. Βλέποντας, ότι η πρώτη μας απόπειρα πήγαινε καλά, το 2010, πήραμε την απόφαση να παραιτηθούμε και οι δύο από τις δουλειές μας, ο Χάρης επέστρεψε από τις ΗΠΑ και στα τέλη της ίδιας χρονιάς ξεκινήσαμε το development για το Monitor.

Λίγους μήνες μετά, τον Απρίλιο του 2011, βγάλαμε live την αρχική έκδοση του Monitor και ξεκινήσαμε την αναζήτηση πελατών. Οι πρώτοι πελάτες, κυρίως διαφημιστικές, προέκυψαν χάρη παλαιότερων συνεργασιών μας, όταν μέλη της ομάδας μας εργάζονταν στον χώρο της διαφήμισης, και σιγά-σιγά αρχίσαμε να χτίζουμε το δίκτυό μας.

Σήμερα, η ομάδα αριθμεί πάνω από 10 εργαζόμενους και συνεχώς αναπτυσσόμαστε τόσο σε άτομα όσο και σε συνεργασίες και φυσικά σε νέα projects.

Τι ακριβώς είναι το Monitor;

Είναι μια online μηχανή αναζήτησης, καταγραφής και αξιολόγησης αναφορών, από ελληνικά news sites, blogs και forums, και από έλληνες χρήστες social media (facebook, twitter, youtube). Έχει αναπτυχθεί ειδικά για την ελληνική αγορά και είναι ένα από τα γνωστότερα και ανταγωνιστικότερα εργαλεία διαχείρισης φήμης και παρακολούθησης online δημοσιεύσεων, σε Ελλάδα και Κύπρο.

Καταγράφει σε πραγματικό χρόνο δημοσιεύσεις από blogs, news sites, forums και public προφίλ στα social media και εξυπηρετεί ένα μεγάλο αριθμό διαφημιστικών, επιχειρήσεων, digital agencies και εταιριών δημοσίων σχέσεων, καταγράφοντας και αναλύοντας αναφορές για δεκάδες μεγάλα brands εγχώριων και πολυεθνικών εταιριών. Καθημερινά, καταγράφει περίπου 1 εκατομμύρια δημοσιεύσεις, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, να διατηρεί μία σημαντική βάση δεδομένων των τελευταίων 3,5 ετών.

Σε ποιους απευθύνεται;

Απευθύνεται πρακτικά σε κάθε είδους επιχείρηση - από πολυεθνική έως πολύ μικρότερη - ή ακόμη και σε δημόσια πρόσωπα, κόμματα κτλ. Ουσιαστικά, πρόκειται για την εκσυγχρονισμένη μορφή της παραδοσιακής αποδελτίωσης εντύπων, που ήταν η συγκομιδή π.χ. ρεπορτάζ εφημερίδων, που αναφέρονταν σε μια συγκεκριμένη επιχείρηση.

Σήμερα, όχι μόνο έχει μετατοπιστεί το ενδιαφέρον των ΜΜΕ προς το internet, αλλά ούτως ή άλλως οι περισσότερες πληροφορίες π.χ. για ένα συγκεκριμένο προϊόν, βρίσκονται online, καθώς εκεί ανταλλάσσουν απόψεις και συζητούν οι χρήστες. Είναι εύκολο λοιπόν να αντιληφθούμε γιατί δίνεται όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα από τις εταιρίες στο online monitoring. Γιατί η πληροφορία βρίσκεται online.

Αυτό, ασφαλώς, σημαίνει ότι το monitoring δεν αφορά μόνο εταιρίες, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον χώρο του διαδικτύου (π.χ. eshops). Αφορά, κάθε επιχείρηση, που αντιλαμβάνεται ότι είναι σημαντικό να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι δημοσιεύεται και συζητιέται online για την ίδια τον ανταγωνισμό της, τον κλάδο της κ.ο.κ.

Απόδειξη αποτελεί το γεγονός, ότι το πελατολόγιό μας περιλαμβάνει από μεγάλες διαφημιστικές, πολυεθνικές και εγχώριους ομίλους, έως μικρότερα agencies και brands, με περιορισμένο budget, που απευθύνονται σε εμάς γιατί έχουμε τη δυνατότητα να τους εξυπηρετούμε με οικονομικότερες λύσεις, από αυτές, που συνήθως απαιτούνται σε άλλες περιπτώσεις.

