«Μια εικόνα, χίλιες λέξεις». Πέρα από κλισέ, παραμένει ένα αληθινό και πανίσχυρο μήνυμα. Ένα μήνυμα που δηλώνει τη διαχρονική δύναμη της εικόνας. Ο Mark Zuckerberg το κατάλαβε νωρίς. Από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας του FaceMash και αργότερα με τη δημιουργία του Facebook στους κοιτώνες του Harvard, ο Mark ήξερε ότι η φωτογραφία έχει δύναμη.
Το ίδιο φαίνεται να είχαν κατά νου και οι ιδρυτές του Instagram, Kevin Systrom και Mike Krieger, όταν δημιούργησαν το Instagram, ένα κοινωνικό δίκτυο που δεν ήταν τίποτα λιγότερο από την αποθέωση της φωτογραφίας. Ο Mark συνέχισε να πιστεύει στη δύναμή της, γι’ αυτό και προχώρησε στην εξαγορά του Instagram, για την οποία ήταν διατεθειμένος να πληρώσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια.
Γιατί είναι όμως τόσο σημαντική η εικόνα;
Η εικόνα μας επηρεάζει σε πολλές καθημερινές μας αποφάσεις. Όταν δεν έχουμε τη διάθεση ή τον χρόνο να αναζητήσουμε πληροφορίες, τότε, τι πιο εύκολο από το να εμπιστευτούμε την εικόνα που έχουμε μπροστά μας;! Και επειδή οι επιχειρήσεις το έχουν καταλάβει – και εν μέρει καλλιεργήσει – συνεχίζουν να χρησιμοποιούν εικόνες σε ό,τι κι αν κάνουν, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την επιρροή που ασκούν στο καταναλωτικό κοινό.
Συνεπώς, εμείς σαν άνθρωποι, είμαστε σχεδόν εκπαιδευμένοι να «καταναλώνουμε» τις εικόνας στην καθημερινότητά μας. Και όπως όλοι μας επιζητούμε να βλέπουμε εικόνες, γιατί αυτό μας κάνει να αισθανόμαστε πιο σίγουροι για τις επιλογές μας, έτσι και οι recruiters – επαγγελματίες στον χώρο των προσλήψεων – θέλουν να βλέπουν την εικόνα των ατόμων που πρόκειται να μπουν στον οργανισμό που εκπροσωπούν.
Όσο κακό κι αν ακούγεται αυτό, λόγω της προκατάληψης και πιθανής διάκρισης που μπορεί να συνεπάγεται η χρήση φωτογραφιών στο χώρο της επιλογής εργαζομένων, είναι γεγονός ότι άτομα που έχουν φωτογραφία προφίλ στο LinkedIn – την σωστή θα προσθέσω – φαίνεται να δέχονται:
- x21 περισσότερες επισκέψεις στο προφίλ τους
- x36 περισσότερα μηνύματα
- x9 περισσότερα αιτήματα για σύνδεση
στατιστικά δεδομένα που αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα να βρει κανείς γρηγορότερα εργασία μέσω της πλατφόρμας του LinkedIn! Αν, λοιπόν, όντως θέλεις να αξιοποιήσεις σωστά την ύπαρξη της φωτογραφίας σου στο LinkedIn, ακολούθησε τις παρακάνω 5 συμβουλές!
Χαμογέλα & Κοίτα το Φακό
Χαμογέλα και κοίτα την κάμερα! Ίσως η σημαντικότερη συμβουλή, όταν βγάζουμε μια φωτογραφία προφίλ για το LinkedIn.
Όπως, όταν γνωρίζουμε κάποιον άγνωστο, χαμογελάμε και λέμε «χάρηκα», το ίδιο ισχύει και σε μια φωτογραφία, που στόχο έχει να μας «συστήσει» στις ψηφιακές μας επαφές. Το χαμόγελο ενισχύει το αίσθημα της οικειότητας και μας προσδίδει αυτοπεποίθηση - σημαντικό χαρακτηριστικό για οποιαδήποτε θέση εργασίας. Σίγουρα, θα πρότεινα να αποφύγετε ένα σοβαρό ύφος, γιατί συνήθως φαίνεται επιτηδευμένο και αλλόκοτο.
Τέλος, το πρόσωπο πρέπει να καλύπτει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ το 60% της επιφάνειας της φωτογραφίας. Η φωτογραφία προφίλ στο LinkedIn είναι ήδη αρκετά μικρή, οπότε πρέπει να εστιάζουμε στο πρόσωπό μας περισσότερο, ώστε να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο.
Αποφεύγουμε γυαλιά ηλίου και τις σχεδόν ολόσωμες φωτογραφίες. Και τα δυο «κλέβουν» από το πρόσωπό μας και ενδεχομένως, να επικοινωνούν έλλειψη επαγγελματισμού.
