Το LinkedIn είναι μια πανίσχυρη πλατφόρμα. Όχι μόνο επειδή έχει φέρει τα πάνω-κάτω στην αγορά εργασίας και έχει διευκολύνει την αναζήτηση εργασίας, αλλά και εξαιτίας της επιχειρηματικής του διάστασης. Η επιχειρηματική αυτή διάσταση, έγκειται, μεταξύ άλλων, στις δυνατότητες του LinkedIn να προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για έναν ολόκληρο κλάδο, καθώς και στην δυνατότητα της επικοινωνίας με τους πελάτες.
Ενώ οι παραπάνω δυνατότητες είναι χρήσιμες για πολλές ομάδες, για ορισμένες κατηγορίες επαγγελματιών είναι ίσως παραπάνω σημαντικές. Μια τέτοια κατηγορία είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες ή οι freelancers, όπως είναι διεθνώς γνωστοί.
Οι freelancers είναι οι επαγγελματίες που δεν έχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας με έναν εργοδότη. Αντιθέτως, προσφέρουν τις γνώσεις, εμπειρίες και δεξιότητές τους σε πλήθος επιχειρήσεις.
Ο αριθμός τους, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ένωσης των Ελεύθερων Επαγγελματιών της Αμερικής και της Upwork, πλατφόρμας που πλαισιώνει την προσφορά και ζήτηση υπηρεσιών ελεύθερων επαγγελματιών, αναμένεται να ξεπεράσει το 50% των εργαζομένων στην Αμερική έως το 2027. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στις αυξανόμενες ανάγκες της σύγχρονης οικονομίας για ένα εξαιρετικά καταρτισμένο και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό.
Εξαιτίας λοιπόν της ανάγκης των σύγχρονων οργανισμών για την συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων - αν δεν είστε ήδη - δεν είναι διόλου απίθανο, σε λίγο καιρό, να γίνετε freelancers. Οπότε, ας εξερευνήσουμε, πως το LinkedIn μπορεί να βοηθήσει τους ελεύθερους επαγγελματίες στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα.
Βρες τις πληροφορίες για τον ανταγωνισμό στο LinkedIn
Καμία επιχειρηματική δραστηριότητα δεν λαμβάνει χώρα στο απόλυτο κενό. Κανένα προϊόν και καμία υπηρεσία, δεν μπορεί να είναι τόσο μοναδικά, για να θεωρείται ότι δεν έχουν ανταγωνιστή. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, σε κάθε μάθημα στρατηγικής και επιχειρηματικότητας, η ανάλυση του ανταγωνισμού είναι μέρος της ύλης.
Η πρόσβαση στις πληροφορίες που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό λοιπόν, και η ικανότητα αξιολόγησης αυτής της πληροφορίας, είναι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας, είτε αυτή ασκείται από έναν οργανισμό 50, 100 ή 1000 ατόμων, είτε από έναν και μόνο επαγγελματία. Εσένα.
Μέρος της πολύτιμης αυτής πληροφορία, μπορεί κάλλιστα να βρεθεί στο LinkedIn. Με μερικές αναζητήσεις στο LinkedIn, κάποιος μπορεί πολύ εύκολα να δημιουργήσει μια πρόχειρη χαρτογράφηση του ανταγωνισμού.
- Πόσοι είναι οι ανταγωνιστές;
- Που βρίσκονται;
- Τι εμπειρία διαθέτουν;
- Πόσο διάστημα δραστηριοποιούνται στον χώρο;
- Πως επικοινωνούν τις υπηρεσίες τους;
Αυτές είναι μόνο μερικές ενδεικτικές ερωτήσεις, στις οποίες μπορεί να δώσει απάντηση το LinkedIn.
Το LinkedIn έχει δημιουργηθεί – στην αρχή τουλάχιστον – ακριβώς μ’ αυτόν τον σκοπό: να διευκολύνει την αναζήτηση ανθρώπων, βάσει των δεξιοτήτων τους. Και επειδή οι freelancers είναι άτομα, των οποίων όλη η επιχειρηματική δραστηριότητα βασίζεται στις ικανότητές τους, το LinkedIn αποτελεί το καταλληλότερο εργαλείο για την εύρεσή τους.
