Διεθνούς φήμης ομιλητές, 17 ομάδες που κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων στον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, πολλοί developers που έκαναν πράξη τις ιδέες τους και φυσικά χρηματικά έπαθλα για τους νικητές, ήταν μερικά από αυτά που είδαμε και ζήσαμε στον 1ο Περιφερειακό Διαγωνισμό FinTech «Beyond Hackathon».
Το «Beyond Hackathon» είναι μία πρωτοβουλία του Κέντρου Καινοτομίας της Eurobank σε συνεργασία με το Found.ation και το The Cube με στόχο να ενθαρρύνει, να καλλιεργήσει και να προάγει την ανοιχτή καινοτομία στον κλάδο του Fintech.
Το epixeiro.gr μίλησε με τις τρεις νικήτριες ομάδες του διαγωνισμού, αναδεικνύοντας τι μπορούν να κάνουν οι νέοι όταν έχουν όραμα και θέληση.
Counterfactual: Εξοικονομήστε χρήματα και πραγματοποιήστε τους στόχους σας!
Πώς θα το κάνετε αυτό; Τη λύση βρήκαν, πρότειναν και τελικά κατάφεραν να αποσπάσουν το πρώτο βραβείο για αυτήν, ο Γιώργος Διαμαντόπουλος, ο Κώστας Ευαγγέλου και η Λαμπρινή Ζάμπου, ή αλλιώς η ομάδα Counterfactual, με την εφαρμογή «Hack your finances, enrich your life».
«Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον να επιτύχει ένα στόχο που θα καλυτερεύσει τι ζωή του; Ρωτάμε, λοιπόν, τι θα είχε διαφορά στην ποιότητα ζωής σου; Να πας ένα ταξίδι; Να αγοράσεις ένα αμάξι; Ουσιαστικά αναζητούμε έναν μεγάλο στόχο ο οποίος και κοστίζει αρκετά λεφτά» αναφέρουν τα μέλη της ομάδας για τη φιλοσοφία πίσω από την εφαρμογή και συνεχίζουν «Εφόσον ο χρήστης διαλέξει τον στόχο, η εφαρμογή συνδέεται με τον λογαριασμό του μέσω του API της Eurobank και βλέποντας τα statements, τι έχεις ξοδέψει δηλαδή και πού, μπορεί να σου προτείνει κάποια finance hacks. Δηλαδή, συγκεκριμένες προτάσεις, στις οποίες ο χρήστης μπορεί να προχωρήσει άμεσα, ώστε να αποταμιεύσει λεφτά προς τον στόχο του» κατέληξαν.
Η Counterfactual είναι μια νεοσύστατη ομάδα, η οποία δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του τριημέρου. «Η ιδέα ήρθε κατά τη διάρκεια των πρώτων ομιλιών την Παρασκευή. Ουσιαστικά, αυτό που πήραμε από τον διαγωνισμό ήταν ότι μπορέσαμε να προβάλουμε την ιδέα μας, σε ανθρώπους που έχουν γνώση, να λάβουμε feedback, να κρατήσουμε και να εξελίξουμε τα καλά κομμάτια και να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τα λιγότερο δυνατά σημεία», σχολιάζουν για την εμπειρία τους στο «Beyond Hackathon».
Όσον αφορά τη συνεργασία τους με τη Eurobank αλλά και όλους τους συμμετέχοντες του Hackathon τόνισαν «Το πιο σημαντικό στο τριήμερο ήταν το mentoring. Κάθε λίγο ερχόταν κάποιος, ο οποίος είχε να σoυ πει κάτι καινούργιο, που δεν το είχες σκεφτεί» επισημαίνοντας επίσης ότι «πολύ μεγάλη σημασία είχε και το κλίμα, το οποίο ήταν πολύ θετικό, όλοι σε αντιμετώπιζαν σαν ίσο προς ίσο».
Αναφορικά με μια μελλοντική συνεργασία με τη Eurobank, οι δημιουργοί της πλατφόρμας τη βλέπουν θετικά, υποστηρίζοντας πως «σε κάθε εγχείρημα που εμπεριέχει ρίσκο είναι σημαντικό να έχεις έναν τόσο μεγάλο partner. Οπότε και φυσικά θα το επιδιώκαμε».
