Η κατηγορία των messaging apps είναι μια κατηγορία που απασχολεί και θα απασχολήσει για πολλούς λόγους όλους τους χρήστες των smartphone ανά τον κόσμο τα επόμενα χρόνια. Από τις πλέον ευρέως γνωστές εταιρείες όπως Whats app, VIber και Snapchat μέχρι και το ελληνικής προέλευσης Piñnata έρχεται να προστεθεί σε αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα λίστα και το πρωτοεμφανιζόμενο tizU με χρονο-καθυστερούμενα μηνύματα και ατελείωτο πείραγμα!
Ο Αποστόλης Λιανός και ο Σπύρος Ξένος μας παρουσιάζουν το tizU και όσοι είστε χρήστες κάποιου Ιphone μπορεί να είστε ένας από τους 100 τυχερούς που θα μπουν στην λίστα με την beta έκδοση, (για τους Αndroid χρήστες λίγη υπομονή μέχρι το επίσημο Launching που αναμένετε τον Απρίλιο του 2014).
Τι ακριβώς είναι το TizU;
Το tizU είναι μια δωρέαν εφαρμογή για iphone που σου επιτρέπει να πειράζεις τους φίλους σου, στέλνοντας τους χρονο-καθυστερούμενα μηνύματα που αποδεικνύουν αυτά που είχες πει.
Σε μία πιο ελεύθερη μετάφραση θα λέγαμε ότι πρόκειται για μία εφαρμογή για ατελείωτο πείραγμα για τα... «στα λεγα εγώ» που λες ή αλλιώς τα "told you so's"!
Σε τι φάση βρίσκεται τώρα το Project σας και πως σας ήρθε η ιδέα να ξεκινήσετε ένα messaging app με χρόνο-καθυστερούμενα μηνύματα;
Η φράση "I told you so" («στα λεγα εγώ») είναι μία φράση που παρατηρήσαμε ότι υπάρχει στις ζωές και στην καθημερινότητα σχεδόν όλων μας, ανεξάρτητα από ποια χώρα είμαστε και τι γλώσσα μιλάμε. Όλοι την χρησιμοποιούμε, είτε εκφράζοντας το δυνατά, είτε «ψιθυρίζοντας» από μέσα μας, αν είμαστε πιο συνεσταλμένοι. Αφορμή για να τα συνειδητοποιήσουμε όλα αυτά ήταν η προηγούμενη εμπειρία μας σε startup. Κατά τη διάρκεια της πορεία εκείνης η φράση αυτή «προέκυψε» πολλές φορές είτε για θέματα του προϊόντος και της στρατηγικής του, είτε για πιο θεσμικά θέματα, με αποτέλεσμα να γίνουμε ένα startup με πολλά «στα λεγα εγώ» και λίγους χρήστες! Έτσι λοιπόν, λίγες μέρες αργότερα και μετά την «διάλυση» του προηγούμενου εγχειρήματος, ο Σπύρος έριξε την ιδέα στο τραπέζι για ένα app που να αφορά σε αυτή τη φράση.
Αμέσως και οι δύο είδαμε την προοπτική της ιδέας και την λατρέψαμε. Χωρίς να χάνουμε χρόνο νοικιάσαμε χώρο στο Found.ation μέσα στο κατά-καλόκαιρο και πιάσαμε δουλειά.
Ωστόσο την μεγαλύτερη και πιο αποφασιστική υπόσχεση και ταύτιση με την ιδέα και το προϊόν, τη «προκάλεσε» ένα Fund. Όντας ενθουσιασμένοι δε διστάσαμε να κάνουμε γρήγορα αίτηση για αυτό που λέμε pre-seeding funding, σε ένα γνωστό Fund που δεχόταν αιτήσεις εκείνες τις μέρες. Ωστόσο, η απάντηση ήταν αρνητικότατη. Αυτό μας ταρακούνησε αρκετά. Όμως τελικά αυτό ήταν που μας «πείσμωσε» και έγινε σκοπός μας να κάνουμε αυτή την ιδέα προϊόν και όταν το καταφέρουμε να στείλουμε το πρώτο "told you so" μήνυμα στο Fund εκείνο!