Προώθησε τον εαυτό σου και τις υπηρεσίες σου
Το LinkedIn έχει επίσης αναδειχθεί σε πανίσχυρο εργαλείο personal branding για έναν επαγγελματία. Και αφού όλο το business και οι υπηρεσίες που προσφέρει ένας freelancer βασίζονται στον ίδιο, καταλαβαίνουμε πόσο πολύτιμη είναι η δυνατότητα που προσφέρει το LinkedIn να χτίζει και να διατηρεί κανείς ένα ισχυρό personal brand. Ποια είναι όμως τα στοιχεία του LinkedIn που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την εικόνα του freelancer στο LinkedIn;
- Το Summary section του LinkedIn είναι ένας εύκολος τρόπος να διηγηθεί ο freelancer την προσωπική του ιστορία. Να εξηγήσει πως κατέληξε να κάνει freelancing, γιατί αγαπά αυτό που κάνει και σε τι έχει αξεπέραστες δεξιότητες. Κοινώς, μέσω του παραπάνω section, ο freelancers έχει τη δυνατότητα να αναδείξει το value proposition του: «Τι είναι αυτό που προσφέρω σε έναν πελάτη. Τι θα καταφέρει με το να συνεργαστούμε και γιατί είναι μοναδικό αυτό σε σχέση με άλλες παρόμοιες υπηρεσίες που υπάρχουν εκεί έξω;»
- Τα Skills του LinkedIn είναι ένα συγκεντρωτικό μέρος για να αναδείξει ο freelancer τις ικανότητές του. Δυο παράγοντες πρέπει να προσέξουμε εδώ. Πρώτον, η σειρά των skills. Δύσκολα κάποιος θα δώσει σημασία και στα 50 skills του προφίλ. Οπότε, ξεκινάμε πάντα με τα skills που εκτιμώνται περισσότερα στην αγορά και αυτά που έχουμε αναπτύξει σε μεγαλύτερο βαθμό. Ο δεύτερος παράγοντας είναι η σύνδεση των skills με τα υπόλοιπα μέρη του προφίλ και η συνοχή μεταξύ αυτών. Ουσιαστικά, τα μέρη του προφίλ πρέπει να αλληλοσυμπληρώνονται και το ένα να επαληθεύει το άλλο. Άρα, η ιστορία που έχουμε διηγηθεί στο summary για παράδειγμα, πρέπει να οδηγεί στην ανάπτυξη συγκεκριμένων skills, και τα skills που έχουμε επιλέξει να αναφέρουμε να προκύπτουν λογικά από το summary.
- Τα projects είναι το καταλληλότερο μέρος για να μιλήσεις για την εμπειρίες που έχεις και τις καταστάσεις που έχεις κληθεί να διαχειριστείς. Μοιράσου τα projects που έχεις δουλέψει, εστιάζοντας στα αποτελέσματα των ενεργειών σου. Ιδανικά, οι πελάτες σου θα δώσουν την άδειά τους να δημοσιεύσεις τις συνεργασίες σου, αν όμως δεν είναι εφικτό αυτό, μπορείς να αναφερθείς γενικότερα στο project που δούλεψες.
- Τα recommendations έρχονται να επιβεβαιώσουν τα όσα έχεις αναφέρει σε όλα τα παραπάνω μέρη του προφίλ σου. Ζήτα μετά από κάθε συνεργασία ένα recommendation, προτείνοντας στον δημιουργό του κάποια βασικά σημεία που είναι σημαντικό να αναφερθούν.
Και το καλύτερο για το τέλος. Το LinkedIn, μόλις πριν από έναν μήνα, «εγκαινίασε» ένα ολοκαίνουριο feature, το Open for Business! Το Open for Business επιτρέπει την αναφορά στο προφίλ, των υπηρεσιών που είναι σε θέση να προσφέρουν οι χρήστες (freelancers) του LinkedIn σε τρίτους. Έτσι, με τη συγκεκριμένη λειτουργία, το προφίλ σου διαφοροποιείται από όλα τα άλλα και επικοινωνεί πολύ πιο ξεκάθαρα τι είδους υπηρεσίες, μπορείς να προσφέρεις ως freelancer.
Το γεγονός ότι δεν έχει γίνει launch της συγκεκριμένης λειτουργίας σε όλους τους χρήστες και σε όλες τις χώρες, σου δίνει παραπάνω χρόνο, ώστε να προετοιμαστείς και να στήσεις κατάλληλα τα υπόλοιπα μέρη του προφίλ. Έτσι, όταν ξεκλειδώσει και αυτό το feature, θα είσαι έτοιμος να το αξιοποιήσεις!
Εντόπισε πελάτες και επικοινώνησε μαζί τους
Γνώριζες ότι το 10% των χρηστών του LinkedIn κατέχουν θέση εργασίας με δυνατότητα λήψης αποφάσεων; Με άλλα λόγια, στο LinkedIn βρίσκονται άνθρωποι που αποφασίζουν, αν εσύ ως freelancer, θα πάρεις μια δουλειά ή όχι. Και όπως μπορείς να εντοπίσεις άλλους freelancers στο LinkedIn, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μπορείς να εντοπίσεις εκείνους τους ανθρώπους που θα σου δώσουν το αυριανό σου project.
Τέτοιους επαγγελματίες μπορείς να τους προσεγγίσεις βλέποντας το προφίλ τους, κάνοντας comment & like στα post τους και στέλνοντάς τους μηνύματα, αναφέροντας τι είναι αυτό που μπορείς να κάνεις για αυτούς και τους οργανισμούς που εκπροσωπούν.
Όπως φαίνεται λοιπόν, το LinkedIn δεν είναι μόνο για όσους προσφέρουν και αναζητούν εργασία. Από το 2003 – έτος ίδρυσής του – η πλατφόρμα έχει αλλάξει πολύ, φέρνοντας ριζικές αλλαγές σε πολλούς τομείς, ένας από τους οποίους είναι και το freelancing. Συνεπώς, αν είσαι ήδη ένας ανεξάρτητος επαγγελματίας ή σκοπεύεις να γίνεις το επόμενο διάστημα, συντονίσου στο LinkedIn, μάθε το και αξιοποίησέ το.
Σχόλια