Πως πολύ έξυπνα παντρεύεται η Οικολογία με την Παράδοση. Συνέντευξη του κ. Βασίλη Δήμτσα της ByNature
Ο Βασίλης Δήμτσας είναι 30 ετών. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Όταν ολοκλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, εργάστηκε ως υπάλληλος σε τοπικό αντιπρόσωπο με αντικείμενο το γενικό εμπόριο, αντιπροσωπείες και διανομές και μετά από δύο χρόνια απασχολήθηκε στην εταιρεία Notos Galleries, όπου είχε την πρώτη του επαφή με τον κόσμο των καλλυντικών. Στην συνέχεια, νιώθωντας έτοιμος να υλοποιήσει το δικό του όνειρο, ιδρύει την ατομική του επιχείρηση στη Λάρισα. Την By Nature. Η By Nature συνδυάζει δύο - εκ πρώτης όψεως - διαφορετικά προϊόντα: τα καλλυντικά προσωπικής υγιεινής ιδανικά για Home Spa και τα ξύλινα παραδοσιακά παιχνίδια. Όμως τα δύο αυτά είδη «παντρεύονται» εξαιρετικά στον ίδιο χώρο, γιατί έχουν τον ίδιο αποδέκτη: τη γυναίκα και τη μητέρα…
Από τις αρχές της λειτουργίας του καταστήματος φάνηκε πως το εγχείρημάτου γρήγορα θα επεκτεινόταν εκτός των ορίων της Λάρισας, καθώς στο πρώτο τρίμηνο και με εντυπωσιακή πορεία στη λιανική άρχισαν οι πρώτες κρούσεις για αποκλειστική προμήθεια των προϊόντων σε διάφορα σημεία της Ελλάδας. Μέσα σε ένα χρόνο έχει δημιουργήσει ήδη ένα αρκετά σοβαρό δίκτυο διανομής χονδρικής πώλησης, και στο δεύτερο έτος λειτουργίας επιλέγει να επεκταθεί με τη μέθοδο franchising, δημιουργώντας ένα επιχειρηματικό δίκτυο, με βασικό στόχο την ανάπτυξή του σε όλη τη χώρα. H αγάπη του για τη φύση και την προώθηση της οικολογικής ιδέας σε συνδυασμό με την επιχειρηματική του φύση ήταν η βάση για τη δημιουργία του εγχειρήματος αυτού.
επιχειρώ: Κε Δήμτσα, πριν από 4 χρόνια και σε ηλικία 27 ετών δημιουργήσατε μια νέα επιχείρηση στη Λάρισα με αντικείμενο το εμπόριο καλλυντικών. Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε αυτό το νέο εγχείρημα;
Βασίλης Δήμτσας: Η προηγούμενη εμπειρία μου στον κλάδο των καλλυντικών, καθώς εργάστηκα για 4 έτη σε αντίστοιχο αντικείμενο ως ιδιωτικός υπάλληλος, σε συνδυασμό με μια συνεχή μου αναζήτηση για ποιοτικά προϊόντα τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ήταν το πρώτο έναυσμα για το εγχείρημα. Όταν ένιωσα έτοιμος και αξιοποιώντας κάποιες ευνοϊκές συγκυρίες που διέκρινα, αποφάσισα να κάνω το πρώτο βήμα στον κόσμο των επιχειρήσεων.
επιχειρώ: Δε φοβηθήκατε τον ανταγωνισμό, δεδομένων των μεγάλων αλυσίδων στον χώρο; Υπάρχει κάτι που διαφοροποιήστε;
Βασίλης Δήμτσας: Ο ανταγωνισμός είναι μέρος της οικονομικής δραστηριότητας και σε όποιο τομέα και αν δραστηριοποιηθεί κανείς πάντοτε θα τον βρει μπροστά του. Δεν είναι απαραίτητα όμως αρνητικός παράγοντας. Μπορεί κανείς να τον χρησιμοποιήσει με τέτοιο τρόπο που να λειτουργεί θετικά γι' αυτόν. Αρχικά έχουμε σοβαρή διαφοροποίηση στο όλο concept καθώς δεν υπάρχει ανάλογος συνδυασμός φυτικών καλλυντικών, ξύλινων κατασκευών και χειροποίητων οικολογικών προϊόντων στην αγορά. Δηλαδή σε αυτό το κομμάτι 'βγήκαμε' μπροστά από τον ανταγωνισμό. Επίσης οι τιμές μας σε σχέση με την ποιότητα των προϊόντων μας είναι ένας ισχυρός συνδυασμός και ισχυρό χαρτί σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας. Οι προσιτές τιμές, ασυναγώνιστες σε σχέση με τα ανταγωνιστικά στην αγορά προϊόντα, ειδικά τα χρόνια που ζούμε είναι από τα δυνατότερα χαρτιά μας. Επίσης η By Nature είναι η μοναδική αδειοδοτημένη εταιρεία στην Ελλάδα με Πιστοποίηση Εταιρείας Λιανικής Πώλησης Καλλυντικών απαλλαγμένων από πειράματα σε Ζώα από τον αρμόδιο Παγκόσμιο Οργανισμό (βλ. εδώ). Μία διάκριση που μας φέρνει πάλι ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
επιχειρώ: Μιλήστε μας για το brand name σας, πόσο εδραιωμένο είναι στην αγορά;
Βασίλης Δήμτσας: Η By Nature έχει μια περίεργη όσο και όμορφη ιστορία. Το 2008 ξεκίνησε σαν ένα μικρό επαρχιακό κατάστημα στη Λάρισα σε ένα χώρο φτιαγμένο με πολύ μεράκι, προσωπική εργασία αλλά και όνειρα. Γρήγορα όμως η ζήτηση για τα πρωτότυπα για την ελληνική αγορά προϊόντα δημιούργησε μια δυναμική που αμέσως έδειξε ότι θα ξέφευγε από τα στενά όρια της επαρχίας. Οι κρούσεις για προμήθεια των προϊόντων μας αλλά και για ανάπτυξη όλου του conceptόλο και πλήθαιναν και σύντομα ήρθε το δεύτερο κατάστημα στο Αίγιο. Από εκείνο το σημείο και μετά, τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν τον δρόμο τους. Ακολούθησε ανάπτυξη με γρήγορους ρυθμούς με 5 νέα καταστήματα και αυτή τη στιγμή η By Nature αριθμεί 6 καταστήματα σε Αθήνα (Γαλάτσι και Παλαιό Φάληρο ), Σαντορίνη, Λάρισα, Αίγιο και Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων. Φυσικά λειτουργεί και On Line www.bynature.gr, δίνοντας την ευκαιρία σε όσους δεν έχουν κοντά τους κατάστημα, να προμηθεύονται τα προϊόντα μας ακόμη και με απλή αντικαταβολή, και τα αποτελέσματα στις πωλήσεις είναι πολύ σημαντικά.
επιχειρώ: Και η δραστηριοποίηση στο χώρο του franchise πώς προέκυψε;
Βασίλης Δήμτσας: Όπως σας είπα και προηγουμένως με το άνοιγμα του πρώτου πιλοτικού καταστήματος στη Λάρισα λαμβάναμε όλο και πιο έντονα μηνύματα για επέκταση, νέες συνεργασίες και ανάπτυξη δικτύων. Έτσι, αφού αποφασίσαμε να έχουμε σαν στρατηγική ανάπτυξης το Franchising δημιουργήσαμε ένα πλήρες επιχειρηματικό σύστημα, με στόχο να αναπτυχθεί σε όλη την Ελλάδα, προσφέροντας στους δικαιοδόχους υψηλά περιθώρια κέρδους, μια πλήρη γκάμα προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες και ασυναγώνιστες τιμές λιανικής. Εδώ βέβαια δεν πρέπει να παραλείψω ότι ήταν πολύ σημαντική η βοήθεια που έλαβα από ανθρώπους που δραστηριοποιούνται χρόνια στον κλάδο και των οποίων η συμβολήήταν καταλυτική για την πρόοδο και το μέλλον της By Nature. Μιλώ για σύμβουλους οι οποίοι πίστεψαν σε εμένα και την ιδέα μου και ανέλαβαν την προώθησή της. Για το λόγο αυτό τους ευχαριστώ πολύ και εύχομαι να συνεχίσουν και τα επόμενα χρόνια να αναδεικνύουν ιδέες, ανθρώπους και επιχειρήσεις που αξίζουν.
επιχειρώ: Μία επένδυση εξ ορισμού ενέχει επιχειρηματικούς κινδύνους. Γιατί να έρθει ένας franchisor και να επενδύσει μαζί σας; Πώς του εξασφαλίζετε την ελαχιστοποίηση των κινδύνων αυτών και μάλιστα σ’ έναν καιρό αρκετά δύσκολο για όλους.
