NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

“A for Athens” – Η ελληνική ομάδα που κέρδισε στον παγκόσμιο διαγωνισμό Marketing της L’Oreal

“A for Athens” – Η ελληνική ομάδα που κέρδισε στον παγκόσμιο διαγωνισμό Marketing της L’Oreal

«A for Athens» είναι η ομάδα των 3 φοιτητών του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι οποίοι εκπροσώπησαν τη χώρα μας στον διεθνή διαγωνισμό Brandstorm, τον οποίο διοργανώνει κάθε χρόνο η L’Oreal. Η Μαρίνα Παναγιωτοπούλου, ο Γιάννης Παπανικολάου και ο Στέφανος Σίνης κέρδισαν το βραβείο People Choice Award, ενώ κατέκτησαν και τη δεύτερη θέση στον τελικό του διαγωνισμού. Δείτε στη συνέχεια τι είπαν στη Βάσια Βασιλοπούλου τα παιδιά για την υπέροχη αυτή εμπειρία που έζησαν!

Βάσια ΒασιλοπούλουΠως ξεκίνησε, λοιπόν, το ταξίδι των A for Athens; Τι ήταν αυτό που σας ώθησε, ώστε να συμμετάσχετε στον διαγωνισμό; Και ποιο το κίνητρο σας;

A for Athens: Ο διαγωνισμός αυτός δίνει την δυνατότητα σε φοιτητές να κάνουν πράξη τις καινοτομικές τους ιδέες, να ξεδιπλώσουν τη δημιουργικότητα τους και να αναδείξουν το ταλέντο και τη προσωπικότητα τους. Η αναμέτρηση με ομάδες απο 40 και πλέον χώρες του δίνει μια διαφορετική αξία και τον κάνει πιο ελκυστικό. Όταν πληροφορηθήκαμε, λοιπόν, για το συγκεκριμένο project, συμφωνήσαμε και οι τρείς ότι πρέπει απλά να… αρπάξουμε την ευκαιρία! Ήταν η ώρα να δούμε κατά πόσο αυτά που μάθαμε τα τελευταία 4 χρόνια, μπορούμε να τα εφαρμόσουμε αποτελεσματικά, κόντρα στον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Αυτό ήταν αρκετό για να δημιουργηθούν οι ¨A for Athens¨. Όχι καμία σχέση δεν έχουμε με το γνωστό μαγαζί!!

Βάσια: Φέτος ο διαγωνισμός είχε θέμα τη δημιουργία ενός προϊόντος για το brand L’Oreal Paris στην κατηγορία haircare και styling μαζί με ένα marketing plan, το οποίο θα περιγράφει το λανσάρισμα του προϊόντος στις αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας. Ποια ήταν η κεντρική ιδέα της πρότασής σας και τι σας έδωσε έμπνευση για αυτή;

A for Athens: Για πρώτη φορά ο διαγωνισμός αφορούσε στη μελέτη συγκεκριμένης αγοράς, αυτή της νοτιοανατολικής Ασίας για την οποία... στην αρχή δεν γνωρίζαμε απολύτως τίποτα! Το γεγονός αυτό απέτρεψε πολλές ομάδες απο τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, αλλά εμείς το είδαμε ως ευκαρία να ασχοληθούμε με αγορές που συνεχώς ακούγαμε ότι αναπτύσσονταν με τεράστιους ρυθμούς.

Αναλύοντας τα στοιχεία της αγοράς λοιπόν, δεν αργήσαμε να καταλάβουμε ότι οι άνθρωποι στις χώρες αυτές είναι επαγγελματικά πολυάσχολοι, αρέσκονται στις νέες τεχνολογίες, στην υιοθέτηση ενός δυτικότερου τρόπου ζωής και επηρεάζονται πολύ από trends και τάσεις. Σε συνδυασμό με το συνεχώς αναπτυσσόμενο εισόδημα των ανδρών και την έλλειψη ανδρικών προιόντων περιποίησης και styling μαλλιών, θεωρήσαμε ότι ένα προιόν αποκλειστικά για άνδρες θα γνώριζε μεγάλη επιτυχία και θα μας έκανε να διαφοροποιηθουμε από τις υπόλοιπες ομάδες, που είχαμε προβλέψει ότι θα στραφούν στις γυναίκες...Όπως και έγινε!

Το προιόν μας, αποτελούσε μοναδική καινοτομία στη κατηγορία hairstyling, αφού δεν απαιτούσε η χρήση του να γίνεται στο σπίτι, όπως έχουμε συνηθίσει έως τώρα. Ο πελάτης μας θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το προιόν μας ακόμα και την ώρα που περπατεί από τη δουλεία του στο εστιατόριο που θα συναντήσει του φίλους του.Τεράστιο κομμάτι του marketing plan μας ήταν κι αυτό σχεδιασμένο ώστε να εκμεταλλευτούμε όσο το δυνατό περισσότερα mobile touchpoints τα οποία σχετίζονταν ξεκάθαρα με νέες τεχνολογίες όπως smartphone applications, σύχρονα vending machines κλπ.

