Τι κοινό θα μπορούσαν να έχουν η εθελοντική αιμοδοσία και ο στοιχηματισμός; Το Orange Grove φυσικά, τον συνεργατικό χώρο της Ολλανδικής πρεσβείας και τον διαγωνισμό Squeeze, στον οποίο κάποιες από τις πολλά υποσχόμενες νεοφυείς επιχειρήσεις μάχονται για το χρηματικό έπαθλο των 15.000€ και 10.000€.
Το Bloode και το Tispter 11 κέρδισαν την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα στο Squeeze #4 και λίγο πριν τον επόμενο διαγωνισμό οι ιδρυτές τους μίλησαν στο epixeiro. gr για όλα!
442 ζωές έχουν σωθεί, περίπου 1000 εθελοντές εγγεγραμμένοι, 54 λίτρα αίμα και 5 δράσεις είναι όσα έχει καταφέρει το Bloode μέσα στους λίγους μήνες λειτουργίας του με τα γενέθλια του να πλησιάζουν τον Δεκέμβριο.
Το Bloode είναι μία ηλεκτρονική υπηρεσία που στοχεύει στην κάλυψη της ανάγκης για αίμα, με απώτερο σκοπό την αύξηση του ποσοστού των εθελοντών αιμοδοτών και την οργάνωση του συστήματος αιμοδοσίας στην Ελλάδα.
«Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε νοσηλεύεται σε νοσοκομείο μπορεί να κάνει την αίτηση του σε ένα ασφαλές περιβάλλον όπως η σελίδα μας. Από εκεί και πέρα με το σύστημα που έχουμε δημιουργήσει, αναλαμβάνουμε να στείλουμε αυτή την αίτηση σε όλους τους πιθανούς εθελοντές βάσει κάποιων κριτηρίων που υπάρχουν» τονίζει η Ναταλία Κρίτσαλη εισάγοντας μας στον τρόπο λειτουργίας του Bloode.
Τα κριτήρια που θέτει η ομάδα του Bloode!
«Ξεκινάνε από την υγεία του εθελοντή για να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα συμβεί τίποτα κατά τη διάρκεια της αιμοδοσίας. Συνεπώς, η πρώτη μας μέριμνα είναι να είναι καλά ο εθελοντής. Πρέπει να έχει φάει, η πίεση του να είναι καλά, ο αιματοκρίτης να είναι ψηλά, να μην είναι κουρασμένος, να έχει κοιμηθεί πάνω από 5 ώρες, να ζυγίζει πάνω από 52 κιλά, δηλαδή κριτήρια που μας διαβεβαιώνουν ότι όλα θα πάνε καλά» τονίζει η Ναταλία, συνεχίζοντας ότι κριτήρια που θέτονται δεν αφορούν μόνο τους εθελοντές αλλά και το αίμα που μεταγγίζεται.
«Υπάρχουν κριτήρια και για το αίμα, καθώς δεν είναι εφικτό να βρεθούν όλα στις εξετάσεις που γίνονται στη συνέχεια, και αυτό λόγω του χρόνου επώασης των ασθενών».
Σύμφωνα, λοιπόν, με την ομάδα του Bloode αλλά και της ομάδας γιατρών που την υποστηρίζει, υπάρχουν κριτήρια και για τις περιοχές που έχει ταξιδέψει ο εθελοντής, για την προσοχή στις σεξουαλικές επαφές, για τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, τις χρόνιες ασθένειες, την χρήση φάρμακων, τα τατουάζ και το piercing.
«Πολλές φορές έχουμε ανθρώπους οι οποίοι έρχονται για να δώσουν αίμα αλλά δεν μπορούν, καθώς δεν πληρούν τα απαραίτητα κριτήρια. Ενώ στις αιμοδοσίες μας έρχονται πάνω από 70 άτομα κάθε φορά, αίμα δίνουν περίπου 35-40» σχολιάζει η Ναταλία προσθέτοντας ότι η διαδικασία της αιμοδοσίας στα event που πραγματοποιεί το Bloode ίσως και να είναι λίγο διαφορετική από όσα φανταζόμαστε.
«Αν έρθεις σε εμάς θα βρεις έναν άλλον κόσμο γύρω σου, θα έχεις το περιοδικό σου να διαβάσεις, θα λέμε αστεία και θα σκέφτεσαι ότι μπορείς να αντέξεις για δέκα λεπτά, ώστε να σώσεις τρείς ανθρώπους με το αίμα σου! Αυτό είναι το κλίμα που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε.»
«Και κάπως έτσι, λίγο αφηρημένα, γεννήθηκε η ιδέα γιατί να μην υπήρχε ένας ασφαλής τρόπος στο διαδίκτυο να κάνεις εκκλήσεις για αίμα αντί να τις κάνεις στο Facebook.»
Ποιο ήταν το κίνητρο που πυροδότησε τη δημιουργία του Bloode; Σύμφωνα με τη Ναταλία η ιδέα προέκυψε το 2012 «τότε η γιαγιά της κολλητής μου χρειαζότανε συχνά αίμα, οπότε βρισκόμασταν συνέχεια σε αυτή τη διαδικασία, να ρωτάμε φίλους και γνωστούς και κάποια στιγμή που είχαμε εξαντλήσει όλους του πιθανούς αιμοδότες αρχίσαμε να κάνουμε κλήση στο διαδίκτυο. Και κάπως έτσι, λίγο αφηρημένα, γεννήθηκε η ιδέα γιατί να μην υπάρχει ένας ασφαλής τρόπος στο διαδίκτυο να κάνεις εκκλήσεις για αίμα αντί να τις κάνεις στο Facebook. Έτσι με το πέρασμα του χρόνου και ως φοιτήτρια πλέον, άρχισα να ασχολούμαι με ανάλογα μαθήματα για τον σχεδιασμό πληροφοριακών συστημάτων, πώς να κάνετε δράσεις για να προωθήσετε έναν κοινωνικό σκοπό και τότε άρχισαν να ενώνονται τα κομμάτια του πάζλ. Είχα ουσιαστικά τον τρόπο να υλοποιήσω την ιδέα μου!».
Όπως μας εξήγησε, αυτό που έχει συνειδητοποιήσει η ομάδα του Bloode μετά από 10 μήνες λειτουργίας είναι ότι μία πλατφόρμα δεν είναι αρκετή ώστε να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά «πρέπει να αναλάβεις να βρεις τους αιμοδότες, να καλλιεργήσεις την εθελοντική κουλτούρα και να κάνεις αρκετές δράσεις ώστε να ενημερωθεί ο κόσμος, να καταλάβει ότι η αιμοδοσία είναι μία ανώδυνη διαδικασία χωρίς κινδύνους» επισήμανε.
Η συνεργασία με τα νοσοκομεία είναι δύσκολη γιατί φοβούνται μήπως πάνε σε έναν χώρο και έχουν λίγους εθελοντές με αποτέλεσμα να έχουν χάσει πολλές ώρες και να έχει φύγει προσωπικό από το νοσοκομείο. Παρόλα αυτά, και σύμφωνα με τα λεγόμενα της δημιουργού του Bloode, υπάρχουν άνθρωποι που το βλέπουν σαν κοινωνικό έργο. «Μέχρι στιγμής είμαστε τυχεροί οι άνθρωποι που συνεργαζόμαστε στον Ευαγγελισμό πραγματικά δείχνουν ειλικρινές ενδιαφέρον για αυτό που κάνουν».
«Σκοπός μας είναι κάποια στιγμή να είμαστε περιττοί!»
Τώρα, όσον αφορά το Orange Grove και τον διαγωνισμό Squeeze.
Η ομάδα του Bloode βρίσκεται στο Orange Grove εδώ και έξι μήνες καθώς σύμφωνα με τη νοοτροπία τους είναι ναι μεν ένας Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός αλλά πιστεύουν ακράδαντα στο μοντέλο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Ουσιαστικά στόχος τους είναι να μην εξαρτώνται αποκλειστικά από δωρεές και χορηγίες αλλά να έχουν έσοδα από τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
«Η βασική μας υπηρεσία είναι το πώς μπορούμε να ενώνουμε τον κόσμο του εθελοντισμού με τις εταιρείες, με τα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Είναι ίσως ο πιο καινοτόμος τρόπος να προσεγγίσουν τα εν λόγω προγράμματα οι εταιρείες».