Βασίλης Δήμτσας: Το concept μας έχει κάποια βασικά χαρακτηριστικά που το κάνουν να διαφοροποιείται από τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά, όπως χαμηλή επένδυση (περί τα 27.000 ευρώ με το κλειδί στο χέρι), μεγάλη ποικιλία προϊόντων εξαιρετικής ποιότητας, και έξυπνο συνδυασμό που απευθύνεται στη γυναίκα και το παιδί ταυτόχρονα. Επίσης, υψηλά περιθώρια κέρδους, ασυναγώνιστες τιμές λιανικής, δραστηριοποίηση σε έναν κλάδο με αυξητικές τάσεις, καινοτομία, μηδενικά royalties και marketing fees και πλήρη υποστήριξη: από την επιλογή του χώρου, μέχρι συμβουλευτικές υπηρεσίες κατά τη λειτουργία του καταστήματος. Έναςενδιαφερόμενος που αγαπά το αντικείμενο και θέλει να ακολουθήσει την By Nature, θα πρέπει αρχικά να είναι κοινωνός της ιδέας μας στο σύνολό της. Αν έχει όρεξη για πολλή, σοβαρή και μεθοδική δουλειά σύμφωνα με τα πρότυπά μας είναι σίγουρο ότι οι κίνδυνοι θα ελαχιστοποιηθούν και αργά η γρήγορα η ανταμοιβή θα έρθει. Όσο και αν oι καιροί είναι δύσκολοι στο εμπόριο, η αγορά και η οικονομία δεν πρόκειται να σταματήσει. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον πρέπει να μάθουμε πλέον να εργαζόμαστε, να βρούμε τα 'κουμπιά' και να προχωράμε. Εμείς αποτελούμε ζωντανή απόδειξη, αν σκεφτεί κανείς ότι το όλο εγχείρημά μας ξεκίνησε και συνεχίζει να αναπτύσσεται εν μέσω κρίσης. Έχουμε μάθει στα δύσκολα και δεν φοβόμαστε να τολμάμε ακόμα και σε αυτούς τους καιρούς.
επιχειρώ: Η οικονομική κρίση πώς σας έχει επηρεάσει;
Βασίλης Δήμτσας: Φυσικά σαν ένα κομμάτι και εμείς του οικονομικού κύκλου, έχουμε επηρεαστεί από την κρίση, καθώς μας έχει οδηγήσει σε βραδύτερους ρυθμούς ανάπτυξης νέων καταστημάτων. Βλέποντας όμως ότι ακόμη και αυτή την δύσκολη περίοδο, τα οικονομικά αποτελέσματα είναι θετικά και η γενικότερη απήχηση για το προϊόν μας μεγάλη, υπολογίζουμε ότι σε ένα υγιέστερο οικονομικό περιβάλλον τα αποτελέσματα θα ήταν πιο εντυπωσιακά και ο ρυθμός επέκτασης πολύ μεγαλύτερος.
επιχειρώ: Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον;
Βασίλης Δήμτσας: Οι στόχοι μας για το μέλλον είναι η εδραίωση του brand της By Nature σε όλη την χώρα με ίδρυση νέων εταιρικών και franchise καταστημάτων. Προσβλέπουμε κυρίως στην ανάπτυξη σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, μεγάλες επαρχιακές πόλεις, νησιά και τουριστικούς προορισμούς (θερινούς αλλά και χειμερινούς). Ακόμη μας ενδιαφέρει η είσοδος σε εμπορικά κέντρα υπό τη μορφή καταστημάτων αλλά και Shop Points. Τέλος, η επέκταση σε χώρες των Βαλκανίων, της Ανατολικής Μεσογείου αλλά και του Αραβικού κόσμου είναι στα πλάνα μας και για το λόγο αυτό συμμετέχουμε φέτος στην 9η έκθεση franchise “Βe my dealer” στην Κωνσταντινούπολη (29 Σεπτεμβρίου - 2 Οκτωβρίου 2011). Σε συνδυασμό με τη νέα συνεργασία που έχουμε με τεχνικό γραφείο, φέτος παρουσιάσαμε στο κοινό τη νέα μορφή εταιρικών καταστημάτων, με το νέο κατάστημα του Παλαιού Φαλήρου να αποτελεί λαμπρό παράδειγμα υλοποίησης της νέας αυτής ιδέας. Στο μέλλον όλα τα νέα μας καταστήματα θα έχουν ενιαία εταιρική μορφή και θα χαρούμε πολύ να μεγαλώσει η οικογένεια της By Nature στη νέα αυτή εποχή!
Σχόλια