NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Πως να "επιχειρήσετε" χωρίς χρήματα

Πως να "επιχειρήσετε" χωρίς χρήματα

Τον προηγούμενο μήνα έγραψα το πρώτο μου άρθρο στο "επιχειρώ" σχετικά με το lean startup. Ο τίτλος ήταν "Η Νέα Ελπίδα των Ελληνικών Επιχειρήσεων, Lean Startups".

Στο άρθρο εκείνο ξεκίνησα να εξηγώ τις βασικές αρχές της συγκεκριμένης μεθοδολογίας, δίνοντας έμφαση στο ρόλο του πελάτη όσον αφορά στο χτίσιμο της επιχείρησης. Τώρα θα ήθελα να προχωρήσω ένα ακόμη βήμα και να εξηγήσω τι σημαίνει ο όρος lean.

Είναι προφανές ότι κατά την οικονομική κρίση από το 2008 έως σήμερα στέρεψαν οι βασικές πηγές χρηματοδότησης των νέων επιχειρήσεων. Οι κυβερνήσεις αποφάσισαν να περιορίσουν (ή και να κόψουν τελείως τα υφιστάμενα κονδύλια), ενώ οι επενδυτές θεώρησαν ότι το ρίσκο ήταν εξαιρετικά μεγάλο.

Ως αντίδραση στη συγκεκριμένη κατάσταση ξεκίνησε το λεγόμενο bootstrapping. Ο όρος στα αγγλικά είναι αμφιλεγόμενος και αφορά στην προσπάθεια των ανθρώπων να πηδήξουν ψηλά τραβώντας τα κορδόνια των παπουτσιών των. Αν και στην καθημερινή ζωή μια τέτοια προσπάθεια είναι καταδικασμένη, στις επιχειρήσεις επιβάλλεται.

Το bootstrapping είναι η συνειδητή προσπάθεια του επιχειρηματία να ξεκινήσει την εταιρεία του με πολύ λίγα χρήματα, που θα προέλθουν είτε από τις οικονομίες του, είτε από τους πελάτες που θα αγοράσουν το αρχικό προϊόν. Κάθε έξοδο θα είναι περιορισμένο και δεν θα υπερβαίνει τις δυνατότητες του startup.

Πολλοί σύμβουλοι επιχειρήσεων αρχικά αντέδρασαν στην καινούργια μόδα, έως ότου αποδείχτηκε ότι ήταν ο καλύτερος τρόπος στησίματος μιας καινούργιας δουλειάς. Ο λόγος της επιτυχίας του bootstrapping έχει να κάνει με την προσπάθεια του επιχειρηματία να αναλύει κάθε του δράση και να παίρνει τις σχετικές αποφάσεις με τέτοιο τρόπο ώστε να γλυτώνει χρόνο και χρήμα.

Δεν υπάρχει τίποτε πολυτιμότερο για ένα startup από το χρόνο και το χρήμα. Οι περισσότεροι από εμάς όταν ξεκινάμε κάτι καινούργιο, είτε έχουμε άλλες επιχειρήσεις που ´τρέχουν´ παράλληλα, είτε δουλεύουμε για κάποιον άλλον. Συνήθως το στήσιμο γίνεται τα βράδια, τα Σαββατοκύριακα και κατά τις διακοπές. Επιπλέον, τα χρήματα δεν μας περισσεύουν εφόσον πρέπει να καλύψουμε με αυτά, ή βιοποριστικές ανάγκες, ή τα έξοδα των υφιστάμενων επιχειρήσεων.

Κάθε απόφαση μας πρέπει να είναι αποτέλεσμα μελέτης των στατιστικών που απορρέουν από την έρευνα που κάνουμε, το επιχειρησιακό μοντέλο που αναπτύσσεται και τις ανάγκες της πελατείας. Αρκεί να θυμόμαστε ότι οφείλουμε να επιδιώκουμε να μαθαίνουμε από την κάθε μας κίνηση.

Για παράδειγμα, όταν οργανώνουμε τη διαφήμιση του προϊόντος μας στο facebook καλό θα ήταν να δημιουργούμε δυο ή τρεις παράλληλες διαφημιστικές εκστρατείες. Κάθε μια από αυτές θα έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά. Απλώς παρακολουθώντας την κίνηση των clicks και των likes, μαθαίνουμε γρήγορα ποιες διαφημίσεις προτιμούν οι μελλοντικοί μας πελάτες. Εστιάζουμε λοιπόν στις πιο δημοφιλείς, που σε τελική ανάλυση θα μας κοστίσουν λιγότερο.

Θα ήθελα λοιπόν να σας ενθαρρύνω να ξεκινήσετε την επιχείρηση σας χωρίς να περιμένετε για το επόμενο πακέτο του ΕΣΠΑ. Με λίγα (ή και καθόλου) χρήματα θα λάβετε πολύτιμα μαθήματα, που θα σας επιτρέψουν να επιβιώσετε στην αγορά και να στήσετε μια δουλεία με διεθνείς προδιαγραφές.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr