Σοκολάτα! Μία λέξη που είναι συνυφασμένη με όλες τις ηλικίες της ανθρώπινης ζωής. Πόσες γλυκές στιγμές μας δεν τις έχουμε γεμίσει από τη γεύση της και πόσες πίκρες δεν τις έχουμε γλυκάνει με αυτή;
Τα τελευταία χρόνια αρκετές είναι οι έρευνες που εστιάζουν στην διατροφική αξία της σοκολάτας και στα πλούσια θρεπτικά της συστατικά.
Παρατηρώντας την λατρεία του κόσμου για το προϊόν αυτό, η οικογένεια Κόλλια πριν από 12 χρόνια ίδρυσε τη σοκολατοποιία Κοχύλι που εδρεύει στο Λουτράκι Κορίνθου.
"Πριν από τη σοκολατοποιία οι γονείς μου διατηρούσαν ένα εργαστήριο ζαχαροπλαστικής. Παρατήρησαν λοιπόν ότι μέρα με τη μέρα το ποσοστό των καταναλωτών της σοκολάτας αυξάνονταν με ραγδαίους ρυθμούς. Κάνονταν μια έρευνα στην ελληνική αγορά διαπιστώσαμε ότι υπήρχε ένα κενό σε ό,τι αφορά την παραγωγή της σοκολάτας, καθώς οι δυο μεγάλες σοκολατοβιομηχανίες δεν είχαν κινηθεί σε κάτι καινοτόμο. Έτσι αποφασίσαμε να καλύψουμε εμείς αυτό το κενό. Πάνω σε αυτό στηριχτήκαμε και στηριζόμαστε ακόμα και σήμερα", μας είπε ο διευθυντής marketing της επιχείρησης Δημήτρης Κόλλιας.
Το όνομα της σοκολατοποιίας δεν σχετίζεται με την ετυμολογική έννοια της λέξη, καθώς είναι εμπνευσμένο από το μηχάνημα που ραφινάρει τη σοκολάτα και έχει το σχήμα κοχυλιού, το οποίο στα γαλλικά ονομάζεται Coquille.
Η σοκολατοποιία Κοχύλι κατέχει αρκετές σημαντικές καινοτομίες "Είμαστε το μοναδικό εργοστάσιο που παράγει βιολογικές σοκολάτες στην Ελλάδα. Επίσης, ήμασταν οι πρώτοι που βάλαμε τις σοκολάτες χωρίς ζάχαρη στα ράφια των φαρμακείων", δήλωσε ο κος Κόλλιας και πρόσθεσε "Ωστόσο, και σε ό,τι αφορά το περιτύλιγμα της σοκολάτας πρωτοπορήσαμε, καθώς την προωθήσαμε σε διάφανη συσκευασία".
Η εταιρεία έχει μάλιστα βραβευτεί με το «Βραβείο Καινοτομίας» από το Επιμελητήριο Κορινθίας το 2007, ενώ πήρε και βραβείο συσκευασίας από τη διαδραστική πολυέκθεση Γεύσεις και Ζωή.
Στην Ελλάδα ως γνωστόν δεν γίνεται παραγωγή κακάο, για τον λόγο αυτόν το κακάο που χρησιμοποιείται στην σοκολατοποιία εισάγεται από τη Δομινικανή Δημοκρατία, ενώ το κακάο για τις υπόλοιπες σοκολάτες από την Γκάνα. Όμως όπως τόνισε ο κος Κόλλιας "Οι περισσότερες πρώτες ύλες είναι ελληνικές, εκτός από μερικές υπερτροφές". Από τη σοκολατοποιία Κοχύλι μπορεί κάποιος να γευτεί πολλές και ιδιαίτερες σοκολάτες, όπως είναι η σοκολάτα με σπιρουλίνα και ελαιόλαδο, με χαρούπι και ελαιόλαδο ή ακόμα και με μαστίχα Χίου.
Τα πράγματα δεν ήλθαν όμως ευνοικά για την σοκολατοποιία, καθώς η οικονομική κρίση δεν άφησε ανέπαφη ούτε την αγορά της σοκολάτας. Η οικογένεια Κόλλια, προκειμένου να υπερκεράσει την πτώση στη ζήτηση των σοκολατοειδών προϊόντων της, αποφάσισε να παράγει και μερικά διαφορετικά προϊόντα χωρίς ζάχαρη, όπως είναι οι συμπυκνωμένοι χυμοί φρούτων και οι μαρμελάδες πραλίνας φουντουκιού χωρίς ζάχαρη ή και χωρίς γάλα. "Τώρα είμαστε από τους πρωτοπόρους που παράγουμε προϊόντα χωρίς γλουτένη και με υπερτροφές. Στα πρώτα χρόνια της κρίσης είχαμε μείωση στις πωλήσεις μας 5-10%. Όμως καταφέραμε στη συνέχεια να έχουμε σταθερή αυξητική πορεία 2% το χρόνο. Φέτος, όπως όλα δείχνουν, θα έχουμε αύξηση 30-40%. Να σκεφτείτε ότι ξεκινήσαμε με 3 εργαζόμενους και αυτή τη στιγμή, εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης, εργάζονται 15 εντός του εργοστασίου, ενώ 8 απασχολούνται ως πωλητές και αντιπρόσωποι", τόνισε ο κος Κόλλιας.
Μία ακόμα δυσκολία που αντιμετώπισε η επιχείρηση Κοχύλι ήταν ο πόλεμος από ορισμένους ανταγωνιστές με τη μορφή της δυσφήμισης σε ό,τι αφορά την ποιότητα των προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα ο κος Κόλλιας επισήμανε ότι "Τα καινοτόμα προϊόντα δεν είναι προϊόντα ευθείας ζήτησης, αλλά είναι προϊόντα που πρέπει να τα γνωρίσει ο καταναλωτής. Οπότε, έπρεπε να πείσουμε και τους ενδιάμεσους, τους εμπόρους που είχαν τα καταστήματα και τον τελικό καταναλωτή. Τώρα πλέον έχουμε εδραιώσει τις πωλήσεις μας. Επίσης είναι αρκετοί, οι οποίοι ενδιαφέρονται να τους παράξουμε καινοτόμα προϊόντα και συνεχώς υπάρχουν νέα καταστήματα και έμποροι που επιζητούν να συνεργαστούν μαζί μας".
Τα προϊόντα της σοκολατοποιίας Κοχύλι τα συναντάει κανείς εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Στην Ελλάδα υπάρχουν σε διάφορα καταστήματα και φαρμακεία. Στο εξωτερικό βρίσκονται στην Αγγλία, τη Γερμανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο και το Καζακστάν, ενώ άμεσος εξαγωγικός στόχος αποτελεί και η Ρωσία.
Για όσους επιθυμούν υπάρχει και η δυνατότητα προμήθειά τους μέσω στης ιστοσελίδας της επιχείρησης www.koxyli.gr.
Στο τέλος της κουβέντας μας ο κος Κόλλιας δεν παρέλειψε να μας εκμυστηρευτεί ότι τον επόμενο μήνα η επιχείρηση Κοχύλη θα είναι η πρώτη που θα παράγει προϊόντα, συμπληρώματα διατροφής για αθλητές, όπως είναι οι μπάρες πρωτεΐνης και κάποια συμπληρώματα σε σκόνη. Σε ό,τι αφορά τα μακρόπνοα σχέδιά τους δήλωσε "Στοχεύουμε να διπλασιάσουμε τις πωλήσεις μας στην Ελλάδα και να αυξήσουμε τις εξαγωγές μας γύρω στο 30%".
Σχόλια