Το Dubai για πολλούς είναι ένας ιδανικός προορισμός διακοπών, για κάποιους άλλους ο ιδανικός προορισμός για business. Ένας από αυτούς είναι ο Νίκος Μυγδάλης, συνιδιοκτήτης της IMI GROUP και μόνιμος κάτοικος Dubai από το 2008.
Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε μας εξηγεί πως μέσα σε 5 χρόνια η Ιmi group κατάφερε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια άκρως ελκυστική αγορά.
Βασίλης Καραμπέτσος: Νίκο, μίλησε μας λίγο για την οικονομική κατάσταση στο Dubai. Από πολλούς θεωρείται ένας επιχειρηματικός παράδεισος. Πόσο κοντά είναι αυτό στην πραγματικότητα;
Νίκος Μυγδάλης: Το Dubai είναι το εμπορικό κέντρο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, μιας χώρας που ιδρύθηκε πριν από 41 μόλις χρόνια και η όλη ανάπτυξη της περιοχής είναι εντυπωσιακή. Το Εμιράτο του Dubai δεν ήταν πλούσιο σε πετρέλαιο όπως αυτό του Abu Dhabi και ο Σεΐχης του Dubai ως γνήσιος οραματιστής έριξε το βάρος στον τομέα των υπηρεσιών και του εμπορίου. Αυτή την στιγμή αποτελεί το εμπορικό κέντρο της Μέσης Ανατολής και είναι μια πόλη που προσελκύει το παγκόσμιο ενδιαφέρον επενδυτών, και διαθέτοντας το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο κάνει το ενδιαφέρον αυτό να μετουσιώνεται σε πραγματικότητα. Η περιοχή πέρασε μια μεγάλη κρίση πριν κάποια χρόνια αλλά πλέον η αγορά έχει ανέβει και κινείται με ανοδική και σταθερή πορεία πλέον.
Βασίλης: Το 2007 ξεκίνησες το επιχειρηματικό σου ταξίδι στην πόλη αυτή. Πόσο δύσκολο ήταν στην αρχή και ποια ήταν η αντιμετώπιση που είχες από την αγορά;
Νίκος: Ξεκινήσαμε το 2007 με τον συνεταίρο μου Θεόφιλο Βασιλειάδη την IMI GROUP με σκοπό να ασχοληθούμε με τον σχεδιασμό και την κατασκευή εκθεσιακών περίπτερων.
Το ταξίδι, όπως χαρακτηριστικά ανέφερες, ήταν στην αρχή δύσκολο. Ήρθαμε σε μια περιοχή που διέφερε αρκετά από την Ευρώπη γιατί είναι μεν ένα μωσαϊκό πολιτισμών αλλά μην ξεχνάμε ότι τα Ηνωμένα Εμιράτα είναι κατά βάση μια αραβική χώρα. Αρχικά χρειαστήκαμε χρόνο ούτως ώστε να κατανοήσουμε την Αραβική κουλτούρα, Τα ήθη και το εθιμοτυπικό της αγοράς στο Dubai θα επηρέαζαν τον τρόπο που θα οργανώναμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα εδώ. Παράλληλα όταν πρωτοξεκινήσαμε δεν είχαμε όπως είναι λογικό κάποιο portfolio από projects και έπρεπε να αντιμετωπίσουμε την διστακτικότητα της αγοράς. Αυτό, ήταν φυσικό να προϋποθέτει πολλή προσπάθεια και χρόνο για να δείξουμε έμπρακτα πλέον τι αξίζουμε. Αυτή την στιγμή και μετά από 5 χρόνια λειτουργίας της IMI GROUP η εταιρία έχει εδραιωθεί και αποτελεί ένα σημαντικό μέγεθος στην αγορά των εκθέσεων στον Αραβικό κόσμο.
Βασίλης: Στην Ελλάδα η λέξη εξωστρέφεια είναι ίσως το κλειδί για την ανάπτυξη. Υπάρχουν ευκαιρίες στο Dubai και αν ναι, ποια είναι τα χαρακτηριστικά που θεωρείς ότι πρέπει να έχει κάποιος για να επιχειρήσει στο Dubai;
Νίκος: Σε γενικές γραμμές, τα χαρακτηριστικά πιστεύω είναι ίδια είτε κάποιος επιχειρεί στο Dubai είτε σε κάποια άλλη πόλη του κόσμου. Μια καλή ιδέα, με σωστή οργάνωση και πλάνο καθώς και σκληρή δουλεία είναι τα συστατικά της επιτυχίας κατά την γνώμη μου. Επίσης, υπομονή. Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται κλισέ αλλά όπως λέμε η «Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα» Κάτι πιο συγκεκριμένο και χαρακτηριστικό για το Dubai είναι η πολυμορφικότητα του. Αν κάποιος θέλει να επιχειρήσει στην περιοχή, καλό θα ήταν να μελετήσει προσεκτικά τις ιδιαιτερότητες της περιοχής πριν ξεκινήσει ώστε να κινηθεί αποτελεσματικά σε αυτό το τόσο ξεχωριστό μέρος του κόσμου.