Ταυτόχρονα γίναμε trend setters αφού το προιόν μας αναδείκνυε και ικανοποιούσε την ανάγκη των αγοραστών μας για περισσότερα από ένα style/look μαλλιών, μέσα στην ημέρα. Μην ξεχνάτε ότι οι άνδρες σε αυτές τις χώρες έχουν σχεδόν όλοι παρόμοιο τύπο μαλλιών όποτε κάνουν ότι μπορούν για να διαφέρουν μεταξύ τους. Τους προσφέραμε την δυνατότητα να το κάνουν εύκολα, γρήγορα, παντού και πάντα…

Βάσια: Ποιά ήταν τα μυστικά της νίκης σας στον διαγωνισμό; Μπορείτε να μοιραστείτε κάποια από αυτά με εμάς;

A for Athens: Για να διακριθείς χρειάζεται σκληρή δουλειά, γερά νεύρα, μεγάλη υπομονή και ακόμη μεγαλύτερη επιμονή και αφοσίωση στο στόχο. Η συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό, ή η δημιουργία ενός startup μπορεί να ακούγονται ως μία ωραία περιπέτεια, ως μία cool εμπειρία, αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Εξωτερικά μπορεί να μοιάζουν με κούρσα 100 μέτρων, αλλά περισσότερο θυμίζουν... μαραθώνιο! Οι δυσκολίες, οι αναποδίες που θα τύχουν, οι φορές που θα θες να τα παρατήσεις όλα και απλά να πας για ένα καφέ γιατί έχεις να δεις τους φίλους σου για εβδομάδες, οι στιγμές που απλά θα κοιτάς το ταβάνι και θα αναρωτιέσαι μήπως σπαταλάς το χρόνο σου άδικα γιατί δεν έχεις πολλές πιθανότητες να πετύχεις. Από τη μία σε φορτίζουν συναισθηματικά, μπορεί και να σε στεναχωρούν αλλά από την άλλη αυτές οι δυσκολίες είναι που σε διαμορφώνουν και σε κάνουν πιο δυνατό και επίμονο να συνεχίζεις.

ΒάσιαΠοιά ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε κατά την διάρκεια του διαγωνισμού και πώς την αντιμετωπίσατε;

A for Athens: Πριν αναχωρήσουμε για το Παρίσι κατακτήσαμε το βραβείο Social Media Campaign-People Choice Award όπου εκεί στόχος ήταν να προωθήσουμε την φωτογραφία της ομάδας μας και να κερδίσουμε τα περισσότερα like στο Facebook ανάμεσα σε 36 χώρες! Στην αρχή φάνταζε αδύνατον μιας και ανταγωνιζόμασταν χώρες με δεκαπλάσιο πληθυσμό και διείσδυση Facebook όπως οι Φιλιππίνες με τις οποίες ήμασταν πολύ κοντά μέχρι και τη τελευταία ώρα του διαγωνισμού . Τελικά , 20.000 likes σε 4 ημέρες ! Ένα νούμερο που δεν περιμέναμε ούτε στα πιο αισιόδοξα όνειρά μας! Για να το πετύχουμε αυτό βασιστήκαμε αρχικά στους φίλους μας. Ο καθένας μας ενημέρωνε τους γνωστούς του για το διαγωνισμό και την προσπάθεια που κάναμε και αυτοί με τη σειρά τους το μετέφεραν σε φίλους τους, σε ενημερωτικά sites το έκαναν share στα social media και σιγά σιγά άρχισε ο κόσμος να μαθαίνει και να συνεισφέρει. Βασικός στόχος μας σαν ομάδα ήταν, όχι απλά να spammάρουμε φίλους και γνωστούς για likes. Θέλαμε να μεταδώσουμε το πάθος μας για την προσπάθεια που γινόταν. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά αυξάναμε τα μέλη της ομάδας μας! Από εκέι που ήμασταν 3 άτομα μετά γίναμε 50, μετά 100 και μετά πάνω από 500 που προσπαθούσαν ανειδιοτελώς, να κάνουμε viral τη φωτογραφία μας! Από ένα σημείο και μετά αρχίσαμε να λαμβάνουμε μηνύματα από ανθρώπους που δε γνωρίζαμε προσωπικά, Έλληνες από το εξωτερικό, άτομα που είχαμε να μιλήσουμε για χρόνια και μας ρωτούσαν πώς μπορούν να βοηθήσουν και αυτοί να διακριθεί η ελληνική ομάδα στο διαγωνισμό, κάτι που ήταν, το λιγότερο, συγκινητικό...

ΒάσιαΤι συμβουλή θα δίνατε σε όσους ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο μέλλον στον συγκεκριμένο διαγωνισμό;

A for Athens: Είναι ένα ταξίδι μέσω του οποίου μπορεί να εκπλαγείς με τις δυνατότητες σου, με τις ιδέες σου, την επιμονή σου και το πάθος σου για αυτό που κάνεις. Το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να προκαλέσετε τον ευατό σας σε μια εμπειρία δύσκολη αλλά ταυτόχρονα δημιουργική που θα ανοίξει πολλές πόρτες στη καριέρα σας !

Εμείς …Το θέλαμε, το αγαπήσαμε, το πιστέψαμε... τα καταφέραμε!

Μάλλον κάπως έτσι δημιουργείται η επιτυχία. Τι λέτε;

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr