Μερικές συμβουλές για τη σωστή συγγραφή ενός business blog post ή άρθρου!
Το προϊόν σας ή η υπηρεσία σας είναι εξαιρετική. Το καλύτερο και το πιο ποιοτικό της τοπικής αγοράς! Οι πελάτες σας πίνουν νερό στο όνομά σας. Η επιχείρησή σας βελτιώνει τους αριθμούς της χρόνο με το χρόνο. Ίσως φέτος να ανοίξετε ένα ακόμη κατάστημα και να προσλάβετε επιπλέον προσωπικό. Παρ’ όλα αυτά, κάτι σας ενοχλεί. Τι; Το ότι ο βασικός σας ανταγωνιστής έχει ένα blog section στο site του (όπως και εσείς). Όμως, η ειδοποιός διαφορά είναι ότι τα δικά του άρθρα είναι καλογραμμένα. Διαβάζονται εύκολα. Πολλές φορές θα θέλατε να τα έχετε γράψει εσείς. Σας έρχεται να τα κλέψετε αυτούσια.
Blog = Traffic
Αντίθετα, τα δικά σας blog posts είναι επιεικώς μέτρια. Σχεδόν ξύλινα, σαν ανακοινώσεις πολιτικών κομμάτων. Και αυτό σας κάνει να ζηλεύετε. Πέρα όμως από τη ζήλια, υπάρχουν και πιο σοβαροί λόγοι ανησυχίας. Ένα καλογραμμένο blog φέρνει πάντα traffic στο site και κατ’ επέκταση, πελατεία στην επιχείρηση.
Πόση άραγε πελατεία χάνετε εξαιτίας ενός κακογραμμένου blog και, το κυριότερο, πόση κερδίζει ο ανταγωνιστής σας με τα στρωτά και ευκολοδιάβαστα άρθρα; Δείτε στη συνέχεια του άρθρου μου κάποιες πρακτικές συμβουλές για να κάνετε και εσείς το blog σας ένα από τα πιο δυνατά σας όπλα!
Greta is out
Ο βασικός και απαράβατος κανόνας είναι να δίνετε στους δυνητικούς σας πελάτες το περιεχόμενο που ψάχνουν και χρειάζονται. Εάν για παράδειγμα, έχετε αλυσίδα κομμωτηρίων, σας προτείνω, να μην προσθέσετε και εσείς ένα ακόμα άρθρο στα δισεκατομμύρια που υπάρχουν για το πώς η Γκρέτα θα σώσει τον πλανήτη. Δεν θα σώσει το blog σας.
Greta is in
Όμως, σκεφθείτε δημιουργικά. Προσπαθήστε να φέρετε τα μεγάλα θέματα της καθημερινότητας ή της παγκοσμιότητας στα δικά σας μέτρα. Κάντε το οικείο φρέσκο, βλέποντάς το με μία νέα ματιά, μέσα από το δικό σας πρίσμα. Στο παράδειγμα με την αλυσίδα κομμωτηρίων, δεν θα ήταν ωραίο να προτείνετε 10 χτενίσματα στη Γκρέτα αντί της αιώνιας της κοτσίδας; Εγώ σίγουρα θα διάβαζα ένα τέτοιο άρθρο, παρότι απέχω έτη φωτός από το target group σας για πολλούς λόγους!
Η μεγάλη παρέα
Ένα μεγάλο μέρος του Internet με αιχμή τα social media, και στο τέλος της ημέρας, το blog σας, δεν είναι τίποτα άλλο από κοινωνικοποίηση και παρέα (community = κοινότητα). Προσαρμόστε λοιπόν τη γλώσσα σας κατάλληλα.
Εάν έχετε εταιρεία που φτιάχνει λέβητες κεντρικής θέρμανσης δεν χρειάζεται να ποστάρετε ένα άρθρο για τις γερμανικές προδιαγραφές DIN 1691, DIN 4702 και τα ευρωπαϊκά πρότυπα ΕΝ 303-1, ΕΝ 303-2 και ΕΝ 303-3. Ναι, είστε οι πιο ποιοτικοί, αλλά ΔΕΝ είναι αυτός ο τρόπος για να το επικοινωνήσετε στο κοινό σας!
SEO (Search Engine Optimization)
Δεν χρειάζεται να προσλάβετε έναν SEO Expert, τουλάχιστον σε αρχικά στάδια. Κάντε μια έρευνα για τις φράσεις – κλειδιά που θα σας ανεβάσουν ψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης και τοποθετήστε τις (έξυπνα) στο άρθρο σας. Tip: είναι πολύ καλό να αναφέρετε συχνά το brand name σας.
Παράγραφοι παντού
Δείτε το άρθρο μου. Εάν φτάσατε μέχρι εδώ, κάτι που σημαίνει ότι βρίσκετε ενδιαφέρον σε αυτό που διαβάζετε, ένας βασικός λόγος είναι ότι το έχω χωρίσει σε παραγράφους με αρκετό “λευκό” διάστημα μεταξύ τους. Η ανάγνωση στον υπολογιστή, την ταμπλέτα και (ιδιαίτερα) το κινητό δεν είναι εύκολη! Εάν δεν προσέξετε, το άρθρο σας θα καταλήξει να μοιάζει με manual ψυγείου.
Ο τίτλος είναι το ήμισυ του παντός
Γιατί διαβάζετε αυτό το άρθρο; Μια μικρή πιθανότητα είναι επειδή είστε μέλος της οικογένειάς μου και είπατε να «στηρίξετε το παιδί». Όμως, μία πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα είναι επειδή είδατε τον τίτλο του άρθρου και σας έκανε κλικ! Οι τίτλοι λοιπόν, και του άρθρου, αλλά και των παραγράφων έχουν μεγάλη σημασία. Όσο πιο ευφάνταστοι, τόσο πιο πολλά τα κλικ, οι αναγνώστες και οι πελάτες.
Και αν… δεν το έχετε;
Ωραία όλα τα παραπάνω, και προσπαθείτε να τα βάλετε σε εφαρμογή. Όμως... έχουν περάσει 45 λεπτά και όχι μόνο δεν έχετε γράψει την πρώτη παράγραφο του άρθρου σας, αλλά δεν έχετε βρει ούτε καν έναν ωραίο τίτλο. Μην τα βάψετε μαύρα και μην αγανακτήσετε. Η δημιουργικότητα συνήθως προκύπτει τη στιγμή που δεν το περιμένετε!
Σχόλια