Σύμφωνα με την ομάδα «Υπάρχει στο άμεσο μέλλον ένα προγραμματισμένο meeting με την τράπεζα, ώστε να δούμε πως μπορούν να μας βοηθήσουν. Εάν πιστοποιήσουμε ότι η ιδέα μας είναι κάτι που “έχει πόδια” θα το προχωρήσουμε».
«Το Fintech είναι κάτι αρκετά καινούργιο για την Ελλάδα, συνεπώς όσο πιο πολύ μπαίνει η συγκεκριμένη τεχνολογία στη ζωή του κόσμου, αντίστοιχα θα δραστηριοποιούνται περισσότεροι άνθρωποι γύρω από αυτό. Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι θα είμαστε και εμείς μέρος αυτής της αλλαγής και θα βοηθήσουμε τον κόσμο να γνωρίσει το Fintech».
Xbots: The 1st Greek Personal Banking Chatbot Assistant
Το 2ο βραβείο κατέκτησε η ομάδα Xbots αποτελούμενη από τους Αλέξανδρο Ίβο, Κωνσταντίνο Καραβέζη, Ιωάννα Μαρασιώτη, Ελισάβετ Αβερκιάδη και Κώστα Μιχαλοστάμου για την ιδέα Taki – The 1st Greek Personal Banking Chatbot Assistant. Στόχος είναι να μπορεί ο καθένας να έχει τον δικό του προσωπικό τραπεζικό βοηθό, ο οποίος θα καθιστά την πρόσβαση του πελάτη στις τραπεζικές υπηρεσίες ευκολότερη και γρηγορότερη.
Με απλά λόγια...
Η ιδέα αφορά ένα chatbot, δηλαδή ένα software στο οποίο μιλάς και σου απαντάει μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος απαντήσεων, μέσα από το messenger ή από οποιαδήποτε ανάλογη πλατφόρμα μηνυμάτων. Το Taki, συγκεκριμένα, είναι ενεργοποιημένο μέσα στην πλατφόρμα του Facebook. «Έτσι όπως μπορείς να ψάξεις οποιονδήποτε φίλο σου στο messenger μπορείς να βρεις και τον Taki» μας εξήγησε η ομάδα Xbots και τόνισε πως «τελικός στόχος για τον Taki είναι όλοι να έχουν έναν banking personal assistant, μέσω του οποίου θα έχουν πρόσβαση στις τραπεζικές υπηρεσίες».
Σκοπός των δημιουργών του Taki δεν είναι άλλος από το να εντάξουν το banking experience στην digital εποχή την οποία και διανύουμε «να εκπαιδεύσουμε δηλαδή ακόμα και την επόμενη γενιά σε μια καινούργια τεχνολογία και νοοτροπία, όπως η συγκεκριμένη» σχολίασαν.
Γιατί στο «Beyond Hackathon» της Eurobank;
«Από τη στιγμή που είμαστε μία ομάδα που έχει δημιουργηθεί σε Hackathon, κοιτάμε ανάλογες εκδηλώσεις. Θέλαμε να δοκιμάσουμε τις ιδέες που έχουμε, συνεπώς είδαμε την Eurobank σαν τον κατάλληλο partner για να παρουσιάσουμε το συγκεκριμένο chatbot» είπαν οι Xbots ολοκληρώνοντας «Το Hackathon μας βοήθησε να υλοποιήσουμε το Taki σε real life scenario, να το κάνουμε καλύτερο».
Το feedback αλλά και το mentoring, αποτέλεσαν για την ομάδα μερικά από τα πιο σημαντικά οφέλη που αποκόμισαν από τον διαγωνισμό. «Υπήρξαν υψηλόβαθμα στελέχη τα οποία μας έκαναν να δούμε από τη δική τους σκοπιά το τι ζητούν, ποιες είναι οι δυσκολίες, οι προβληματισμοί. Είναι διαφορετικό από το πώς βλέπουμε εμείς. Είναι σημαντικό να μπορεί να υπάρξει ένα “ταίριασμα” του προϊόντος με τα θέλω της τράπεζας. Αυτό ήταν που κερδίσαμε στο τέλος».