Ντύσου για τη δουλειά που θέλεις να έχεις
Το ντύσιμο σε μια ασφαλιστική διαφέρει πολύ από αυτό της startup. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι είθισται να φοράνε οι εργαζόμενοι της εταιρείας που σε ενδιαφέρει, ώστε να μην διαφέρεις πολύ. Η αισθητή διαφορά μπορεί να οδηγήσει σε σκέψεις ως προς το πόσο ταιριάζεις στην κουλτούρα της εταιρείας. Γι’ αυτό, ντύσουν ανάλογα με το που θέλεις να εργαστείς.
Αν δεν ξέρεις το dress code των εταιρειών που σε ενδιαφέρουν, τότε κάνε μια γρήγορη αναζήτηση στο LinkedIn (στην μπάρα αναζήτησης: όνομα εταιρείας -> People -> Προφίλ των Εργαζομένων). Έτσι, θα πάρεις μια πρώτη γεύση για το τι φοράνε οι μελλοντικοί σου συνάδελφοι στις φωτογραφίες προφίλ τους στο LinkedIn.
Αν πάλι δεν νιώθεις μεγάλη αυτοπεποίθηση για τις στιλιστικές σου επιλογές, μην πανικοβάλλεσαι, γιατί όπως είπαμε παραπάνω το σημαντικότερο είναι να φαίνεται το πρόσωπό σου και να φοράς το χαμόγελό σου.
Όταν δεν είσαι σίγουρος, play it safe
Δεν είσαι σίγουρος για την εταιρεία που θέλεις να εργαστείς; Θέλεις να πειραματιστείς επαγγελματικά, πριν προχωρήσεις σε σοβαρές επαγγελματικές αποφάσεις; Τότε θα χρειαστεί να ντυθείς πιο «έξυπνα». Το business casual είναι το καταλληλότερο στυλ για σένα. Ένα απλό πουκάμισο ή ακόμα και μια απλή μαύρη μπλούζα, θα είναι ένα απλό casual look που ταιριάζει σε πολλές περιστάσεις.
Τι έχεις πίσω σου;
Το αμάξι σου ή η παραλία από τις περσινές σου διακοπές στην Ελαφόνησο ΔΕΝ πρέπει να είναι το background της φωτογραφίας σου στο LinkedIn. Αντίθετα, ένα μονόχρωμο και απαλό φόντο, είναι ό,τι πρέπει για να αναδείξεις το πρόσωπό σου.
Έξυπνο Tip: τα Αναφιώτικα στην Πλάκα έχουν εξαιρετικό φυσικό φωτισμό και κτήρια που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το φόντο της LinkedIn φωτογραφίας σου. Έτσι, την επόμενη φορά που θα βγεις για καφέ στο κέντρο, πάρε ένα φίλο - wannabe φωτογράφο - και κάνε τη φωτογράφιση σου!
Επικοινώνησε τη δημιουργικότητά σου
Ωραία αυτά που μας λες, ίσως να σκέφτεσαι, αλλά δεν είναι καθόλου δημιουργικά... και όντως, τα παραπάνω δεν είναι για όλους.
Αν νιώθεις ότι έχεις ένα πολύ συγκεκριμένο πάθος, το οποίο σε εκφράζει και είναι σημαντικό για σένα, τότε αυτό μπορεί να γίνει μέρος της φωτογραφία σου στο LinkedIn. Μπορεί, για παράδειγμα, να είσαι λάτρης του καφέ και αυτό να είναι μέρος της ταυτότητάς σου. Η Michaela Alexis είναι ένας τέτοιος άνθρωπος.
Όμως, αν επιλέξεις το μονοπάτι της διαφοροποίησης, έχε κατά νου ένα πράγμα. Μ’ αυτό τον τρόπο, περιορίζεις αρκετά το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Όποιο στοιχείο κι αν επιλέξεις να τονίσεις, αυτό θα σε χαρακτηρίζει και θα προσελκύει τους αντίστοιχους ανθρώπους και οργανισμούς. Αν είσαι απόλυτα συνειδητοποιημένος και αποφασισμένος ότι θέλεις να κινηθείς προς τα εκεί, τότε αυτή είναι μια τακτική που θα σε φέρει πιο κοντά στους στόχους σου.
Συνεπώς, ο δρόμος της διαφοροποίησης και της δημιουργικής προσέγγισης στην φωτογραφία, ενώ είναι πολύ πιο ενδιαφέρον και αποτελεσματικός για την επίτευξη πολύ συγκεκριμένων επαγγελματικών στόχων, συνάμα ενέχει αρκετό ρίσκο και «συνέπειες», με τις οποίες πρέπει να μάθει να ζει κανείς.
Η φωτογραφία σου στο LinkedIn, λέει χίλια πράγματα για σένα. Ίσως και παραπάνω, αν σκεφτούμε ότι ο κάθε άνθρωπος έχει τη δική του μοναδική οπτική και στα πράγματα που βλέπει. Στόχος σου είναι να σταθείς με τέτοιο τρόπο, ώστε να φτάσεις ευκολότερα στο επάγγελμα, τη θέση ή την εταιρεία που επιθυμείς. Καλή φωτογράφιση σ’ όλους!
Σχόλια