Έφτασε λοιπόν η ώρα για να δημιουργήσετε ένα όνομα για το νέο σας εμπορικό σήμα, επιχείρηση, προϊόν ή εφαρμογή. Έχετε διαβάσει όλα τα άρθρα και τους οδηγούς και τώρα είστε ακόμα πιο μπερδεμένοι από πριν. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως οι περισσότεροι ειδικοί «ονοματοδοσίας» έχουν συνήθως ένα συγκεκριμένο πελατειακό κοινό καθώς και μια φιλοσοφία μάρκετινγκ. Ένα tech startup, μια διεθνώς αναπτυσσόμενη εταιρία και ένα μικρό συνοικιακό αρτοποιείο θα χρειαστεί να ακολουθήσουν πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις.
Έχοντας αυτό στο νου, ακολουθούν τρεις κοινώς αποδεκτές κατευθυντήριες γραμμές για την ονομασία μιας επιχείρησης, τις οποίες ίσως αξίζει να επανεξετάσετε καθώς διερευνάτε την ταυτότητα που θέλετε να προσδώσετε στην δική σας επιχείρηση.
1. Όσο πιο σύντομο, τόσο καλύτερο
Πολλοί ειδικοί αναφέρουν τη σημασία ενός σύντομου εμπορικού σήματος. Με την επιτυχία που έχουν συναντήσει εταιρίες όπως οι Zara, Xerox, Nike και Tesla είναι εύκολο να καταλάβει κάνεις γιατί αυτό είναι ελκυστικό. Παρ’ όλα αυτά, η ονομασία δεν είναι μια προσέγγιση one-size-fits-all, καθώς υπάρχουν πολλά παραδείγματα επιτυχημένων επιχειρήσεων με μεγαλύτερα ονόματα οι οποίες έχουν ανατρέψει τον συγκεκριμένο κανόνα.
The North Face, Forever 21, American Eagle Outfitters είναι μερικές μόνο από τις επιχειρήσεις που, παρά το γεγονός ότι το όνομα τους αποτελείται από περισσότερες λέξεις, αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στην επιτυχία τους.
2. Περιγραφικό όνομα
Αρκετοί ειδικοί αγαπούν τα περιγραφικά ονόματα καθώς εκφράζουν ρητά τι είναι η επιχείρηση και ενίοτε καθιστούν το μάρκετινγκ ευκολότερο και ακόμα φθηνότερο. Home Depot, SnapChat, Bank of Scotland – αυτά τα ονόματα μεταφέρουν ακριβώς τι προσφέρει η κάθε επιχείρηση. Από την άλλη πλευρά όμως, υπάρχουν και αυτοί που πιστεύουν πως τα περιγραφικά ονόματα είναι βαρετά, άκομψα και περιοριστικά.
Η αλήθεια είναι πως ένα περιγραφικό όνομα μπορεί να είναι κατάλληλο για μια επιχείρηση και είναι δεκτό να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη, αλλά υπάρχουν και πολλές άλλες επιλογές που, παρά το γεγονός ότι είναι πιο αφηρημένες, είναι ενδιαφέρουσες και επιβλητικές, από την Rolls Royce και την Gucci μέχρι την Urban Decay και MailChimp.
3. Κοινές Αγγλικές Λέξεις
Οι ευρέως κατανοητές λέξεις και φράσεις της αγγλικής γλώσσας είναι αυτό που πολλοί επιχειρηματίες σκέφτονται όταν έρχεται η στιγμή να δημιουργήσουν το όνομα για την επιχείρηση τους (Boost, Apple, Oracle, Amazon, Puma, Open Door, First Choice) αλλά δυστυχώς αυτή η προσέγγιση δεν είναι και τόσο εφικτή όσο τις προηγούμενες δεκαετίες. Εκατομμύρια επιχειρήσεις ανοίγουν κάθε χρόνο και ενδεικτικά πάνω από 6,7 εκατομμύρια εμπορικά σήματα έχουν κατατεθεί στο USPTO (United States Patent and Trademark Office) από το 1985. Αγορές όπως αυτής των καλλυντικών, του λιανικού εμπορίου, της διατροφής και της ακίνητης περιουσίας έχουν γίνει ιδιαίτερα υπερκορεσμένες.
Αναζητώντας εμπορικά σήματα με τυποποιημένες λέξεις και φράσεις θα διαπιστώσετε πως υπάρχουν ήδη εκατοντάδες καταχωρήσεις μιας μόνο λέξης ή φράσης στη βάση δεδομένων. Αυτό είναι σίγουρα κάτι που δεν θα προσδώσει κάποιο πρωτότυπο όνομα στην επιχείρηση σας πέρα από το γεγονός ότι δεν αξίζει το κόστος για την απόκτηση του.
Εναλλακτική; Υπάρχουν στρατηγικές ονοματοδοσίας που μπορούν να γίνουν πιο ελκυστικές για την επιχείρηση σας και να την βοηθήσουν να ξεχωρίσει. Όπως για παράδειγμα:
- Ανορθόγραφη λέξη: reddit, flickr, lyft, nimbl
- Μίξη: Groupon, Winvested
- Σύνθεση: SnapChat, SplitWav
- Λογοπαίγνιο: Deja Brew, EyeQ, Inner Peas
- Ακρωνύμια: IBM, HP
Όποια κι αν είναι η διαδρομή που ακολουθείτε κατά την επιλογή του ονόματος, να θυμάστε ότι είναι σημαντικό να επανεξετάζετε όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές και να σπάτε ενδεχομένως κάποιους από τους κανόνες που υπάρχουν. Ακολουθείστε αυτό που ταιριάζει περισσότερο στο δικό σας προφίλ – είτε είναι περιγραφικό, αστείο, ενδιαφέρον ή οτιδήποτε άλλο κουμπώνει στο ύφος της επιχείρησης σας.
Σχόλια