Με τα χρήματα του διαγωνισμού το Bloode θέλει να τελειοποιήσει την πλατφόρμα του, να δημιουργήσει το mobile application, καθώς πιστεύει ότι στο κινητό η επαφή με τους εθελοντές θα είναι πιο άμεση, και να υποστηρίξει τη διεύρυνση της βάσης των εθελοντών του.
Ένα κενό και ένα πάθος και κάπως έτσι γεννήθηκε το Tipster11.
Στην περίπτωση του πάθους δεν είναι άλλο από αυτό για τη «στρογγυλή θεά» δηλαδή την ενασχόληση με το ποδόσφαιρο, τα στοιχήματα και εν γένει το αθλητικό γίγνεσθαι.
Το Tipster11 είναι μία παγκόσμια πλατφόρμα αγοραπωλησίας προγνωστικών αθλητικών γεγονότων, ουσιαστικά είναι ένα marketplace, με όλα τα ανάλογα χαρακτηριστικά στο οποίο ο κάθε χρήστης – μέλος της κοινότητας έχει ένα δικό του προφίλ. Σκοπός είναι να βάζει τα δικά του προγνωστικά και εφόσον είναι καλός να αναδεικνύεται μέσα από την πλατφόρμα και να αποκτάει followers και αγοραστές.
Ποιο είναι όμως το κενό;
«Καταρχάς η αγορά στην οποία απευθυνομάστε είναι τεράστια, έχει υπολογισθεί γύρω στο 1,3 τρίσ. δολάρια το χρόνο (ο αυθεντικός στοιχηματισμός) και έχει ένα τεράστιο κενό. Παρότι, υπάρχει αρκετή πληροφορία online και offline υπάρχουν συγκεκριμένα μειονεκτήματα στον τρόπο που παρέχεται αυτή η πληροφορία. Είναι συγκεχυμένη έχει πολύ έξτρα πληροφορία η οποία συγχύζει τους ανθρώπους και το βασικότερο δεν παρέχει αξιοπιστία» εξηγεί ο Άγγελος Παΐδας ιδρυτής του Tipster11.
Η ομάδα του Tipster 11, ρώτησε τον κόσμο ο οποίος επιβεβαίωσε ότι περισσότερο από το 70% θα πλήρωναν κάποιον για να αγοράσουν μια πληροφορία που θα τους έβγαζε κερδισμένους, κάτι σαν ένας επενδυτικός σύμβουλος.
«Εμείς, λοιπόν, σκεφτήκαμε ότι αυτό το πράγμα μπορούμε να το προσφέρουμε μόνο και εφόσον καταφέρουμε να δείξουμε ότι αυτός ο οποίος πουλάει μία πληροφορία είναι αξιόπιστος. Άρα, να έχει ένα προφίλ το οποίο να αποδεικνύει μέσα από το ιστορικό του ότι είναι καλός. Τι κερδίζουνε τα μέλη μας; Αυτός που πουλάει προγνωστικά κερδίζει χρήματα (ανάλογα με την πληροφορία και την ποιότητα) την τιμή την καθορίζει πάντα ο πωλητής ανάλογα με την ποιότητα της υπηρεσίας» σύμφωνα με τον Άγγελο.
«Δεν είμαστε στοιχηματική εταιρεία»
Πως κερδίζει κάποιος λεφτά; «Από τη στιγμή που εμείς είμαστε αποκλειστικά ένα marketplace πληροφορίας δεν είμαστε στοιχηματική εταιρεία, άρα δεν μπορείς μέσα στην πλατφόρμα να παίξεις στοίχημα. Υπάρχον tipsters οι οποίοι μπορούν να πουλήσουν ένα προγνωστικό για 600-700 ευρώ».
«Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου γύρω στους 1500 χρήστες»
Στο Tipster 11 στοχεύουν να φτιάξουν μία κοινότητα με χιλιάδες χρηστές οι οποίοι θα μπαίνουν στην πλατφόρμα για να παίρνουν αυτό που θέλουν δηλαδή πληροφορία. Ποιος είναι ο απώτερος τους σκοπός; Να απολαύσουν περισσότερο το παιχνίδι. Δηλαδή, για κάποιον που παίζει στοίχημα υπάρχουν τρεις βασικοί συντελεστές βάσει των οποίων παίρνει μία απόφαση. Η πληροφορία, το ένστικτο και το αίσθημα της τύχης. «Εμείς μπορούμε να τον βοηθήσουμε και στα τρία, με αποτέλεσμα όταν πάει να παίξει στοίχημα να νιώθει πιο σίγουρος και να το απολαμβάνει περισσότερο και φυσικά αν το κάνει σωστά να πάρει και χρήματα» τόνισε ο Άγγελος.