Γιατί είναι σημαντικό το online monitoring;

Επειδή, η επιχείρηση μπορεί να γνωρίζει άμεσα τι δημοσιεύεται στο internet και με τον τρόπο αυτό προσαρμόζει ανάλογα την επικοινωνιακή της στρατηγική, ενημερώνεται και προλαμβάνει περιπτώσεις κρίσεων, δυσφημίσεις από ανταγωνιστές ή trolls κ.ο.κ. Παράλληλα, χάρη στο monitoring γνωρίζει καλύτερα το κοινό της, τη θεματολογία που υπάρχει π.χ. γύρω από τον κλάδο της, έχει τη δυνατότητα να κάνει έρευνες σχετικά με δημοσιεύσεις προηγούμενων ετών κτλ. Έτσι, με τη βοήθεια ενός απλού εργαλείου, έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα και όλες τις σχετικές δημοσιεύσεις κατηγοριοποιημένες ποσοτικά και ποιοτικά, έτσι ώστε να είναι αξιοποιήσιμες για τη διεξαγωγή μετρήσεων, την σύνταξη reports κτλ.

Πιο συγκεκριμένα, η αξία του Monitor έγκειται στο γεγονός, ότι αφενός έχει αναπτυχθεί με επίκεντρο την ελληνική γλώσσα και τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού αλφαβήτου - κάτι στο οποίο υστερούν τα εξελληνισμένα αντίστοιχα εργαλεία του εξωτερικού - και αφετέρου στο ότι πρόκειται για ένα εργαλείο, που εξελίσσουμε και βελτιώνουμε καθημερινά, προσθέτοντας σε τακτική βάση καινούργιες πηγές, νέες λειτουργίες κτλ. Μάλιστα, το γεγονός ότι έχει αναπτυχθεί βάσει των αναγκών της ελληνικής αγοράς, το κάνει ευθέως ανταγωνιστικό όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας του αλλά και το κόστος του.

Στόχος μας είναι πάντα η διαρκής ανάπτυξη, η εξειδίκευση και το focus σε αυτό που κάνουμε, η σωστή εξυπηρέτηση των πελατών μας και η κάλυψη των αναγκών τους, βάσει του feedback, που λαμβάνουμε.

Μιλήσατε για νέα projects. Ποιες είναι οι άλλες δραστηριότητες της Sidebar;

Εκτός από το δίκτυο των content sites, που διατηρούμε, έχουμε ακόμη δύο projects ενώ ετοιμάζουμε διαρκώς νέα πράγματα.

Το BlindChat είναι μια online πλατφόρμα chat και γνωριμιών. Η πρωτοτυπία της έγκειται στο γεγονός ότι οι χρήστες μπορούν να μιλούν απευθείας μεταξύ τους χωρίς να χρειάζεται να μοιράζονται προσωπικά στοιχεία εάν δεν το επιθυμούν, πέρα από τις απαραίτητες προτιμήσεις (φύλο, ηλικία κτλ) για να γίνει το σωστό matching.

Ένα παλαιότερό project μας είναι το Pandalife, ένα εκπαιδευτικό διαδικτυακό παιχνίδι για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Ωστόσο εμπορικά δεν είχε επιτυχία οπότε η ανάπτυξή του έχει σταματήσει.

Παράλληλα, μέσα από τη Sidebar ξεπήδησε και μια εταιρία παροχής υπηρεσιών (ανάπτυξη ιστοσελίδων, εφαρμογών κτλ) η Netsteps, η οποία επίσης αναπτύσσεται και αποτελείται πλέον από μια ομάδα 10+ ατόμων.

Τι χρηματοδότηση έχετε λάβει;

Απολύτως καμία και αυτό ήταν και παραμένει συνειδητή επιλογή μας. Το Monitor σχεδιάστηκε εξαρχής έτσι ώστε να βγάλει χρήματα από την πρώτη ημέρα ή να αποτύχει γρήγορα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ανάπτυξη του να είναι πιο αργή. Από την άλλη, μας έδωσε την πλήρη ελευθερία να κατευθύνουμε την ανάπτυξη του προς τα εκεί που θέλαμε, ενώ παράλληλα ασχοληθήκαμε και με άλλα προϊόντα. Ένα άλλο πλεονέκτημα του bootstrapping, πέρα από τα προφανή, είναι το γεγονός ότι η διαχείριση των εξόδων σου, βάσει πάντα των εσόδων σου, σε φέρνει ως νέα εταιρία πιο κοντά στις πραγματικές και όχι στις πλαστές ανάγκες σου. Έτσι, προχωράς θέτοντας σωστές προτεραιότητες και στηριζόμενος στις δικές σου δυνάμεις.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr