Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» ΕCOsmART: Tα ωραιότερα σουβενίρ της Ρόδου
Με τα υπέροχα οικολογικά σουβενίρ τους με τοπόσημα της Ρόδου, έχουν καταπλήξει τους πάντες τα στελέχη της Μαθητικής «Εικονικής Επιχείρησης» ΕCOsmART από το 1ο Γυμνάσιο Ρόδου. Η μαθητική «επιχείρηση» έχει ήδη σημειώσει σημαντικές πωλήσεις, έχουν δεχθεί θερμά συγχαρητήρια από τοπικούς αξιωματούχους και έχουν δημοσιευθεί πολλά άρθρα για την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει τα παιδιά και η καθηγήτρια τους Αγγελική Νικολάου, κατά τη φετινή συμμετοχή του σχολείου στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece/Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων.
Η κυρία Νικολάου είναι αρχιτέκτων μηχανικός, καθηγήτρια στο 1ο Γυμνάσιο Ρόδου και υλοποιεί το πρόγραμμα της «Εικονικής Επιχείρησης» τέσσερα συνεχόμενα χρόνια με μεγάλη επιτυχία. Όπως λέει: «Κάθε χρόνο αναμένω με χαρά και ανυπομονησία το ξεκίνημα της νέας Εικονικής Επιχείρησης. Κάθε χρόνο η πρόκληση της νέας ομάδας με τη νέα δυναμική, τις φρέσκες ιδέες και τον εφηβικό ενθουσιασμό, πυροδοτεί την ανάπτυξη μιας μοναδικής σχέσης που μπορεί να έχει ένας παιδαγωγός με τους μαθητές του. Μιας σχέσης που καταργεί ρόλους και στεγανά, για να γίνει ο καταλύτης που απελευθερώνει και εκτοξεύει στα ύψη τη δημιουργικότητα για να αγγίξει τη σφαίρα της καινοτομίας».
Τα οικολογικά σουβενίρ των μαθητών της Ρόδου έρχονται στην Αθήνα
Η ECOsmARΤ αξιοποιεί την τεχνολογία 3D και δημιουργεί σε τρισδιάστατο εκτυπωτή, μοναδικά αναμνηστικά από οικολογικό, βιοδιασπώμενο υλικό, εμπνευσμένα από τοπόσημα της Ρόδου. Stand για κινητά και βιβλία, θήκες για ακουστικά, θήκες για USB και κάρτες SD, σελιδοδείκτες, μολυβοθήκες, μπρελόκ, και άλλα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου εκτύπωσαν και μια σειρά από κοσμήματα-σουβενίρ με θέμα τον κολοσσό, το ελάφι και την πεταλούδα. Επιπλέον σε κάθε σουβενίρ πρόσθεσαν στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Δηλαδή ο πελάτης ακουμπώντας στην ειδική κάρτα του αναμνηστικού, με ένα κλικ στο κινητό του, θα δει στην οθόνη του εικόνες, βίντεο και ιστότοπους που τον πληροφορούν για το τοπόσημο από το οποίο είναι εμπνευσμένο το αντικείμενο του κρατά. Επιπλέον, η καλαίσθητη συσκευασία είναι πάνινη, οικολογική και φέρει μοτίβα από αγγεία της γεωμετρικής περιόδου. Οι μικροί «επιχειρηματίες» της ΕCOsmART ανυπομονούν να θέσουν προς πώληση τα σουβενίρ τους στην «καρδιά» της αγοράς, στη Μαθητική Εμπορική Έκθεση του JA Greece που φιλοξενείται στο The Mall Athens για 7η συνεχόμενη χρονιά, την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020, από τις 09:00 έως τις 15:00. Εκεί θα δώσουν συνέντευξη και στη κριτική επιτροπή του JA Greece διεκδικώντας ένα από τα βραβεία της Εμπορικής Έκθεσης.
Όραμα της ΕCOsmART είναι να προσελκύσει πελάτες από διάφορα μέρη της Ελλάδας, να σχεδιάσει και να εκτυπώσει μοναδικά χρηστικά, καινοτόμα και ελκυστικά αναμνηστικά με τα τοπόσημα της κάθε πόλης. Δηλαδή σουβενίρ στα μέτρα του πελάτη. Πχ, με το Λευκό Πύργο για τη Θεσσαλονίκη ή με μοτίβα από το ανάκτορο της Κνωσού για πελάτη από το Ηράκλειο Κρήτης. Η «Εικονική Επιχείρηση» του 1ου Γυμνασίου Ρόδου έχει σελίδα στο Instagram, την ecosmart_souvenirs και στο Facebook την ECOsmART souvenirs.
Τα παιδιά είναι πολύ χαρούμενα που κατάφεραν να δημιουργήσουν πρωτότυπα, μοντέρνα σουβενίρ που ξεφεύγουν όπως λένε από «τα τσολιαδάκια, τις μπλούζες, τις κούπες και τα μαγνητάκια που δεν διαφοροποιούνται από τόπο σε τόπο, χαρακτηρίζονται από ομοιομορφία και δεν έχουν αισθητική αντίστοιχη με την συναισθηματική αξία που τα συνοδεύει».
Η δράση αυτή έχει ενθουσιάσει την ομάδα για πολλούς λόγους. «Στα παιδιά αρέσει να ασχολούνται με καταστάσεις που αφορούν τον πραγματικό κόσμο και έχουν αντίκρισμα στην πραγματική ζωή», λέει η κα Νικολάου και τονίζει: «Τότε κινητοποιούνται και μπορούν να ξεδιπλώσουν ταλέντα που δεν αξιολογεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα και δεξιότητες που είναι απαραίτητες στην ζωή και δεν διδάσκονται στο σχολείο. Αυτό που τα ενεργοποιεί είναι η πρόκληση να πετύχουν στόχους που έχουν θέσει τα ίδια τα παιδιά».
Όσον αφορά στην επιχειρηματικότητα στα σχολεία, η κα Νικολάου δηλώνει: «Η επιχειρηματική κουλτούρα η οποία απουσιάζει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, είναι ένα ζητούμενο για την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Αν και η δαιμονοποίηση της επιχειρηματικότητας στα σχολεία καλά κρατεί, υπάρχουν κοιτίδες που συντηρούνται από το Junior Achievement Greece και που ελπίζω να αποτελέσουν τον πυρήνα που θα δημιουργήσει την κρίσιμη μάζα των αυριανών πολιτών που θα ζήσουν, θα δημιουργήσουν και θα επιχειρήσουν στον τόπο τους».
«Μπορούμε να έχουμε ενεργό ρόλο στην κοινωνία», λένε τα παιδιά
Τα παιδιά «επιχειρηματίες» του 1ου Γυμνασίου Ρόδου συγκινούν δηλώνοντας: «Στο πρόγραμμα είχαμε ελάχιστους πόρους και πολλά εμπόδια. Τα ξεπεράσαμε με συνεργασία και αλληλοβοήθεια. Όμως το πιο σημαντικό από τη συμμετοχή μας είναι ότι καταλάβαμε ότι η επιτυχία είναι δουλειά και συνεργασία πολλών. Επίσης θα θέλαμε να επισημάνουμε πως ζούμε σε μια κοινωνία στην οποία κυριαρχεί η άποψη ότι τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν σε εργασίες που αφορούν τον τόπο τους, ή τον κόσμο έξω από το σχολείο. Υλοποιώντας όμως αυτό το project, νιώθουμε ότι έχουμε μια πρόταση προς την τοπική κοινωνία που αφορά τον τουρισμό και την παραγωγή, διαψεύδοντας την παραπάνω άποψη.
Στη Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» ECOsmART συμμετέχουν οι μαθητές:
Μιχάλης Γρίβας, Γενικός, Τεχνικός Διευθυντής, Κατερίνα Τσιρίμπη Δ/τρια Δημοσίων Σχέσεων, Σταματία Χατζή Διευθύντρια Σχεδιασμού προϊόντος, Νεφέλη Μίχαλου Δ/τρια Δημιουργικού, Πάρης Βαρδέλης Διευθυντής Παραγωγής, Ελευθερία Παπαγιαννοπούλου Δ/ντρια Προσωπικού, Ηλιάνα Παπαθεοδωράκη Δ/τρια Digital Μάρκετινγκ, Άννα Παπαγιάννη Δ/τρια Οικονομικών, Ευαγγελία Χατζηδάκη Δ/τρια Μαρκετινγκ, Ιωάννα Σεϊμένη Designer, Θεοχάρης Σεϊμένης Designer, Δήμητρα Τσαγκάρη, Designer Θεοδώρα Κοκκόνα Δ/τρια προμηθειών.
Σχόλια