Από εκεί και πέρα στο Tipster 11 έχουν πάει ένα βήμα παρακάτω προσπαθώντας να φτιάξουν τη δική τους τεχνολογία προγνωστικών.
«Είναι η μυστική μας συνταγή! Έχουμε εξελίξει μία τεχνολογία πάνω στο matlab το οποίο είναι ένα εργαλείο μαθηματικής ανάλυσης και μέσα από αυτό δημιουργούμε τη δική μας πληροφορία, την οποία μπορούμε κατ' επέκταση να πουλήσουμε μέσα στο marketplace . Είναι μία πληροφορία την οποία έχουμε επικοινωνήσει σε εταιρείες που είναι ενδιαφερόμενες και οι συζητήσεις βαίνουν καλώς» σχολιάζει ο Άγγελος προσθέτοντας ότι «είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι λέμε για αυτό το κομμάτι καθώς έχει πολύ μεγάλη αξία για εμάς».
«Εμείς λειτουργούμε σαν ένα big data aggregator»
Πώς αξιολογείται η πληροφορία; «Την πληροφορία καταρχάς τη δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες γιατί εμείς λειτουργούμε σαν ένα big data aggregator, δηλαδή μαζεύουμε προγνωστικά από την κοινότητα τα οποία τα επιστρέφουμε πίσω σε αυτήν σε μορφή στατιστικών στοιχείων».
Το Tipster11 βρίσκεται στο Orange Grove από πέρυσι τον Οκτώβριο ενώ από τον Φεβρουάριο άρχισε το development, συστάθηκε η ομάδα και ξεκίνησε η ανάπτυξη της πρώτης έκδοσης της υπηρεσίας.
«Μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ στο κομμάτι του networking με άτομα τα οποία μοιράζονται τις ίδιες πεποιθήσεις, στόχους και όνειρα με εμάς. Σαν χώρος σου δίνει το έναυσμα για να έρθεις και να δουλέψεις και φυσικά έχει και το Squeeze τον διαγωνισμό που επιβραβεύει τις ομάδες που ξεχωρίζει» εξηγεί ο Άγγελος συνεχίζοντας αναφορικά με τον διαγωνισμό «το Squeeze σε βάζει στην ανάγκη να δημιουργήσεις ένα υλικό παρουσίασης, το οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτούσιο ή με παραλλαγές και σε ένα investor pitch. Και τον Ιούνιο και τώρα ήταν 300 άτομα δηλαδή 300 δυνητικοί επενδυτές ή πελάτες. Άρα καλείσαι να πουλήσεις την ιδέα σου, την ομάδα σου, το όνειρο σου , να βρεις πελάτες. Εννοείται, ότι είναι μία εμπειρία που όποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά και να μπει μέσα στο οικοσύστημα πρέπει να την περάσει».
«Ας κάνουμε μικρά βήματα»
Ο άμεσος στόχος τους είναι μέχρι το τέλους του έτους να έχουν μία νέα πλατφόρμα web και mobile και να αυξηθεί ο ρυθμός νέων εγγραφών. «Υπάρχει ένα milestone για εμάς μέχρι του χρόνου και είναι το Euro 2016, θέλουμε να έχουμε μία πολύ δυνατή παρουσία στο συγκεκριμένο event. Θέλουμε να βγούμε σε μεγάλες αγορές όπως είναι η Αγγλία η Ισπανία η Γερμανία η Λατινική Αμερική, αγορές δηλαδή που υπάρχει απίστευτος τζίρος».
Το Squeeze #5, το επόμενο συναρπαστικό pitching show του Orange Grove, θα πραγματοποιηθεί στις 10 Δεκεμβρίου, περισσότερες πληροφορίες για το event μπορείτε να βρείτε εδώ.
Σχόλια