Η εμπειρία τους από το «Beyond Hackathon»; «Ο τραπεζικός τομέας δεν έχει εξελιχθεί τόσο όσο άλλοι παραδοσιακοί τομείς, οπότε το να βλέπουμε τον συγκεκριμένο κλάδο, να είναι τόσο ανοιχτός στην καινοτομία, στις καινούργιες τεχνολογίες και να θέλει με καλή διάθεση να υποστηρίξει τις νεοφυείς επιχειρήσεις, ήταν κάτι πολύ ευχάριστο για εμάς. Οι σχέσεις ανάμεσα στις Fintech εταιρείες και τις τράπεζες είναι πολύ σημαντικές για τη δημιουργία καινούργιων προϊόντων και υπηρεσιών».
Και όπως είπαν χαρακτηριστικά «Το Hackathon ξεκινάει την Παρασκευή, τελειώνει την Κυριακή, αλλά η πιο σημαντική μέρα είναι η Δευτέρα!»
Imperia Mobile: Από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα και στο «Beyond Hackathon»
Το 3ο βραβείο απέσπασε η ομάδα Imperia Mobile, από τη Βουλγαρία με τους Hristo Todorov, Valentin Kalchev, Petya Dzhurdheva και την Rositsa Maslarksa για την ιδέα iBank, μια καινοτόμα iOS εφαρμογή για κινητά προσανατολισμένη στις ανάγκες του χρήστη με μοναδική σχεδίαση και πλούσια χαρακτηριστικά.
«Με την πρώτη ματιά, το demo που παρουσιάσαμε έχει όλα τα συνηθισμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός online banking application. Ωστόσο, αυτό που έκανε το πρότζεκτ μας να ξεχωρίζει ήταν η οπτική αναπαράσταση και τα animation effects» επισημαίνει η ομάδα για την ιδέα της.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα τους απώτερος στόχος της ομάδας, δεν ήταν να εισάγει μια εντελώς νέα ιδέα ενός χρηματοοικονομικού προϊόντος , αλλά να αποδείξει τι μπορεί να κάνει η κινητή τεχνολογία σχετικά με την οικοδόμηση ενός εμπορικού σήματος. Ουσιαστικά, πώς μπορεί να διευκολύνει το μάρκετινγκ στον χρηματοπιστωτικό κλάδο.
Σχετικά με τη συνολική εμπειρία τους από το «Beyond Hackathon», τα μέλη της ομάδας θεωρούν ότι η διοργάνωση αποτέλεσε ένα κομβικό σημείο για την ανταλλαγή καινοτόμων ιδεών στον τομέα του Fintech.
«Συναντήσαμε καταπληκτικά άτομα με εντυπωσιακές ιδέες για τα νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα. Παρόλα αυτά, η ομάδα μας ήταν αποφασισμένη να επικεντρωθεί σε ένα έργο το οποίο θα ήταν ταυτόχρονα πρωτότυπο αλλά και εφικτό. Οπότε, στο τέλος , αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αυτό που ξέρουμε καλύτερα, μια παγκόσμιας κλάσης εφαρμογή με εξαιρετική εμπειρία για τον χρήστη και λειτουργικότητα για την κάλυψη των αναγκών του τραπεζικού κλάδου».
Είναι καιρός οι τράπεζες και οι developers να ενώσουν τις δυνάμεις τους!
Την άποψη τους όσον αφορά τη σχέση ανάμεσα στις Fintech startups και τις τράπεζες, μοιράστηκαν οι δημιουργοί του iBank λέγοντας τα εξής «Οι τράπεζες και οι νεοφυείς επιχειρήσεις FinTech, θεωρούνται εδώ και καιρό ως ανταγωνιστές στη χρηματοπιστωτική αγορά. Από τη μία πλευρά , οι τράπεζες έχουν, καλώς, μετακινήσει τις υπηρεσίες τους στο διαδίκτυο και στη συνέχεια στο κινητό , αλλά από την άλλη , είναι τα startups αυτά που αναζητούν πραγματικά την απόλυτη εμπειρία του χρήστη . Εμείς στην Imperia Mobile , πιστεύουμε ότι είναι καιρός οι τράπεζες και οι προγραμματιστές να ενώσουν τις δυνάμεις τους με στόχο την επόμενη γενιά online τραπεζικών υπηρεσιών».