Έτσι, μέσα από την ανάλυση των προϊόντος, τα μεγέθη των αγορών, το feedback των ανθρώπων που ήταν κοντά μας και τις προσωπικές μας προτιμήσεις και εκτιμήσεις, καθορίσαμε την τωρινή ταυτότητα και στόχευση του tizU, ενός app που θα στοχεύει στην διασκέδαση, στο πείραγμα μέσα από την γνωστή σε όλους μας αυτή φράση και όχι στην δημιουργία του app του «ξερόλα».
Είδαμε, λοιπόν, ότι αν συνδυάζαμε μία φράση που χρησιμοποιείται παγκοσμίως και μπορεί ο καθένας να ταυτιστεί μαζί της ("I told you so"), το Πείραγμα (Teasing) σαν συμπεριφορά και τον Χρόνο (Time) ως παράγοντα που «ιντριγκάρει», θα έβγαινε ένα πολύ ενδιαφέρον app που σίγουρα τουλάχιστον εμείς προσωπικά σίγουρα θα το χρησιμοποιούσαμε.
Σε λίγες μέρες λοιπόν θα το μοιραστούμε και με τους πρώτους 100 χρήστες, αφού ξεκινά η Private Beta του tizU στις 5 Φεβρουαρίου!
Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε έκδοση Android και Windows phone;
Σίγουρα! Πρώτα θέλουμε να «τελειοποιήσουμε» την συνταγή, ώστε να έχουμε μία εφαρμογή που θα κάνει πραγματικά «κλικ» στο νεανικό κοινό και έπειτα πρώτη μας προτεραιότητα είναι να βγάλουμε την έκδοση τόσο για Android όσο και για το ανερχόμενο Windows Phone, προκειμένου να μπορεί όλη η παρέα να παίζει με το tizU.
Τα messaging apps είναι μια μεγάλη και ενδιαφέρουσα αγορά, το Snapchat για παράδειγμα είχε ένα evaluation στα 4 δις δολάρια πριν λίγους μήνες, πως αντιλαμβάνεστε εσείς αυτή την κατηγορία;
Τα social apps και ιδιαίτερα τα messaging apps βρίσκονται σε φοβερή άνοδο και ιδιαίτερα στις ηλικίες κάτω των 25. Μέσα στο 2013 μόνο η χρήση τους τριπλασιάστηκε ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι το LINE, ένα από τα μεγαλύτερα messaging apps που ωστόσο δεν ανήκει στο top 3, το 2013 είχε έσοδα κοντά στα 150 εκατομμύρια ευρώ. Αν αυτό το συνδυάσει κανείς και με το trend πειραματισμού (ή/και εγκατάλειψης) που σημειώθηκε πέρυσι από τους νέους, ως προς τα πιο παραδοσιακά networks (όπως το facebook), δεν είναι τυχαίο που βλέπουμε εφαρμογές όπως το Snapchat να κερδίζουν αξία δισεκατομμυρίων. Θα λέγαμε ότι έχει δημιουργηθεί μία καταπληκτική συγκυρία γύρω από την συγκεκριμένη κατηγορία και το 2014 θα έχει πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Εκεί ακριβώς είναι και η ευκαιρία που είδαμε με το tizU, το οποίο έρχεται να τοποθετηθεί όχι απλά ως άλλο ένα messaging app για επικοινωνία, αλλά ένα messaging app για πείραγμα και μάλιστα το καλύτερο!
