Η τρούφα αποτελεί ένα από τα πιο σπάνια είδη μανιταριών. H λέξη τρούφα σημαίνει στα λατινικά "τροφή για βασιλιάδες". Η γαστρονομική και θρεπτική αξία της, την καθιστούν ένα από τα πιο περιζήτητα εδέσματα παγκοσμίως. Για αυτό τον λόγο της έχουν αποδοθεί κατά καιρούς και οι ονομασίες "Τροφή των θεών", "Κόρες της γης", "Χαβιάρι της καλλιέργειας", "Θαύμα της φύσης", "Μαύρο διαμάντι της κουζίνας" και "Σκόρδο των πλουσίων".
Το 2007 η Παυλίνα Κλαδοπούλου έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με την τρούφα και παίρνει την απόφαση να ασχοληθεί επαγγελματικά τόσο με τη συλλογή όσο και με την καλλιέργειά της.
Ένα χρόνο αργότερα ανοίγει την δική της ατομική επιχείρηση με έδρα την Αθήνα. "To ένα κομμάτι της επιχείρησής ασχολείται με την εμπορεία των προϊόντων της φρέσκιας τρούφας. Το δεύτερο κομμάτι με την τυποποίηση κάποιων κωδικών, όπως είναι ενδεικτικά το λάδι λευκής τρούφας, σάλτσες τρούφας, βούτυρα τρούφας κ.ά. Τέλος, το τρίτο κομμάτι της αφορά την παροχή υποστήριξης (know how) για τους νέους καλλιεργητές, που επιθυμούν να καταπιαστούν με την καλλιέργειά της", μας είπε η κα Κλαδοπούλου.
Αυτή τη στιγμή η επιχείρηση της κας Κλαδοπούλου απασχολεί τρία άτομα.
Το σπάνιο αυτό μανιτάρι για πολλά χρόνια παρέμενε άγνωστο για τους Έλληνες καταναλωτές. Τα τελευταία χρόνια όμως, το τοπίο έχει αρχίσει να αλλάζει, καθώς οι διαφημίσεις και οι παρουσιάσεις, σε διάφορες εκθέσεις, έχουν συντελέσει στη γνωστοποίηση του προϊόντος στο ευρύ κοινό. Χαρακτηριστικά η κα Κλαδοπούλου τόνισε "Από την αρχή που ξεκίνησα εγώ να ασχολούμαι με την τρούφα μέχρι και σήμερα υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά. Τότε υπήρχε παντελής άγνοια για το προϊόν. Λίγοι ήταν οι άνθρωποι που το γνώριζαν και κυρίως ήταν όσοι είχαν ταξιδέψει εκτός Ελλάδος. Τώρα η ζήτηση συνεχώς αυξάνεται".
Η αύξηση στη ζήτησή της τρούφας οδήγησε και στην αύξηση όσων επιθυμούν να ασχοληθούν με την καλλιέργειά της. "Αρκετοί είναι αυτοί που θέλουν να ασχοληθούν με την τρούφα. Για τον λόγο αυτό το ποσοστό αύξησης των νέων καλλιεργητών από χρονιά σε χρονιά αγγίζει το 50%. Από αυτούς πολύ λίγοι είναι γεωργοί. Οι περισσότεροι είναι επενδυτές, οι οποίοι επιθυμούν να επενδύσουν ένα κεφάλαιο και δεν γνωρίζουν πολλά για το προϊόν", δήλωσε.
Ωστόσο, για την καλλιέργεια της τρούφας, απαιτούνται κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές σε ό,τι αφορά το έδαφος. "Κάνοντας μια μίνι φυσικο-χημική ανάλυση, πιθανά έλεγχο καταλληλότητας του αρδεύσιμου νερού, λήψη αντιπροσωπευτικού δείγματος χώματος καθώς και επιτόπια εκτίμηση διαφόρων κρίσιμων παραμέτρων (μικροκλίμα, γειτονικές καλλιέργειες, προσανατολισμός κ.λπ.) θα βγει το πόρισμα για το εάν το έδαφος είναι κατάλληλο", επισήμανε η κα Κλαδοπούλου και πρόσθεσε "Δεν μπορούν να καλλιεργηθούν με τρούφα όλα τα χωράφια. Η επιχείρησή μας αναλαμβάνει ολόκληρη τη μελέτη και την επιτήρηση εφόσον φυτευτούν".
Το κάθε στρέμμα καλλιέργειας τρούφας κοστίζει 2.500 ευρώ και απαιτούνται 7 χρόνια μέχρι να ξεκινήσει η καρποφορία. Επίσης, για την εύρεση τρούφας απαιτούνται και τα κατάλληλα εκπαιδευμένα σκυλιά. "Εμείς προσφέρουμε σε πελάτες μας, ειδικά σκυλιά από την Ιταλία, είτε για να τα χρησιμοποιήσουν στην καλλιέργεια είτε αν θέλουν να ψάξουν και να βρουν άγρια τρούφα", μας επισήμανε η κα Κλαδοπούλου.
Τα είδη τρούφας που μπορεί κάποιος να προμηθευτεί από την επιχείρηση της κας Κλαδοπούλου είναι η μαύρη καλοκαιρινή τρούφα, η λευκή ανοιξιάτικη ή Μπόρκειος, η μαύρη φθινοπωρινή, η μαύρη χειμερινή (Musky Truffle), η πολύτιμη μαύρη χειμερινή τρούφα, η πολύτιμη λευκή φθινοπωρινή και η μαύρη χειμερινή τρούφα.
Οι τιμές που πωλείται, εξαρτώνται από την σπανιότητα του είδους. Υπάρχουν ορισμένα είδη, τα οποία στη λιανική ξεκινούν από 150 ευρώ το κιλό. Όμως υπάρχει και ένα είδος, το πολύτιμο λευκό, το οποίο μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 5.000 ευρώ το κιλό.
Πληροφορίες για την επιχείρηση της κας Παυλίνας Κλαδοπούλου και τις υπηρεσίες που προσφέρει μπορεί βρίσκονται στην ιστοσελίδα της.
Η επιχείρηση προμηθεύει με τρούφα καταστήματα και εστιατόρια σε όλη την Ελλάδα και σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Ωστόσο, σε ένα μήνα από σήμερα, θα μπορεί όποιος επιθυμεί να την αγοράσει και μέσω του online καταστήματος.
Η κα Παυλοπούλου δεν παρέλειψε να μας εκμυστηρευτεί και τους μελλοντικούς στόχους της. "Κύριος σκοπός της επιχείρησης είναι η αύξηση της εγχώριας καλλιέργειας τρούφας στο άμεσο μέλλον. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το προμοτάρισμα τους προϊόντος ως ελληνικό".
Σχόλια