Βασίλης: Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πολλούς Έλληνες να μετακομίζουν σε χώρες του εξωτερικού ψάχνοντας για δουλειά. Υπάρχει ενδιαφέρον για Έλληνες επαγγελματίες και ποιες ειδικότητες έχεις αφουγκραστεί ότι είναι σε μεγαλύτερη ζήτηση εκεί;
Νίκος: Καταρχάς είναι αλήθεια ότι το τελευταίο διάστημα ο ελληνικός πληθυσμός των Εμιράτων έχει ραγδαία αύξηση. Από προσωπικό παράδειγμα μπορώ να σας αναφέρω ότι η δική μου εταιρεία δέχεται σε εβδομαδιαία βάση μεγάλο αριθμό βιογραφικών από Έλληνες που αναζητούν μια καλύτερη επαγγελματική εξέλιξη στο εξωτερικό και μάλιστα σε αυτή την περιοχή. Σε γενικές γραμμές υπάρχει ζήτηση, αλλά δεν θα προσδιόριζα κάποιο συγκεκριμένο κλάδο. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να πάρει μια γενική εικόνα της αγοράς αναφορικά με την ζήτηση και προσφορά εργασίας θα πρότεινα να ρίξει μια ματιά στο μεγαλύτερο e-recruiting website της περιοχής το οποίο είναι το www.bayt.com.
Βασίλης: Έχοντας συνεργαστεί με πολλά επιμελητήρια ξένων χωρών για τις διοργανώσεις που συμμετέχετε σαν IMI GROUP, θεωρείς ότι το ελληνικό επίπεδο είναι σε θέση να ανταγωνιστεί αντίστοιχα άλλων χωρών;
Νίκος: Πράγματι έχουμε κατασκευάσει συμμετοχές πολλών χωρών συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, ενώ η Ισπανία, η Γερμανία, η Τουρκία, η Κίνα και το Κουβέιτ είναι ορισμένες από αυτές. Η ελληνική συμμετοχή είναι αρκετά αξιόλογη και είναι πολύ σημαντική η προσπάθεια που γίνεται εκ μέρους των εταιριών αλλά και των οργανωτών της εκάστοτε αποστολής για την προώθηση των προϊόντων στην περιοχή μας. Γενικά θεωρώ ότι οι ελληνικές εταιρείες είναι καλό να κοιτάξουν προς τις αραβικές αγορές για να τονώσουν την εξωστρέφειά τους και να αφήσουν εν μέρει τις «παραδοσιακές» εξαγωγικές αγορές οι οποίες πλήττονται από την διεθνή κρίση.
Βασίλης: Ως ένας άνθρωπος που ζει και επιχειρεί στο εξωτερικό τι θα συμβούλευες έναν νέο επιχειρηματία που θα ήθελε να ακολουθήσει το παράδειγμα σου;
Νίκος: Να το πάρει απόφαση και να κάνει το πρώτο βήμα. Γενικά, όλα θεωρώ ότι είναι θέμα απόφασης και δεν πρέπει να μείνει κάποιος μόνο στην σκέψη, αλλά να προχώρα και στις πράξεις. Επίσης, να είναι προετοιμασμένος για πολλή δουλεία αλλά να είναι σίγουρος ότι οι κόποι του θα ανταμειφθούν τελικά. Αυτό οφείλεται στον υγιή ανταγωνισμό και στην αξιοκρατία που δυστυχώς λείπουν στην χώρα μας. Καλό θα ήταν βέβαια να δημιουργηθούν κίνητρα για τους νέους στην Ελλάδα, ώστε να μείνουν στην χώρα τους και να τους δοθεί η δυνατότητα να μεγαλουργήσουν σε εθνικό επίπεδο.
Η χώρα μας έχει κορυφαία μυαλά τα οποία δυστυχώς για να λάμψουν πρέπει να φύγουν εκτός. Ειδικά τώρα εν μέσω κρίσης πρέπει να το προσέξουμε αυτό, γιατί η λύση για την ελληνική κρίση βρίσκεται στην νέα γενιά που δυστυχώς παραμελείται τελείως.
Περισσότερες πληροφορίες για την IMIGROUP μπορείτε να βρείτε στο website της εταιρείας www.groupimi.com.
Σχόλια