Αυτή την στιγμή είστε στην θερμοκοιτίδα της Cosmote (Cosmote StartUp), πριν από αυτό ήσασταν στο χώρο του Found.ation ενώ έχετε περάσει και από το Colab, με ένα παλαιότερο Startup όπου συμμετείχατε. Ποια είναι η γνώμη σας για τον χώρο των co-working spaces και Incubators στην Ελλάδα;
Πριν καλά- καλά μπούμε στον κόσμο των startups (ένα περίπου χρόνο πριν) είχαμε ακούσει για τα co-working spaces, incubators, accelerators και τα θεωρούσαμε πολύ καλή ιδέα. Πλέον έχοντας αποκτήσει μία μικρή εμπειρία, το να δουλεύεις μέσα σε αυτούς τους χώρους, δίπλα σε άλλα startups και κοντά σε mentors και άτομα με εμπειρία, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι είναι πολλά παραπάνω από αυτά που νομίζαμε αρχικά. Το networking και οι διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα από την καθημερινή επαφή με τους ανθρώπους του χώρου και τα events είναι αδιαμφισβήτητα το πιο σημαντικό εφόδιο και προτέρημα των χώρων αυτών. Πραγματικά «επιταχύνουν» όλα την εξέλιξη του startup και πιστεύουμε, ότι αν είναι εφικτό, κάθε startup πρέπει να περνά από τέτοιους χώρους κυρίως αν κάνει τα πρώτα του βήματα.
Ποιό είναι το πρόγραμμα σας για το tizU μέσα στο 2014; Θα το παρουσιάσετε σε κάποιο event;
Πρώτα από όλα είναι η private beta που, όπως είπαμε, ξεκινά 5 Φλεβάρη. Το επόμενο - και το μεγαλύτερο βήμα- είναι το επίσημο launch της εφαρμογής στο App Store της Apple την Άνοιξη.
Μετά θα ακολουθήσουν όπως είπαμε οι εκδόσεις για Android και Windows Phone ώστε να καλύπτουνε πάνω από το 80% της παγκόσμιας αγοράς smartphones και να μπορεί το πείραγμα να γίνει πραγματικά μαζικό.
Παράλληλα την άνοιξη του 2014 ακολουθεί και η λήξη του προγράμματος Cosmote StartUp με το Investor's Day, στο οποίο θα ανακοινώσουμε και τα ποσό του funding που χρειαζόμαστε για το growth της εφαρμογής.
Ταυτόχρονα αναζητούμε και στο εξωτερικό για πιθανή χρηματοδότηση καθώς θα μας ενδιέφερε πάρα πολύ ένα top accelerator. Γι'αυτό και έχουμε φροντίσει να κρατάμε επαφές, όπως για παράδειγμα με το startupbootcamp στο οποίο είχαμε "pitch-αρει" τον Νοέμβρη και τους ενημερώνουμε για τα νέα μας.
Ως προς τα events, γενικά προσπαθούμε να παρευρισκόμαστε στα περισσότερα events που αφορούν startups και «επιχειρείν» στην Αθήνα και μόνο αν έχουμε σοβαρές καταληκτικές ημερομηνίες τα χάνουμε. Θα είμαστε σίγουρα στο 4th Infocom Mobiles & Apps conference στις 12 Φλεβάρη, ενώ δυστυχώς θα χάσουμε το Mobile World Congress στη Βαρκελώνη λόγω του πολύ βεβαρυμμένου προγράμματος με το app. Βέβαια, κάνουμε και τον προγραμματισμό μας μήπως καταφέρουμε να πάμε και σε κάποιο άλλο event του εξωτερικού κυρίως μετά το launch της εφαρμογής.
Καλή επιτυχία στο εγχείρημα σας και περιμένουμε με το πρώτο tizU που θα μας στείλετε!
Όποιος ενδιαφέρεται να κάνει sign up για την Private Beta μπορεί να επισκεφθεί το site της εφαρμογής στο: www.tizU.co μέχρι σήμερα, 4 Φεβρουαρίου στις 23:59.
Σχόλια