Τώρα θα μου πείτε τι θέλω και ασχολούμαι με ένα τέτοιο θέμα, το οποίο δεν είναι δα και τόσο σημαντικό... ή ότι δεν χάθηκε ο κόσμος βρε αδελφέ. Ποιο είναι αυτό το θέμα;
Φαίνεται, λοιπόν, ότι εκτός από τους κάθε λογής ιούς που κάνουν κατά καιρούς την εμφάνιση τους, έχουμε και έναν πιο μόνιμο, από τον οποίο βεβαίως δεν πεθαίνεις και αυτός είναι ο ιός της γαϊδουριάς. Αν έπρεπε να το γράψω πιο κομψά, θα έγραφα ο ιός του αντιεπαγγελματισμού.
Θα σταθώ μόνο στα emails. Λαμβάνεις ένα email από συνάδελφο, εξωτερικό συνεργάτη, προμηθευτή για να σε ενημερώσει, να σου επικοινωνήσει μια σκέψη, μια ιδέα, να σου προτείνει κάτι, να σου υπενθυμίσει μια ενέργεια, να σου στείλει κάτι που του είχες ζητήσει, ακόμα και για να εκφράσει την επιθυμία για μια συνάντηση ακόμα και αν η πρόθεση του είναι η πώληση. Και τι κάνεις; Δεν απαντάς καθόλου.
Δεν υπάρχει καμία σοβαρή δικαιολογία για αυτή την τελείως απαράδεκτη και αντιεπαγγελματική συμπεριφορά. Το «δεν έχω χρόνο» με όλες του τις παραλλαγές είναι τελείως άκυρο και επιπλέον φανερώνει και την ανικανότητα αυτού που το ισχυρίζεται για αποτελεσματικό χειρισμό του χρόνου του. Πόσος χρόνος χρειάζεται για να γράψει κάποιος: «Σε ευχαριστώ Ανδρομάχη για το email σου. Θα επανέλθω στην άλλη εβδομάδα» ή «Αγαπητή Ανδρομάχη, αντιλαμβάνομαι ότι θα θέλατε να μας παρουσιάσετε τη νέα σας υπηρεσία. Αυτή τη στιγμή, καλύπτουμε τη συγκεκριμένη ανάγκη μας με το Χ τρόπο, ωστόσο θα μπορούσαμε να το κανονίσουμε στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Μη διστάσεις να μου τηλεφωνήσεις για το προγραμματίσουμε».
Λίγες γραμμές, ευγένεια, καλή διάθεση και πρόθεση για επαγγελματική επικοινωνία. Κατά τα άλλα, αυτό το στέλεχος καμαρώνει διότι η εταιρία του βραβεύτηκε με το Company of the Year Award ή το Customer Care Excellence Award. Τρομάρα τους! (αλλά για τη φάμπρικα των awards θα ασχοληθώ σε άλλο κείμενο.) Επιπλέον, δεν χρειάζεται ειδικό σεμινάριο τεχνικών επικοινωνίας για μια τέτοια συμπεριφορά. Επαγγελματισμός και ενσυναίσθηση χρειάζεται. Αναρωτιέμαι, αν το email το είχε στείλει πελάτης τους, θα τύγχανε της ίδιας αντιμετώπισης; Ασφαλώς και όχι. Δεν έχει σημασία λοιπόν αν είστε ή δεν είστε πελάτες, αν έχετε υψηλή η χαμηλή θέση. Απαντήστε στα emails ή σηκώστε το τηλέφωνο να πείτε δύο κουβέντες. Κάντε μια προσπάθεια να δείξετε επαγγελματίες ακόμα και απέχετε έτη φωτός από το να γίνετε!
Σχόλια