Τέλος, τις σκέψεις της για τον διαγωνισμό, την επόμενη μέρα και το μελλοντικά σχέδια της τράπεζας αναφορικά με τις Fintech startups, μοιράστηκε μαζί μας η κ. Μαρία Λεοντίου, Διευθύντρια του Κέντρου Καινοτομίας της Eurobank.
Πώς θα βοηθήσει η διοργάνωση ενός τέτοιου διαγωνισμού στην είσοδο των τραπεζών στην digital banking εποχή αλλά και στη συνεργασία τους με τις FinTech startups;
Οι απαιτήσεις των πελατών στο σημερινό παγκόσμιο τραπεζικό περιβάλλον αυξάνονται και εξελίσσονται ραγδαία, με την ασφάλεια και την ταχύτητα στις συναλλαγές να παραμένουν στην κορυφή της ιεραρχίας των αναγκών τους. Είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι οι Τράπεζες που θα αναβαθμίσουν αλλά και θα αντικαταστήσουν παραδοσιακές υπηρεσίες και προϊόντα εντάσσοντας ως στρατηγική τους προτεραιότητα την ψηφιακή τεχνολογία, είναι αυτές που βλέπουμε σήμερα να έχουν ένα δυναμικό παρόν και μια θέση στο μέλλον. Μια ολοκληρωμένη ψηφιακή θετική εμπειρία, είναι αυτή που θα μπορεί να εγγυάται την ασφάλεια και την ταχύτητα στη συναλλαγή με τον πελάτη, προσφέροντας ταυτόχρονα λύσεις σύγχρονες, ευέλικτες και προσαρμοσμένες στις ανάγκες του. Tο συνεργατικό δίδυμο επιτυχίας του μέλλοντος στο χώρο του FinTech, μπορούν να το δημιουργήσουν οι επιχειρηματικές ομάδες που προσφέρουν φρέσκες ιδέες και τεχνογνωσία και οι μεγάλοι οργανισμοί, όπως οι Τράπεζες, που διαθέτουν υλικοτεχνικές υποδομές, εκπαιδευτικά εργαλεία, γνώση της αγοράς, εγγυημένο πελατολόγιο και αποτελούν παραδοσιακή πηγή χρηματοδότησης. Το Beyond Hackathon ήταν η πρώτη ενέργεια από μία σειρά δράσεων ανοικτής καινοτομίας που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε προς αυτή την κατεύθυνση.
Πώς θα αξιοποιηθούν από την Τράπεζα οι εφαρμογές που αναπτύχθηκαν στο διαγωνισμό;
Έχουμε ξεκινήσει να δημιουργούμε σταδιακά μια δεξαμενή αξιόλογων ιδεών, που έχουν τις προϋποθέσεις να μετατραπούν σε προϊόντα και υπηρεσίες για την κάλυψη ουσιαστικών αναγκών. Φιλοδοξούμε να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε έμπρακτα όσο το δυνατόν περισσότερες ομάδες, μέσα από ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις, προσφέροντας τις υποδομές και τα τεχνολογικά εργαλεία που διαθέτουμε αλλά επενδύοντας άμεσα στις δραστηριότητές τους. Εκτός από την ουσιαστική μας υποστήριξη στις προσπάθειες που αξίζει να ευοδωθούν, στόχος μας είναι να αποτελέσουμε τους πρώτους πελάτες των επιχειρήσεων που θα δημιουργηθούν ή ακόμα και να απορροφήσουμε κάποιες ομάδες πίσω από επιτυχημένα εγχειρήματα.
Σκέψεις για το μέλλον, τα επόμενα βήματα της Τράπεζας σχετικά με το διαγωνισμό και τις FinTech start ups.
Τα τελευταία χρόνια, επενδύουμε και στηρίζουμε ενεργά τη νεανική επιχειρηματικότητα. Μέσα από Προγράμματα, όπως το egg, που βοηθούν νέους και νέες να μεταβούν από τη σύλληψη μιας καινοτόμου ιδέας στην επιχειρηματική της αξιοποίηση αλλά και μέσα από βιωματικές διαδικασίες όπως τα hackathons που αποτελούν παγκοσμίως μια επιτυχημένη μέθοδο δημιουργίας καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, δημιουργούμε τις βάσεις για να γεννηθούν νέες επιχειρήσεις με δυναμικό παρόν και βιώσιμο μέλλον.
Σχόλια